Het stamcafé deel IX

27-03-2016 03:06 3004 berichten
Deel negen van ons heerlijke café!

We zijn in Afrika neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:WD-40 schreef op 28 maart 2016 @ 21:12:

Jeetje,er kon niet worden gezegd dat ze moest afruimen?Nee, was best flauw natuurlijk om zo'n nieuw meisje even lekker te stangen met iets dat ze niet wist.
quote:WD-40 schreef op 28 maart 2016 @ 21:12:

Jeetje,er kon niet worden gezegd dat ze moest afruimen?Nou zeg, ik kan wel merken dat jij van een hele andere keukentafel komt
quote:barbaracartland schreef op 28 maart 2016 @ 21:12:

Ik kijk University Challenge op BBC2. Dat keek ik vroeger ook al en dan droomde ik weg over een toekomst waarin ik een erudiet en briljant academicus zou zijn. Ach ja. Nu is het 16 jaar later en ik ben me een partij erudiet. Vooral als ik aardappels sta te schillen.Erudiete tuffeljasser
quote:SaveTheDay schreef op 28 maart 2016 @ 21:13:

[...]

Horeca terminologie ofzo?Komt uit het Frans en is inderdaad Nederlands chic voor afruimen. Dat wist ik dan weer wel want ik heb een paar jaar cursus Frans gedaan, en daar leerden we dat woord toevallig ook bij een lesje over uit eten.
quote:SaveTheDay schreef op 28 maart 2016 @ 21:13:

[...]

Horeca terminologie ofzo?Yep.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 maart 2016 @ 21:13:

[...]

Bij mijn oma ook, toen ze haar galblaas hadden verwijderd. Toen oma eindelijk weer aan het ruften sloeg stonden ze nog net niet te applaudisseren rond haar bed.Ja echt, zó blij worden ze daarvan.
Your opinion matters. Just not that much.
Week 40 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Eleonora-1 schreef op 28 maart 2016 @ 20:28:

[...]

Jawor, er is voor me gekookt (vrij vies), en er worden koude drankjes geregeld (erg lekker), aspirines en zo en mijn dochter vraagt om de vijf minuten 'gaatetnogmammie?' dus mij hoor je niet klagen.

voor mij is er ook vrij vies gekookt hoor, door mezelf nog wel

dus dinnerwise feel ik your pain.

gelukkig zorgen ze verder wel goed voor je.
very metal
quote:SaveTheDay schreef op 28 maart 2016 @ 21:15:

[...]

Erudiete tuffeljasserjeweettog
quote:-KING- schreef op 28 maart 2016 @ 21:17:

[...]

voor mij is er ook vrij vies gekookt hoor, door mezelf nog wel

dus dinnerwise feel ik your pain.

gelukkig zorgen ze verder wel goed voor je.Waarom maak je voor jezelf iets dat je niet lekker vindt?
quote:Nouschi schreef op 28 maart 2016 @ 20:28:

Jezus, King!ja hallo?
very metal
quote:fietsie schreef op 28 maart 2016 @ 21:14:

[...]

Nee, was best flauw natuurlijk om zo'n nieuw meisje even lekker te stangen met iets dat ze niet wist.

Ik vraag me af of je dat zo moet opvatten. Is een normaal woord in restaurants. Voor dochter is het natuurlijk allemaal nieuw maar voor mensen die een horecaopleiding hebben gevolgd geen raar woord en het kan maarzo dat er helemaal niet bij nagedacht wordt dat het voor haar onbekend is.

Toen ik nog in restaurants werkte werd er alleen maar met dat soort termen gegooid.
quote:barbaracartland schreef op 28 maart 2016 @ 21:18:

[...]

jeweettogTuulk!
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 maart 2016 @ 21:15:

[...]

Nou zeg, ik kan wel merken dat jij van een hele andere keukentafel komt Ik gebruik die uitdrukking tegenwoordig heel vaak. Het is echt heerlijk.

[...]

Nou zeg, ik kan wel merken dat jij van een hele andere keukentafel komt
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Nou zeg, ik kan wel merken dat jij van een hele andere keukentafel komt En van wat voor keukentafel kom jij dan?
http://passie.horeca.nl/pdf/5095/Tafel_debarrasseren
quote:fietsie schreef op 28 maart 2016 @ 21:20:

[...]

En van wat voor keukentafel kom jij dan?Plexi van de Ikeaaaaa
quote:Eleonora-1 schreef op 28 maart 2016 @ 20:31:

[...]

Ik vind 'm natuurlijk geweldig.

Maar ik ben dan ook fan.

Van JC.en ik van pasen
very metal
quote:SaveTheDay schreef op 28 maart 2016 @ 20:37:

[...]

Dat maakt het niet ok
very metal
quote:-KING- schreef op 28 maart 2016 @ 21:21:

[...]

en ik van pasen Doe dan een blij-ei ofzo?
quote:Nouschi schreef op 28 maart 2016 @ 21:19:

[...]

Nous, Familie Kruys is weer begonnen, die bedoelde je volgens mij laatst. Toch?
Your opinion matters. Just not that much.
Week 40 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik kom van een donkereiken eetkamertafel met een afwasbaar tafelzeil erop. Gehaakt tafelkleed erover en als we niet aten stond het magische sigarettenmaakapparaat erop.
Trash egg ofzo?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 28 maart 2016 @ 21:19:

[...]

Ik vraag me af of je dat zo moet opvatten. Is een normaal woord in restaurants. Voor dochter is het natuurlijk allemaal nieuw maar voor mensen die een horecaopleiding hebben gevolgd geen raar woord en het kan maarzo dat er helemaal niet bij nagedacht wordt dat het voor haar onbekend is.

Toen ik nog in restaurants werkte werd er alleen maar met dat soort termen gegooid.Tegen dochter hadden ze dat nog nooit zo gezegd, die kwam daar binnen als stagiaire en daar werd alles aan uitgelegd. Nu was er een nieuw meisje in de bediening en gingen ze in de keuken ineens steeds van die woorden gebruiken. Het was mijn dochter ook al opgevallen, maar ze wist niet dat het nieuwe meisje die woorden niet kende maar ze gewoon ging googelen.
quote:fietsie schreef op 28 maart 2016 @ 21:18:

[...]

Waarom maak je voor jezelf iets dat je niet lekker vindt?

ik dacht dat het wel lekker zou zijn, wat kan er misgaan met bloemkool, broccoli en gebakken aardappel?

bloemkool was bitter en broccoli te gaar.
very metal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven