Verhuizen zonder baan

07-04-2016 00:39 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment zit ik zonder werk en ik vermoed dat mijn huurovereenkomst niet verlengd zal worden. Gelukkig heb ik vooraf borg voor de huurwoning moeten betalen maar is het eigelijk wel mogelijk om te verhuizen zonder baan, mocht ik tegen die tijd nog zonder baan zitten en mijn overeenkomst inderdaad niet wordt verlengd ? En zo nee, welke mogelijkheden heb ik?
Ja hoor, mits je inkomen hebt natuurlijk.

Je zult alleen de woning en bijbehorende huurprijs moeten aanpassen aan je inkomen.
Dus met een uitkering is dit wel mogelijk ?

Maar ik vrees dat ik alleen voor sociale woningen in aanmerking kan komen, daar hoort toch een wachtlijst van tig jaar bij ?
Wat voor huurovereenkomst heb je? Tenzij huisbewaarderschap of onder Leegstandwet heb je waarschijnlijk gewoon huurbescherming. Lees je in over je rechten: huurbescherming.
Inschrijven bij een woning corporatie. Waarschijnlijk hebben zij een wachttijd, maar volgens mij heb je nu geen andere opties. Particuliere huur zal niet meevallen op een uitkering.
quote:sandra1905 schreef op 07 april 2016 @ 02:49:

Inschrijven bij een woning corporatie. Waarschijnlijk hebben zij een wachttijd, maar volgens mij heb je nu geen andere opties. Particuliere huur zal niet meevallen op een uitkering.Daar is ze dan wel rijkelijk laat mee. Je moet toch al snel 10 jaar ingeschreven staan.
quote:wyandotje schreef op 07 april 2016 @ 06:25:

[...]

Daar is ze dan wel rijkelijk laat mee. Je moet toch al snel 10 jaar ingeschreven staan.Ik stond ook 8 jaar ingeschreven maar zodra je verhuist gaat de teller weer op 0. Ik verhuisde vorig jaar
Waarom vermoed je dat je huurovereenkomst niet verlengd zal worden? Een huurovereenkomst is toch meestal voor onbepaalde tijd?
quote:Erizon schreef op 07 april 2016 @ 02:25:

Wat voor huurovereenkomst heb je? Tenzij huisbewaarderschap of onder Leegstandwet heb je waarschijnlijk gewoon huurbescherming. Lees je in over je rechten: huurbescherming.Ik heb een jaarovereenkomst met maandelijkse stilzwijgende verlenging. Nu heb ik nog geen bericht gehad dat er niet wordt verlengd maar wat als dat bericht er toch komt ? Wat dan ?
quote:craftygirl schreef op 07 april 2016 @ 06:59:

[...]

Ik stond ook 8 jaar ingeschreven maar zodra je verhuist gaat de teller weer op 0. Ik verhuisde vorig jaarDat is hier ook zo. Maar misschien kun je wel gewoon lekker blijven wonen waar je nu woont. Schrijf je in elk geval gewoon weer in bij de wbv
In dat geval hoef je je volgens mij geen zorgen te maken: lees maar.
quote:sandra1905 schreef op 07 april 2016 @ 02:49:

Inschrijven bij een woning corporatie. Waarschijnlijk hebben zij een wachttijd, maar volgens mij heb je nu geen andere opties. Particuliere huur zal niet meevallen op een uitkering.Ik heb een borgsom voor de huidige woning vooraf moeten betalen, als ik dat bedrag meeneem zou dat mijn kansen dan wel vergroten?
quote:craftygirl schreef op 07 april 2016 @ 07:04:

[...]

Ik heb een jaarovereenkomst met maandelijkse stilzwijgende verlenging. Nu heb ik nog geen bericht gehad dat er niet wordt verlengd maar wat als dat bericht er toch komt ? Wat dan ?Wanneer loopt t contract af? Verhuurder heeft nl een opzegtermijn van 3 mnd.
Lees die link in mijn vorige bericht even. Je hebt gewoon een huurcontract voor onbepaalde tijd en hoeft dus niet weg als je dat niet wil. En als je wel weg zou willen; nee, aan die borg heb je niet zoveel. Een verhuurder wil zeker weten dat je maandelijks kunt betalen en eist daarom een bepaald inkomen.
30 juni
quote:GateKeeper schreef op 07 april 2016 @ 07:27:

[...]

Wanneer loopt t contract af? Verhuurder heeft nl een opzegtermijn van 3 mnd.Is er ook zo'n lange opzegtermijn als het contract afloopt? Of is dat alleen bij contract voor onbepaalde tijd
quote:prik schreef op 07 april 2016 @ 07:30:

Lees die link in mijn vorige bericht even. Je hebt gewoon een huurcontract voor onbepaalde tijd en hoeft dus niet weg als je dat niet wil. En als je wel weg zou willen; nee, aan die borg heb je niet zoveel. Een verhuurder wil zeker weten dat je maandelijks kunt betalen en eist daarom een bepaald inkomen.
quote:prik schreef op 07 april 2016 @ 07:30:

Lees die link in mijn vorige bericht even. Je hebt gewoon een huurcontract voor onbepaalde tijd en hoeft dus niet weg als je dat niet wil. En als je wel weg zou willen; nee, aan die borg heb je niet zoveel. Een verhuurder wil zeker weten dat je maandelijks kunt betalen en eist daarom een bepaald inkomen.heb ik gedaan, bedankt voor de link maar de verhuurder zou het misschien op overlast kunnen gooien. Ik woon helaas tussen mensen die houden van klagen. Ik woon alleen en zit veel thuis vanwege geen baan maar ik ben druk aan het solliciteren
quote:Rosalie91 schreef op 07 april 2016 @ 07:31:

[...]

Is er ook zo'n lange opzegtermijn als het contract afloopt? Of is dat alleen bij contract voor onbepaalde tijd

De huurder heeft 1 maand en de verhuurder heeft 3 maandenl

Dat is denk ik standaard
Maar dan is de verhuurder toch al te laat, omdat het 3 maanden voor hem is. Schrijf je in elk geval in, en je weet nu dat je er in elk geval nog een jaar zit. Zou mij er niet zo druk om maken, ze kunnen je er niet zomaar uitgooien.
quote:craftygirl schreef op 07 april 2016 @ 06:59:

[...]

Ik stond ook 8 jaar ingeschreven maar zodra je verhuist gaat de teller weer op 0. Ik verhuisde vorig jaarDat hoeft niet hoor. Hier is het zo dat je, als je extra betaalt, je punten mag houden. Ligt maar net aan waar je huurt.
Per aspera ad astra.
Woon je wel in NL TO?
Zorg jij voor overlast?
quote:Hoezitdit schreef op 07 april 2016 @ 07:52:

Maar dan is de verhuurder toch al te laat, omdat het 3 maanden voor hem is. Schrijf je in elk geval in, en je weet nu dat je er in elk geval nog een jaar zit. Zou mij er niet zo druk om maken, ze kunnen je er niet zomaar uitgooien.En dit inderdaad.
Per aspera ad astra.
quote:craftygirl schreef op 07 april 2016 @ 07:38:

heb ik gedaan, bedankt voor de link maar de verhuurder zou het misschien op overlast kunnen gooien. Ik woon helaas tussen mensen die houden van klagen. Ik woon alleen en zit veel thuis vanwege geen baan maar ik ben druk aan het solliciteren

Als je voor overlast zorgt maakt de datum van je contract niet uit, dan kan de huurder altijd een procedure volgen om je eruit te zetten.

Nogmaals: je hebt gewoon een contract voor onbepaalde tijd, dat jaar staat er alleen maar in omdat je het minstens een jaar moet blijven huren. Huurders zijn goed beschermd in Nederland, je verhuurder kan echt niet zomaar de huur opzeggen hoor. Tenzij je het zelf veel te bont hebt gemaakt, en zelfs dan wordt het nog lastig.

Echt, verdiep je eens in je rechten en plichten als huurder, want het lijkt of je er geen kaas van hebt gegeten. Waarom zorg je trouwens voor overlast? Dat je geen baan hebt betekent toch niet meteen dat je voor overlast zorgt? Of maak je veel herrie en zijn die klachten terecht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven