Gezondheid alle pijlers

Codeïne tabletjes en alcohol?

17-04-2016 13:48 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een flinke verkoudheid en veel hoesten slik ik tijdelijk codeïnetabletjes (20 mg), 1 tablet per nacht, om de hoestprikkel te onderdrukken. Nu wil ik vanavond een terrasje pikken, kan het kwaad als ik dan alcohol drink?
Weet je zeker dat je ze voor een zware verkoudheid slikt? En kun je dan niet beter lekker binnen uitzieken?

Dit is een recept voor erger...
Het kan geen kwaad alleen moet je wel op tocht zitten en minimaal 30 min door de regen lopen om echt zeker te weten dat het niet erger wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alcohol kan de werking versterken maar als je met alle geweld en ondanks je verkoudheid toch een terrasje gaat pikken zou ik in ieder geval één van die dingen overslaan.

Je zou er verstandiger aan doen om een dagje binnen te blijven een beetje uit te zieken.
verba volant, scripta manent.
quote:Franjestaart schreef op 17 april 2016 @ 13:51:

Weet je zeker dat je ze voor een zware verkoudheid slikt? En kun je dan niet beter lekker binnen uitzieken?

Dit is een recept voor erger...

Ik krijg ze ook altijd tegen kriebelhoest en dus (zware)verkoudheid.

Ik zie niet in wat daar vreemd aan is en voor een (zware)verkoudheid hoef je niet binnen te blijven hoor.

Wel zou ik de alcohol achterwege laten want het versterkt het prikkel dempende effect en kan daardoor zorgen dat je helemaal niet meer hoest en het slijm zich op gaat hopen met alle gevolgen van dien.
En die alcohol is nodig? Je voelt je niet fit, waarom ga je dan drinken?
Terrasje pikken? T is megakoud hier en er valt momenteel een bui. Of ben je niet in Nederland?

En wat betreft die pillen: misschien even de bijsluiter lezen of daar iets in staat over alcohol? T is maar een ideetje hoor.
The owls are not what they seem
quote:LadyL0101 schreef op 17 april 2016 @ 13:59:

Terrasje pikken? T is megakoud hier en er valt momenteel een bui. Of ben je niet in Nederland?

En wat betreft die pillen: misschien even de bijsluiter lezen of daar iets in staat over alcohol? T is maar een ideetje hoor.Er zit een gele sticker op met de waarschuwing "pas op met alcohol", ik heb hier toevallig nog een doosje liggen.
verba volant, scripta manent.
Achter glas lijkt het lekker weer, buiten is de wind gewoon koud. Met een verkoudheid kun je prima naar buiten, ook vandaag. Maar of een terras nu lekker is.....

Op welk tijdstip wil je alcohol drinken en op welk moment slik je het pilletje? Op zich kan het geen kwaad, echt goed is het ook niet. Je moet er geen gewoonte van maken. Alcohol heeft mogelijk effect op werking van het pilletje. In de bijsluiter lees je meer.
Wie kent dit zinnetje niet: 'lees voor gebruik de bijsluiter'. En als je de bijsluiter al weg hebt gegooid kan je deze ook online meestal wel vinden.
quote:MarianneDavids schreef op 17 april 2016 @ 14:04:

[...]

Er zit een gele sticker op met de waarschuwing "pas op met alcohol", ik heb hier toevallig nog een doosje liggen.Dit.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:LadyL0101 schreef op 17 april 2016 @ 13:59:

Terrasje pikken? T is megakoud hier en er valt momenteel een bui. Of ben je niet in Nederland? .Nederland stopt niet bij jouw woonplaats hoor. Hier strakblauwe lucht en zonnig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Doe eens gek en pikken een terrasje zonder dat je er alcohol bij drinkt. Of is dat geen optie?
quote:himalaya schreef op 17 april 2016 @ 14:11:

[...]

Nederland stopt niet bij jouw woonplaats hoor. Hier strakblauwe lucht en zonnig.Stuur eens wat door dan. Ik heb net de verwarming aangezet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waarom moet je alcohol drinken om het gezellig te hebben?

Zeker als je je al niet fit voelt.

Je kan beter een lekker theetje met honing bestellen, bijv muntthee of kamillethee,dat verzacht en remt ontstekingen enzo.

Honing vermindert ook je hoestprikkel.

Medicijnen en alcohol:WAAROM?
De angst vooraf,is erger dan de pijn.
Ik zou het niet doen. Ofwel geen alcohol drinken, ofwel komende nacht zonder codeïne doen (en als dat laatste kan zou ik er liever helemaal mee stoppen want het is best heftig spul, niet langer gebruiken dan nodig).

Er zit niet voor niks een waarschuwingssticker op. Codeïne is een aan morfine verwant goedje. Sommigen (waaronder ikzelf) worden er hondsberoerd en zo stoned als een garnaal van. Alcohol kan dat effect heel erg versterken, óók als je nu geen bijwerkingen ervaart.

Daanaast vraag ik me net als anderen af waar je woont, want hier is het weliswaar zonnig maar wel kkkkkkoud.... Net even wat in de tuin gewerkt met twee dikke fleecevesten over elkaar en had het nog koud, terwijl het zo mooi lenteachtig oogt. Ik hoop dat je een terrasje achter glas en/of met warmtekanon op het oog hebt ;) .
Ik doe dat wel gewoon hoor, want ik gebruik ook soms codeine voor de nacht. Soms is je verkoudheid helrmaal over maar blijft de hoest nog weken hangen. Codeine kan je wel heel suf maken als je een hoge dosis neemt, maar dan heb je ook geen behoefte aan een terrasje. Bovendien gaat ze toch niet een codeine pil weg atten met een gin tonic lijkt me??

Ik zou niet 3 wijn in een uur drinken maar een biertje of wijntje kan geen kwaad. Veel plezier!
quote:himalaya schreef op 17 april 2016 @ 14:11:

[...]

Nederland stopt niet bij jouw woonplaats hoor. Hier strakblauwe lucht en zonnig.Ja hier nu ook weer. Maar t is in heel Nl niet warmer dan 12 graden volgens de berichten. Dus brrrrrrrrr. Volgens mij dan. Maar veel plezier alsjij gaat hoor!
The owls are not what they seem
Ik las idd op de verpakking oppassen met alcohol. Maar aangezien ik de tabletjes 's nachts slik en ze normaal drie tot vier uur werken wilde ik het toch even checken. Ik slik het pilletje voor het slapen gaan en zou rond een uur of zeven straks wat willen drinken. Ik voel me verder wel fit, geen koorts en er is geen sprake van een ontsteking.
Als ik codeine slik,of diclofenac,zie ik al roze olifanten vliegen.

Dan hoef ik echt geen alcohol,ben van mezelf dan al wazig en wobbelig in mijn hoofd
De angst vooraf,is erger dan de pijn.
Toevallig laatst de bijsluiter helemaal doorgespit. Codeine kan je wat duizeliger en slomer maken, alcohol versterk dat effect nog extra. Als jij om 7 uur een glaasje wijn drinkt, kan je gerust om 11 uur een pilletje nemen. Ik zou niet te veel drinken, houdt per glas zo'n 2 uur verwerkingstijd aan, dan zit je redelijk safe.
Moeilijk te zeggen. Op dezelfde medicatie kan iedereen anders reageren. Van diclofenac kreeg ik geen roze olifanten (laatst in het ziekenhuis gekregen). Codeine merk ik ook geen suffende werking van. Vooral gewoon uitkijken.
Roze olifanten zie ik niet, was gisteren na het avondeten wel wat misselijk en heb wat last van verstopping. Ben verder niet van plan om vandaag te gaan autorijden.
Hier in Utrecht is het nu lekker, hoor, in de zon en uit de wind. Prima te doen! Maar alcohol en codeïne... Hmm, ik zou het bij max. 1 wijntje laten, als ik jou was!
Voor mij nog te koud voor een terrasje, maar veel plezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven