Napraattopic 58

24-03-2016 18:06 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 11:55:

Eigenlijk jammer dat die enquêtetopics altijd worden verwijderd. Zijn m'n favoriete topics.

Dat wilde ik ook net komen melden! Ik vul graag lekker recalcitrant vragenlijsten in zonder de vraag te lezen!

Overigens heb ik bij de open vragen mijn boodschappenlijst voor het weekend geplakt met het verzoek dit thuis te bezorgen. Hoe groot is de kans dat ik ze morgen ontvang?
quote:Calm schreef op 07 april 2016 @ 11:57:

Overigens heb ik bij de open vragen mijn boodschappenlijst voor het weekend geplakt met het verzoek dit thuis te bezorgen. Hoe groot is de kans dat ik ze morgen ontvang?Ik zou er niet speciaal voor thuisblijven........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 11:49:

[...]

Zo zie je maar dat zo'n kamp vooral nuttig is voor ouders die denken dat hun kind altijd een baby blijft. Welnee, voor sommige kinderen is kamp een ramp, heeft niks te maken met baby blijven.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 07 april 2016 @ 12:00:

[...]

Welnee, voor sommige kinderen is kamp een ramp, heeft niks te maken met baby blijven.Wil ik best geloven, maar in dit geval klinkt het meer als een moeder die wat moeite heeft met loslaten.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 11:49:

[...]

Zo zie je maar dat zo'n kamp vooral nuttig is voor ouders die denken dat hun kind altijd een baby blijft.

Er staat ook heel dreigend in het boekje dat alle kinderen mee MOETEN omdat het LEUK is.

Ahum.
quote:Het-groepje schreef op 07 april 2016 @ 12:03:

[...]

Er staat ook heel dreigend in het boekje dat alle kinderen mee MOETEN omdat het LEUK is.

Ahum.Leuk voor het kind, leerzaam voor de moeder.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 12:06:

[...]

Leuk voor het kind, leerzaam voor de moeder.

Mijn ervaring is dat loslaten van twee kanten komt en dat het dan een redelijk natuurlijk proces is.

Als dat dus niet lukt is het iets te simpel om dit zo te stellen.

Ja, pijnpuntje hier: mijn 17-jarige kan nog steeds geen stap zonder mij doen en daar worden we allebei schijtziek van, maar ik krijg er al zijn hele leven commentaar op. Schei daar toch eens mee uit.
quote:Solomio schreef op 07 april 2016 @ 12:10:

[...]

Mijn ervaring is dat loslaten van twee kanten komt en dat het dan een redelijk natuurlijk proces is.

Als dat dus niet lukt is het iets te simpel om dit zo te stellen.

Ja, pijnpuntje hier: mijn 17-jarige kan nog steeds geen stap zonder mij doen en daar worden we allebei schijtziek van, maar ik krijg er al zijn hele leven commentaar op. Schei daar toch eens mee uit.Ik gaf toch geen commentaar op jou?
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 11:55:

Eigenlijk jammer dat die enquêtetopics altijd worden verwijderd. Zijn m'n favoriete topics. Ik was net op tijd met de taart hè?
Je bent zelf een theepot
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 12:11:

[...]

Ik gaf toch geen commentaar op jou?Nee, mag ik alleen maar reageren als je het tegen mij had?
quote:Solomio schreef op 07 april 2016 @ 12:14:

[...]

Nee, mag ik alleen maar reageren als je het tegen mij had?Nee, maar ik vind het raar dat ik "schei daar toch eens mee uit" naar m'n hoofd krijg terwijl ik het niet tegen jou had.
quote:SuzanneSuus schreef op 07 april 2016 @ 12:14:

[...]

Ik was net op tijd met de taart hè?Ja, heb 'm nog gezien! Zin in taart nu.......
Vind nogal een verschil of kind een aandoening of beperking heeft of een overbezorgde moeder. Misschien makkelijk als iedereen er even bijzet om welke categorie het gaat.
quote:Goede-Fee schreef op 07 april 2016 @ 12:17:

Vind nogal een verschil of kind een aandoening of beperking heeft of een overbezorgde moeder. Misschien makkelijk als iedereen er even bijzet om welke categorie het gaat.

Welnee, dat verschil is helemaal niet zo belangrijk.

De ene 7-jarige is gewoon de andere niet, de ene ouder is de andere niet.

7-jarigen op kamp vind ik erg jong, maar er zijn er natuurlijk die het fantastisch vinden.

En er zijn ouders die dat probleemloos doen en er zijn ouders die dat wat lastiger vinden.

Maakt niet zoveel uit, zolang er maar niet meteen over geoordeeld wordt.

De meeste ouders willen namelijk gewoon dat hun kind opgroeit tot een zelfstandige volwassene. En of je het dan wel of niet lastig vindt om je kind mee op kamp te laten gaan zegt daar uiteindelijk niets over.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 12:15:

[...]

Nee, maar ik vind het raar dat ik "schei daar toch eens mee uit" naar m'n hoofd krijg terwijl ik het niet tegen jou had.Jij hebt het tegen een andere moeder. Maar jij zegt wel wat al honderden mensen tegen mij hebben gezegd, dus ik vind nog steeds dat je dat soort dingen niet moet zeggen. Ook al zei je het niet tegen mij.
quote:Solomio schreef op 07 april 2016 @ 12:21:

De meeste ouders willen namelijk gewoon dat hun kind opgroeit tot een zelfstandige volwassene. En of je het dan wel of niet lastig vindt om je kind mee op kamp te laten gaan zegt daar uiteindelijk niets over.Ik zeg ook niet dat ik er geen begrip voor heb dat mensen het lastig vinden. Ik reageer op een luchtige manier op iemand die er zelf op een luchtige manier over post. Ik begrijp oprecht niet waarom je je daar zo druk over maakt.
Dat is waar.

Maar de meeste ouders is natuurlijk niet elke ouder. Er zijn er bij. Maar dat is inderdaad niet de meeste ouders.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 12:25:

[...]

Ik zeg ook niet dat ik er geen begrip voor heb dat mensen het lastig vinden. Ik reageer op een luchtige manier op iemand die er zelf op een luchtige manier over post. Ik begrijp oprecht niet waarom je je daar zo druk over maakt.Precies. En je moet al helemaal niets natuurlijk alleen omdat een ander daar moeite mee heeft.
quote:Solomio schreef op 07 april 2016 @ 12:23:

[...]

Jij hebt het tegen een andere moeder. Maar jij zegt wel wat al honderden mensen tegen mij hebben gezegd, dus ik vind nog steeds dat je dat soort dingen niet moet zeggen. Ook al zei je het niet tegen mij.

Ik ken jouw specifieke situatie niet, geen idee hoe het bij jou zo heeft kunnen worden. Maar ik vind er niks mis mee om in z'n algemeenheid tegen mensen te zeggen dat het hartstikke goed is om te leren loslaten. Dat dat bij sommige mensen moeizaam verloopt, doet daar niks aan af.

Als jij een topic over de situatie die je net beschreef, zou openen, zou ik heel anders reageren, omdat het je duidelijk dwars zit. Dat kan ik me voorstellen en het is duidelijk dat je graag zou zien dat het bij jou anders zou zijn. Maar ik vind het onterecht dat je jouw situatie projecteert op anderen.
quote:Hayek schreef op 07 april 2016 @ 12:28:

[...]

Ik ken jouw specifieke situatie niet, geen idee hoe het bij jou zo heeft kunnen worden. Maar ik vind er niks mis mee om in z'n algemeenheid tegen mensen te zeggen dat het hartstikke goed is om te leren loslaten. Dat dat bij sommige mensen moeizaam verloopt, doet daar niks aan af.

Als jij een topic over de situatie die je net beschreef, zou openen, zou ik heel anders reageren, omdat het je duidelijk dwars zit. Dat kan ik me voorstellen en het is duidelijk dat je graag zou zien dat het bij jou anders zou zijn. Maar ik vind het onterecht dat je jouw situatie projecteert op anderen.Vind ik ook.
quote:Solomio schreef op 07 april 2016 @ 12:23:

[...]

Jij hebt het tegen een andere moeder. Maar jij zegt wel wat al honderden mensen tegen mij hebben gezegd, dus ik vind nog steeds dat je dat soort dingen niet moet zeggen. Ook al zei je het niet tegen mij.Solo, jouw kinderen zijn anders. Dat is nu eenmaal zo. Betekent het dan dat er niets gezegd mag worden over zaken waar jouw zonen niets mee hebben/niet kunnen etc?
Je bent zelf een theepot
quote:doornroosje9 schreef op 06 april 2016 @ 17:54:

Het zou je sieren om weg te blijven, je weet dat je dingen gedaan hebt die niet door de beugel kunnen. Dat is het laatste dat ik er nog over zeg.Er zijn misschien bepaalde dingen gebeurd maar ik denk ook dat er dingen zijn aangedikt en ook verzonnen.
Mijn vijf-jarige is ook niet mee op kamp gegaan. Jammer dan voor de mensen die commentaar hadden en het zielig vonden.
quote:dagritmes schreef op 07 april 2016 @ 12:35:

[...]

Er zijn misschien bepaalde dingen gebeurd maar ik denk ook dat er dingen zijn aangedikt en ook verzonnen.Zal vast, komt vaker voor.
quote:Star schreef op 07 april 2016 @ 12:36:

Mijn vijf-jarige is ook niet mee op kamp gegaan. Jammer dan voor de mensen die commentaar hadden en het zielig vonden.Met vijf op kamp? Is dat niet een beetje jong?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven