Gezondheid alle pijlers

angst keelkanker

10-04-2016 13:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb al een tijdje een kikker in mijn keel is gebleven na een kriebelhoest. Irriteert best en daardoor ga ik ook vaker slikken. Begint een beetje obsessief te worden. Nu ben ik nogal hypochondrie aangelegd en heel bang voor keelkanker..
waarom zou je keelkanker hebben?
ik denk het wel..

Ga naar een huisarts, wij kunnen het vanaf hier niet zien, en jij weet het ook niet
huisarts?
Yael, heb je even geloept en ik denk dat onze antwoorden hier geen bal gaan uitmaken. Volgens mij moet je es gaan kijken of je wat aan je hypochondrie kan gaan doen ipv steeds je op je klachten te fixeren. Huisarts dus en poh of verwijzing psycholoog.
Ik had van de zomer heel de tijd het gevoel dat er een haar in mijn keel zat, daar werd ik ook helemaal gek van. Dan ga je inderdaad steeds vaker slikken, voelen of die haar er nog zit, enzovoort. Nadat ik er naar had laten kijken en de huisarts had gezegd dat er echt niks zat en dat het er allemaal normaal en rustig uitzag, werd het heel snel minder en was het binnen no-time over. Juist als je denkt dat er iets zit voel je het steeds erger en ga je het steeds meer irriteren door te slikken, schrapen, hoesten, enzovoort.

Dus ik zou even laten kijken en als er niks zit, het dan ook loslaten. Waarschijnlijk is het gewoon geïrriteerd geraakt toen je verkouden was.

De kans dat het keelkanker is lijkt me zeer klein.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ga met iemand praten.

Deze angst is zonde van je energie en tijd.
Rook je? Drink je veel alcohol?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap dat de huisarts dit beter weet. Vroeg me alleen af of mensen hier weten of het een symptoom is
Ik rook niet en drink weinig alchol. Maar lees dat het ook bijvoorbeeld orale sex kan komen. En dat is heus wel is gebeurd
Dit is puur spanning. Onbewust span je je spieren aan. Huisarts heeft natuurlijk zin, maar niet als dat je ook geen bevestiging kan geven. Dus misschien kijken hoe je de hypochondrie kunt aanpakken?
quote:Nicotientje schreef op 10 april 2016 @ 13:52:

Yael, heb je even geloept en ik denk dat onze antwoorden hier geen bal gaan uitmaken. Volgens mij moet je es gaan kijken of je wat aan je hypochondrie kan gaan doen ipv steeds je op je klachten te fixeren. Huisarts dus en poh of verwijzing psycholoog.Dit. Hierna is er wel weer wat anders.
..
En van je keel schrapen gaat het ook niet over.

Ga naar de huisarts.
Soms voel ik idd na veel slikken ook een brok. In de nacht nergens last van en als ik wakker word is mijn keel helemaal normaal
Gezien je leeftijd lijkt me keelkanker erg onwaarschijnlijk. Je kan na een keelontsteking nog behoorlijk lang last houden van je keel. Het raakt behoorlijk geïrriteerd. Bovendien zweven er nu ontzettend veel pollen in de lucht die extra irritatie op kunnen weken in je keel.

Heb je je amandelen nog?

Ga anders even langs de huisarts.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Yael1980 schreef op 10 april 2016 @ 13:57:

Ik rook niet en drink weinig alchol. Maar lees dat het ook bijvoorbeeld orale sex kan komen. En dat is heus wel is gebeurdja dan zal het wel zo zijn. wat nu?
Ja mijn amandelen heb ik
Ik denk dat je door je angst je klachten in stand houdt doordat je nu vaker slikt en waarschijnlijk onbewust je keelspieren aanspant. Zoek maar eens op globusgevoel.
Doe je veel orale seks? M.a.w. pijp je veel en diep?
Als je 's nachts bij het wakker worden geen last hebt dan veroorzaakt je de klachten zelf door de stress.
quote:jerami schreef op 10 april 2016 @ 14:22:

Ik denk dat je door je angst je klachten in stand houdt doordat je nu vaker slikt en waarschijnlijk onbewust je keelspieren aanspant. Zoek maar eens op globusgevoel.

het lijkt mij voor TO niet wenselijk om zaken op te gaan zoeken, dat voedt haar hypochondrie.

TO ga naar je huisarts en laat je weer doorverwijzen voor therapie!
..
quote:dienbladoptafel schreef op 10 april 2016 @ 14:28:

[...]

het lijkt mij voor TO niet wenselijk om zaken op te gaan zoeken, dat voedt haar hypochondrie.

TO ga naar je huisarts en laat je weer doorverwijzen voor therapie!

Yep, dit dus.

Of ga nog effe door met zaken noemen waar ze zich zorgen over kan maken.
Ben het met jullie eens dat het belangrijk is om iets aan de hypochondrie te gaan doen.

Het was niet de bedoeling om TO meer zorgen te geven. Wilde haar juist duidelijk maken dat dit spanningsklachten kunnen zijn die door haar hypochondrie in stand gehouden kunnen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven