Tips voor stedentrip Praag?
vrijdag 15 april 2016 om 19:08
Je kunt heel lekker eten bij een Italiaans restaurant, zit bovenin een mini winkel centrum op een hoek. Onder het restaurant zit n schoenenwinkel en in dezelfde straat er schuin tegenover een burger king. Als je vanaf de hoofdmetro naar het centrum loopt, aan de rechterzijde. Weet de naam niet meer. Grr. Maar wad zo lekker en goedkoop!
Verder zou ik alles met de metro doen, heel handig! Ik vond het oude gedeelte erg mooi waar ook de Vituskathedraal staat. En bij mooi weer heb je een lekker park bij de uitkijk toren (mini Eiffeltoren).
Wij zijn ook nog wezen kijken bij n concentratie kamp daar in de buurt, was ook erg indrukwekkend. Theresienstadt heet het kamp.
Verder zou ik alles met de metro doen, heel handig! Ik vond het oude gedeelte erg mooi waar ook de Vituskathedraal staat. En bij mooi weer heb je een lekker park bij de uitkijk toren (mini Eiffeltoren).
Wij zijn ook nog wezen kijken bij n concentratie kamp daar in de buurt, was ook erg indrukwekkend. Theresienstadt heet het kamp.
vrijdag 15 april 2016 om 19:21
ja begreep al van iemand anders dat je voor omgerekend 4 euro een dagkaart metro kan krijgen?
Is Praag veel duurder/goedkoper dan NL? Wat voor budget is aan te raden voor 5 dagen Praag (excl verblijf en vlucht, dus OV, bezienswaardigheden, eten).
Ik heb wel gelezen dat je in de buurt van het historisch centrum beetje moet oppassen, is duurder?
Is Praag veel duurder/goedkoper dan NL? Wat voor budget is aan te raden voor 5 dagen Praag (excl verblijf en vlucht, dus OV, bezienswaardigheden, eten).
Ik heb wel gelezen dat je in de buurt van het historisch centrum beetje moet oppassen, is duurder?
vrijdag 15 april 2016 om 20:12
Leuk! Ik ben een paar weken geleden geweest. Ik vind het een bijzonder mooie stad, miste alleen soms wat sfeer wat ik in Rome, Londen wel ervaaarde.
Ik had een boekje van Globus en daar stonden wat wandel routes in. Die door de
Joodse wijk vond ik erg leuk.
De Karelsbrug en het uitzicht naar boven is ook prachtig en het uitzicht als je boven bent is ook echt prachtig.
Wij hebben trouwens alles gelopen en dat was echt goed te doen. Ik vind met de metro altijd zo zonde als je het te voet kan afleggen. Je ziet zoveel meer en leert naar mijn mening de stad beter kennen.
Mocht je met de metro gaan, let dan op dat je je kaartje op afstempelt voor dat je de metro in gaat.
Wij hebben nog een dag tour naar Theresienstadt (Terezín) (zowel de ghetto als de gevangenis) gemaakt met een gids. Het was een doorvoer(Propaganda) kamp tijdens de tweede wereld oorlog. In de stad zit nog het crematorium en wat musea's.
Ik zou wel met een gids gaan maar vond het zeker de moeite waard. Het is vanuit Praag een klein uurtje rijden.
Eten vond ik niet fantastisch, maar de goulash was goed en er zitten genoeg Italianen waar je echt prima kan eten.
Ik had een boekje van Globus en daar stonden wat wandel routes in. Die door de
Joodse wijk vond ik erg leuk.
De Karelsbrug en het uitzicht naar boven is ook prachtig en het uitzicht als je boven bent is ook echt prachtig.
Wij hebben trouwens alles gelopen en dat was echt goed te doen. Ik vind met de metro altijd zo zonde als je het te voet kan afleggen. Je ziet zoveel meer en leert naar mijn mening de stad beter kennen.
Mocht je met de metro gaan, let dan op dat je je kaartje op afstempelt voor dat je de metro in gaat.
Wij hebben nog een dag tour naar Theresienstadt (Terezín) (zowel de ghetto als de gevangenis) gemaakt met een gids. Het was een doorvoer(Propaganda) kamp tijdens de tweede wereld oorlog. In de stad zit nog het crematorium en wat musea's.
Ik zou wel met een gids gaan maar vond het zeker de moeite waard. Het is vanuit Praag een klein uurtje rijden.
Eten vond ik niet fantastisch, maar de goulash was goed en er zitten genoeg Italianen waar je echt prima kan eten.
vrijdag 15 april 2016 om 20:18
vrijdag 15 april 2016 om 20:21
Voor de meeste bezienswaardigheden moet je betalen. Ik heb het niet gedaan maar volgens mij kwam ik via Google een soort kaart tegen waarmee je en met het OV kan gaan en waarmee je de meeste bezienswaardigheden mee in kan.
Wij zeiden achter af dat we dat beter hadden kunnen doen.
(Gouden straatje is trouwens ook leuk om te bezoeken en dat kan je heel makkelijk combineren met de St. Vitus.
Wij zeiden achter af dat we dat beter hadden kunnen doen.
(Gouden straatje is trouwens ook leuk om te bezoeken en dat kan je heel makkelijk combineren met de St. Vitus.
vrijdag 15 april 2016 om 20:42
Goed op je tas letten!
Wij waren erg vaak gewaarschuwd voor zakkenrollers, maar toch 2 personen in onze bus die gerold waren.
Verder raad ik je aan om die lekkere rolletjes te eten. Geen idee hoe ze heten. Ze draaien dan een deeg om een stok en garen dat.
Dan kaneelsuiker er over. Hmmm....
De slotjesbrug is ook wel leuk om over heen te lopen. Erg toeristisch.
Wij waren erg vaak gewaarschuwd voor zakkenrollers, maar toch 2 personen in onze bus die gerold waren.
Verder raad ik je aan om die lekkere rolletjes te eten. Geen idee hoe ze heten. Ze draaien dan een deeg om een stok en garen dat.
De slotjesbrug is ook wel leuk om over heen te lopen. Erg toeristisch.
She needed a hero. So that's what she became.
vrijdag 15 april 2016 om 22:27
quote:enchantedjewell schreef op 15 april 2016 @ 20:42:
Goed op je tas letten!
Die broodrolletjes heten Trdelník, zó lekker
En idd goed op je tas letten. Ik kreeg (een aantal jaren terug) de tip om een paspoorttasje te dragen.
Veel tips zijn al gegeven, veel plezier in Praag.
Goed op je tas letten!
Die broodrolletjes heten Trdelník, zó lekker
En idd goed op je tas letten. Ik kreeg (een aantal jaren terug) de tip om een paspoorttasje te dragen.
Veel tips zijn al gegeven, veel plezier in Praag.
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
zaterdag 16 april 2016 om 11:31
Praag is veel goedkoper, we gaan begin mei. We gaan altijd om kleren voor onze kinderen te kopen, standaard om Spaans te eten. Een Segway toer te doen. Taart eten bij Café Café.
Behalve de Karlsbrücke is de oude joodse wijk prachtig, de dierentuin vinden we ook altijd erg leuk, de buurt van de ambassade^s en het regeringsgebouw. (wisseling van de wacht) . Ook zijn er veel restaurantjes met tuinen, waar je goedkoop en lekker kan eten.
Handigst is een dagkaart van het openbaar vervoer...en als je met de auto gaat zorg dan dat je een parkeerplaats vind waar bewaking is....Westerse auto`s zijn erg in......
Behalve de Karlsbrücke is de oude joodse wijk prachtig, de dierentuin vinden we ook altijd erg leuk, de buurt van de ambassade^s en het regeringsgebouw. (wisseling van de wacht) . Ook zijn er veel restaurantjes met tuinen, waar je goedkoop en lekker kan eten.
Handigst is een dagkaart van het openbaar vervoer...en als je met de auto gaat zorg dan dat je een parkeerplaats vind waar bewaking is....Westerse auto`s zijn erg in......
zaterdag 16 april 2016 om 12:27
Ik ben van plan om op het vliegveld zo'n Prague pass te halen. Ben niet met de auto. Daar zit OV en bus van vliegveld richting stad al bij in geloof ik.
Zijn die paleizen bij de Burcht erg interessant? Ben van plan op maandag naar de Burcht te gaan maar veel zit op maandag dicht. Die paleizen ook. Mis ik daar veel aan?
Zijn er ook supermarkten enzo in het centrum?
Zijn die paleizen bij de Burcht erg interessant? Ben van plan op maandag naar de Burcht te gaan maar veel zit op maandag dicht. Die paleizen ook. Mis ik daar veel aan?
Zijn er ook supermarkten enzo in het centrum?
zaterdag 16 april 2016 om 18:11
Leuk! Ik vond het eten ook goedkoper in verhouding dan met Nederland! Je hebt oom duurdere restaurants, maar die hebben wij meestal vermeden. Tenzij we hele erge dorst of trek hadden haha.
Als je bij petrin de straat oversteekt zit een soort kroegje/restaurantje, heel klein mis 7 tafeltjes binnen, super lekker en goedkoop eten! Tegenover het busstation. Vooraf brood en tomatensoep was daar heeerlijk! De mensen in dat restaurant waren ook super lief, met je meedenken etc. T
Dagje shoppen zou ik ook inplannen, als je van shoppen houdt!!
Joodse wijk en slotjes brug ook leuk om n keer gezien te hebben!
Als je bij petrin de straat oversteekt zit een soort kroegje/restaurantje, heel klein mis 7 tafeltjes binnen, super lekker en goedkoop eten! Tegenover het busstation. Vooraf brood en tomatensoep was daar heeerlijk! De mensen in dat restaurant waren ook super lief, met je meedenken etc. T
Dagje shoppen zou ik ook inplannen, als je van shoppen houdt!!
Joodse wijk en slotjes brug ook leuk om n keer gezien te hebben!
zaterdag 16 april 2016 om 19:27
Ga in ieder geval ook eens buiten het historische centrum kijken. Daar vind je ook een hoop leuke (spotgoedkope en goede) bars en restaurant. In het historische centrum zijn de prijzen, en tegenwoordig helaas ook het voedselaanbod) hetzelfde als hier. Als je Praag wilt ervaren moet je daar net buiten zijn.
Qua eten is eendenborst met rode kool en dumplings een classic. Veel Tsjechischer vind je het niet. Of je moet voor de varkensknie van 2 kilo gaan. Eventueel met zuurkool.
Qua eten is eendenborst met rode kool en dumplings een classic. Veel Tsjechischer vind je het niet. Of je moet voor de varkensknie van 2 kilo gaan. Eventueel met zuurkool.