Geld & Recht alle pijlers

Reisverzekering

13-04-2016 09:34 14 berichten
Momenteel heb ik geen reisverzekering. In mei, juli en augustus ga ik minimaal drie keer op vakantie naar het buitenland en heb ik dus een reisverzekering nodig. Nu ga ik aankomende februari stage lopen aan de andere kant van de wereld dus heb ik een goede en (waarschijnlijk dure verzekering) nodig. Ik betaal tijdens deze stageperiode liever te veel voor een reisverzekering, dan te weinig.

Maar stel dat ik nu een reisverzekering afsluit bij bijvoorbeeld Univé vanaf mei. Kan ik dan in februari volgend jaar een reisverzekering afsluiten bij Globetrotter (speciaal voor stages/wereldreizen/backpacken)? Of ben ik op een bepaald moment dan eigenlijk dubbel verzekerd?
Alle reacties Link kopieren
dat ligt aan de voorwaarden.

je kunt ook nu een kortlopende afsluiten en dan een doorlopende
En doooooor!
Je moet even in de voorwaarden van Unive kijken maar volgens mij is een verzekering altijd voor een jaar. Na een jaar kan je per maand opzeggen. Je kan bij Unive even opvragen of zij een vergelijkbare verzekering hebben.

Je kan ook per keer verzekeringen afsluiten maar dan ben je vrijwel zeker duurder uit.
quote:veensteker schreef op 13 april 2016 @ 09:44:

Je moet even in de voorwaarden van Unive kijken maar volgens mij is een verzekering altijd voor een jaar. Na een jaar kan je per maand opzeggen. Je kan bij Unive even opvragen of zij een vergelijkbare verzekering hebben.

Je kan ook per keer verzekeringen afsluiten maar dan ben je vrijwel zeker duurder uit.Dankjewel! Ik noemde Univé als voorbeeld, maar ik begrijp uit jouw stuk dat dit eigenlijk bij elke reisverzekering voor 1 jaar is?
Er zijn ook kortlopende reisverzekeringen.
Je zou even bij Unive zelf moeten informeren, want het ligt er ook aan welke zorgverzekering je in Nederland hebt lopen. Je zegt zelf dat je goed verzekerd op reis wilt, dus ga niet uit van wat forummers hier zeggen, maar laat je goed voorlichten door een verzekeraar.
Een doorlopende reisverzekering is voor een jaar en langer, een gewone is voor de duur van je vakantie af te sluiten. Meestal kun je upgraden naar werelddekking bij dezelfde maatschappij als je het nodig hebt.
Ondanks dat je dan een periode dubbel bent verzekerd, ben je denk ik wel goedkoper uit met een doorlopende reisverzekering ipv 3x een kortlopende reisverzekering. Zoek ik dit even uit.

Een verzekering sluit je af voor een jaar, daarna is deze per maand opzegbaar.
Reisverzekeringen kun je gewoon boeken voor het aantal dagen dat je hem nodig hebt. Ook bij Unive. Daar hebben wij de reisverzekering ook altijd. Ga je vaker per jaar op vakantie, dan kan het voordeliger zijn een doorlopende reisverzekering te nemen. Even navragen wat voor jou handiger is.
Wat is het voordeel van Globetrotter tov bijv Unive? Waarom zou je nu niet al bij Globetrotter een verzekering kunnen afsluiten?

Laat narekenen wat het kost om 3x een reisverzekering voor de duur van de reis af te sluiten, ivm een jaar doorlopend. Vraag dan ook direct na of het mogelijk is maar voor een half jaar een doorlopende reisverzekering af te sluiten en wat dat dan kost. Gewoon bellen met Unive dus en naar de prijzen vragen.
Ik heb het even voor je nagekeken en voor je stage hoef je niet perse bij globetrotter, je kunt in ieder geval de verzekering bij Unive uitbreiden naar een reis van 180 dagen en werelddekking en dan geld het ook voor je stage. Dat kost je nog geen euro per maand extra. Als je stage langer duurt dan een half jaar zul je bij een andere verzekeraar moeten kijken.
Super bedankt. Heel erg handig, al die meedenkende forummers.

Ik ga er nog even induiken en ik heb inmiddels navraag gedaan bij verschillende verzekeringsmaatschappijen, nu even wachten op antwoord.
Ik heb ook ooit stage gelopen in het buitenland en had een gewone reisverzekering. Ik werd bestolen dus na terugkomt reisverzekering ingelicht maar kreeg dus mooi niets vergoed omdat het om een stage ging en niet om vakantie dus zoek dit goed uit.
ik heb doorlopende die ik soms aanpas naar werelddekking of wintersport dekking, is maar net wat nodig is..

Vraag bij je stagebureau welke verzekering ze aanraden, dat je wel de goede neemt. Kijk ook even hoe het zit met je ziektekosten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven