zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Gefeliciteerd chantilly. Altijd fijn... en beter dat het nu al op zijn pad komt. Je moet namelijk 1 jaar werken voor je werkgever voor je ouderschapsverlof op kunt nemen... Ik ben begin dit jaar met een nieuwe baan begonnen. Heb toen even alles weet uitgezocht, wat als ik zwanger zou worden.. Heb nu een jaarcontract, maar na 1 jaarcontract zal dit een vast contract worden. Wat dat betreft heb ik geluk dat er weinig mijn beroep uitoefenen en wel véél vraag naar is.
Ja daar waren we van op de hoogte Choccolientje HR vak hè Kan wel eerder, als de werkgever akkoord gaat. Maar goed, na een jaar dus 'recht op'

En anders is het wel op een andere manier op te lossen
Wat fijn voor jullie, Chantilly!

Misschien kwam dit eerder al aan bod, voordat ik hier meeschreef, maar hoe hebben jullie de keuze gemaakt om mama en papa te worden? Is het een gevoel, de kriebels, er klaar voor zijn ? Of heb je daarnaast ook gewacht op een goede baan, een eigen huis dat volledig afgewerkt is, ... ?
Wij hebben beiden al jaren de babykriebels Allerlei plausibele redenen (in onze ogen) die ervoor hebben gezorgd dat we onze kinderwens hebben uitgesteld, totdat we onze basis voldoende/goed vonden.

Dat bevatte bijvoorbeeld de oplevering van onze koopwoning, trouwen, onze buffer, nog even genieten van onze tijd samen ( na 3 jaar achter elkaar alleen maar bezig te zijn geweest met sparen, bouwen, sparen voor trouwen, trouwen). Even de tijd om met z'n tweeën te zijn, zonder dat we ons WEER in een project ( baby) te storten. Even genieten van het hier en nu.

Waren we alleen maar afgegaan op onze kriebels en hormonen, dan waren we 2 jaar geleden al begonnen. Gelukkig zijn we niet alleen maar hormoongestuurd bezig geweest en hebben we ons lijstje met zaken nu afgewerkt Nu zijn we er klaar voor, nu is die financiële en emotionele basis er, nu kunnen we een kind bieden wat we het willen bieden, zonder bang te zijn ergens op te moeten beknibbelen, vakanties, dagjes uit, nieuwe spullen, alles kunnen we nu betalen. En dat vind ik gewoon zoveel rust geven
Bij ons zijn het vooral de kriebels en dat we er gewoon klaar voor zijn. We hebben in de afgelopen jaren best wel veel narigheid meegemaakt en dat is gelukkig allemaal achter de rug. (Niet met elkaar hoor, bij naaste familie en vrienden)

Ik was er al eerder klaar voor maar nu alle narigheid eindelijk weg valt, kiezen we voor ons zelf en daar past en kindje helemaal tussen!

Hoe lang zijn jullie al samen met je vriend/man?

Wij zijn iets langer dan 6 jaar samen, niet getrouwd. We wonen iets langer dan 2 jaar samen.

Of was dat al een keer aan bod gekomen? Haha
Man en ik zijn bijna 8 jaar samen, waarvan bijna 5 maanden getrouwd en 2 jaar samenwonend in ons koophuis
Ruim 10 jaar samen, ruim 4 jaar samenwonend en bijna 2 jaar geregistreerd partners
Bij ons vanaf het begin een grote kinderwens.

Een huurhuis, veel vakanties en dus wat ouder wonen wij nu al een jaar in ons koophuis. Meer dan gelukkig met hond en al klaar om het lege kamertje te vullen.

Wij zijn 4,5 jaar samen waarvan 3,5 samenwonend.
Wij zijn in november 10 jaar samen en wonen dan ook 4 jaar samen. Wonen al in een koophuis (nog een maandje, snik) en verhuizen hopelijk in oktober naar ons nieuwe huis :-) Nu 1,5 jaar verloofd.
Wij zijn 8,5 jaar samen en gaan over 2 maanden trouwen. Sinds 2 jaar een koophuis en gaan na 2 jaar klussen over 2 weken verhuizen! . Ojaa we wonen ruim 6 jaar samen nu.
Wij zijn bijna 12 jaar samen. En ik heb nog nooit geen babykriebels gehad haha en vriend heeft ook altijd gezegd dat hij heel graag vroeg kinderen wilde. Maar financieel was het eerder gewoon niet zo verstandig in onze ogen, dus daarom wachten we tot juni. We wonen bijna 3 jaar samen.
Wij zijn 9 jaar samen, wonen 5 jaar samen, waarvan 2 in ons koophuis. 4 jaar geleden zijn we verloofd en komende augustus trouwen we .

Babykriebels hebben we sinds vorig jaar en sinds begin dit jaar extreem sterk aanwezig.
Haha jullie zijn allemaal zo lang samen, wat leuk!

Wij zijn nu ongeveer anderhalf jaar samen en wonen een jaar samen.

Zoals je ziet ging alles wel snel bij ons maar het voelt goed, Baby kriebels zijn er bij mij altijd geweest alleen ongeveer een half jaar in de relatie echt heftig geworden.

Toen moest ik ook echt huilen na een kraamvisite enz

Gelukkig was vriend heel lief en snapte het allemaal wel. Na een tijd toch maar gevraagd wanneer hij wel voor kinderen wilde gaan en het was eerst. "over een jaar of 2" en toen is het eigenlijk altijd dichterbij gekomen. Hij moest gewoon heel erg wennen , zo is hij met alles.

Met mijn EX heb ik wel altijd baby kriebels gehad maar nooit zo heftig. wetend dat het daar ook niet helemaal goed zat. nu weet ik dat wel gewoon zeker.

We hebben alles op een rij, mijn huis is nu verkocht en we wonen in zijn koophuis we hebben ong 25.000 spaargeld samen en houden nu ook veel meer over in de maand. beide vaste baan.

Hondje is er al denk dat kinderen de volgende logische stap is
Tof voor jullie Chantilly, gefeliciteerd!

Hier nog geen idee wat ik vanaf het najaar ga doen, qua baan. Soms kan ik daar ontzettend over zitten piekeren, heel irritant, terwijl ik weet dat het wel goed moet komen. Die stomme piekeraar in mij ook... En nu zie ik hier ergens dat je minstens een jaar bij een werkgever moet zitten om bijvoorbeeld ouderschapsverlof op te kunnen nemen, dat wist ik nog niet. Nou ja, dan moet man dat maar opnemen .

Wij zijn trouwens zo'n 8.5 jaar samen, bijna een jaar getrouwd, en wonen al een jaar of 6 samen. Geen koophuis en geen vaste contracten maar wel goede basis qua relatie en gelukkig ook qua spaargeld. Kriebels waren er nooit heel hevig, tot afgelopen jaar. Daarvoor hadden we wel bedacht ooit een gezin te stichten maar dat was nog niet zo concreet.
happiness = reality - expectations
Wat zijn jullie allemaal al lang bij elkaar! Fijn! Wij zijn nu bijna 3 jaar samen en wonen nu anderhalf jaar samen.

Ik ga volgende week beginnen met foliumzuur, ik kan echt niet wachten!!

Dat je een jaar bij je werkgever moet werken voor verlof wist ik ook niet. Dat is dus bij ons wel het geval, komt vast goed.
Inderdaad, allemaal al lang samen joh! Wij zijn 8,5 jaar samen en wonen 7,5 jaar samen. We zijn na 6 maanden samen gaan wonen, lekker snel, haha! We zijn verloofd sinds enkele maanden en wij trouwen naar alle waarschijnlijkheid deze zomer.

Leuk nieuws Chantilly!!
We zijn 8,5 jaar samen. Wonen nu 3 jaar samen waarvan nu bijna 1,5 jaar verloofd;)

Veel lange relaties mooi om te lezen!
5,5 jaar samen en wonen zo'n 4 jaar samen nu. Wat een hoop lange relaties. Al denk ik dat het er ook aan ligt hoe oud je bent als je samen komt, ik was tot anderhalf jaar geleden echt nog niet toe aan kinderen. We wachten wel sinds die tijd wegens praktische redenen: studie, net beginnen op de arbeidsmarkt en nu dus nog eventjes extra vanwege verhuisplannen.
Pff even van me af schrijven hoor meiden.

Vriend in van vrijdag tot maandag weg en ik voel me nu al alleen.

Zeker na onze beslissing vorige week zijn we closer dan ooit.. Vanavond maar even afleiding zoeken bij m'n vriendinnen haha

Nog een ander dingetje wat ik best lastig vind..

Mijn ouders zijn nu anderhalf jaar uit elkaar en mijn moeder woont niet meer hier in de buurt.

Vader werkt veel dus ik zie ze allebei niet superveel.. Geeft verder niks hoor want ik heb ook gewoon mijn eigen leven en mis er niks aan.

Schoonouders daarin tegen wonen op loopafstand wat ik écht niet erg vind want het zijn schatten van mensen.. Zijn allebei al met pensioen en hebben zeeën van tijd. Nou zijn hun al opa en oma van 2 leuke (soms wel écht vervelende) kinderen.

Dit hoort erbij natuurlijk maar je bent er toch opa en oma voor om ze juist lekker te verwennen?

Schoonmoeder praat altijd zo lelijk over de jongste.. Ze was afgelopen week jarig (schoonmoeder) en ik was erg ongesteld.. Ze begreep niet hoe omdat ze dacht dat ik nog aan de prikpil zat.. Heb het maar op een doorbraakbloeding gegooid.. Ze zei ook oh jeetje wat vervelend blabla en liet duidelijk merken dat ze nog geen kinderen bij ons verwacht.

Voel me hier nu wel schuldig over.. Want liegen vind ik zo erg.. Heb het er met vriend over gehad om het haar misschien toch te vertellen.. Hij is daar heel nuchter in en zegt doodleuk ja maar lief, WIJ willen dit.. Lekker belangrijk wat mijn moeder er van vind..

Ondanks dat weet ik wel dat de band met ons kindje dalijk sterker zal zijn als met haar andere kleinkinderen, ben ik best bang dat ze ook zo lelijk over ons kind gaat praten als die even niet luistert of gewoon lekker tegendraads is. En ze zal best regelmatig oppassen..

Agh misschien zijn dit de eerste spoken die ik zie op de weg en maak ik mezelf alleen maar gek..

Moest het in ieder geval allemaal even kwijt want ons lieve hondenkind praat toch niet terug..

Fijn weekend meiden xx
Hee huisje, vervelend dat hij zolang weg is nu..

Ik herken wel wat je zegt over het mogenlijk praten(rodelen dan) over je kindje en daar denk ik ook soms over na.

Maar ik denk dat het toch niet te vermijden is en bij alles wat je doet zullen er altijd mensen zijn die erover zullen praten uiteindelijk telt dat jij en je partner op 1 lijn staan. Wat de rest denkt. Tja pech voor hun dan niemand doet het perfect ook hun niet.

Fijn weekend nog meis hopelijk vind je wat afleiding deze week ????
Wat vervelend Huisje Ik herken het wel een beetje, want mijn moeder laat af en toe wel doorschemeren dat ze er echt nog niet op zit te wachten om oma te worden Ik weet waar dat vandaan komt en ik kan me best voorstellen dat ze het nu nog niet zit zitten. Helaas voor haar, zijn man en ik degenen die besluiten wanneer het tijd is voor ons om te stoppen met de AC Dat zegt ze zelf ook hoor, ze wil mij absoluut niet beïnvloeden wat dat betreft. Het is gewoon erg fijn om zo open met elkaar te kunnen praten over dit soort dingen

Overigens weet mijn moeder niet dat de pil er volgende maand uitgaat en ik denk dat ik het niemand vertel in mijn familie- en vriendengroep. Kans is wel groot dat ik een van mijn collega's inlicht, want ik moet het wel kwijt En zij zit in hetzelfde schuitje, alleen van voor een tweede.

Ik zie het trouwens niet als liegen hoor, het is gewoon niet alles vertellen. Joh, dat soort zaken gaan alleen jou en je partner aan en niemand anders. Tenzij je het graag met iemand wil bespreken.
En afgeven op andermans kinderen.. Volgens mij is dat niet zo heeeel vreemd hoor, zeker niet als het dichtbij is Ik zie dat eigenlijk wel vaak bij oma's en opa's.. En dat heeft niets te maken met niet houden van, maar met een andere instelling, het niet begrijpen van bepaalde opvoedkundige ideeën etc. En het IS toch ook niet altijd fijn dat kinderen niet luisteren, tegendraads zijn etc? Juist in je familie, tegen je (schoon) kinderen is het dan makkelijk ventileren

Ik weet zeker dat mijn oma ook wel eens op een niet zo leuke manier over broertje, zusje en mij heeft gepraat, maar ik kan aan alles zien, merken en voelen dat ze verschrikkelijk veel van ons houdt. Daar zou ik me niet al teveel zorgen om maken eerlijk gezegd. Ik praat ook wel eens rot over mijn zusje, broertje, moeder, vader, oma, schoonmoeder, ( heeeeeel af en toe) man, maar dat doet niets af aan dat ik verschrikkelijk veel van allemaal houd en ze voor geen goud wil missen Juist de mensen waar je veel van houdt, waar je veel tijd bij doorbrengt, kunnen zorgen voor die irritaties en wat heerlijk dat je het dan durft, kunt en wilt ventileren

Ik merk wel eens aan schoonmoeder dat het makkelijker is om over de minpunten van je kinderen ( en dat zal ook zo zijn als het om kleinkinderen gaat) te praten, dan over wat ze goed doen. Ik hoor bijna nooit wat man nu echt goed kan, ik hoor wel regelmatig op verjaardagen voorbij komen wat een kluns het was als puber en dat ie niet zo'n goede voetballer is in vergelijking met zijn broer.

Ik weet dat ze van hem houdt, dat ze hem niet wil veranderen en kennelijk is het gewoon makkelijker om de minpunten van iemand te benoemen dan de positieve punten. Zeker als dat zorgt voor hilarische verhalen . Daar betrap ik mezelf ook wel eens op

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je schoonmoeder echt rot praat, dat kan natuurlijk wel verschillen met wat hierboven staat
zo even klein stukje terug gelezen.

even een maand flink in een dip gezeten helaas. maar begin en nu bovenop te komen

wij zijn pas kort bij elkaar nog geen jaar

wonen vanaf december samen.

mijn moeder heeft al heel duidelijk gemaakt dat ze haar 2e kleinkind wil.

mijn broer zegt dat zijn dochtertje snel een neefje of nichtje verwacht (is nu ongeveer 2 maandjes oud)

dus aardig "druk" op de ketel vanuit mijn familie hahaha.
Wij zijn precies 1,5 jaar samen als we volgende maand de pil eruit gooien Wonen nu al ruim 'n jaar samen en gaat helemaal top!
Bedankt voor de lieve woorden meiden.

Het is al zondag dus morgen komt hij weer thuis!

Schoonmoeder kan écht lelijk praten over de kleinkinderen. En dan ook nog is waar ze gewoon bij zijn..

Als dat vaker zo is en ik ben in een korte tijd zwanger zal ik dit misschien ook wel tegen haar zeggen. Niet echt leuk..

@Aanooniemous jeetje wat vervelend van je dipje, niks ergs toch hoop ik?

Wat zijn jullie (en gecko ook) nog zo lekker pril samen.

Lijkt me dan toch wel extra spannend ofzo, als je kinderwens al zó sterk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven