Vraag om eerlijk antoord?

06-11-2008 15:48 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten om een berichtje te plaatsen. Mijn vriendin en ik hebben over dit onderwerp woorden en ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Ik weet wat ik doe fout en eigenlijk best slecht is!

Mijn verhaal.

Ik kom 3 jaar geleden uit een relatie van 17jaar. Het kwam als een donderslag op een heldere hemel dat mijn man mij verliet voor zijn 3 jaar durende relatie met zijn minares. Kapot en verscheurd omdat we eigenlijk( dacht ik) een zeer goeie relatie hadden. Daar stond ik met mijn kinderen en tassen bij mijn ouders. Ze hebben me opgevangen en berepen niet dat mijn toemalige man dat had gedaan. Ik ook niet, maar die tijd beleefde ik gewoon helemaal in een roes. Ben niet een typje die bij de pakken neer gaat zitten en stortte mij in een studie en mijn kinderen en hoopte alleen maar dat ik ooit op een dag gelukkig zou zijn! Alles is geslaagd, heb een geweldige baan gekregen na aanleiding van mijn studie. Heb met mijn kinderen vele kuilen gekend, maar wij zijn ZEER gelukkig! Mijn kinderen zien eens in de zoveel tijd hun vader als die tijd heeft. Verder vang ik ze op en dat vol overgave en heel veel liefde. Samen staan wij sterk. Ze zijn nu al wat ouder en gaan beetje hun eigen gang en pakken hun eigen leven een beetje op wat hun leuk vinden en terrecht, hoort ook weer bij ouderschap loslaten van je kinderen!

Maar nu, ik ben met mijn vriendin een avondje wezen stappen. Super, na lange tijd al die dingen gelaten te hebben, heb ik genoten en een onwijze leuke avond gehad. Heb een man leren kennen, een superleuke man. 1 nadeel, hij is getrouwd. Maar nu komt het deel waar ik woorden over heb gekregen. In mijn leven past geen man en ik wil geen man. Maar deze man in kwestie zie ik 1x in de twee weken een dag en een nacht omdat hij hier in de buurt is voor zijn werk. De sex is geweldig en ben graag bij hm, maar ik wil geen relatie met hem. Hij heeft hetzelfde, dus eigenlijk tot hier geen probleem. Nu is mijn vriendin boos omdat ik als geen ander weet hoe erg het is om bedrogen te worden.....

Maar ik wil deze "relatie"van 1 x in de twee weken niet kwijt...

SNappen jullie mij? Of zeggen jullie van...STOPPEN?

Dank jullie wel om het ieder geval te lezen en zou blij wezen met een berichtjes!
gewetenloos takkewijf niet zo aardig persoon!
Maantje is, nu je dit zelf ervaart, je begrip naar je ex en zijn vreemdgaan ook veranderd. Kan je nu begrijpen dat zijn minnares destijds in zijn perfecte plaatje van zijn leven pastte?
quote:maantje69 schreef op 06 november 2008 @ 16:46:

Tja, zit wat in! Ik heb mijn ex alles gegeven wat in mijn vermogen lag en verder en toch verliet hij mij en onze kinderen.

Ik wil juist helemaal niet zijn gezin kapot maken, klinkt misschien heel raar als ik dat zo neerzet. Het gaat ook niet bij ons alleen maar om de sex hoor. Soms gebeurd er helemaal niets in die twee weken dat hij er is en hebben we het over van alles en nog wat en knuffelen en zoenen we wat. We hebben het over zijn vrouw en kinderen, zijn werk, mijn werk en nog meer dagelijkse dingen. Hij praat zeker niet slecht over zijn vrouw en kinderen. Tis misschien de aandacht/ passie helemaal voor elkaar dat ik dat weleens mis en daarom aan dit ben begonnen.

Met deze post bevestig je haarfijn het punt dat ik wil maken. Een en al smoesjes.

Je wil zijn gezin niet kapot maken? stop er dan mee, je speelt met vuur.

En dat hij niet slecht over zijn gezin spreekt. Tja, dat zou er nog bij moeten komen.

Maar goed, ga ook maar heel wijs net als Ainne er geen woorden meer aan vuil maken. Geloof niet dat ik verder kom in mijn begrip voor jou en dat jij liever je kop in het zand steekt voor je eigen gedrag.
quote:maantje69 schreef op 06 november 2008 @ 16:46:

Ik wil juist helemaal niet zijn gezin kapot maken, klinkt misschien heel raar als ik dat zo neerzet. Het gaat ook niet bij ons alleen maar om de sex hoor. Soms gebeurd er helemaal niets in die twee weken dat hij er is en hebben we het over van alles en nog wat en knuffelen en zoenen we wat. We hebben het over zijn vrouw en kinderen, zijn werk, mijn werk en nog meer dagelijkse dingen. Hij praat zeker niet slecht over zijn vrouw en kinderen. Tis misschien de aandacht/ passie helemaal voor elkaar dat ik dat weleens mis en daarom aan dit ben begonnen.

Ja, het is echt een schat van een man. Net als je ex. Heel geschikt van hem, om niet kwaad te spreken over zijn vrouw. Echt iemand waar je wat aan hebt.

Maar inderdaad, zijn relatie is niet jou verantwoordelijkheid, en je pakt wat je nodig hebt, kan niet schelen wat 't kost. Het is ook wel erg veel moeite om dat ergens te zoeken waar het geen kwaad kan, als het voor je neus ligt. Zo kun je leven, maar sympathie en begrip zal het je niet opleveren.
Goed beschouwd zijn jij en je ex-man gemaakt voor elkaar.
Ik zou proberen te stoppen. Het is moelijk, zeker nu je eenmaal in die 'gewoonte' (?) zit. Maar ik denk dat je heel wat verdriet bij jezelf en bij anderen bespaart door nu te stoppen. Maar de keuze ligt natuurlijk bij jezelf. Succes ermee.
quote:Alba schreef op 06 november 2008 @ 16:42:

Waarom vraag je eigenlijk advies?

.Denk dat ze eigenlijk geen advies wilde , maar tegen haar vriendin wou kunnen zeggen: zie je wel alle forumsters waren het eens met me
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ga niet eens alle reacties lezen, maar..... Je bent bedrogen door je man, en nu ben heb je op die manier contact met een getrouwde vent. Laag, erg laag, dat is het enige dat ik erop kan zeggen.
Ik vind dat jullie wel hard zijn hoor, voor Maantje.

Wat doet zij nu eigenlijk verkerd?

Is het vreemdgaan en het gezin van de minnaar niet zijn probleem?

Als Maantje stopt, is er zo een andere vrouw hoor, of misschien is die er nu al.

Waarom zou ze solidair moeten zijn met zijn vrouw? Ze kent haar niet, en nogmaals, het is haar verantwoording niet.

Er is er maar 1 die fout zit, en dat is de minnaar.

En misschien zijn er wel afspraken thuis bij de minnaar gemaakt?

Ik heb zelf ook wel eens iets gehad, kort, met een getrouwde man. Dat soort mannen zijn leuk voor de sex, daar wordt ik niet verliefd op, en met zo iemand begin ik al helemaal geen relatie.

Ook ik heb geen behoefte aan een relatie op het moment, ik ( en Maantje) zijn niemand verantwoording schuldig lijkt me.

Verschil is dat ik het buiten mijn kennissenkring hou en alles heel discreet doe. Dit zijn geen relaties, maar svtjes.

Ik vind dat jullie wel erg snel met de vinger wijzen, doe dat niet naar haar maar naar die vent.
Nee, wilde dat niet aan mijn vriendin laten lezen, van kijk, ze denken hetzelfde als ik!

Ik weet wat ik doe en dat is goed FOUT! Het bevestigt wel het gevoel wat ik bij mijn vriendin heb opgewekt. Waarschijnlijk moet ik er gewoon een eind aan maken aan deze "relatie"!

Dit topic heb ik geopend om te kijken hoe jullie erover denken en het bevestigt van alles!

En wil zeker geen smoesjes of excuusjes maken...Jammer dat jullie nu een mening hebben gevormd door mijn berichtjes, dat ik een slecht takkewijf ben enzo. Ik weet dat ik dat niet ben en voel me er niet bewust door geraakt, maar neem het mee en ga met hem praten dat dit niet meer kan!!

Jullie hebben daarin wel overtuigd!

Dank jullie wel!
quote:maantje69 schreef op 06 november 2008 @ 18:00:

Nee, wilde dat niet aan mijn vriendin laten lezen, van kijk, ze denken hetzelfde als ik!

Ik weet wat ik doe en dat is goed FOUT! Het bevestigt wel het gevoel wat ik bij mijn vriendin heb opgewekt. Waarschijnlijk moet ik er gewoon een eind aan maken aan deze "relatie"!

Dit topic heb ik geopend om te kijken hoe jullie erover denken en het bevestigt van alles!

En wil zeker geen smoesjes of excuusjes maken...Jammer dat jullie nu een mening hebben gevormd door mijn berichtjes, dat ik een slecht takkewijf ben enzo. Ik weet dat ik dat niet ben en voel me er niet bewust door geraakt, maar neem het mee en ga met hem praten dat dit niet meer kan!!

Jullie hebben daarin wel overtuigd!

Dank jullie wel!De vreemdgaande man (of vrouw) is degene die fout zit, niet degene die er op in gaat.
@Maantje

Good for you!

Veel sterkte, er loopt vast een veel leukere los rond.
Je doet iemand anders iets aan waarvan je zelf hebt ondervonden hoe pijnlijk het is.....Wat denk je zelf?
Hoe betrouwbaar is hij eigenlijk? Misschien heeft hij naast jou wel meer vriendinnetjes ? Wat zou je doen als je hier achter zou komen?
ik vind ook dat je moet stopen, dat je alleen maar solidair hoeft te zijn met een bekende vrouw vind ik al helemaal onzin. je weet wat je haar aandoet (en ja het is zijn gezin, maar jij werkt er aan mee!) en toch vind je 1x in de 14 dagen neuken belangrijker, lekker egoïstisch...

overigens geloof ik er geen bal van dat jij alleen seks prima vind, als dat waar is zou je bij hem binnen vallen de kleren van zijn lijf scheuren er op duiken en weer vertrekken, maar nee jullie hebben niet elke keer seks soms gaan jullie alleen maar knuffelen en kussen en kletsen...

dat geeft voor mij wel aan dat jij wel degelijk iemand nodig hebt, anders zou jij je leven niet bespreken met die man (er komen dus wel gevoelens bij kijken!) en wat als 1x in de 14 dagen dan toch wel; erg weinig gaat zijn? jij bent degene die straks weer gekwetst word, maar dan heb je wel een heel gezin mee gesleurd (denk dan in ieder geval om zijn kinderen, je weet hoeveel verdriet je eigen kinderen gehad hebben!)
Als ik daarachter zou komen, dan maakt het mij niet uit! Tis zijn leven en ik heb het mijne! Ik vind gewoon de aandacht en de passie/ spanning die we hebben leuk! En wat hij verder doet, tja....

Wat ik al eerder schreef, ik heb voor de rest geen contact met hem. Hij is hier voor zijn werk, we eten en drinken wat samen, kletsen wat, drinken een borreltje en als er sex bij komt kijken dan komt er sex!

Voor de rest hebben we allebei een eigen leven en die zou ik nooit willen inruilen voor hem....En wil zeker niet dat hij zijn gezin verlaat voor mij...
quote:elninjoo schreef op 06 november 2008 @ 18:03:

[...]

De vreemdgaande man (of vrouw) is degene die fout zit, niet degene die er op in gaat.Onzin, van "bezette" mensen blijf je af, ook al komt het initiatief van de bezette persoon. Ik zou mezelf in elk geval "vies" voelen als ik iets met een getrouwde vent had.
Als zij ervan zou weten, dat dit de afspraak was, dat hij dat zou kunnen doen, prima. Jullie leven. Als dit dan nu genoeg is dan is dat zo.

Maar ze wordt bedrogen, net zo hard als jij voorgelogen werd. Dan gaat het er niet om of hij bij je wil intrekken, het gaat om het gevoel van verraad waar je aan meewerkt. Zoals al gezegd, je weet hoeveel pijn dit doet.

Je kunt het niet goedpraten. Feit blijft dat als ze het ooit te weten komt, haar wereld instort. Haar gevoel van vertrouwen in anderen. Dat valt niet goed te praten.

Als je daarmee kunt leven, ik besef dat niemand hier je dan kan doen stoppen. Dat kun je alleen zelf.
Elninjoo, het heeft te maken met fatsoen. Goed beschouwd ís het de verantwoordelijkheid van die kerel, maar een fatsoenlijk mens gaat er niet op in.

Net als dat je ziet dat iemand zijn portomonnee verliest, dan zeg je 'meneer, u heeft wat laten vallen' en je stopt hem niet in eigen zak, ookal is het zijn eigen verantwoordelijkheid.

En als iemand zijn fiets niet op slot zet, wat natuurlijk superstom is, mag je hem nóg niet zomaar meenemen. Dat iemand anders iets fout doet (vreemdgaan) geeft je nog niet het recht om dat mogelijk te maken.
Ik snap niet hoe je dit kan doen je weet zelf wat het is om bedrogen te worden.Je leven is kapot gemaakt en wil je dat die vrouw en kids ook aan doen.Want vroeg of laat komt ze er toch wel achter.
quote:maantje69 schreef op 06 november 2008 @ 16:38:

Mijn excuus, heb er niet echt een excuus voor! Weet wel dat ik geen tijd/ zin heb in een relatie. Ik vind mijn leven zoals het nu gaat pprima en het onafhankelijke dat ik niet meer wil opgeven voor een man is en blijft een terug kerend iets!

Deze man in kwestie kan mij precies geven wat ik nodig heb en het past eigenlijk perfect in het plaatje wat ik voor ogen had! De meeste mannen willen al gauw een relatie of vakantie of weg met elkaar en dat wil ik dus niet! Een single man staat niet te wachten op een vrouw die deze eisen stelt en toevallig kwam ik deze man tegen....Tja...tis een heel stom excuus, maar hij is wel op waarheid gebasseerd....Als je écht onafhankelijk bent blijf je trouw aan je principes.
quote:Eowynn_ schreef op 06 november 2008 @ 18:47:

Elninjoo, het heeft te maken met fatsoen. Goed beschouwd ís het de verantwoordelijkheid van die kerel, maar een fatsoenlijk mens gaat er niet op in.

Net als dat je ziet dat iemand zijn portomonnee verliest, dan zeg je 'meneer, u heeft wat laten vallen' en je stopt hem niet in eigen zak, ookal is het zijn eigen verantwoordelijkheid.

En als iemand zijn fiets niet op slot zet, wat natuurlijk superstom is, mag je hem nóg niet zomaar meenemen. Dat iemand anders iets fout doet (vreemdgaan) geeft je nog niet het recht om dat mogelijk te maken.

dit heeft niets te maken met fatsoen maar met lust. en dat is ons ( gezonde) mensen niet vreemd.

ook ik ben ooit flink bedrogen en bleef achter met kinderen. het heeft er enorm bij me ingehakt.

maar na 8 jaar vrijgezel zijn kom je van alles tegen op je pad, vooral VEEL getrouwde mannen. die bieden zich gewoon aan hoor. nee, die smeken bijna om je. hardnekkig volkje. daar zit je dan al tijden sexloos goed ik ben weleens ergens op ingegaan.

( alleen als ze erg hardnekkig waren en ik erg vul maar in)

mijn bevindingen ik vind het 10 x niks. ten eerste ik heb wel moeite met het feit dat de heer in kwestie getrouwd is ( fatsoen) juist omdat ik zelf goed weet hoe het is om bedrogen te worden. ook al drongen mijn vriendinnen erop aan dat dat niet mijn verantwoording was, ik gewoon moest genieten, niet over na moest denken enzov.

goed ik ben er dus totaal niet geschikt voor. het past niet bij mij. ik ben ook zelden ver gegaan met een getrouwde man.

daarbij ik vind het enorme zeikerds ( werkelijk allemaal) en keek op ze neer ipv dat ik me gevleid voelde. het enige wat zo verleidelijk is naar mijn mening getrouwde mannen zijn zo makkelijk. altijd wel wanhopig op zoek naar aandacht en een nieuw stukje vlees.

ik kan me niet voorstellen dat je als minnares zijnde er zo in kan blijven staan dat het puur voor jouw plezier is. ik zou me denk ik op den duur gebruikt voelen.
quote:maantje69 schreef op 06 november 2008 @ 18:00:

dat ik een slecht takkewijf Wel goed citeren he: ik zei "gewetenloos takkewijf", niet "slecht takkewijf".
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als hij opeens verliefd op je blijkt te zijn en zijn gezin in de steek zou willen laten voor je

Als je verder helemaal geen gevoel voor hem hebt....wat maakt het dan uit? Jij hebt ook recht op een lolletje en je hoeft niet de rest van jou leven de lijden onder je scheiding. Ik had de reactie van je vriendin wel begrepen als hij je zat te vertellen dat hij zijn vrouw in de steek gaat laten voor je en die 'blabla' die nooit gebeurt.

En misschien gaat zijn vrouw ook wel vreemd met een gozer wanneer hij bij jou zit
quote:Stoeptegel schreef op 06 november 2008 @ 22:22:

ik zou me denk ik op den duur gebruikt voelen.Terecht. Je laten gebruiken door mannen waar je zo op neer kijkt is echt meer dan dubbel-sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven