En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
stoofpotje met gamba,s,courgettes in tomatenkruidensaus,

dr bij wat vers gebakken brood om in de saus te soppen.mmmm
Goulash. Paprika's waren heel goedkoop dit weekend, dus die moesten we daar maar eens voor gebruiken
Geen goulash. Heb verkeerde vlees uit de vriezer gehaald. Dus nu gebakken aardappeltjes, varkensfiletlapjes, snijboontjes en komkommer/paprika
Gisteren verse hutspot, met de gebraden kip die ik nog over had van zondag. Vandaag Nasi, met champignons, ui en sambalboontjes.

Morgen weet ik nog niet.
vandaag rijst, kip en een groenteprutje.
quote:robo schreef op 04 november 2008 @ 12:31:

@morrie: een maaltijdsalade met biefstuk en taugé? Klinkt echt heeeeeel lekker, en als ik mag vragen: hoe maak je dat? (zie zo 1 2 3 niet hoe de biefstuk in de salade terecht moet komen)

Alvast thanks!

't Is echt supersimpel.

Je doet een zak ijsbersla in een bak.

Je snijdt een uitje in stukjes en fruit dit. Als laatste doe je er tauge bij. Dit mik je daarna over de sla.

Je snijdt twee biefstukjes in stukken en marineert die in een marinade van ketjap, knoflook en wat je er nog meer doorheen wilt doen (beetje bruine suiker, beetje citroensap, beetje sambal bijvoorbeeld).

Je bakt de biefstukstukjes heel kort en daarna giet je de marinade nog even in de pan erbij zodat die warm wordt. Dit mengsel doe je over de sla en klaar.
2 veg. pepersteaks met rode kool, de steaks waren ze zo lekker dat ik ze gelijk allebei op heb gegeten. Gisteren bloemkool, broccoli, worteltjes en purree en zondag notenrijst met een groentenmengsel
Vandaag de overgebleven runderstoof gegeten met friet.
@Morrie: bedankt, klinkt superlekker!

Ik ga dat ook direct eten vanavond, heb zoooooo'n zin in biefstuk :-)
Ik eet vanavond alleen en warm een restje bloemkool van gisteren op, maak er wat aardappelpuree bij en er is nog wat sla over. Vegetarisch dagje dus.
Ik had vorige week frikadel smoor gemaakt naar een recept van citroentekkel in het rijsttafel-topic. Het zijn gehaktballetjes in ketjapsaus en ze waren super lekker. Wat toen over was heb ik net uit de vriezer gehaald en maak ik vanavond met sambalboontjes en knoflooknoedels.
quote:Lorelai schreef op 05 november 2008 @ 11:15:

Ik had vorige week frikadel smoor gemaakt naar een recept van citroentekkel in het rijsttafel-topic. Het zijn gehaktballetjes in ketjapsaus en ze waren super lekker. Wat toen over was heb ik net uit de vriezer gehaald en maak ik vanavond met sambalboontjes en knoflooknoedels.Fijn dat het gesmaakt heeft
Ja! Ik had je geloof ik op het desbetreffende tpoic geen props gegeven, dus dan bij deze! ;)
kon ut niet laten.dus 1kg mosselen gehaald om vanavond te koken in groenten en witte wijn.ben nu vers kruidenbroodje aan ut bakken voor drbij...mmmmm
Hm dit heb ik anders zelden, maar ik ben alleen thuis vanavond en weet écht niet wat te eten ... Ik vond dit altijd al zo'n leuk topic en dacht er dé inval te vinden maar helaas.

Even de situatie schetsen: ik moet snel koken want een dik 1.5u na thuiskomst moet ik alweer vertrekken naar een koorrepetitie.Heb dus zin in licht, snel & makkelijk eten (ben helaas geen handige keukenprinses ).

In de koelkast: groene & rode paprika, verdwaalde wortel, stronkje witloof, overgebleven gekookte aardappel van gisteren, kwark, geitenkaas, halve pot appelcompote. (gisteren at ik aardappels+kip met pijnboompitjes+appelcompote, ook alleen).

In de diepvries: vlees & vis.

In de buurt: Marrokaanse zaak met broodjes durum etc & traiteur, falafelzaak, afhaalchinees, supermarkt, nachtwinkel.

Wie heeft er een idee? Alvast heel erg bedankt!
Paprika in de oven met geitenkaas (eventeel ui erbij als je hebt), aardappel in partjes opbakken en een visje erbij?
He Lorelai,

Damn dat klinkt verschrikkelijk lekker maar ik heb geen oven ! Wel een magnetron (zonder grill). Hmm. Ovenloos alternatief?
quote:6je schreef op 05 november 2008 @ 16:05:

In de koelkast: groene & rode paprika, verdwaalde wortel, stronkje witloof, overgebleven gekookte aardappel van gisteren, kwark, geitenkaas, halve pot appelcompote. (gisteren at ik aardappels+kip met pijnboompitjes+appelcompote, ook alleen).

In de diepvries: vlees & vis.

Wie heeft er een idee? Alvast heel erg bedankt! Kun je er geen overnschotel van maken: de groentes onderop, wat kruiden erbij, geitenkaas + aardappel in schijfjes er overheen, evt. met wat pesto of tomatensaus, als je dat hebt?
Everytime you make a typo, the errorists win.
ik eet een restje risotto met bospaddestoelen en kaas en/of restje spaghetti met pesto uit de vries met lekkere rauwkost van de groenteboer
Zuurkoolstamppot met rookworst!

Mijn eerste stamppotje weer, smaakte héérlijk!

Alleen jammer dat ik er achter kwam dat mijn pureestamper nog bij mijn ex ligt...
vanmiddag wat over was van de spaghetti van gisteren, met tomatensaus, gehakt, paprika en kruidenkaas doorheen gesmolten in de saus + geraspte kaas

savonds easy: noodles + slaatje van rucola, feta, tomaten, maïs, andijvie en gebraden kip
Ik had gemaakt: stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes.

Daarbij nog Duitse biefstukjes en appelmoes.

quote:infojunk schreef op 05 november 2008 @ 17:39:

ik eet een restje risotto met bospaddestoelen en kaas en/of restje spaghetti met pesto uit de vries met lekkere rauwkost van de groenteboer

Is dat nog lekker uit de vries? Risotto? Ik heb altijd in mijn hoofd dat je dat niet in kan vriezen omdat het dan niet lekker meer is?!Wel dus? Zal fijn zijn!

Ik at bij een vriendinnetje en we aten quiche met broccoli, prei, pijnboompitjes en pesto. Was erg lekker!
Cherise, ik had er helemaal niet bij na gedacht of dat kon. Het droogt wel wat uit, dus je kunt bij het opwarmen wat boter/olie/bouillon toevoegen. En het eerst goed laten ontdooien en niet als bevroren blok in de pan gooien, dan duurt het te lang en bakt het aan.
Curry met kip en cashewnootjes, rijst, atjar van komkommer, ui en rode paprika, kroepoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven