zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Fijne dagen meiden!

Wat fijn Aanooniemous, dat jullie er goed over hebben kunnen praten

Wat leuk knotje! Ik snap dat de kriebels dan helemaal toeslaan. Hier indd ook 2 kennissen vd week bevallen!

En 1 andere vriendin zit in het zelfde schuitje als ik, kwam ik gister achter dus wij zullen her hoogstwaarschijnlijk samen aangaan (avontuur)

Hier nooit veel met Pasen gehad overigens.. Ook niet als kind.. Geen eieren zoeken iig.

Wel schilderen en daarna opeten, dat dan weer wel, om over de chocola maar niet te zwijgen ???? Hihi
Ook ik ga na ronde 2...vandaag ongesteld geworden. Beetje dubbel jammer dat ik niet zwanger ben maar wel blij dat ik nu weer een natuurlijke cyclus met eisprong heb gehad na al die jaren met de pil. Deze cyclus duurde 35 dagen. Hopelijk de volgende iets korter! Fijne pasen nog!
Jammer Leandro! Good luck next time
Fijne Pasen iedereen!! Wij doen ook niet zoveel, straks even lekker eropuit met de honden.

Aah jammer Leandro! Maar inderdaad goed nieuws van je cyclus!

En wat leuk Knotje! Kan je vast even spieken.
Fijne 2e Paasdag dames!

@ Fleurdelis: Wij maken er ook een lekker lui dagje van. Zo even langs de winkel, maar dat is het dan ook, hihi (het is hier rotweer).

Vriend van m'n vriend is gisteren vader geworden, foto gezien, zo klein en schattig!! Daardoor zijn de kriebels wel 3x zo hard terug gekomen.... Ach, augustus is zo ver weg niet meer hou ik mezelf maar voor.

@ Leandro: jammer dat de eerste ronde nog niet raak is, maar inderdaad wel fijn van je cyclus!
Ik moet werken helaas. Moet eind van de middag beginnen, zo nog maar even boodschappen doen.

Gister erg goed gesprek gehad met m'n vriend! Veel praktische zaken besproken en hij gaf ook aan het erg leuk te vinden dat we binnenkort gaan starten!

Hij zei er verder nooit zoveel over, dus was wel verrast!!
Wat zonde Leandro, maar op naar ronde 2

Hier gisteren bij mijn familie uitgebreid gegeten overdag en 's avonds bij mijn schoonouders lekkere broodjes etc. gegeten.

Was gezellig, ik werd een beetje gek van het alsmaar hebben over ' de baby' en ' de babykamer' en ' de opvang van DE baby'. Maar goed, al met al maar 3 uur gezeten, dus het was prima te doen

Nu een lekkere luie maandag Straks even in bad en verder mijn babydeken afhaken

Man heeft vorige week een goed gesprek met schoonvader gehad mbt kleinkinderen en wat bepaalde uitspaken met hem deden. Schoonvader pakte dat verder goed op en volgens mij is de lucht wel iets geklaard wat dat betreft.

Gisteren met man over namen gehad en we hebben zowaar een favoriet voor een jongetje Benieuwd of dat tegen die tijd nog steeds zo is, maar wel erg leuk dit
@ dekentje: werk ze!

@ Chantilly: fijn dat dat gesprek geholpen heeft en leuk zeg dat jullie nu een favoriete jongensnaam hebben!
@ Leandro: jammer, maar inderdaad, hup door naar ronde 2

@ chantilly; inderdaad, heel fijn dat het gesprek heeft geholpen en een jongensnaam; yes! Zelf vind ik dat zozo lastig! Fijn

@ Iedereen, leuk om te lezen dat jullie de paasdagen goed zijn doorgekomen. Zelf niet heel veel gedaan, wel op bezoek geweest bij een vriendin van me, van wie het kindje 1 jaar was geworden; ja, dan begint het wel extra te kriebelen als ik eerlijk ben

Afgelopen vrijdag hadden we 'n date-night ingepland en zijn lekker wezen eten en naar de bios geweest. We hebben eigenlijk de helft van het etentje over het starten gehad. Overlegd over wanneer we dan precies zouden starten (volgens mij heeft ie ook 'n datum in z'n telefoon gezet ;)) en gewoon lekker gedroomd samen over de toekomst.

Deze week allebei een week weg ivm het werk en dat zal wel even wennen zijn. We zijn normaal niet veel apart en denk dat ik 'm stiekem wel een beetje ga missen ;)
sinds ik gestopt ben word mijn cyclus steeds korter lijkt wel..

hoop dat het meevalt niet ik straks niet een erg korte cyclus ga hebben..

wat hebben jullie zoal als opvang net in de buurt.

wonen jullie dicht bij ouders? vrienden?

of gaan jullie voor kinderopvang?
Oh leuk zijn die gesprekken he Gecko! Ik krijg dan direct vlinders in mijn buik als mijn man het over kinderen heeft

Nog twee maanden en het is gewoon al zover :O Over een maand al starten met de Foliumzuur.. De tijd is voor mij echt voorbijgevlogen, nu nog hopen dat het gewoon allemaal 'werkt'

@ opvang, mijn schoonouders wonen hemelsbreed nog geen km bij ons vandaan, met de fiets ben je er binnen 7 minuten, met de auto met 5 minuten. Mijn ouders wonen zo'n 20 km verderop, met de auto een kleine 20 minuten.

Wat dat betreft echt handig

Schoonzus en zwager komen toch weer op hun volledig opvang door KDV terug. Tja, daar gaan de principes als geld om de hoek komt kijken Ik moest wel even lachen toen ik het hoorde, zeker omdat schoonzus een tijd geleden nog heel stellig was in haar mening dat oma's en opa's niet voor oppassen bedoeld waren door de weeks. Maar goed, ze zijn op heel wat meer dingen teruggekomen, waardoor ik mezelf heb voorgenomen niet van alles de wereld in te blaten, maar dingen voor me te houden. Hebben mensen achteraf ook geen plezier om dit soort hormonale uitspattingen .

En dat ze nu pas aan het rekenen zijn ( minder werken, wat een kind mogelijk gaat kosten, hoe met de auto's etc) gegaan, terwijl schoonzus 20 weken zwanger is, verbaasde me ook een beetje eerlijk gezegd!

Ik ben gek op mijn exceldocumenten en ze zorgen ervoor dat ik qua financien er alle vertrouwen in heb

Hier is op dit moment de voorkeur 1 dag in de week ( wellicht 2, afhankelijk of beide grootouderstellen het zien zitten om op te passen) oppassen door oma/opa en 2 dagen naar het KDV. Beiden 32 uur werken ( wellicht dat man 34 of 36 uur werkt in 4 dagen).
Rekenen heb ik ook nog niet gedaan , maar dat gaan we wel doen voordat de AC de deur uit gaat. We willen dit jaar verhuizen, dus we moeten weten wat we aan woonlasten kunnen betalen icm onze kinderwens. Het zal sowieso kinderopvang worden, want we hebben geen familie in de buurt. Het plan is om beiden 1 dag minder te gaan werken, daarmee komen we op 3 dagen KDV/gastouder per week.
Ik heb de tabel wat uitgebreid. Bij het berekenen van de NOD heb ik de lengte van de laatste cyclus aangehouden, dit zal waarschijnlijk voor Leandro nog niet helemaal kloppen.
Jaaaa super spannend!

Ik ben al weken het moment van foliumzuur aanschaffen aan het uitstellen. Zie het als een soort cadeautje aan mezelf geloof ik ????

@minder werken, wij hebben al besproken dat ik degene ben die minder gaat werken (ook al heeft dat de meeste financiële impact) ik hoop ergens maar 1 dag kdv nodig te hebben, maar dat hangt af van (schoon)ouders.

Ben met name benieuwd hoe ik het straks ga doen in 4 dagen, kom nu al tijd tekort ????

Rekenen hebben we wel gedaan. Exacte uitwerking moeten we nog wel doen, maar in hoofdlijnen weten we wat de impact gaat zijn.

Vandaag naar de notaris geweest voor ons nieuwe huis. Over 6 maanden moet het klaar zijn. Stiekem hoop ik dat we san ook gelijk de kinderkamer kunnen gaan inrichten. Lekker praktisch ????
Juni komt nu echt dichtbij! Over een paar dagen is het al april en dan is het nog maar 2 maanden

Waar gaan jullie foliumzuur halen? Gewoon bij de drogist of bestellen jullie via internet?

Opvang: Ik zou zelf 3 dagen willen gaan werken. Vriend werkt ploegendiensten, dus heel onregelmatig. Om toch te zorgen voor wat regelmaat in het leven van ons kind wil ik graag 2 dagen kdv en 1 dag oma's afwisselend met vriend als hij thuis is. Ik weet van mijn moeder dat ze heel graag zou willen oppassen en ook schoonmoeder laat de laatste tijd toch wel doorschemeren dat ze dat misschien wel leuk vindt. Maar ik weet van mezelf van vroeger dat ik het leuker vind als de oma's ook echt oma zijn en niet structureel elke week oppas zijn. Vriend is het hier ook wel mee eens. En op de dagen dat vriend vrij is en het kind naar kdv gaat, kan hij hem/haar later brengen en eerder ophalen. Ik merk ook op m'n werk dat kinderen die maar één dag komen toch vaak weer telkens opnieuw even moeten wennen. Al is dat wel per kind verschillend. Maar 2 dagen kdv vind ik gewoon helemaal goed
Hier hoop ik ook op een betere cyclus.

Had er afgelopen keer een van 20 dagen (dat is dus geen echte) waarvan ik er 13 menstrueerde.

Zat dus maar 7 dagen tussen en toen begon ik weer met menstrueren (12 dagen)

Gelukkig heb ik er verder weinig last van..

Kinderopvang hier niet nodig denken wij.

We hebben genoeg familie en vrienden in de buurt wonen waar we wel wat mee kunnen regelen.

En dan bedoel ik niet dat het elke dag iemand anders is hoor.. Regelmaat voor alles!!

Ik pas ook op, op een zoontje van vrienden van ons. Vanaf dat ie geboren is al, hij word deze week 3.. Mijn vriendin word er al benauwd van dat ze dalijk ook voor ons klaar 'moet' staan, haha

Ze mag hem namelijk áltijd hier brengen en dat doet ze ook..

Ik vind het ook totaal niet erg hoor, heerlijk mannetje!!

Is het al juni?! Nog 2 maanden..

Of 8 weken, dag klinkt korter
Mijn jongste gaat 3 dagen per week naar de opvang. Hij voelt zich er echt thuis en geniet ervan om met de andere kindjes te spelen. Ik werk één dag van thuis uit. Momenteel lukt dat nog met hem in huis. Als ik het werk niet rond krijg, werk ik 's avonds als mijn man thuis is nog even door. Daarnaast is er nog één dag dat ik van thuis uit werk als ik geen vergadering heb, als ik wel weg moet komt mijn schoonmoeder of gaat hij een extra dagje naar de opvang.

Opvang vinden om eens op stap te gaan, loopt hier veel moeilijker. Meestal blijf ik of mijn man thuis voor de kindjes omdat we geen opvang vinden. Daar heb ik het soms wel moeilijk mee. Soms wil je nog eens een moment voor jullie tweetjes of naar een trouwfeest ga je toch liever samen. Een kleine familie met een drukke agenda ... Mijn grootouders gingen niet uit, kwamen vaak op bezoek, grootmoeders gingen niet werken, .... Bij hen konden wij altijd terecht. Groot verschil met de grootouders van mijn kindjes. Ik ben blij voor hen, maar soms toch een beetje jaloers op het sociale vangnet dat er voor hen was. Nu sta je als gezin toch meer alleen. Maar ik ben nog steeds erg blij met het gezinsleven en met een beetje improvisatie vinden we hier en daar wel een momentje voor onszelf.
Wat lastig Sue-x! Gelukkig dat het wel lukt om af en toe een momentje voor jullie zelf te hebben, maar al met al wel lastig dat de opvang buiten de werktijden lastiger is.

Voor de opvang in de weekenden etc. ben ik niet zo heel bang moet ik zeggen. Zusje, broertje, schoonzus, zwager, ouders, schoonouders, vrienden en allemaal in de buurt. Het zal vast wel te regelen zijn!

Mijn schoonouders zijn al wel meer in de opa en oma modus als die van mij, maar goed, zij worden het dan ook echt. Ik denk dat mijn vader niet eens bedenkt dat hij binnen nu en 2 jaar een kleinkind kan hebben . Daarvoor zit hij nog zo in het werkende leven. Al denkt man dat een kleinkind er wel voor gaat zorgen dat hij misschien toch nog wat eerder stopt dan wat hij nu in de planning heeft ( max 63 jaar, nog 7 jaar werken voor hem). Wie weet

Mijn moeder heeft toegegeven nog niet helemaal te zitten te wachten op het 'oma' worden, maar dat heeft meer te maken met haar ervaringen van oma's in haar omgeving. Alles draait alleen nog maar om kleinkind, elk gesprek, elke foto, altijd alleen maar kleindkind. En dat ziet mijn moeder als voorbeelden.. Ik snap dat ze dat nog niet echt ziet gebeuren op haar 56e

Daarnaast gaf ze wel aan dat als het zover was, het natuurlijk allemaal anders zou zijn en dat ze helemaal verkikkerd zou zijn op kleinkind Ach, ik vind het wel erg fijn dat ze dit uit richting mij en ik snap het eigenlijk ook wel, met dat soort vriendinnen .

@ opvang en oma's, mijn oma heeft zelf altijd een dag in de week opgepast en ik vond dat geweldig Ik gun dat mijn kinderen ( en mijn moeder/schoonmoeder) ook. En het zijn vertrouwde mensen, die dezelfde normen en waarden hebben als man en ik, waardoor ik mijn kind volledig toevertrouw aan ouders en schoonouders
wij zitten zo te twijfelen.

wij hebben nog geen ander huis.

mijn ouders wonen op 3kwartier rijden.

zijn moeder dicht bij. Maar daar heeft hij niet zo veel mee. eigenlijk keen geschiedenis waardoor je twijfeld ode je goed doet om te laten oppassen .

hij werkt dicht bij waar we nu wonen.

als we bij mijn ouders gaan wonen kunnen we een groter huis kopen en hebben we een groter sociaal vangnet. Maar wonen we verder van zijn werk(werk is niet ergens anders te vinden).

En het dorp waar we nu wonen is knusser en gezelliger.

wij weten dus echt niet waar we goed aan doen.

iemand ervaringen of tips?
Wat lastig Aanoniemous.. Ik denk niet dat ik het fijn zou vinden mijn kind achter te laten bij iemand waar je niet zoveel mee hebt eerlijk gezegd..

Hoe ver is het voor je vriend vanuit de plek waar je ouders wonen qua woon-werk kilometers? En heeft het traject last van files?

Als je het dorp waar je nu woont gewoon fijn vind, dan denk ik dat ik daar zou zoeken.. Afhankelijk van hoe jullie de dagen verdelen qua werk in de week en hoeveel dagen opvang nodig is. Woongenot is zo belangrijk in mijn ogen..
Ja maar ik heb een super goede band met mijn moeder.

En als ik een kindje zou hebben zou ik het ook wl erg gezellig vinden als ik binnen 10minutjes bij mijn ma op de stoep sta.

het is ong 3 kwartier naar zijn werk hij heeft een variabele werktijd dus kan de files ontwijken.
@opvang; vooralsnog is het idee om de baby 2 dagen naar het KDV te brengen. Daarnaast doen vriend en ik beide 1 thuiswerk-dag en gaan we proberen de baby 1 dag pw mee te nemen naar kantoor. Als dat niet lukt, dan zal 1 van ons een dag minder moeten gaan werken of ik moet een weekend dag gaan werken, maar dat vind ik zelf niet ideaal voor mijn relatie (nog maar 1 dag samen dan). Onze ouders werken en reizen nog veel, dus een vaste oppasdag zit er helaas niet in. Een avond of weekend oppassen daarentegen dan weer wel. :-) Mijn ouders gaan zelfs een babykamer maken in hun huis voor alle toekomstige logeerpartijen van al hun kleinkinderen, haha!
Werk je zelf ook Aanoniemous? En hoe zouden jullie dat met opvang doen als jullie blijven wonen waar je nu woont? De situatie met zijn moeder klinkt niet ideaal.

Zouden jouw ouders wel willen/kunnen oppassen? Een ruimer huis is natuurlijk nooit verkeerd, zeker niet met een baby (of meerdere) op komst!
@aanoniemous, lijkt me ook niet fijn om je kind ergens achter te laten waar heg niet fijn voelt. Is het iets wat nog moet komen of helemaal niet.

Mijn schoonouders hebben ooit geroepen dat ze wel 2 dagen willen oppassen. Weet ook niet zo goed of ik dat zou willen.

Mijn moeder zou wel graag een dagje willen oppassen. Denk dat als het zover is we echt zullen zien wie er wilt oppassen.

Thuiswerken en oppassen lijkt me best een lastige combinatie. Opperde laatst om ipv 32 uur 36 uur te gaan werken tegen die tijd. Vriend keek me aan of ik gek was en vroeg of ik er echt wel aan toe ben om werk niet meer op 1 te plaatsen, hihi.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat voor je zien thuiswerken met een kind thuis.
Ik ga dan terug naar 3 dagen op de groep en dan mogelijk thuis nog wat zaken, maar ik weet niet hoe je het voor je ziet om thuis te werken met zon kleintje... mijn moeder wil minstens 1 dag. Schoonouders verwacht ik niet. Een van ons twee wil het eerste jaar een dag ouderschapsverlof opnemen. Kijken wat handig is wie dit doet ook financieel gezien. Ik hoop dat ouders schoonouders kunnen met mogelijke aanvulling van gastouder of opvang. Onze hond gaat nu ook naar oppas of naar onze ouders als we beide werken. Dus hopelijk kunnen ze straks met zijn allen naar oma haha. Eerst de hond en dan volgen vanzelf de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven