Sevilla en Cadiz, tips?

06-04-2016 19:50 14 berichten
In mei ga ik een lang weekend naar Sevilla/Cadiz. Zijn er mensen die wellicht nog leuke tips hebben voor deze steden? Leuke restaurants, café's, must see's?
Alle reacties Link kopieren
Aan mij heb je niets ik houd van Granada. CCadiz lijkt mij leuk. Ik ben er nog niet geweest. Ik lees mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je gaat naar Sevilla en Cadiz?

Je kunt je echt prima een weekend vermaken in één van de twee steden. Tenminste ik kan dat. Rustig ergens ontbijten met koffie en een tostade, iets doen, uitgebreid lunchen met een menu del dia, even siesta houden, nog wat doen, tapas eten:D

Voor Sevilla,

In de C. San Eloy zit een broodjes zaak waar je echt heen moet. Super lekkere broodjes maar ook vooral een fantastische zaak!

Flaneren op de alameda de Hercules

De Cathedraal

Het Alczar

Eventueel een uitstapje naar Carmona

Plaza de Espana

Naar de markt onder de Metrosol Parasol

Wij zijn de Puente de San Telmo over gelopen en toen aan de Triana kant langs de rivier naar het noorden, daar zit ergens halverwege een super leuke Flamenco bar waar vrienden samen komen om te dansen. Was een topavond!

Verder vooral veel rondlopen en de sfeer opsnuiven!

Cadiz:

Helemaal rond lopen langs het strand

De cathedraal

Plaza de Espana

Ergens aan de Conceptcion Arenal zit een voormalige gevangenis waar ze een museum van hebben gemaakt, daar was een super leuke tentoonstelling toen wij er waren tijden geleden.

Ronddwalen in de Barrio de la vina
Ik ga mee.
Begin dit jaar heerlijk gegeten bij La Azotea in Sevilla. Er werken leuke mensen en het ligt vlak naast de kathedraal.

http://laazoteasevilla.com/

Je kan in sevilla ook leuk bij de rivier van de zon genieten!
Sevilla is super leuk. Mijn favoriete europese stad samen met Granada.

Ik ben in Sevilla naar een flamenco show geweest in de markt van triana. Dit is een overdekte markt, rechts van het bruggetje als je de wijk Triana ingaat. Ze hebben een klein zaaltje voor ongeveer 10 man en de show is heel goed.

- Het real alcazar vond ik heel mooi, heerlijke tuinen om doorheen te lopen.

- De wijk santa cruz is leuk om rond te dwalen.

-Het plein plaza alameda de hercules is leuk om op het teras te zitten of om uit eten te gaan.

- Lekker rond dwalen, erg mooie en sfeervolle stad.

Cadiz vond ik persoonlijk niet heel bijzonder, ik hou ook niet zo van strand. Er zijn wel wat mooie gebouwen maar het heeft op mijn geen indruk gemaakt.

Ik weet niet hoeveel dagen je hebt voor je trip? Als je 3 volle dagen hebt, zou ik in Sevilla blijven.
quote:Ikhierhuh schreef op 06 april 2016 @ 20:41:

Ik ga mee. gezellig!
bedankt voor alle tips alvast, we gaan iets langer dan een lang weekend.. 5,5 dag ongeveer. dus vandaag dat we even heen en weer naar cadiz dachten te gaan..
Als je een uitstapje wilt maken zou ik eerder naar Carmona gaan of naar Osuna ofzo. Van Sevilla naar Cadiz is volgens mij nog een uur of 3 reizen enkele reis. En als je de tijd hebt zou je ook nog naar Nationaal Park Donana kunnen gaan. Dat vonden wij ook heel leuk.
Ohhh heerlijk Andalusië! Houd rekening met de siesta. Dan kan het bloedheet zijn en zijn veel dingen ook gesloten.

Sevilla:

- Het langgerekte plein Alameda del Hércules. Volop restaurantjes en barretjes, veel goedkoper dan die dichtbij het Alcázar zitten. Diverse bars bieden mojitos aan die helemaal niet duur zijn. Soms zelfs 1 liter met 4 rietjes (deelde ik een keer met een vriend en twee Spanjaarden).

Op dit plein komen de Spanjaarden, ook families komen de hele avond tot diep in de nacht rondhangen en gezellig kletsen, terwijl de kinderen spelen, opa en oma zitten er ook bij... superleuk. Na 21u begint dinertijd en begint het druk te worden bij de tapasbarretjes in de zijstraatjes van dit plein, vooral die in Calle Peris Mencheta. Waar het druk is, is het eten het best.

Voor de toeristen die om 6 uur al honger hebben, is het handig dat tapasbar Las Columnas de hele middag open is.

Ik heb ook een keer superlekker gegeten bij het vegetarisch restaurant Arte y Sabor op dat plein.

- Het hele park Parque de Mariá Luisa, sla ook niet het museum over helemaal aan het eind van het park: 'Museo de Artes y Costumbres Populares', in ieder geval van buiten een mooi gebouw. Van binnen ook best interessant.

Museo de Artes y Costumbres Populares

- Voor de lunch tapas eten bij Los Coloniales op Plaza Cristo De Burgos 19 (niet te verwarren met de tapasbar Las Columnas, op Alameda del Hércules). Ga meteen om 13u anders kom je amper nog aan de beurt. Superlekkere tapas, vooral de berenjenas con miel (gefrituurde aubergine met honing) was mijn favoriet.

Oooohhh yummie tapas bij Los Coloniales

- Het Alcázar is inderdaad mooi en interessant, maar dat was je vast niet ontgaan in elk reisgidsje / website.

Idem voor Metropol Parasol. You love it or you hate it. Je kunt daar ook op!

- Baños Árabes, thermale baden in mooie Arabische tegeltjes, leuk voor 's avonds. Wel moet je tegen kleffe stelletjes kunnen.

- De übertoeristische flamencovoorstelling. Het publiek bestaat volledig uit buitenlanders, een vriend van me wilde hier graag heen en ik zag het niet echt zitten maar ik dacht, ach ik ga wel mee. Nou, het was fan-tas-tisch! Ik zat bijna de hele show met tranen in mijn ogen. Wauw, wat een geweldige dansers en muzikanten (top van de nationale flamenco-danswereld), wat een passie en emotie.

In Sevilla heb je een soort witte fietsensysteem net als in Parijs en Londen (fiets pakken uit zo'n speciaal rek, en in willekeurig welk ander rek terug plaatsen). Zelf heb ik het niet gebruikt omdat ik het een beetje ingewikkeld vond met je creditcard enzo. Ik was te lui om het uit te zoeken maar hier kun je meer lezen: http://www.andalucia.com/ ... /gettingaround/sevici.htm

Maar ik heb wel een dagje een fiets gehuurd bij een verhuurbedrijfje en met die vriend rondgefietst, is ook leuk. En dan kom je wat makkelijker bij / door dat grote Parque de María Luisa.

Ga niet met een paardenkar mee, die dieren worden echt mishandeld en staan daar de hele dag uit te drogen in de zon.

Een lekker drankje dat in Sevilla op veel plekken te krijgen is, is 'tinto de verano' (zomerwijn): rode wijn met Fanta citroen. Klinkt raar maar is heel lekker.

.

Cádiz:

Mooi oud stadje. Je kunt hier wel wat vinden over de geschiedenis en Columbus die hier vandaan Amerika ging ontdekken. In het centrum is gratis wifi (vast niet veilig dus ik zou niet gaan internetbankieren ofzo). Toen ik er was, hingen er ook best veel dronkaards en zwerver-achtige types rond. Overdag was de sfeer in het stadje nog wel gemoedelijk. Maar toen het donker begon te worden, kreeg het ook een wat dreigend sfeertje, vooral in de wat stillere straten bij het strand en waar veel zwervers blijkbaar 's nachts slapen tussen de bomen.

Het heeft van die Benidorm-achtige stranden met torenhoge flats er direct achter. Maar het heeft ook één superschattig strandje met mooie Arabische gebouwtjes en waar bijna alleen Spanjaarden liggen: Playa de la Caleta. Makkelijk te vinden in Google Maps.

Direct boven aan die boulevard zitten wat simpele (plastic-stoelen) maar goede eettentjes met lekkere vis enzo.

Playa de la Caleta in Cádiz

Als je met de auto of bus naar Cádiz wilt, vermijd dan de drukste tijden. Er is maar één weg dus daar schijnt al gauw file te staan.

Veel plezier en eet smakelijk!
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 06 april 2016 @ 20:37:

Wij zijn de Puente de San Telmo over gelopen en toen aan de Triana kant langs de rivier naar het noorden, daar zit ergens halverwege een super leuke Flamenco bar waar vrienden samen komen om te dansen. Was een topavond!

Ik had ook gelezen dat je in Triana zo makkelijk 'echte' flamenco kan vinden, dus de gewone mensen die in de barretjes spontaan gaan dansen. Nou, met die vriend heb ik heel Traina doorkruist maar we konden het echt niet vinden......

Wel kwamen we een oefensessie tegen van jongens die een processie gingen lopen. Nu nog zonder zwaar beeld op het blok. Verder viel die hele wijk helaas een beetje tegen... ik weet niet wat we verkeerd hebben gedaan. We waren er tussen 8 en 11 's avonds ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Cadiz is wel te doen met de trein. Als je 5,5 dag hebt dan is het wel leuk om een dagje buiten Sevilla te gaan. Volgens mij is cordoba ook niet heel ver van Sevilla. Ook leuk om een dagje te bezoeken. Ik weet niet meer precies hoelang dat reizen is maar datbkun je online wel opzoeken.

Veel plezier alvast, sevilla is fantastisch net als andalusie zelf!
Het leukeaan Cadiz is het oude gedeelte waar je van plein naar plein struint. Al die pleintjes zijn gezellig, steeds anders ingericht met tal van barretjes en restaurantjes. 's Zomers wordt er regelmatig wat georganiseerd in de stad. Ik vind het een heerlijk stad,zeker in combinatie met het strand en allerlei leuke stadjes in de buurt.
@patsy, wauw wat een uitgebreide posts! geweldig!

krijg helemaal zin in mijn vakantie van al jullie tips :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven