zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Oh wat vreselijk Choccolientje :(

Ik zie bijna alleen maar Bugaboo in mijn omgeving, dus ga er vanuit dat het zeer degelijk is! De Joolz en Mutsy vind ik zelf wat mooier en qua handigheid in lopen zijn beide wagens top. Inklappen oid of het passen in de auto heb ik natuurlijk niet gedaan, dus daar is het uiteindelijk van afhankelijk
Jeetje Choccolientje, wat heftig!

Voor ons zal de keuze voor Bugaboo versus Easywalker inderdaad afhankelijk van gemak van in- en uitklappen, gewicht en ruimte die het inneemt in de auto. Voorkeur nu is Easywalker, vooral mijn vriend is helemaal fan van die wagen. Degelijk en voor 1000 euro hebben we echt alles erop en eraan. Als we 1000 euro in de Bugaboo stoppen dan hebben we alleen de wagen (zonder accessoires). Ach, tegen die tijd hakken we de knoop wel door...
@Choccolientje, wat vreselijk. We hebben het jammer genoeg zelf ook al mogen ervaren in onze nabije omgeving. Dat is echt het ergste wat je kan overkomen. Kinderen maken je zeker kwetsbaar. Het valt me op hoe ik per kind een beetje banger word zelfs... Angst is vervelend, maar maakt - voor mij dan toch - deel uit van de liefde die ik voel voor mijn kindjes. Ik kan echt 'overlopen van liefde', ik heb daar geen andere woorden voor. Het is in ieder geval een gevoel dat ik niet kende voordat ik moeder werd. Als mijn oudste slecht gezind wordt omdat ik nog maar eens zeg dat hij voorzichtig moet zijn, vertel ik hem dat het gewoon mijn manier is om te zeggen dat ik van hem hou (en dan zegt hij "ho-oooo mama, je hebt al al een triljoen keren gezegd dat je van mij houdt. Dat weet ik ondertussen al wel..." ;) ).

Veel sterkte.

@Kinderwagens: Tien jaar geleden een kinderwagen gekregen en die doet het nog steeds. Wij gebruiken de kinderwagen erg weinig. Wij zijn meer van het dragen. Voor ons is dat handiger. Bij mijn oudste voelde ik die nood niet zo, maar nu maken twee vrije handen het wel eenvoudiger om de aandacht te verdelen (en het huishouden rond te krijgen).Het maakt ook dat we tegemoet kunnen komen aan de noden van de oudste. Zo moeten bijvoorbeeld wandelingen niet kinderwagenvriendelijk zijn (want wandelen over een mooi aangelegd padje vindt hij echt veel te saai. )
Heel nieuwsgierig hoor, maar hoe bespreken jullie de financien? En hoe hebben jullie die nu geregeld? Alles gewoon op 1 hoop of aparte rekeningen?

Ik ben hier nogal van de excelsheets en cijfertjes, dus alles staat hier al maanden in een grote spreadsheet, met de huidige inkomsten-uitgaven en met een aantal scenario's voor in de toekomst. Man kijkt iedere maand even met mij mee, zodat we beiden op de hoogte zijn. Maar ik moet zeggen dat ik het ook gewoon leuk vind om dit bij te houden

@ Dragen, het lijkt mij handig, maar gezien mijn rug-en bekkenklachten, ben ik daar een beetje huiverig voor. Man ziet dragen uberhaupt al niet zitten, maar dat heeft meer te maken met hoe hij het eruit vindt zien bij mannen Ik denk dat hij snel overstag gaat, mocht het toch werken bij mij En ik lees ook gewoon vaak dat kleintjes het prettig vinden. Liever een kind dat slaapt in de draagdoek, dan een kind dat ligt de huilen in de kinderwagen/box/ledikant etc.
@Choccolientje: jeetje, wat verschrikkelijk. Sterkte!

@wandelwagen / dragen: nog werkelijk geen idee...

@financien: we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd (gelijke inkomens, ongeveer evenveel spaargeld, geen studieschuld of zo). In de praktijk hebben we aangehouden wat we voor het trouwen deden: 1 gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten en ieder onze eigen rekening voor eigen uitjes en aankopen. Ook al is officieel dus alles van ons samen, het voelt prettiger om een eigen rekening te hebben. Ik ben laatst ook begonnen met een uitgavepatroon bijhouden, uit interesse en ook om te kijken of we dit patroon kunnen vasthouden als een van ons bijvoorbeeld werkloos wordt. Mijn man vond het eerst maar raar dat ik dat zo ging bijhouden (net als Chantilly in mooie excel sheets), maar snapte het uiteindelijk wel. Kosten voor kinderen zitten er nog helemaal niet in, maar we hebben de huidige basis dus in ieder geval 's op een rijtje gezet.
happiness = reality - expectations
Haa dames, sorry ben een paar weken niet actief geweest op dit forum. Maar heb wel zo nu en dan meegelezen.

@dragen/kinderwagen: ik denk dat ik vooral wil gaan dragen, en zal dan ook geen 1000€ willen besteden aan een kinderwagen.

Maar die bugaboo wagens zijn wel heul mooi!

@financiën: wij hebben alleen nu onze uitgaven en inkomsten op een rijtje, nog niet met kinderwens naar gekeken. Denk dat we dat doen als het zover is.

Ik ben nu bezig met een reiniging van mijzelf. Klinkt zweverig maar komende weken vaak een darmspoeling en dan rond m'n ongesteldheid een lever spoeling.

Denk dat we daarna al beginnen! Super spannend maar eerst even afwachten hoe die reiniging gaat:).

Hoe is het met de dames die aan het wachten zijn op de nod?
Tnx, heerlijk mijn kindje zegt nu net hou van jou terug....

Dragen lijkt me wel wat. Bij de eerste niet gedaan, maar ga ik bij tweede wel doen. Met de thula waarschijnlijk. Zo'n doek steeds knopen lijkt me niks.

Financieel ben ik boodschappen geld gaan pinnen toen we een kindje kregen. Ik ben van 36 uur naar 16 uur gegaan toen. Dit is prima te doen alleen iets meer opletten. Verder vind ik de extra kosten van een kind best meevallen. Maar ja ik heb nauwelijks opvangkosten, dat scheelt een hoop. Ik heb bewust gekozen om redelijk veel bij mijn kindje te zijn, dan moet je op andere punten een beetje inleveren. Maar dat vinden we absoluut niet erg.
Hier gaan we wel voor een kinderwagen. Maar welke dat gaat worden zien we wel als ik zwanger ben.

Op ons lijstje staat de dubatti one iig op 1!

Wij hebben allebei een eigen rekening (met spaarrekening) en daar aangekoppeld dus ook een gezamenlijke rekening (met spaarrekening)

Bij deze gezamenlijke rekening hebben wij ook nog een aparte rekening geopend die 'kindje' heet (vriend verraste me daarmee na ons financiële praatje)

Ik vind het fijn om onze gezamenlijke kosten en mijn eigen kosten toch te scheiden.

Als ik nieuwe schoenen wil hoef ik dat niet per see te vragen ofzo.

Onze begroting voor de baby staat nu op 2500.
Chocolientje, wat heftig zeg! Jeetje!

@financien: wij doen alles op 1 hoop, maar dan wel met aparte rekeningen. We zetten beide maandelijks iets opzij voor de spaarrekening, maar dat is erg afhankelijk van hoe de maand verloopt. Ik ben nogal een impuls-aankoper, vooral kleine dingetjes bij Hema/Etos/H&M, terwijl vriend 1x per zoveel maanden alles tegelijk koopt. Voor de baby hebben we al een berekening gemaakt qua maandelijkse lasten en dat lijkt vooralsnog goed uit te komen.

@badedas: Het wachten duurt lang, haha! Nu nog 7 dagen. Vorige maand voelde ik van alles, deze maand eigenlijk nog niet zoveel. Vind het wel heel spannend! Succes met de reiniging! Heeft dat nog een extra effect op een mogelijke zwangerschap? Of is het meer gewoon voor je gezondheid?
@Chantilly: Inderdaad, zeker bij mijn jongste was het een uitkomst. Na een heftige geboorte had hij zeer veel 'mamahonger'. Die nood aan nabijheid was echt opvallend. Als hij niet bij me was, was hij erg overstuur. Dat gehuil ging door merg en been. Vanaf dat hij dichtbij me was, ontspande zijn lijfje, ging hij weer rustig ademen, ... Voor ons, in die situatie, was er geen andere optie dan dragen. Het heeft onze band versterkt, hij hield energie om goed te groeien en die geborgenheid heeft gemaakt dat hij nu geen "mama's kindje" meer is. Als we ergens komen waar andere kindjes aan het spelen zijn, gaat hij direct meespelen. Daarnaast is het ook gewoon handig dat hij het zo heerlijk vindt in de doek dat voor zijn dutjes niet noodzakelijk een bed nodig heeft.

Ik heb de oudste af en toe gedragen en wilde dat bij de jongste wel graag iets meer doen, maar het dagelijks dragen is toch gegroeid vanuit de noden van mijn kindje en na een tijdje is het een gewoonte geworden. Nu vind ik het super handig. Zeker als hij straks goed kan stappen maar toch nog niet in staat is om langere afstanden af te leggen kan hij rusten wanneer nodig, maar moet ik geen kinderwagen meenemen voor die rustmomentjes en heb ik mijn handen vrij om hand in hand te wandelen, samen de natuur te onderzoeken, (een ijsje te eten! )...

Maar de oudste die ging gewoon in en uit de kinderwagen en toen vond ik dat ook helemaal geen probleem. Het is maar net wat je gewend bent. Tijdens je zwangerschap (of voordien al ;) ) denk je over heel wat zaken na en maak je keuzes, maar je kent je kindje nog niet dus de kans is groot - dat was bij mij toch zo - dat die keuzes aangepast worden aan de noden van je kindje.

@Financiën: Ik vind kleine kindjes helemaal niet zo duur. Opvang is duur (maar wordt hier in België op je inkomen berekend, en ik denk dat bij de meeste mensen het kindergeld die kost wel dekt). Als je kindje medische zorgen nodig heeft, kan de rekening uiteraard wel hoog oplopen. Gelukkig hebben we twee gezonde kindjes en de kosten vielen bij ons erg goed mee. Veel zaken maak je zelf zo duur als je wil.

@Wachten: Nu wachten op 'het startmoment', dan weer wachten op je eisprong, dan weer wachten op je NOD. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n geduldig persoon. Ik heb tot nu toe het geluk gehad steeds snel zwanger te zijn dus ik mag absoluut niet klagen. In mijn omgeving zijn er koppels al jaren bezig voor hun eerste kindje. Zij moeten pas geduld opbrengen...

Ik vind het wachten op het moment dat ik mijn laatste pil zal innemen sommige dagen al zo lastig. Dan sta ik daar met die pilstrip in mijn handen en wil ik hem gewoon al weggooien. Soms zie ik even niet meer in waarom ik ook alweer wilde wachten en dan lees ik mijn argumenten nog eens door en dan slik ik ze toch maar.
Hier hebben we alles op 1 hoop, al voor ons huwelijk.

We hebben een huis gekocht en zijn daarna pas gaan samenwonen, wat natuurlijk al heel erg spannend was . Dat het ook nog een huis was wat we zelf hebben laten ontwerpen, waar we zelf de projectleiders waren etc. deed daar nog een schepje bij bovenop Maar, wel DE relatietest tot nu toe in mijn ogen . De eerste maanden hebben we nog geprobeerd om de eigen rekeningen aan te houden, maar nu gaat alles op 1 hoop..Scheelt dat manlief en ik geen grote bigspenders zijn en we wat dat soort zaken betreft eigenlijk heel erg op elkaar lijken

Dat was eerst niet zo, maar een huis en sparen voor een bruiloft zorgen er voor dat ik anders naar geld ben gaan kijken . Nu ben ik het tegenovergestelde geworden van wat ik eerst was, spaarzaam ipv een shop-a-holic!

Het onderhoud an sich van een kind is niet eens echt het probleem, het is meer dat we EN beiden uren in gaan leveren, wat ten koste gaan van ons salaris EN daarbij het KDV. Want wat we terug gaan krijgen ( volgens een snelle berekening) dekt het 75-80%.

We gaan het prima redden hoor, daar niet van! Het is alleen even slikken als je kijkt naar wat er nu binnenkomt en we overhouden ( na alle vaste/variabele lasten en sparen) en wat het is als we beiden naar 32 uur gaan Maar ook dat gaat goed komen als ik naar mijn collega's kijk. Het is meer dat ik een beetje voorbereid wil zijn, dat we nu al rekening houden met bepaalde zaken

@ wachten op van alles, wat je zegt is zo waar Sue-x! Ik 'wacht' nu op het stoppen met de pil, een van mijn forumvriendinnen heeft net te horen gekregen dat ze na 1,5 jaar proberen, de MMM in moet. Ik vind het zo vreselijk voor haar :( Zeker omdat ik het haar zo gun en weet dat zij en haar man het echt prima voor elkaar hebben. Dan is 'wachten' zo totaal anders..
Thnx Fleurdelis! Ja die reiniging zou mijn menstruatie buikpijn kunnen verhelpen, en zou er voor zorgen dat mijn lichaam schoon is voor een kindje. Dat ik dan minder afvalstoffen in mijn lichaam heb waardoor die ook niet van invloed zijn op de groei van een eventuele baby.

Dus voor mezelf en voor een kleintje.

Succes met wachten! Voor allemaal:)

Hopelijk wordt het geduld snel beloond.
WIJ ZIJN OOK BEGONNEN

Vriend was er ineens van overtuigd.. Waarom wachten we eigenlijk? Wat maken die paar weken nou nog uit?

Spannend meiden!!!!
Spannend huisjebeestjekindje
Wat leuk en spannend, huisjebeestjekindje!
Spannend Huisjebeestjekindje!!
Ik schrijf ook graag mee.. Ik 26, man 27 en willen tijdens of na onze vakantie gaan proberen. Precieze timing is afhankelijk van de inname van malariatabletten tijdens de vakantie. Algerije tijd gestopt met AC icm moodswings ;) Man kan niet wachten tot het zo ver is, ik eigenlijk ook niet maar merk wel dat ik behoorlijk 'koudwatervrees' heb ;)
Ik lees elke dag mee maar reageer niet altijd, soms is er zoveel geschreven dat ik het overzicht een beetje kwijtraak.. Nu maar weer eens een poging doen!

Chocco wat heftig zeg van dat kindje!

Wandelwagen/dragen: nog geen idee. Beide lijkt me fijn.

Financiën: wij (ik) houden ook alles bij in een bestand maar per maand, nog niet vooruit gekeken. We kunnen best nog het een en ander bezuinigen dus ik weet dat het wel goed zit qua geld. Nu nog "wachten" op een vaste aanstelling.

Huisje wat gaaf! Spannend hoor!

Klinkt best heftig badedas, zo'n reiniging!

Ik ben momenteel ongesteld en heel blij, het begint zowaar op een cyclus te lijken na een jaar!
@ huisjebeestjekindje: leuk spannend!

@dbvh: welkom! Herkenbaar van het koudwatervrees. Hier wisselt het ook per keer of ik denk dat ik er klaar voor ben ofniet.

@ wachten: ik heb het zelfde als fleurdelis. Vorige maand had ik veel pijn in mijn buik. En ook veel misselijk. Nu totaal geen klachten. Nu even afwachten aan de hand van de ovulatietesten of deze clyclus hetzelfde is als vorige maand of hopelijk iets korter!
@ huisjebeestjekindje: spannend zeg! Toch al een beetje gefeliciteerd; nu kan 't beginnen :D

Hier deze week te horen gekregen dat onze verbouwing niet door kan gaan.. De architect had een kostenraming gedaan, maar de werkelijke kosten komen veel hoger uit .. We balen flink, want was wel iets waar we toch naar toe aan het leven waren. Nu gaan we waarschijnlijk ons huis te koop zetten en op zoek naar iets anders... Dus dat is even 'change of plans', maar we gaan gewoon door met de overige plannen hoor, dus over 'n maandje stoppen met de pil
Wauw leuk huisjebeestjekindje!!!

Wel een beetje jaloers hoor haha!

Welkom DBVH
Wat leuk Huisje! En welkom DBVH

Hier gisteren even getwijfeld of ik aan een nieuwe pilstrip ging beginnen, toch maar gedaan De redenen om tot eind mei te slikken zijn toch nog wat belangrijker dan de kriebels Man maakte het verder niets uit, echt iets wat vanuit mij komt dit .

Leuk bezig geweest in huis de afgelopen dagen Paar niewue meubelstukken erbij gekocht ( onze woonkamer is best groot en we hebben een beetje opvulling nodig), verf gekocht voor de woonkamer en druk bezig geweest in de tuin Het is bijna kind-proof!
En wat zonde Gecko, dat het zo duur uitvalt! Wel spannend, een nieuw huis Al een beetje rondgekeken?

Dat vind ik af en toe wel jammer, dat we het hele huizenzoeken niet hebben gehad
Gefeliciteerd Huisjebeestjekindje!! Super leuk!!! Wanneer is je NOD?

Balen Gecko! Ik begrijp de teleurstelling. Maar wie weet vinden jullie wel een droomhuis! Lekker positief blijven en leuk dat jullie plannen wat betreft de baby gewoon doorgaan!

Welkom DBVH!

Leuk dat je weer even wat schrijft Juuf. En fijn dat je cyclus weer wat vorm begint aan te nemen.

Ik ben nog aan het wachten tot mijn NOD aanstaande donderdag. Hoop natuurlijk dat het raak is, kan niet wachten!!

Knap van je hoor Chantilly! Het is inmiddels al wel erg dichtbij, dus lang wachten hoef je niet meer tot de start.
Oh spannend Fleur!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven