Duimzuigen
woensdag 13 april 2016 om 15:05
Hi all,
Ik wist niet goed bij welk onderwerp deze thuis hoorde dus heb maar gewoon gekozen voor gezondheid. Ik ben op dit moment 28 jaar en heb een verslaving... Zolang ik me kan herinneren zuig ik al op mijn duim. Ik doe dit alleen als ik thuis ben, met mijn oude knuffeltje. Ik zou wel willen stoppen maar helaas is mij dit tot op heden nog niet gelukt.
Mijn vriend vind het geen probleem en accepteert het volledig maar toch schaam ik me er voor. Ik heb op alle mogelijke manieren al proberen te stoppen (vieze nagellak, pleister op duim enz.) echter blijf ik er naar terugkeren omdat het mij op mijn gemak stelt en me rustig laat voelen. Het rare is, als ik 3 weken op vakantie ga met het vliegtuig, en mijn knuffel niet mee neem omdat ik bang ben hem kwijt te raken duim ik totaal niet, en heb ik ook geen moeite met niet duimen. Zodra ik echter terug thuis kom begin ik weer.
Het is niet dat ik zelf er een groot probleem mee heb, ik bedoel ik doe het alleen als ik compleet alleen thuis ben of als mijn vriend er is die er geen problemen mee heeft. Ik denk echter ook aan de toekomst. Ik wil niet dat als ik kinderen krijg mama nog duimt...
Ik wist niet goed bij welk onderwerp deze thuis hoorde dus heb maar gewoon gekozen voor gezondheid. Ik ben op dit moment 28 jaar en heb een verslaving... Zolang ik me kan herinneren zuig ik al op mijn duim. Ik doe dit alleen als ik thuis ben, met mijn oude knuffeltje. Ik zou wel willen stoppen maar helaas is mij dit tot op heden nog niet gelukt.
Mijn vriend vind het geen probleem en accepteert het volledig maar toch schaam ik me er voor. Ik heb op alle mogelijke manieren al proberen te stoppen (vieze nagellak, pleister op duim enz.) echter blijf ik er naar terugkeren omdat het mij op mijn gemak stelt en me rustig laat voelen. Het rare is, als ik 3 weken op vakantie ga met het vliegtuig, en mijn knuffel niet mee neem omdat ik bang ben hem kwijt te raken duim ik totaal niet, en heb ik ook geen moeite met niet duimen. Zodra ik echter terug thuis kom begin ik weer.
Het is niet dat ik zelf er een groot probleem mee heb, ik bedoel ik doe het alleen als ik compleet alleen thuis ben of als mijn vriend er is die er geen problemen mee heeft. Ik denk echter ook aan de toekomst. Ik wil niet dat als ik kinderen krijg mama nog duimt...
woensdag 13 april 2016 om 15:09
Kun je die knuffel niet weggooien dan, want daar ligt het dus aan maak ik op uit je verhaal?
Zal misschien niet makkelijk zijn, maar je kunt het proberen. Of leg de knuffel bijvoorbeeld 2 weken bij je moeder neer, zodat je hem niet meteen weg hoeft te gooien. Als je daardoor automatisch stopt met duimen, kun je hem nog altijd definitief weggooien . Ik heb zelf tot mijn 11e geduimd. Daarna gingen we op kamp met groep 8, en uit schaamte heb ik het toen niet gedaan. Was er meteen vanaf .
Zal misschien niet makkelijk zijn, maar je kunt het proberen. Of leg de knuffel bijvoorbeeld 2 weken bij je moeder neer, zodat je hem niet meteen weg hoeft te gooien. Als je daardoor automatisch stopt met duimen, kun je hem nog altijd definitief weggooien . Ik heb zelf tot mijn 11e geduimd. Daarna gingen we op kamp met groep 8, en uit schaamte heb ik het toen niet gedaan. Was er meteen vanaf .
woensdag 13 april 2016 om 15:17
woensdag 13 april 2016 om 15:38
woensdag 13 april 2016 om 17:39
Transitional object. Zo noemt dr phil je knuffel
Je kunt de psychologie erop loslaten maar daar heb je geen drol aan.
Wat hierboven ook al stond, het is een veilige basis om dingen te verwerken.
Zal wel kloppen, maar ik had er verdomd veel moeite mee om ermee te stoppen.
Het was een soort van gewoonte, maar ik vond het ook heel lekker.
Ook ik schaamde me er enorm voor en op mijn 17e ofzo bereikte dit haar hoogtepunt.
Heb mijn knuffel toen op zolder gegooid op een plek waar ik er niet makkelijk bijkon.
En toen een week amper geslapen, en na een maand was ik eraan gewend.
Maar missen doe ik af en toe nog wel hoor.
Alleen past mijn duim nu niet meer zo goed in mijn mond.
Net alsof die holte waar de duim in past minder diep is geworden ofzo..
Hebben meer mensen dat?
Oh dus als je er van af wilt komen: harde keuze maken en doorzetten
En ander net als de zus van missvatting, lekker door zuigen!
Je kunt de psychologie erop loslaten maar daar heb je geen drol aan.
Wat hierboven ook al stond, het is een veilige basis om dingen te verwerken.
Zal wel kloppen, maar ik had er verdomd veel moeite mee om ermee te stoppen.
Het was een soort van gewoonte, maar ik vond het ook heel lekker.
Ook ik schaamde me er enorm voor en op mijn 17e ofzo bereikte dit haar hoogtepunt.
Heb mijn knuffel toen op zolder gegooid op een plek waar ik er niet makkelijk bijkon.
En toen een week amper geslapen, en na een maand was ik eraan gewend.
Maar missen doe ik af en toe nog wel hoor.
Alleen past mijn duim nu niet meer zo goed in mijn mond.
Net alsof die holte waar de duim in past minder diep is geworden ofzo..
Hebben meer mensen dat?
Oh dus als je er van af wilt komen: harde keuze maken en doorzetten
En ander net als de zus van missvatting, lekker door zuigen!
OMG
woensdag 13 april 2016 om 22:41
quote:MissVatting schreef op 13 april 2016 @ 16:58:
Mijn zus, die deze zomer 50 wordt, duimt ook nog altijd.
Zo schattig, als ze thuis lekker op de bank zit...
.
Nou,...vreselijk schattig.
https://hypnose.nl/hypnot ... eve-gewoonten/duimzuigen/
Mijn zus, die deze zomer 50 wordt, duimt ook nog altijd.
Zo schattig, als ze thuis lekker op de bank zit...
.
Nou,...vreselijk schattig.
https://hypnose.nl/hypnot ... eve-gewoonten/duimzuigen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.