Autisme,wie ook?
zondag 3 april 2016 om 14:51
Mijn bijbaan via het uitzendbureau loopt morgen ten einde. Of niet de baan zelf, maar ik werk er al 2 jaar dus nu moet ik er uit door die achterlijke flexwet. Ik baal er heel erg van maar wat ik nog het moeilijkste vind is dat ik geen idee heb wat ik tegen iedereen moet zeggen morgen. Het liefst ga ik naar huis zonder iets erover te zeggen
zondag 3 april 2016 om 15:07
quote:yolo8 schreef op 03 april 2016 @ 14:47:
Héél goed gedaan Lotte! Jij voelt je lichaam zelf het allerbeste aan en je liep hier volgens mij al zo lang mee rond! Dus het is vast een opluchting dat je nu de knoop hebt doorgehakt. Hopelijk sterk je snel weer wat aan
Ja, het gaat al bergafwaarts sinds ik twee jaar geleden met hele dagen begon.
Dat moest toen, omdat het 'organisatorisch beter was'.
Maar voor mezelf is het organisatorisch beter als ik in leven blijf.
Zeg maar.
Bedankt voor je reactie.
Ik voel me door jullie echt begrepen. Dat is zo fijn.
Wat jouw eigen werk betreft; kun je niet gewoon vertellen wat je ons hier ook vertelt?
Dat het door die flexwet komt?
Wat ook de waarheid is.
Héél goed gedaan Lotte! Jij voelt je lichaam zelf het allerbeste aan en je liep hier volgens mij al zo lang mee rond! Dus het is vast een opluchting dat je nu de knoop hebt doorgehakt. Hopelijk sterk je snel weer wat aan
Ja, het gaat al bergafwaarts sinds ik twee jaar geleden met hele dagen begon.
Dat moest toen, omdat het 'organisatorisch beter was'.
Maar voor mezelf is het organisatorisch beter als ik in leven blijf.
Zeg maar.
Bedankt voor je reactie.
Ik voel me door jullie echt begrepen. Dat is zo fijn.
Wat jouw eigen werk betreft; kun je niet gewoon vertellen wat je ons hier ook vertelt?
Dat het door die flexwet komt?
Wat ook de waarheid is.
zondag 3 april 2016 om 17:31
Een dappere beslissing, Lotte!
Fijn dat je nog even halve dagen mag werken.
Ik denk ook dat een baan in de tandheelkunde gewoon te hectisch voor een Autist. Toen ik nog in een praatgroep zat en stage liep bij een tandarts, noemde ik ook mijn problemen. Mijn "lotgenoten" zeiden dan dat wij veel structuur nodig hebben en in dat vakgebied kan dat niet. Vooral dat onvoorspelbare en alles moet laten liggen omdat de tandarts je ineens nodig heeft.
Wel aardig van die orthodontist dat ze je vroeg om voor haar te werken. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet meer op zit te wachten. Ik wilde dat ook niet meer. Mijn toenmalige job-coach wilde me nog bij een tandtechnisch lab laten werken, maar ik durfde niet meer. Ook vond ik die man daar helemaal niet aardig overkomen en hoe hij dacht over "mensen als ik". Zo benoemde hij het. Ik ben blij dat ik er niet aan begonnen ben. Teveel negatieve ervaringen met dat vak.
Ik zou eerst maar eens goed rust nemen en aan jezelf denken. Niet iets nieuws beginnen terwijl je nog half gestrest loopt, omdat je de druk voelt om "normaal" te moeten zijn.
Fijn dat je nog even halve dagen mag werken.
Ik denk ook dat een baan in de tandheelkunde gewoon te hectisch voor een Autist. Toen ik nog in een praatgroep zat en stage liep bij een tandarts, noemde ik ook mijn problemen. Mijn "lotgenoten" zeiden dan dat wij veel structuur nodig hebben en in dat vakgebied kan dat niet. Vooral dat onvoorspelbare en alles moet laten liggen omdat de tandarts je ineens nodig heeft.
Wel aardig van die orthodontist dat ze je vroeg om voor haar te werken. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet meer op zit te wachten. Ik wilde dat ook niet meer. Mijn toenmalige job-coach wilde me nog bij een tandtechnisch lab laten werken, maar ik durfde niet meer. Ook vond ik die man daar helemaal niet aardig overkomen en hoe hij dacht over "mensen als ik". Zo benoemde hij het. Ik ben blij dat ik er niet aan begonnen ben. Teveel negatieve ervaringen met dat vak.
Ik zou eerst maar eens goed rust nemen en aan jezelf denken. Niet iets nieuws beginnen terwijl je nog half gestrest loopt, omdat je de druk voelt om "normaal" te moeten zijn.
zondag 3 april 2016 om 19:25
quote:hondenmens schreef op 03 april 2016 @ 17:31:
Ik vind het inderdaad erg moeilijk om te functioneren in deze baan.
Wat mij het meeste opbreekt, is het eeuwige uitlopen.
De agenda is zó strak gepland, dat er maar iets hoeft te gebeuren of we lopen uit.
Dat is inherent aan het vak, dat weet ik, maar het is me in al die jaren niet gelukt daar relaxed mee om te gaan.
Ik heb altijd naar behoren gefunctioneerd, maar ik kan niet uitleggen hoe enorm ik op m'n tenen heb gelopen.
Van de orthodontist is het inderdaad erg lief dat ze aan mij denkt.
Ze heeft mij al eerder gevraagd bij haar te komen werken, toen ze haar eigen praktijk net begonnen was.
Maar het orthowerk is helemáál niks voor mij.
Rust nemen is inderdaad het belangrijkste nu.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik vind het inderdaad erg moeilijk om te functioneren in deze baan.
Wat mij het meeste opbreekt, is het eeuwige uitlopen.
De agenda is zó strak gepland, dat er maar iets hoeft te gebeuren of we lopen uit.
Dat is inherent aan het vak, dat weet ik, maar het is me in al die jaren niet gelukt daar relaxed mee om te gaan.
Ik heb altijd naar behoren gefunctioneerd, maar ik kan niet uitleggen hoe enorm ik op m'n tenen heb gelopen.
Van de orthodontist is het inderdaad erg lief dat ze aan mij denkt.
Ze heeft mij al eerder gevraagd bij haar te komen werken, toen ze haar eigen praktijk net begonnen was.
Maar het orthowerk is helemáál niks voor mij.
Rust nemen is inderdaad het belangrijkste nu.
Daar heb je helemaal gelijk in.
zondag 3 april 2016 om 19:50
quote:Nouschi schreef op 03 april 2016 @ 15:11:
Het waren 2 fantastische jaren? quote:Lotte35 schreef op 03 april 2016 @ 15:15:
Ik persoonlijk heb iets in gedachten als: 'De ballen' quote:lisa198 schreef op 03 april 2016 @ 15:37:
[...]
Hahaha toedeledokieBedankt voor jullie hulp, dit klinkt mij goed in de oren
Het waren 2 fantastische jaren? quote:Lotte35 schreef op 03 april 2016 @ 15:15:
Ik persoonlijk heb iets in gedachten als: 'De ballen' quote:lisa198 schreef op 03 april 2016 @ 15:37:
[...]
Hahaha toedeledokieBedankt voor jullie hulp, dit klinkt mij goed in de oren
dinsdag 5 april 2016 om 17:07
Pfff, jongens nog 'ns aan toe.
Ik merk, nu ik ontslag heb genomen, dat ik al maanden puur op adrenaline functioneer.
Op adrenaline en op wilskracht.
Want nu ik weet dat het straks voorbij is, stort ik een soort in.
Zelfs die halve dagen vallen me nu zwaar.
Vanmorgen een erg drukke ochtend, waarna ik nog even bleef lunchen in de praktijk.
Daarna heb ik me echt naar mijn auto moeten slépen, om naar huis te rijden. Had niet eens fut om nog even een boodschap te gaan doen.
Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik tot voor kort die lange dagen maakte.
Ik heb ook de hele ochtend gigantische honger gehad, terwijl er natuurlijk geen tijd was om te eten.
Mijn lichaam is er gewoon helemaal klaar mee, lijkt het wel.
Ik hoop dat de maand snel voorbij gaat.
Ik merk, nu ik ontslag heb genomen, dat ik al maanden puur op adrenaline functioneer.
Op adrenaline en op wilskracht.
Want nu ik weet dat het straks voorbij is, stort ik een soort in.
Zelfs die halve dagen vallen me nu zwaar.
Vanmorgen een erg drukke ochtend, waarna ik nog even bleef lunchen in de praktijk.
Daarna heb ik me echt naar mijn auto moeten slépen, om naar huis te rijden. Had niet eens fut om nog even een boodschap te gaan doen.
Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik tot voor kort die lange dagen maakte.
Ik heb ook de hele ochtend gigantische honger gehad, terwijl er natuurlijk geen tijd was om te eten.
Mijn lichaam is er gewoon helemaal klaar mee, lijkt het wel.
Ik hoop dat de maand snel voorbij gaat.
dinsdag 5 april 2016 om 18:25
dinsdag 5 april 2016 om 19:25
Dank je wel, lisa.
Ja, ik heb nog aardig wat verlofuren.
Maar het is allemaal zo dubbel voor me.
De tandarts beseft zo goed wat hij straks gaat missen, en prijst me de hemel in.
Hij is echt héél lief voor me.
Ik wil zo graag nog laten zien wat ik in me heb.
Ben best wel heel verdrietig, dat dit straks eindigt.
Niet dat ik twijfel aan mijn beslissing, het gaat gewoon niet meer.
Maar ik heb zóveel energie in deze baan gestoken.
Energie die ik eigenlijk al heel lang niet meer heb.
Ja, ik heb nog aardig wat verlofuren.
Maar het is allemaal zo dubbel voor me.
De tandarts beseft zo goed wat hij straks gaat missen, en prijst me de hemel in.
Hij is echt héél lief voor me.
Ik wil zo graag nog laten zien wat ik in me heb.
Ben best wel heel verdrietig, dat dit straks eindigt.
Niet dat ik twijfel aan mijn beslissing, het gaat gewoon niet meer.
Maar ik heb zóveel energie in deze baan gestoken.
Energie die ik eigenlijk al heel lang niet meer heb.
dinsdag 5 april 2016 om 19:39
Wat een goede beslissing Lotte, heel verstandig dat je nu voor jezelf en je gezondheid kiest!
Maar ik snap ook dat het moeilijk is, 7 jaar is niet niks en kan me voorstellen dat je verdrietig bent omdat het nu even niet gaat.
Pak lekker die rust, en verwen jezelf!
Maar ik snap ook dat het moeilijk is, 7 jaar is niet niks en kan me voorstellen dat je verdrietig bent omdat het nu even niet gaat.
Pak lekker die rust, en verwen jezelf!
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
dinsdag 5 april 2016 om 19:42
Ik klaagde zelf al een tijdje dat ik steeds zo moe en overprikkeld ben. Ik kan op het moment zo de hele dag slapen, liggen ´bijtanken´.
Kom ik net terug van de bloedbank waar ik regelmatig doneer, blijkt dat ik bloedarmoede en ijzertekort heb. Mocht ook niet doneren, verklaart misschien ook wel de vermoeidheid. Ik moet maar even extra groente eten!
Kom ik net terug van de bloedbank waar ik regelmatig doneer, blijkt dat ik bloedarmoede en ijzertekort heb. Mocht ook niet doneren, verklaart misschien ook wel de vermoeidheid. Ik moet maar even extra groente eten!
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
dinsdag 5 april 2016 om 22:33
Dank je wel!
Ik zie ook wel in dat ik nu extra gewaardeerd word hoor, juist omdat ik wegga.
Stel dat ik nu opeens tóch zou blijven, dan zou alles gewoon doordenderen zoals het al jaren dendert.
Wat dus inhoudt: te snel voor mij.
Ik heb trouwens de psychiater van het autismeteam ook gemaild over mijn beslissing.
We hebben meerdere keren uitgebreid over mijn werk gepraat.
Ze mailde terug dat ze het een dapper besluit vindt, en dat ze hoopt dat ik meer rust zal ervaren als ik eenmaal weg ben. Dat is ook wat ik zelf heel erg hoop.
Ik zie ook wel in dat ik nu extra gewaardeerd word hoor, juist omdat ik wegga.
Stel dat ik nu opeens tóch zou blijven, dan zou alles gewoon doordenderen zoals het al jaren dendert.
Wat dus inhoudt: te snel voor mij.
Ik heb trouwens de psychiater van het autismeteam ook gemaild over mijn beslissing.
We hebben meerdere keren uitgebreid over mijn werk gepraat.
Ze mailde terug dat ze het een dapper besluit vindt, en dat ze hoopt dat ik meer rust zal ervaren als ik eenmaal weg ben. Dat is ook wat ik zelf heel erg hoop.
woensdag 6 april 2016 om 09:35
quote:Lotte35 schreef op 03 april 2016 @ 11:38:
[...]
Nog zo'n fijne reactie, dank je wel!
Ja, ik heb nog heel veel verlofuren.
Als het te regelen is, wil ik wel een weekje eerder stoppen.
Misschien zelfs twee.
Het belangrijkste voor mij is, dat ik het met een goed gevoel af kan sluiten.
Daarom heb ik ook nu de knoop doorgehakt.
Ik wilde niet wachten tot ik écht in zou storten.
Dat is me destijds in het onderwijs gebeurd, en het heeft me jaren gekost om daar bovenop te komen.
Daar pas ik nu voor.
Mooi om te zien hoe je dat geleerd heb en toepast! Goede persoonlijke groei zie ik hier
Geniet van je rust Lotte.
[...]
Nog zo'n fijne reactie, dank je wel!
Ja, ik heb nog heel veel verlofuren.
Als het te regelen is, wil ik wel een weekje eerder stoppen.
Misschien zelfs twee.
Het belangrijkste voor mij is, dat ik het met een goed gevoel af kan sluiten.
Daarom heb ik ook nu de knoop doorgehakt.
Ik wilde niet wachten tot ik écht in zou storten.
Dat is me destijds in het onderwijs gebeurd, en het heeft me jaren gekost om daar bovenop te komen.
Daar pas ik nu voor.
Mooi om te zien hoe je dat geleerd heb en toepast! Goede persoonlijke groei zie ik hier
Geniet van je rust Lotte.