Codeïne tabletjes en alcohol?
zondag 17 april 2016 om 16:24
quote:TinaTruckster schreef op 17 april 2016 @ 15:40:
Als ik codeine slik,of diclofenac,zie ik al roze olifanten vliegen.
Dan hoef ik echt geen alcohol,ben van mezelf dan al wazig en wobbelig in mijn hoofd Tramadol, ook zo'n roze-olifanten-generator. Heb eerst een dag kotsend in bed gelegen en vervolgens twee dagen met een lachkick in een hoekje van de keuken gezeten. Mijn man vond het erg amusant, ik vond het vooral heel naar en ben maar gauw weer met die pilletjes gestopt
. Ik denk dat een paar glaasjes alcohol erbij écht geen goed idee waren geweest...
Als ik codeine slik,of diclofenac,zie ik al roze olifanten vliegen.
Dan hoef ik echt geen alcohol,ben van mezelf dan al wazig en wobbelig in mijn hoofd Tramadol, ook zo'n roze-olifanten-generator. Heb eerst een dag kotsend in bed gelegen en vervolgens twee dagen met een lachkick in een hoekje van de keuken gezeten. Mijn man vond het erg amusant, ik vond het vooral heel naar en ben maar gauw weer met die pilletjes gestopt
zondag 17 april 2016 om 16:41
Hier een keer codeine gemixt met 2 slokken whisky. Niet over nagedacht maar het effect was duidelijk: regenbogen en gelukzaligheid (aka zo stoned als n garnaal). Nu was dat niet zo erg maar codeine kan ook voor ademdepressies zorgen en dat is weer wel een eng idee als je gaat slapen. Ik zou voorzichtig doen!
zondag 17 april 2016 om 17:29
quote:Snoopy80 schreef op 17 april 2016 @ 17:23:
Wat zijn ademdepressies? Slaapapneu? Die bijwerking kan nl. ook al optreden zonder de combi met alcohol..Zoiets kun je gewoon googlen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ademdepressi
Wat zijn ademdepressies? Slaapapneu? Die bijwerking kan nl. ook al optreden zonder de combi met alcohol..Zoiets kun je gewoon googlen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ademdepressi
zondag 17 april 2016 om 17:35
Sommige mensen zijn erg gevoelig voor medicijnen die een (enigszins) verdovende werking hebben. De apotheker kan ook nakijken of iemand misschien medicijnen gebruikt die de werking van codeïne kunnen versterken of afzwakken. De apotheker weet dat dikwijls beter dan de dokter.
verba volant, scripta manent.