Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 maart 2016 @ 22:54:

[...]





Pien het gaat hard, de wal keert het schip.

De Balkanroute zit op slot.

Op diverse plaatsen is al oproer politie ingezet, eigenlijk alleen Nederland en Duitsland hebben geen bovengrens ingesteld, een paar honderdduizend verder en alles gaat op slot.Ik geloof er niets van, dan Nederland op slot gaat. Ik zie de vluchtelingen nog bij een ieder in de achtertuin bivakkeren
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 maart 2016 @ 23:02:

[...]





Ik geloof er niets van, dan Nederland op slot gaat. Ik zie de vluchtelingen nog bij een ieder in de achtertuin bivakkeren



Op een bepaald moment moeten ze wel, een land als Frankrijk heeft een opname stop, Polen vangt niet meer op om maar eens wat te noemen.

Je kan ze blijven opstapelen maar dat pikt de bevolking niet.

Ons "geluk" is dat er over 12 maanden verkiezingen zijn en de PVV torenhoog in de peilingen staat.



Persoonlijk denk ik dat de Italiaanse eilanden opvangkampen worden.

Naar Grieks model, het schrikt in ieder geval af.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 maart 2016 @ 23:05:

[...]





Op een bepaald moment moeten ze wel, een land als Frankrijk heeft een opname stop, Polen vangt niet meer op om maar eens wat te noemen.

Je kan ze blijven opstapelen maar dat pikt de bevolking niet.

Ons "geluk" is dat er over 12 maanden verkiezingen zijn en de PVV torenhoog in de peilingen staat.



Persoonlijk denk ik dat de Italiaanse eilanden opvangkampen worden.

Naar Grieks model, het schrikt in ieder geval af.De bevolking pikt alles, ik merk dat mensen het gelaten over zich heen laten komen. Het is toch al snel een we zien het allemaal wel, maar als ze echt vinden dat het genoeg is. Dan staan ze in ieder geval al achter in je tuin..
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Italiaanse Kustwacht redt 1400 vluchteling/immigranten Nu.nl



Vaartuigen van de Italiaanse kustwacht en de marine hebben dinsdag in het zuidelijk deel van de Middellandse Zee ongeveer 1.400 vluchtelingen gered. De migranten dobberden onder meer rond in rubberboten.



De meeste opvarenden van de kleine vaartuigen waren afkomstig uit Afrikaanse landen. Volgens Italië waren de vluchtelingen vertrokken vanuit Libië.



De Italiaanse autoriteiten zeggen te kunnen merken dat nu het weer in het voorjaar verbetert, het aantal vluchtelingen dat de oversteek probeert te maken, snel toeneemt.



Hmmn, en waarom niet meteen terug naar Libië? With friends like this, who needs enemies?

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Gemeentes hebben nog geen plannen voor huisvesting

Ruim een derde van de gemeenten heeft nog geen plan om extra woonruimte voor asielzoekers met een verblijfsvergunning te realiseren.



Volgens afspraken met het Rijk moeten zij dit voor 1 juli geregeld hebben, maar 37 procent van de gemeenten heeft hier nog niets aangedaan, blijkt uit een onderzoek van RTL Nieuws.



Het kabinet bereikte in november vorig jaar samen met gemeenten een akkoord om woonruimte te creëren voor 14.000 vluchtelingen met een verblijfsstatus. Het gaat om 3.500 (prefab-) woningen of omgebouwde kantoorruimtes waar per voorziening vier asielzoekers met een verblijfsstatus terecht kunnen.



Volgens premier Mark Rutte is dit nodig om de problemen met de opvang van asielzoekers het hoofd te bieden. Een gemeente krijgt 6.250 euro per gevestigde statushouder. Voorwaarde is dat er minstens vier mensen in een woning gaan samenwonen.



Het mankeert niet aan huizen, nee, ze hebben geen plannen!?



Jammer toch, dat tekort aan huizen, een familie van 4 levert meer als 25.000 op voor de gemeente!

KASSSSAAAA!





Geen wonder dat er nog minder huisvesting is voor Robin en Eefje
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar (welke regio) in Italië de vluchtelingen nu aankomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 30 maart 2016 @ 09:50:

Weet iemand waar (welke regio) in Italië de vluchtelingen nu aankomen?De meeste op Lampedusa
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Er komen er al weer genoeg naar de Griekse eilanden. De tijdelijke daling kwam door het slechte weer. Ondertussen wordt duidelijk wat voor problemen we op onze hals halen:



http://www.telegraaf.nl/b ... stpak_naar_aso-azc__.html



http://www.telegraaf.nl/t ... _durft_azc_niet_in__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 maart 2016 @ 23:02:

[...]





Ik geloof er niets van, dan Nederland op slot gaat. Ik zie de vluchtelingen nog bij een ieder in de achtertuin bivakkeren Als alle vluchtelingen evenredig over Europa worden verdeeld, is 1 op de 100 mensen (maximaal!) vluchteling. Dus vluchtelingen in iedere achtertuin lijkt me nogal overdreven. En zelfs als de verdeling over Europa heel scheef is krijg je geeneens iedere achtertuin gevuld. Als alle vluchtelingen naar Nederland zouden komen, dan zouden ca. bij 1 op de 10 tuinen 1 asielzoeker zitten...
quote:viva1966 schreef op 31 maart 2016 @ 09:39:

[...]





Als alle vluchtelingen evenredig over Europa worden verdeeld, is 1 op de 100 mensen (maximaal!) vluchteling. Dus vluchtelingen in iedere achtertuin lijkt me nogal overdreven. En zelfs als de verdeling over Europa heel scheef is krijg je geeneens iedere achtertuin gevuld. Als alle vluchtelingen naar Nederland zouden komen, dan zouden ca. bij 1 op de 10 tuinen 1 asielzoeker zitten...



Het probleem is dat zelfs over een land de verdeling niet evenredig is. Ik denk dat hier in de Randstad in verhouding veel meer immigranten komen wonen dan in de rest van het land. Mensen zijn vrij om te verhuizen. Het gevolg is dat de integratie steeds moeilijker verloopt, omdat het niet meer nodig is om je aan te passen. Mensen om je heen spreken je taal en je krijgt toch wel een huis en een uitkering.



Ondertussen hebben sommige mensen al letterlijk de "vluchtelingen" in hun tuin. Kijk maar eens naar de filmpjes over Calais, waar de Franse inwoners ondertussen met geweld de indringers uit hun huis en tuin moeten verjagen en in het donker niet meer over straat durven.
quote:Pientjexxxx schreef op 31 maart 2016 @ 09:33:

Er komen er al weer genoeg naar de Griekse eilanden. De tijdelijke daling kwam door het slechte weer. Ondertussen wordt duidelijk wat voor problemen we op onze hals halen:



http://www.telegraaf.nl/b ... stpak_naar_aso-azc__.html



http://www.telegraaf.nl/t ... _durft_azc_niet_in__.html



Moet je opletten hoe snel die ASO's AZC's vol zijn.

Waarom geen aparte opvang voor degenen die gepest , mishandeld, verkracht etc. worden? Dat is volgens mij de meest logische oplossing. En dan een verbod voor een ieder die daar niet thuis hoort.

Nadeel is wel dat je automatisch weer een scheiding tussen die ene bevolkingsgroep en de rest creëert. En zo gaat het gescheiden van wij - zij vanaf dag 1 gewoon verder.

Hier in dit land weten ze ook al van gekkigheid niet meer hoe ze deze grote groep moeten pleasen, dus vanuit het oogpunt van deze moslims gezien , is het eigenlijk gewoon thuiskomen, maar dan zonder die bommen, oorlog etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 31 maart 2016 @ 09:39:

[...]





Als alle vluchtelingen evenredig over Europa worden verdeeld, is 1 op de 100 mensen (maximaal!) vluchteling. Dus vluchtelingen in iedere achtertuin lijkt me nogal overdreven. En zelfs als de verdeling over Europa heel scheef is krijg je geeneens iedere achtertuin gevuld. Als alle vluchtelingen naar Nederland zouden komen, dan zouden ca. bij 1 op de 10 tuinen 1 asielzoeker zitten...





Alleen erg jammer dat dit niet gebeurt, zoveel landen houden hun grenzen dicht.

Dus van een evenredige verdeling is gewoon geen sprake.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Er is wel versterking onderweg



http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... oekers-bezig-houden.dhtml
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Echt geen woorden voor hoe Nederland is aso naar eigen bevolking.. Ik sta elke dag met mijn mond vol open... Hoe kan dat ??

waarom pikken jullie dat??

Nederland is gebrainwashed..
quote:krullenbol1966 schreef op 29 maart 2016 @ 23:02:

[...]





Ik geloof er niets van, dan Nederland op slot gaat. Ik zie de vluchtelingen nog bij een ieder in de achtertuin bivakkeren

Hmm, ik zou vluchtelingen mijn achtertuin niet aanraden. Het is er minstens zo nat als in Idomeni want de afwatering is beroerd. En het weer zal in Idomeni gemiddeld ook beter zijn.



Ondertussen houdt Erdogan zich niet aan zijn belofte de bootjes te stoppen want ze blijven komen. De Turkse kustwacht schijnt er prima aan te verdienen door ze betaald door te laten en Erdogan zal over 2 week nog wel weer wat extra miljarden vragen, want er is nu waarschijnlijk te weinig geld. Kortom, de Turken lachen zich rot.



M.i. kan het verdrag met Turkije de prullebak in en besteden we de miljarden aan een push back beleid met een eigen vloot.
Alle reacties Link kopieren
Turken lachen zich rot dat weet jij en dat weet ik
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... phlnbe&utm_source=dlvr.it
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 31 maart 2016 @ 09:39:

[...]





Als alle vluchtelingen evenredig over Europa worden verdeeld, is 1 op de 100 mensen (maximaal!) vluchteling. Dus vluchtelingen in iedere achtertuin lijkt me nogal overdreven. En zelfs als de verdeling over Europa heel scheef is krijg je geeneens iedere achtertuin gevuld. Als alle vluchtelingen naar Nederland zouden komen, dan zouden ca. bij 1 op de 10 tuinen 1 asielzoeker zitten...Met welke aantallen reken jij?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 31 maart 2016 @ 09:33:

Er komen er al weer genoeg naar de Griekse eilanden. De tijdelijke daling kwam door het slechte weer. Ondertussen wordt duidelijk wat voor problemen we op onze hals halen:



http://www.telegraaf.nl/b ... stpak_naar_aso-azc__.html



http://www.telegraaf.nl/t ... _durft_azc_niet_in__.html



En het ergste is dat het gebracht wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Natuurlijk moet je degene die amok maken apart zetten, die zou je er helemaal uit moeten gooien maar ja....

Waarom zou je homo's, christenen apart moeten zetten? Moeten we dat straks als die aso-vluchtelingen hier de dienst uitmaken dan ook maar allemaal apart gaan wonen. Bijvoorbeeld in Groningen mogen alleen homo's wonen, in Limburg alleen christenen? Enz. Zie je het voor je?
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 31 maart 2016 @ 14:17:

Er is wel versterking onderweg



http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... oekers-bezig-houden.dhtmlNou hij zou ze zeker ook niet in de achtertuin willen hebben, dan kan hij verhuizen. Naar Groningen waarschijnlijk...
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 31 maart 2016 @ 22:21:

[...]





Nou hij zou ze zeker ook niet in de achtertuin willen hebben, dan kan hij verhuizen. Naar Groningen waarschijnlijk...NEEEEEEE, not in my hood
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Bron: Elsevier



Italië heeft de afgelopen weken te maken gehad met een toestroom van asielzoekers, omdat andere Europese routes moeilijker begaanbaar zijn. Oostenrijk vreest dat Italië eenzelfde lot als Macedonië zal ondergaan en wil de Italiaans-Oostenrijkse grens streng laten controleren door militairen.



‘Aangezien de buitengrenzen van de Europese Unie op dit moment niet goed zijn beveiligd, zal Oostenrijk op korte termijn grenscontroles doorvoeren,’ zegt de Oostenrijkse minister Hans Peter Doskozil in een interview met de Duitse krant Die Welt.



Doskozil verwacht dat Italië het volgende doorvoerland naar West-Europa wordt, zodra het migratiepact tussen Turkije en de EU maandag in werking treedt. De deal moet een einde maken aan de illegale immigratie over zee tussen Turkije en Griekenland.



Stijging



Volgens de Oostenrijkse minister treffen de mensensmokkelaars al voorbereidingen om asielzoekers via de Mediterraanse route naar het westen van Europa door te sluizen. Doskozil zegt dat er dit jaar al 16.000 migranten via Italië de EU zijn binnengekomen – een stijging van 44 procent ten opzichte van een jaar eerder.

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint de terugkeer naar Turkije, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen (varen).
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/bootvluc ... n-van-lesbos-turkije.html



De eerste boten van Griekenland naar Turkije zijn vertrokken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissTapasX schreef op 31 maart 2016 @ 16:24:

Echt geen woorden voor hoe Nederland is aso naar eigen bevolking.. Ik sta elke dag met mijn mond vol open... Hoe kan dat ??

waarom pikken jullie dat??

Nederland is gebrainwashed..





SVP mijn bericht niet qouten:



Ik denk voor een aantal mensen de angst om toch uit te spreken wat ze werkelijk denken. En een aantal anderen weet dat je als burger weinig in te brengen hebt. En met geweld demonstreren dat willen de meesten niet en terecht. Want dat kost ook niets op.



Ik woon in een kleine gemeente. Eind vorig jaar werd aangekondigd dat er geen AZC zou komen hier. Nog geen 2 weken later werden hier 100 vluchtelingen opgevangen, voor max 48 uur. Die 48 uur werd verlengd tot een aantal weken om de vluchtelingen wat rust te geven. Na een week of 3 kwam het bericht dat deze mensen voor max 6 - 7 maanden opgevangen zouden worden. Nu werd onlangs bekend gemaakt dat deze mensen allemaal mogen blijven hier zodra ze hun verblijfsstatus hebben.



Ik hoor op straat hoe de mensen hierover denken. Negatief. Maar onze gemeente houdt hier geen rekening mee.

Deze vluchtelingen een belofte doen betekent ook dat je op zijn minst voor 100 mensen huisvesting moet hebben. Minstens, want hoeveel komen er nog bij na gezinshereniging. Daar maken de mensen zich hier ook zorgen om. Er is een aantal informatie avonden geweest waar mensen hun zorgen uitten maar er wordt schijnbaar niet geluisterd.



Er wordt veel onder de pet gehouden, niet naar buiten gebracht. Eigenlijk worden we toch allemaal in de maling genomen. Een klein groepje bepaalt, de rest heeft het maar te pikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven