Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Als het niet mooi is, ga je naar de kapper en zeg je: maak er wat van.
Kjong,
Alle reacties Link kopieren
Oudste heeft een tien voor taal! En een 9.6 voor topo! Ik ben zo blij voor haar!
wauw, de slimmerd!! Is ze zelf ook blij?

Goeie grap van kjongen zeg!
Wauw Bloes, das knap van Oudste!
Ik vind het trouwens elke keer maar gek dat er *inbreken* staat.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de kroegdeur voor wie dan ook open staat. Als je maar wel een consumptie neemt. En af en toe een doekje over de bar haalt.

We zijn een kroeg, niet een besloten nachtclub waar je een ledenpasje voor moet aanschaffen (en zelfs die is vandaag definitief gesloten).

Maar goed, zo zie ik dat.

Waarom ik het ook zo verschrikkelij retekinderachtig YES-niveau vind als er een zg clubje is op een pijler waar je 'niet bij mag'.

Dan ga je lekker een besloten groep op MSN (oh nee die wordt ook al gesloten) beginnen.

Ik kan me toch bezoekers herinneren die heel enthousiast mee wilden doen maar duidelijk terug op hun kruk werden gezet, Kjong. Meelezers die meeposten vind ik bijna altijd leuk.

Stamgast wordt je pas als je kruk aan je kont vast is gegroeid.

Zag dat Tilalia de Avatar-verkiezing heeft gewonnen.
Heb vandaag nog naar zo'n evacuatiestoel staan kijken, Driem! Lijkt me doodeng om erin te zitten.

~zwaait naar Lil in Verweg~

Oudste is heul trots. Het is zo fijn voor haar omdat ze vanaf groep drie niet echt lekker draaide op school. En sinds het onderzoek en de diagnose en de afspraken die ik daarom heb gemaakt met school, zit ze beter in haar vel én presteert ze beter. Dat is gewoon fijn.

Al kreeg ik gisteren weer een gezellige mail van de vaderfiguur. Die was boos omdat ik naar de huisarts was geweest zonder met hem te overleggen. Voortaan wil hij mee, dus of ik dat dan op maandag wil regelen. Zegt de man die me afwisselend verwijt dat ik de kinderen goede zorg onthoud, niet naast me wenst te zitten bij een oudergesprek op school en me wekenlang het kontakt met de kinderen onthoud omdat hij dat "niet nodig vindt", zelf met de meisjes naar de huisarts gaat en mij niet inlicht dat ze ziek zijn, roept dat zijn oudste te dik is en dat de dokter daar maar eens naar moet kijken in plaats van naar haar allergie waar ze bij hem noooooit last van heeft (jokkebrok) en en en......

Cookoo. Hasseke dus.

Nu ga ik met mijn vent in bed Midsomer Murders kijken. Lekker gewerkt vandaag, maar wel gaar nu dus lekker in zijn armen zitten.

~laat de wijn achter op de bar omdat ze door de week geen wijn meer drinkt~
Koffie en thee staan klaar.

Iemand appeltaart bij?

Of krijgen we smorebrod uit scandinavië? (en ja, ik heb geen idee hoe je die streepjes door een o krijgt zodat er smeurebreud staat )
Koffie uit Scandinavie en cranberrysap, want ik heb een joekel van een blaasontsteking <<<<auwauwauw. Verder is het prima hier, behalve dat de gloednieuwe laptop van mijn geliefde Vriendin weigert om me op mijn werknetwerk te laten. En dat was wel heel erg de bedoeling, dus ik moet nu met omwegen aan de slag en zie mijn mail niet, terwijl ik iedereen blij verteld heb dat ik enorm bereikbaar ben. Zucht. Ik wacht op de computerman hier (het is iets in de instellingen, maar de computer spreekt scandinavisch en ik kan het niet vinden). Zit op werk van Vriendin. Het is ontzettend Astrid Lindgren hier: lieflijk besneeuwd dorpje halverwege berg, uitzicht op dal, met in omgeving aantal prachtige uitgestrekte boerderijen, 36 kinderen op de school waar vriendin werkt (waaronder 2 van haarzelf), 7 kinderen in haar klas waar ze met 1,8 fte voor staan, kinderen spelen buiten ongeacht de temperatuur (soms -25, nu nog niet), alle huizen zijn van hout, alles gaat langzaam en vriendelijk. Zo beginnen de lessen ongeveer om 9 uur, maar dat kan ook zomaar wat later zijn als er nog een sneeuwpop af moet of de juf nog op koffie wacht Dit heeft wel wat.
En vannacht waren er 23476 miljoen sterren. Ik zweer het. Geen enkel lichtje in de wijde omgeving, totale duisternis op wat maan en al die sterren na. Zo ontzettend geweldig.
wauw, dat klinkt werkelijk prachtig lil.....Zo`n school, dat is toch wel bijzonder. Moet je voorstellen dat je in zo`n plaatsje opgroeit en daarna verhuist naar een grote stad, dan staat toch echt je wereld op zijn kop! Hoe is jouw vriendin daar zo verzeild geraakt lil, is haar man Scandinaviër? Hoe oud zijn haar kinderen en hoe vinden die de overgang van NL naar daar?

Heerlijk toet, appeltaart ik heb hier nog vanillesaus voor erbij!

Gossie zeg, heb net even gepoetst en nu ruikt het hier zo lekker naar allesreiniger, keukenreiniger en wasmiddel Zou ik vaker moeten doen

Mijn ouders komen zo gezellig op de koffie. Na zo`n tijd zo hard en veel gewerkt te hebben kan ik mateloos genieten van die vrije dagen: gewoon lekker zelf mijn kindjes ophalen en wegbrengen, koffie op mijn eigen bank en rust in kop en lijf. Fijn!

Ik heb voor mijn afscheid van mijn oude werk een CD gekregen van Amy McDonald, ben helemaal geen muziekfan, maar dit is wel lekkere muziek zeg!

Zaterdag wordt GG geïnstalleerd bij scouting: een soort ceremonie waardoor hij echt lid is, hij is er helemaal serieus mee bezig (met een stukje tekst leren, wat gebruiken kennen en natuuurlijk een uniform kopen; die by the way belachelijk lelijk is ).
Lil, kan ik anders inloggen voor je en zo nu en dan mail of stukken ofzo naar je normale mailadres sturen???
Of neem gewoon lekker vrij?

Je relaas klinkt, op computerellende na, verder heerlijk!

(Over computerellende gesproken, er zijn twee manier om in te loggen he, dat weet je he? Nou ja, dat zal ook wel, alsof je hier al niet over hebt gesproken met werk zel )

Bentetje, schattig die scouting. Wilde hij daar zelf bij (ik bedoel niet dat ie moest van jullie, maar hoe kwam hij daar bij??)
TOET!!! Je bent helemaal geweldig, ik zat al te broeden op zoiets. Ik mail je zo even Ik verwacht niet zo heel veel en secretariaat heeft me net al dingen gestuurd zodat ik in ieder geval kan schrijven aan rapportages, maar het zou fijn zijn als er iemand is die af en toe de mail kan controleren voor het geval er toch iets binnenkomt dat direct aandacht behoeft.

Vriendin's eigen familie komt hier vandaan. Ze is zelf geboren en opgegroeid in Nld, maar zit haar hele leven al iedere zomer hier en kent dit dorp van binnen en van buiten: het is een heel kleine gemeenschap. Nogal een overgang van <amsterdam De kinderen (tweeling van 9) doen het supergoed. Ze vinden het buitenleven geweldig. Het jongetje is mijn petekind, ik zie hem dus nu voor het eerst weer sinds de zomer en hij zit zo lekker in zijn vel hier, heel ontspannen. Ze hebben letterlijk zo veel ruimte hier, en zijn in een redelijk bekende omgeving terecht gekomen (overal familie of familie van familie of op z'n minst mensen die de familie al zo lang kennen dat ze ook zowat familie zijn). Iedereen kent mij zelfs (de vrouw van de winkel, de man van het bibliotheekje, de buurman-boer van een paar km verderop, de collega's van school, etc), want als iemand weet dat er iemand komt logeren, weet meteen iedereen dat. Moet je wel tegen kunnen trouwens, zo'n kleine groep mensen.

Afijn, aan het werk nu!
Goddank ken je wel bij je eerste levensbehoefte, de Kroeg. Wat fantastisch zeg, Lil.... heerlijk!

Bentetje; mag ik een kopietje van Amy? Lekkere muziek inderdaad!

Nu ook weg voor werk; ik zou éindelijk mijn voortgangsgesprek krijgen (nog niet eerder gehad sinds januari want telkens iets er tussen) en nu sms-t De Baas dat ze later is en het misschien weer niet gaat redden. Die afspraak is behekst. Of is er gewoon geen voortgang???
Ha Bloes, ook nog nooit een voortgangsgesprek gehad dus? Die van mij lukte ook pas paar weken geleden

Lil, ik ga zo mijn mail checken.
Oh Lil, wat klinkt dat héérlijk!!

Ik ben vanmorgen bezig geweest met kleding uitzoeken. (Mán wat veel... nog láng niet klaar) en vroeg mij af of alle meisjes van wie ik kleding heb gekregen (Kjong, Mims, Bentetje en..??) dit nog terugwillen?

(Want ik kan alles niet meer kwijt en als jullie het niet terugwillen geef ik wat niet past of niet mijn smaak is weer door, ofzo?)
Wow Lil, dat klinkt als een heerlijke plek om een tijdje te vertoeven en bij te kletsen met vriendin. Ik geloof alleen niet dat ik er zelf zou willen wonen. Lijkt me wel erg afgelegen enzo.

Kjong, hoe bedenkt ie het. En dan ook niet beginnen bij een bescheiden 1,90 m.

Mag ik bij deze het verzoek deponeren of iedereen wil heulen danwel rimmen. We hebben een bod gekregen op ons huis en zijn in onderhandeling. Er zijn zelfs al tweede kijkers geweest die aangegeven hebben ook interesse te hebben als het met de eerste kijkers niets wordt.
Als jij er weer mensen blij mee kunt maken, be my guest!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh, wat spannend, Madootje. En wat gaat het snel!

Heulen en rimmen is geen optie hier, maar ouderwets duimen doe ik natuurlijk wel voor je. Succes!

Lil, wat heerlijk. Ik krijg gelijk emigreerplannen! Ik ben wel van de kleine dorpjes, en dit klinkt zó fijn. Ik geloof alleen dat ik jullie teveel zou missen. Zucht, nou ja, dan blijf ik maar hier. Kwestie van prioriteiten.

Scouting. Is dat nou leuk? In geboortedorp en omgeving was geen scouting. Alleen een "padjakkersboot", een woonboot waar padvindertjes uit de grote stad een weekend konden logeren en de landelijke omgeving rondom geboortedorp gingen evrkennen. Die arme kindertjes werden echt gepest door de uit-de-klei-getrokken dorpsknullen, en dus is mijn beeld hierbij altijd wat sneu.

Mopsey is vandaag voor het eerst bij een vriendinnetje eten. Vrijwel iedere dag komen zij en vriendinnetje hand-in-hand naar buiten gestormd..."Mamma, mag Mopsey bij mij?" Mamma, mag ik bij Vriendin? "Mamma, mag Vriendin bij mij?" "Mamma, mag ik bij Mopsey?". Gezien de staat van mijn huis eet Mops dus nu elders. Zucht, mijn maissie wordt groot.

Ik heb trouwens vanmorgen gesport, over groot worden gesproken. Daar heb ik ook op zo'n meet-weeg-vetinschaal-spiermassabereken-ding gestaan. Laat ik het zo zeggen; als je BMI hoger is dan je leeftijd is dat op een gegeven moment niet meer goed! Auch! Dat was.. euh..nogal hoog. Ook het vetpercentage was behoorlijk confronterend. Dat ik meer spiermassa heb dan gemiddeld was dan ook een meevaller. Ik heb dus wel een sixpack, hij zit alleen verstopt!
Kjong zit op haar werk stiekem mee te lezen.

Gotverdegotver, ik heb even de pest in! Schoolfotograaf was er vandaag, wij mochten om 12.20 komen voor de familiefoto (al rete-irritant want lunch is van 12.00 tot 13.15, dus naar huis kon niet, maar met overblijven lukte het allemaal wel), dus ik heb alle blaagjes prachtig (en niet-vloekend) aangekleed, pikte ze uit hun overblijfklasjes, haren alle 4 mooi, schone snoeten. Zetten Lotje en Leentje het toch op een BRULLEN bij het "leuk neerzetten" Paar pogingen tot troosten en leuk doen gedaan, maar mocht allemaal niet baten. Ik dacht: nou dan maar twee blije en twee brulsnoetjes, best grappig. Maar de fotograaf wilde er geen foto van maken en nu heb ik dus niet een mooie foto van hun 4 waar ik me wel op had verheugd. Ik kon bijna wel gaan meebrullen, ik moest echt slikken (ik neem nu maar aan dat ik ongesteld moet worden ofzo, want normaal ben ik niet zo'n jankerd en zo belangrijk is dit nou ook weer niet.) Lientjes juf heeft vervolgens Lientje en Loentje nog wel even erbij gepakt voor een foto van hun tweetjes, maar ja... da's toch anders. Kutzooi!
En wat ontzettend schattig: Mopsey bij een vriendinnetje eten.
Ach dat is wel heel sneu inderdaad pim...jammer zeg!

Scouting.....GG moets op een sport van ons (met name voor zijn sociale contacten) als hij in groep 4 zou komen en hij mocht kiezen wat mits het te doen was voor ons.Voetbal lukt helaas niet ivm werktijden van bentos en mij(althans voor GG helaas, voor mij is het niet erg). Judo wilde hij niet en scouting zat zijn beste vriend op. Omdat GG moeite heeft met nieuwe dingen leek hem dit wel wat, lekker veilig als er al 1 bekende zou zijn en dan zelfs zijn boezemvriend. Vandaar. Nu vindt hij het leuk, ze doen allerlei spelletjes en bouwdingen. Ik stel me voor dat ze ook dingen als speurtochten, hutten bouwen en fikkie stoken gaan doen. Allemaal dingen die mijn gozertje wel gaaf vindt. Bovendien doen zenog iets met hulp aan anderen bieden (zoals kerstkaarten bezorgen binnen het dorp) en dat vind ik eigenlijk (hoe burgerlijk wellicht ook) wel goed in een tijd al deze. Alleen dat vreselijke uniform, het is echt wel wat sneu, maar goed , dat poog ik maar niet al te erg uit te stralen . Dat is het scoutingverhaal.

Oeps mims, dat is schrikken, wat goed van je dat gaat sporten!!! Wat ga je doen?

Gossie wat een stap, vanuit Amsterdam naar zo`n dorp.Voor kinderen kan het best heel lekker zijn (qua ruimte en vrijheid), maar ik zou er zelf niet aan moeten denken gelof ik. Althans niet voor langer dan een maand ofzo. Fijn dat zij zich daar zo fijn voelen.

Jemig madootje, wat gaat het snel!! Ongelovelijk zeg! Op een of andere manier zou ik verwachten dat het nu wel langer zou kunnen duren omdat men zo over geld inzit ...maar blijkbaar valt dat nog wel mee? Dus nu moeten jullie zelf gauw op zoek naar iets anders of doe je dat al?? Is dat huis wat jullie laatst zagen nog in de verkoop? Je weet rimmen weiger ik, maar heulen wil ik wel voor je!
quote:mimsey schreef op 06 november 2008 @ 12:31:

Laat ik het zo zeggen; als je BMI hoger is dan je leeftijd is dat op een gegeven moment niet meer goed! Auch! Dat was.. euh..nogal hoog. Ook het vetpercentage was behoorlijk confronterend. Dat ik meer spiermassa heb dan gemiddeld was dan ook een meevaller. Ik heb dus wel een sixpack, hij zit alleen verstopt!Met een beetje mazzel word je vanzelf een keertje ouder dan je BMI. Is mij ondertussen in ieder geval wel gelukt zonder veel af te vallen
Ik forum maak eten klaar.

Mopsey kijkt ondetussen Dr. Phil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven