Ik ben er klaar mee

30-03-2016 11:38 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo genoeg van.

Ik voel me zo gespannen. Constant angst.

Ik wil het niet meer. Ik wil niet obsessief bezig zijn met mezelf, met anderen en mijn verslaving.

Ik voel me zo klote en ik ben er zo KLAAR mee. Ik wil niet meer leven op deze manier.

Steeds probeer ik te veranderen, maar steeds val ik weer. Ik weet gewoon niet of het me lukt om dit keer weer op te staan.
Dat is vaak het moment dat je klaar bent voor echte verandering. Heb je hulp?
Zo niet, zoek hulp.
Je klinkt alsof je je probleem zat bent.

Mooi.

Ga dan naar de huisarts als je nog geen hulp hebt. Als je al wel hulp hebt: bespreek dit met ze.
Wow, wat een mooi moment om een andere weg in te slaan. Heb je al hulp? Anders direct naar de huisarts en aan de slag om nu definitief de goede afslag te nemen!
Zonder oorzaak geen gevolg
Als je helemaal onderin de put zit, is er maar 1 kant die je nog op kunt; naar boven...

Welke verslaving heb je?

Weet je dat een verslaving dient als vlucht van jezelf en dient om een innerlijke leegte op te vullen?

Welke leegte is dat?

Als je dat weet kan je misschien gericht stappen ondernemen.

sterkte!
Ja, je kunt weer opstaan. Als je diep zit is het moeilijk te geloven maar het leven hoeft er niet altijd zo duister uit te zien. Je kunt zeggen dat je niet meer wilt leven, punt. Maar misschien wil je eigenlijk niet meer leven op deze manier? Je manier van leven kan je veranderen en daar kunnen andere mensen je bij helpen. Je huisarts is een goed begin.

Sterkte.
Ik las dat je AD slikt, dus ik neem aan dat je ergens onder behandeling bent.

Heb je daar regelmatig gesprekken? Of heb je niemand om mee te praten?

Heeft je verliefdheid hier ook iets mee te maken?
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:cerulli schreef op 30 maart 2016 @ 12:04:

Ja, je kunt weer opstaan. Als je diep zit is het moeilijk te geloven maar het leven hoeft er niet altijd zo duister uit te zien. Je kunt zeggen dat je niet meer wilt leven, punt. Maar misschien wil je eigenlijk niet meer leven op deze manier? Je manier van leven kan je veranderen en daar kunnen andere mensen je bij helpen. Je huisarts is een goed begin.

Sterkte.

Dat schrijft ze toch, dat ze niet meer wil leven op deze manier?

(of is de OP in de tussentijd aangepast?)
Ik heb hulp, maar op dit moment staat het even stil. Ik vind het alleen zo lastig om de tel te pakken en mijn psych te bellen. Ik vind dat ik die aandacht niet verdien, ookal is het gewoon haar werk.

Ik slik AD ja, wil graag de dosis verhogen, want het helpt gewoon niet meer. Aan de andere kant wil ik er ook niet afhankelijk van worden.

Ik wil en ga opstaan, weet alleen niet hoelang het gaat duren en hoelang ik dit allemaal nog trek.
quote:notalwaysdark schreef op 30 maart 2016 @ 12:09:

Ik heb hulp, maar op dit moment staat het even stil. Ik vind het alleen zo lastig om de tel te pakken en mijn psych te bellen. Ik vind dat ik die aandacht niet verdien, ookal is het gewoon haar werk.

Ik slik AD ja, wil graag de dosis verhogen, want het helpt gewoon niet meer. Aan de andere kant wil ik er ook niet afhankelijk van worden.

Ik wil en ga opstaan, weet alleen niet hoelang het gaat duren en hoelang ik dit allemaal nog trek.

Mail je psych dan! Dat vind ik vaak ook makkelijker dan bellen.

Je wil niet afhankelijk worden van de AD. Kun je het als een hulpmiddel zien? En dat er nu misschien even meer hulpmiddelen nodig zijn, zodat je straks zonder kan?

Stuur je psych anders een link naar dit topic, dat is misschien makkelijker.
Je bent er al een paar topics lang klaar mee. Wat heb je sinds je vorige topic ondernomen?
quote:Return-of-the-Sid schreef op 30 maart 2016 @ 12:19:

Je bent er al een paar topics lang klaar mee. Wat heb je sinds je vorige topic ondernomen?Niet veel. En ik ben zo klaar met dat gedrag.
Mooi! Wat ga je eraan doen?
quote:notalwaysdark schreef op 30 maart 2016 @ 12:09:

Toch maar doen, bellen of mailen.

Als je niets doet, verandert er niets)

Ik heb zelf een jaar of 4 AD geslikt. Het ging in de loop der tijd beter en ik kon weer stoppen. En de problematiek bleef weg.

De AD hebben mij enorm geholpen en ik heb vaak geroepen, als ik dit de rest van lijn leven moet slikken: geen bezwaar!

Het heeft mijn leven een héél stuk beter gemaakt.

Ik heb hier destijds een topic geopend, ik was zo aan het twijfelen of ik wel AD moest gebruiken. Achteraf zeg ik dat ik jaaaaren eerder al had moeten beginnen.

Als het werkt, zou ik van de afhankelijkheid niet zo'n groot probleem maken.

Een leuker leven, beter in je vel zitten, angstloos zijn vs 1 tabletje per dag. Voor mij zou de keuze nu niet meer moeilijk zijn.

Nogmaals: als je niets doet (niet je behandelaar bellen/mailen, geen therapie volgen, geen ondersteunende medicatie) dan zal er heel weinig veranderen en kun je de rest van je leven topics blijven openen.

Succes!
En ik las je topic over die verliefdheid:

Kan het zijn dat je voor het eerst in tijdens iemand tegenkomt die aardig tegen je is en dat je je daardoor weer prettiger voelt en dat het dus eigenlijk meer projectie dan verliefdheid is?

Plus, voor welke verslaving krijg je behandeling? En wat voor behandeling? Hoe vaak zie of spreek je iemand? Hoe ziet je leven er verder uit, studeer je, werk je, ben je helemaal thuis? Woon je alleen?
En wat is er in godsnaam mis met afhankelijk worden van antidepressiva als je je zonder echt kut voelt? Tegen iemand die niet kan lopen zeg je toch ook niet dat hij moet oppassen dat hij niet afhankelijk van een rolstoel wordt? Dan ben je blij dat hij door die rolstoel dingen kan doen! Zo werkt antidepressiva ook. Alleen heb je kans dat je ooit zonder kunt. Maar nu kennelijk niet.
Blijf anders een tijdje schrijven in 1 topic: je vindt hier altijd wel mensen die met je mee willen denken, die even naar je luisteren, enz. Maar steeds opnieuw een topic openen is nogal irritant, dan moeten mensen gaan kijken waar je het over hebt.
quote:Return-of-the-Sid schreef op 30 maart 2016 @ 12:27:

Blijf anders een tijdje schrijven in 1 topic: je vindt hier altijd wel mensen die met je mee willen denken, die even naar je luisteren, enz. Maar steeds opnieuw een topic openen is nogal irritant, dan moeten mensen gaan kijken waar je het over hebt.

En laat je OP staan, is voor ons ook handig.

Zoals Sid zegt, er zijn hier altijd wel forummers die er voor je willen zijn qua luisterend oor, advies, ervaringsverhalen en indien nodig een schop onder je bips.)
quote:Lys schreef op 30 maart 2016 @ 12:06:

[...]

Dat schrijft ze toch, dat ze niet meer wil leven op deze manier?

(of is de OP in de tussentijd aangepast?)

Het zal mijn persoonlijke deformatie wel zijn, maar ik las in de OP dat TO overweegt een einde aan haar leven te maken. Terwijl het mijn ervaring is, dat dit soort gedachten niet zozeer betekenen dat je dood wil, maar dat je je leven zoals het nu is wil veranderen. Het kan natuurlijk zijn dat ik er totaal naast zit (in dat geval, sorry TO, maar ik begrijp inmiddels dat er een voorgeschiedenis is die niet in de OP stond).

Overigens ben je een psych niet tot last als je belt of mailt. Dat is hun werk, net zoals het de taak van de huisarts is om zieke mensen te spreken en te helpen. Voel je niet bezwaard om contact op te nemen, daar is ze immers voor.
Ik durf gewoon niet meer naar gesprekken. Sociale stoornis ofzo. Het kost me zoveel energie. Jullie hebben gelijk wat betreft de AD. Ik moet dat gaan verhogen.

En die verliefdheid, ja dat heeft me echt van slag gemaakt. Zij vervult inderdaad een leegte. Bij haar voel ik me meer dan prettig. Bij haar krijg ik hoop. En dat kan ik mezelf niet geven nu, maar ik kan/wil niet constant haar aandacht vragen.
quote:Return-of-the-Sid schreef op 30 maart 2016 @ 12:27:

Blijf anders een tijdje schrijven in 1 topic: je vindt hier altijd wel mensen die met je mee willen denken, die even naar je luisteren, enz. Maar steeds opnieuw een topic openen is nogal irritant, dan moeten mensen gaan kijken waar je het over hebt.Klopt idd. Ik zal hier blijven schrijven en niet weer een nieuwe openen.
Er zijn trouwens miljoenen mensen die de rest van hun leven medicijnen slikken, van bloedverdunners tot maagzuurremmers. Waarom zouden antidepressiva anders zijn? Waarom zou het een probleem zijn als je die langdurig slikt en ze een positieve invloed hebben op hoe je je voelt?
Heb je een sociale stoornis volgens je psych of denk je dat zelf?

En hoe zien je dagen er verder uit?
quote:cerulli schreef op 30 maart 2016 @ 12:33:

[...]

Het zal mijn persoonlijke deformatie wel zijn, maar ik las in de OP dat TO overweegt een einde aan haar leven te maken. Terwijl het mijn ervaring is, dat dit soort gedachten niet zozeer betekenen dat je dood wil, maar dat je je leven zoals het nu is wil veranderen. r.

Ben het met je eens hoor (en is ook mijn persoonlijke ervaring), als je dood wilt, wil je eigenlijk niet dood maar eindelijk eens rust in je hoofd of... of... of...

En ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat voor velen geldt.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven