Werk & Studie alle pijlers

Kan ik nog over?

03-04-2016 17:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in 3 vwo en sta alleen onvoldoende voor Engels(5.3).

Voor Nederlands sta ik een (6.0) en voor wiskunde (5.5), dus nog voldoende

Ik twijfel alleen erg over m'n overgang. Ik moet nu 5.2 halen voor alle wiskunde toetsen halen om dit te blijven staan.

Voor Engels een 5.8 deze nieuwe periode.

Ik mag 3 onvoldoendes staan, één daarvan mag een kernvak zijn

Gaat dit me lukken? Ik ga bijles nemen voor Engels en Wiskunde. Ik heb niet veel moeite met wiskunde. Voor de rest sta ik 7ens en wat 6en

IK HEB GEWOON MN TOETSWEEK VERKNALD WAT MN GEMIDDELDE DRAMATISCH OMLAAG HEEFT GEBRACHT

Ga ik over?

Totaal aantal stemmen: 36

Ja (53%)
Nee (47%)
anoniem_282975 wijzigde dit bericht op 03-04-2016 20:20
Reden: Extra info
% gewijzigd
Weet ik veel of het je gaat lukken. Misschien bijles nemen een idee?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ga ik ook doen. Voor wiskunde en Engels, maar is de mogelijkheid er?
Wat ga je doen als wij allemaal "nee" stemmen?
Uh, is je google kapot?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Alleen als je er heel hard voor werkt.
Je docenten hebben meer inzicht in je kunnen, werkhouding en de toetsstof voor de komende periode, dus die zou ik het vragen.
Ik heb nee gestemd want denk niet dat het je gaat lukken. je staat er echt dramatisch voor
Ik wil hier alleen inzien of het nog mogelijk is en of heg geld aan bijles geven het wel waard is? Jullie zijn allemaal vet positief en jullie antwoorden geven mij ruime inzicht
Mag je trouwens helemaal geen onvoldoendes staan? Of moeten je kernvakken allemaal voldoende zijn ofzo?
Hoe oud ben je?
De overgangsregels zijn niet op elke school hetzelfde dus niemand kan jou daar hier een zinnig antwoord opgeven
Je stelt vragen waar niemand een antwoord op heeft. misschien is bijles wel niks waard als je echt geen flikker doet en je huiswerk niet maakt. misschien is bijles je geld wel waard als je je inzet
Er is vast wel iemand op school aan wie je dit kan vragen. Ga naar hem/haar.
Ik mag 3 onvoldoendes staan. Één voor een kernvak
Als je niet heel veel moeite hebt met wiskunde, waar om dan bijles? En waar om zou een 5,2 halen dan moeilijk zijn? Ik neem aan dat je er eerder niet goed voor hebt geleerd, of dat we een heel andere definitie hebben van 'geen moeite hebben met'.
Wat is je probleem dan? Alleen voor Engels sta je onvoldoende en dat is een kernvak...
Ja dan ga je toch op dit moment over. Maar als je niet kan tellen of je te veel onvoldoendes heb ben ik bang dat je je wiskunde inderdaad ook niet gaat halen
quote:Sabrinaxvz schreef op 03 april 2016 @ 17:21:

Je staat 1 onvoldoende. Wat is dan het probleem?

Ik spreek ze meestal andersom trouwens. 3 4en en 2 5en ofzo en dan roepen: Ach mevrouw, maakt u zich geen zorgen, ik haal dat allemaal op. Dat doe ik elk jaar.
quote:Sabrinaxvz schreef op 03 april 2016 @ 17:21:

Mijn dochter (havo 2) mag ook maar 1 onvoldoende staan. En een onvoldoende(4.5/5.4) op gym oid.

En als je op Rekenen een onvoldoende staat,ga je ook niet over.
Of je het nog redt ligt helemaal aan jezelf. Als jij bijles krijgt en je gooit na de les je boeken in een hoek en kijkt er niet meer naar voor de volgende les, dan is het weggegooid geld. Als jij die les gebruikt om in te zien welke onderdelen je nog niet goed beheerst en daar op blijft oefenen dan kan het succes hebben. Net als de rest van je vakken. Als jij al je tijd besteed aan het uitrekenen hoe laag je cijfer maar hoeft te zijn om over te gaan, dan gaat het ook fout. Studeer op de vakken waar je zwak in staat alsof je er een 8 voor moet halen, niet met de gedachte dat een 4,6 voldoende is om je gemiddelde goed te houden. Die 4,6 kan makkelijk een 4.4 worden en dan ben je de klos. Je bent niet de klos als die 8 een 7.6 wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ga na dit schooljaar naar havo
Over gaan gaat misschien net lukken maar ben bang dat je het volgend jaar niet gaat redden zo.

Maak een afspraak met je mentor of decaan om hier over te praten.

Die zijn daar voor.

Wij zijn voor recepten en liefdes problemen.
Zoals het nu staat,ga je over.

Even extra je best doen op Engels,zodat je niet verder afzwakt.

Wiskunde moet je kunnen redden.

Hebben jullie op school geen Maatwerkuur ?

Informeer daar eens naar,mijn dochter heeft zes weken lang eens per week,het eerste uur Maatwerkuur gehad voor een bepaald vak.Dan werken ze alvast met de stof die behandelt gaat worden en is er meer ruimte voor vragen. Is gewoon gratis.

Succes!
Misschien kun je ipv hier rond te hangen wat extra huiswerk maken. Dat is het enige dat de kans vergroot...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven