Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:cijfernerd schreef op 05 april 2016 @ 13:52:

[...]

Gisteren hoorde ik van mijn huisarts over een bezuiniging in de gezondheidszorg.

Hij had in het weekend een consult bij een terminale patient afgelegd.

Slaapmiddelen voor de eerste fase werden nog wel vergoed, maar niet meer voor de tweede fase.

Hoogstwaarschijnlijk kon de familie van de deze terminale patient dit zelf niet betalen.

Maar hij wilde de familie daar ook niet mee belasten,en heeft de 200 euro uit eigen zak betaalt.

Het zat hem heel hoog.

Wat een in en intriest voorbeeld. Om te huilen gewoon. Wel een erg fijne HA die meevoelt met de nood van zijn patiënt. Kom er nog maar eens om. Wat is er godsnaam gebeurd met dit land en de overheid? Niets, maar dan ook niets meer is er over van het eens zo veilige en zorgzame Nederland.

Ik ben oprecht blij te kunnen zeggen dat mijn lieve ouders dit niet meer mee hoeven maken.

Het idiote aan dit hele verhaal is dat de eigen bevolking weinig tot niets meer merkt van wat ooit een zorg staat was, de vluchtelingen en de gelukzoekers des te meer.
quote:MarianneDavids schreef op 04 april 2016 @ 22:11:

Niemand vindt het leuk om oud(er) te worden maar nu ben ik blij dat ik 65 ben, de koters hebben toch weer andere ideeën over het hele wereldgebeuren, die groeien erin mee en de kleinkinderen zullen t.z.t. niet beter weten dan dat vrouwen niets te vertellen hebben en dat ze zich moeten bedekken. Alle geschiedenisboeken, filmmateriaal, videobanden, CD's, DVD's en andere gegevensdragers zijn dan vernietigd, Youtube bestaat al lang niet meer, Internet is voorbehouden aan de machthebbers, net als mobiele telefoons, varkens staan op de lijst van uitgestorven diersoorten, niemand mag meer een hond hebben, vrouwen mogen niet meer alleen over straat, ze mogen ook geen auto besturen. Kinderen worden uitgehuwelijkt, iedere man mag vier vrouwen hebben mits hij hen alle vier op dezelfde manier behandelt (daar kun je alle kanten mee uit) komende generaties zullen geen benul hebben van hoe Europa er in 2016 uitzag en hoe de mensen leefden. Er zal in het wereldomvattend kalifaat niets veranderen, het originele exemplaar van de koran ligt op het bureau van allah, bij het paradijs rechtsaf de hoek om, en aan zijn woorden valt niet te tornen.Overdreven zeg. Alsof al die moslims willen wat jij beschrijft. Al die miljoenen moslims gaan dit zomaar toelaten omdat extremisten dit willen. Als dat zo was, was dit al lang gebeurd.
quote:muurbloempje66 schreef op 05 april 2016 @ 16:27:

[...]

Overdreven zeg. Alsof al die moslims willen wat jij beschrijft. Al die miljoenen moslims gaan dit zomaar toelaten omdat extremisten dit willen. Als dat zo was, was dit al lang gebeurd.

Het gaat heel langzaam,bijna ongemerkt.

Over 50 jaar is dit een land waar moslims de dienst uitmaken,misschien nog wel eerder.

Het is al begonnen in de jaren 70,wij moesten ons van de politieke elite ons verdiepen in andere culturen.

Nooit heeft er iemand in die jaren gezegd, dat buitenlanders zich ook moesten verdiepen in onze cultuur.

[...]

Overdreven zeg. Alsof al die moslims willen wat jij beschrijft. Al die miljoenen moslims gaan dit zomaar toelaten omdat extremisten dit willen. Als dat zo was, was dit al lang gebeurd.Wacht maar af, de tijd zal het leren.
verba volant, scripta manent.
quote:Gisselle schreef op 05 april 2016 @ 13:53:

[...]

Net zoals de misstanden in Acquacenter Den Helder zeker? Syrische jonge mannen die Nederlandse meisjes in bikini betasten. Ik zou zeggen laat je dochters thuis, of gaan we hier in NL binnenkort gescheiden zwemmen? gewoon weer lekker terug in de tijdToen Tropicana in Rotterdam nog open was verboden heel veel moeders hun dochters er naartoe te gaan. Dat deden ze niet voor niets.
quote:harissa schreef op 05 april 2016 @ 14:08:

[...]

Nee hoor, dat zeggen de ouders wel, maar een baby kan alleen ouders hebben met een bepaalde geloofsovertuiging.

Moslims zeggen trouwens dat iedereen als moslim wordt geboren, dus als we daarvan uitgaan is 100% van de baby's moslim.

Volgens de islam wordt een baby geboren met fitrah (de natuurlijke staat) om terug te keren naar zijn schepper. De ouders kiezen er voor om het kind als christenen of jood.

Daarom noemen bekeerlingen het vaak hun terug keer na hun fitrah.

Veel moslims doen onterecht bij de geboorte van een kind de adhaan (het gebedsoproep) zodat de baby vanaf dat moment moslim is

Dus moslim babys bestaan dus zeker wel
quote:Pientjexxxx schreef op 04 april 2016 @ 13:29:

[...]

Dat blijkt alweer, want de eerste Syriërs die per vliegtuig vanuit Turkije naar Europa gebracht worden, gaan naar Nederland, Duitsland en Finland. Per saldo schieten we er dus niets mee op. Sterker nog, we krijgen nu allemaal mensen binnen die straks standaard een verblijfsstatus krijgen, inclusief de daarbij behorende woning en uitkering.

http://www.telegraaf.nl/b ... ers_naar_Nederland__.html

Edit: Ik lees net in het AD dat welwillende landen de Syriërs hier in Europa ontvangen. Nederland staat dus weer vooraan als braafste jongetje van de klas. Dus landen die geen zin hebben in vluchtelingen doen gewoon niet mee, ook al zijn ze al jaren netto-ontvanger uit de EU-pot. Wel de lusten, maar niet de lasten. Ondertussen zitten we in Nederland straks als haringen in een ton en mag de werkende burger tot zijn 70e aan de slag om alles en iedereen te financieren en onderhouden.

Ik begrijp dit allemaal echt niet. 28 landen in de EU, je wilt de lusten maar niet de lasten.

Vandaag in het nieuws 1000 vluchtelingen erbij in Winschoten.

Nederland is de gekke Henkie van Europa

Maar Groningen van Nederland.

BAH!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:MarianneDavids schreef op 05 april 2016 @ 17:56:

[...]

Wacht maar af, de tijd zal het leren.

Wij hebben wel in meer dingen gelijk gekregen.

Niet dat het nou zo fijn was, maar toch........................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 05 april 2016 @ 20:52:

[...]

Wij hebben wel in meer dingen gelijk gekregen.

Niet dat het nou zo fijn was, maar toch........................Ik zou 1000x liever hebben dat ik er helemaal naast zat.
quote:jo-elise schreef op 05 april 2016 @ 14:35:

[...]

Wat een in en intriest voorbeeld. Om te huilen gewoon. Wel een erg fijne HA die meevoelt met de nood van zijn patiënt. Kom er nog maar eens om. Wat is er godsnaam gebeurd met dit land en de overheid? Niets, maar dan ook niets meer is er over van het eens zo veilige en zorgzame Nederland.

Ik ben oprecht blij te kunnen zeggen dat mijn lieve ouders dit niet meer mee hoeven maken.

Het idiote aan dit hele verhaal is dat de eigen bevolking weinig tot niets meer merkt van wat ooit een zorg staat was, de vluchtelingen en de gelukzoekers des te meer.Mooie post J.E. en inderdaad om te janken .
quote:Pientjexxxx schreef op 05 april 2016 @ 20:56:

[...]

Ik zou 1000x liever hebben dat ik er helemaal naast zat.

Ik eerlijk gezegd ook, ik zou door het stof gaan, voor onze zgn '' tegenstanders'' dat kan ik trouwens heel goed. Met name als ik er naast zit

of gewoon geen gelijk heb.

Jammer dat het andersom niet opgaat.

[...]

Nee hoor, dat zeggen de ouders wel, maar een baby kan alleen ouders hebben met een bepaalde geloofsovertuiging.

Moslims zeggen trouwens dat iedereen als moslim wordt geboren, dus als we daarvan uitgaan is 100% van de baby's moslim.

Nou ik niet hoor ! ik heb een puur 100 % Christelijke naam, ook nog met Maria erin, ben gedoopt in de Rooms Katholieke kerk, en mocht ook naar catechismus.

Niks moslim.

[...]

Moslims zeggen trouwens dat iedereen als moslim wordt geborenOh man

[...]

Overdreven zeg. Alsof al die moslims willen wat jij beschrijft. Al die miljoenen moslims gaan dit zomaar toelaten omdat extremisten dit willen. Als dat zo was, was dit al lang gebeurd.

Precies. Er wonen al eeuwen moslims overal en nergens. Denk maar aan hindoestanen bijv.

Neigt naar een angst psychose dit sfeertje op dit topic. Dezelfde 10 posters die elkaar maar van alles aanpraten.
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:00:

[...]

Precies. Er wonen al eeuwen moslims overal en nergens. Denk maar aan hindoestanen bijv.

Neigt naar een angst psychose dit sfeertje op dit topic. Dezelfde 10 posters die elkaar maar van alles aanpraten.

Als je iedere dag in de krant leest wat er in de wereld gebeurt en wat ons nog te wachten staat dan is het niet gek dat mensen bang worden. Vrijwel alle terroristen op de wereld zijn moslims. Hoe meer moslims er in een land wonen, hoe meer andersdenkenden in de verdrukking komen.

Wat hebben Hindoestanen er eigenlijk mee te maken? Dat zijn toch geen moslims? Of volgens jou wel?
quote:cijfernerd schreef op 05 april 2016 @ 16:39:

[...]

Het gaat heel langzaam,bijna ongemerkt.

Over 50 jaar is dit een land waar moslims de dienst uitmaken,misschien nog wel eerder.

Het is al begonnen in de jaren 70,wij moesten ons van de politieke elite ons verdiepen in andere culturen.

Nooit heeft er iemand in die jaren gezegd, dat buitenlanders zich ook moesten verdiepen in onze cultuur.Inderdaad zo raar dat er bijvoorbeeld geen inburgeringscursussen of iets dergelijks bestaan. Oh wacht even.....
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:04:

[...]

Inderdaad zo raar dat er bijvoorbeeld geen inburgeringscursussen of iets dergelijks bestaan. Oh wacht even.....Die inburgeringscursussen hebben anders weinig vruchten afgeworpen en de christelijke godsdienst wordt daar buiten beschouwing gelaten. Ik zie ook nooit groepen moslims kerken bezoeken om onze cultuur "op te snuiven", zoals andersom wel gebeurt door niet-moslims in moskeeën.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 april 2016 @ 22:03:

[...]

Wat hebben Hindoestanen er eigenlijk mee te maken? Dat zijn toch geen moslims? Of volgens jou wel?Ik quote hem even.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 april 2016 @ 22:09:

[...]

Die inburgeringscursussen hebben anders weinig vruchten afgeworpen en de christelijke godsdienst wordt daar buiten beschouwing gelaten. Ik zie ook nooit groepen moslims kerken bezoeken om onze cultuur "op te snuiven", zoals andersom wel gebeurt door niet-moslims in moskeeën.

Een kerk heeft niks met de nl cultuur te maken. Nederlanders gaan niet eens naar de kerk.

Toeristen gaan hier ook niet naar de kerken.
25% van de Nederlandse hindoestanen is moslim. Maar dat terzijde.
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:10:

[...]

Een kerk heeft niks met de nl cultuur te maken. Nederlanders gaan niet eens naar de kerk.

Toeristen gaan hier ook niet naar de kerken.We hebben anders wel een joods-christelijke cultuur. Godsdienst en cultuur zijn over het algemeen met elkaar verbonden.
quote:barbaracartland schreef op 05 april 2016 @ 22:11:

25% van de Nederlandse hindoestanen is moslim. Maar dat terzijde.Dat zijn waarschijnlijk voornamelijk Hindoestanen afkomstig uit Suriname. Ik vind dat Surinaamse moslims over het algemeen toch wel heel andere denkbeelden hebben dan Arabische moslims. Of ze moeten geradicaliseerd zijn.
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:04:

[...]

Inderdaad zo raar dat er bijvoorbeeld geen inburgeringscursussen of iets dergelijks bestaan. Oh wacht even.....Zoek zo'n cursus even op en verdiep je erin. Verrassend.
quote:MarianneDavids schreef op 05 april 2016 @ 22:20:

[...]

Zoek zo'n cursus even op en verdiep je erin. Verrassend.

Ik weet er alles van. Maar het ging niet om mijn kennis van de inburgering. Het ging om de stelling dat 'de overheid' niks eist van nieuwkomers wb kennis van onze samenleving.

Er is wel degelijk al tijden een verplichte inburgeringscursus. Dat het qua inhoud niet is wat jij en ik ervan zouden maken was nu het gesprek niet.
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:29:

[...]

Ik weet er alles van. Maar het ging niet om mijn kennis van de inburgering. Het ging om de stelling dat 'de overheid' niks eist van nieuwkomers wb kennis van onze samenleving.

Er is wel degelijk al tijden een verplichte inburgeringscursus. Dat het qua inhoud niet is wat jij en ik ervan zouden maken was nu het gesprek niet.Er zijn in verhouding maar weinig mensen die slagen voor een inburgeringscursus. Daarnaast krijgen er ook nog eens heel veel nieuwkomers vrijstelling. Dus zo effectief zijn die cursussen helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven