Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Franjestaart schreef op 18 april 2016 @ 14:53:

Nou vooruit

Hier is een printscreen

Iphone, totaal niks anders meer te klikken dan omoda

Ben benieuwd of er nu eindelijk wel eens wat aan gedaan wordt (aan alle "achter de pagina luikje gaat open adds")

[IMG]http://i68.tinypic.com/w2efde.png[/IMG]

Bedankt! Dit is een advertentie waar je overheen scrolt. Je hoeft er dus niet op te klikken, je kunt er overheen scrollen. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Groet,

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 april 2016 @ 16:25:

[...]

Bedankt! Dit is een advertentie waar je overheen scrolt. Je hoeft er dus niet op te klikken, je kunt er overheen scrollen. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Groet,

CM VIVA

Dat eroverheen scrollen lukt dus niet. Het is alsof je beeld vast staat, je probeert te scrollen maar omdat je beeld vaststaat klik je automatisch ongewild op de site.

Dat is alleen bij deze reclame het ligt niet aan mijn telefoon (had dit gisterochtend met mijn iphone4 en gistermiddag met mijn nieuwe iphone se) of aan mijn forum technieken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 18 april 2016 @ 16:31:

[...]

Dat eroverheen scrollen lukt dus niet. Het is alsof je beeld vast staat, je probeert te scrollen maar omdat je beeld vaststaat klik je automatisch ongewild op de site.

Dat is alleen bij deze reclame het ligt niet aan mijn telefoon (had dit gisterochtend met mijn iphone4 en gistermiddag met mijn nieuwe iphone se) of aan mijn forum technieken.

Dank voor je melding. Was de pagina wel in zijn geheel geladen?

Zoals gezegd kunnen wij dit niet zelf oplossen, dus ik zal een melding maken zodat er naar gekeken kan worden.

Groet,

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 april 2016 @ 16:23:

[...]

Op welke telefoon gebruiken jullie het forum? En wacht je tot de pagina in zijn geheel geladen is alvorens je op het menu klikt?

Groet,

CM VIVAiPhone. En ja, want het is over het algemeen als ik klaar ben met lezen in een topic dat ik het menu wil gebruiken om terug naar de homepagina te gaan.
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 april 2016 @ 16:22:

[...]

Kun je aangeven wat er precies niet werkt bij jou?

Groet,

CM VIVAIk ben LoiseauCoureur niet, maar de zoekfunctie komt met resultaten van jaren oud en nauwelijks relevant terwijl de meest recente topics niet gevonden worden over een onderwerp, om maar iets te noemen. Zelfs als je een topictitel letterlijk intypt in de zoekfunctie kan hij het topic vaak nog niet vinden.
quote:IBIopviva schreef op 18 april 2016 @ 16:31:

[...]

Dat is alleen bij deze reclame het ligt niet aan mijn telefoon (had dit gisterochtend met mijn iphone4 en gistermiddag met mijn nieuwe iphone se) of aan mijn forum technieken.Exact! Hier met iphone 5s en 6

[...]

Groet,

CM VIVAeh, hier scroll je niet overheen hoor. Je bent gedwongen die hele slechte add uit te kijken voor dat je verder kan scrollen. Het forum functioneert ook niet door die add
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2016 21:33
Reden: offtopic
% gewijzigd
[...]
Reden: herhaling
% gewijzigd
[...]
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2016 21:31
Reden: offtopic
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2016 21:32
% gewijzigd
Beste forummers,

De klachten zijn duidelijk, dankjulliewel voor de meldingen! Om het topic overzichtelijk te houden verzoeken we jullie om deze niet te herhalen. Herhalingen zullen offtopic worden gehaald.

Zoals al geschreven door de CM worden de klachten doorgespeeld zodat er naar gekeken kan worden. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:ModeratorViva schreef op 18 april 2016 @ 21:31:

Beste forummers,

De klachten zijn duidelijk, dankjulliewel voor de meldingen! Om het topic overzichtelijk te houden verzoeken we jullie om deze niet te herhalen. Herhalingen zullen offtopic worden gehaald.

Zoals al geschreven door de CM worden de klachten doorgespeeld zodat er naar gekeken kan worden. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumOke mag ik dan de nieuwe add van kpn melden? Vult het volledige beeld en is niet overheen te scrollen door onnodig klikken of lange lengte van de add

[...]

Groet,

CM VIVAis hiermee deze post dan herroepen? Kunnen jullie er wel wat aan doen? En nemen jullie nu aan dat de advertentie het forummen onmogelijk maakt via mobiel?
quote:Franjestaart schreef op 18 april 2016 @ 21:33:

[...]

Oke mag ik dan de nieuwe add van kpn melden? Vult het volledige beeld en is niet overheen te scrollen door onnodig klikken of lange lengte van de add

Beste Franjestaart,

Zou je hiervan een printscreen willen mailen naar forum@viva.nl? Alvast bedankt en dankjewel voor je melding!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:sabbaticalmeds schreef op 18 april 2016 @ 21:34:

[...]

is hiermee deze post dan herroepen? Kunnen jullie er wel wat aan doen? En nemen jullie nu aan dat de advertentie het forummen onmogelijk maakt via mobiel?

Zoals gezegd wordt er nogmaals naar gekeken, naar aanleiding van jullie meldingen. Zodra er meer informatie is zal de CM dat hier melden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:Deadpool schreef op 14 april 2016 @ 10:48:

[...]

Pertinent onwaar want ik plakte zo vaak de emojis van mijn telefoon. Waaronder een keer een hamburger. Die gewoon werd geplaatst. Deze emoji heeft nooit in het smiley veld van viva gestaan en dat van die vraagtekens en dat het niet werkt is écht pas na de laatste update ontstaan.

Ook speciale tekens zoals het wiskundige symbool voor Pi werkt niet meer overigens. Of dit hetzelfde probleem is weet ik niet.Iphone smileys worden alleen gezien door mensen die ook op een iphone forummen volgens mij. Zit nu achter mijn laptop en de forumsmileys doen het nog steeds niet.
quote:ModeratorViva schreef op 18 april 2016 @ 21:38:

[...]

Zoals gezegd wordt er nogmaals naar gekeken, naar aanleiding van jullie meldingen. Zodra er meer informatie is zal de CM dat hier melden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forummooi
Update de lach smiley doet het bij mij nu wel.
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 april 2016 @ 16:22:

[...]

Kun je aangeven wat er precies niet werkt bij jou?

Groet,

CM VIVA

Als ik een topic zoek, bijvoorbeeld 'Holland's got talent 2016' (dit is de letterlijke titel van het topic), zijn er geen zoekresultaten, zoek ik 'Holland's got talent', dan vind ik alleen een topic uit 2011(!).

Kortom: zoekfunctie vind geen/nauwelijks (relevante) resultaten en is dus eigenlijk vrijwel volledig onbruikbaar.

Ik zoek nu standaard via google, maar dat is natuurlijk een rare omweg.
quote:Vivaneesje schreef op 18 april 2016 @ 21:43:

[...]

Iphone smileys worden alleen gezien door mensen die ook op een iphone forummen volgens mij. Zit nu achter mijn laptop en de forumsmileys doen het nog steeds niet.Nee hoor ik typte een keer een emoji vanaf mijn samsung galaxy en zag m later terug op mijn laptop.
Dat van die scrollreclames had ik op 14 januari al gemeld, inclusief printscreens. Misschien snappen jullie de irritatie als vervolgens half april wordt gedaan alsof dit een heel nieuw probleem is?
Op de iPad en mobiel veranderen de smilies nog steeds in: ????

4 vraagtekens.
Beste forummers,

Om wat meer duidelijkheid te verschaffen over de banners op VIVA en eventuele problemen daarmee, zal ik kort toelichten hoe dit proces werkt.

Om een forum te runnen worden er logischerwijs kosten gemaakt, daarom zijn de inkomsten van banners essentieel om het forum draaiende te kunnen houden.

Op het forum staan meerdere posities waarop advertenties kunnen worden getoond. Adverteerders kopen deze posities via een tussenpartij in op VIVA.

Het is natuurlijk de bedoeling dat deze banners volgens de reguliere maatstaffen en regels functioneren. D.w.z. dat ze er bijvoorbeeld niet voor zorgen dat je niet verder kunt scrollen o.i.d.

Als er wel een probleem wordt gesignaleerd, nemen wij zo snel mogelijk contact op met onze tussenpersoon, om het probleem op te laten lossen. Dit ligt dus niet direct binnen onze macht en kan daardoor soms even duren.

In het geval van Omoda hebben wij deze melding ook gedaan. Deze advertentie is nu tijdelijk stop gezet, tot deze weer naar behoren functioneert.

Om een snelle en duidelijke melding te kunnen doen bij onze tussenpersoon, is het van belang dat wij goed aan kunnen geven om welke banner(positie) het gaat, en wat heb probleem exact is. Daarom vragen wij vaak om een print screen.

Ik hoop op deze manier wat meer duidelijkheid te hebben verschaft. Ik wil je vragen eventuele vragen te mailen naar communitymanager@viva.nl, en deze niet hier op het topic te plaatsen.

Zo houden we het topic overzichtelijk. Worden er wel dergelijke berichten geplaatst, dan worden deze beoordeeld als off topic.

Groet,

Communitymanager VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven