Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen ?

19-04-2016 18:37 112 berichten
Ik ben voor 50% ziek tgv zwangerschap. Ivm bekkenklachten en isichias. Ik werk in de zorg en ben toen halve dagen gaan werken. Gisteren mij ziek gemeld omdat ik niet mijn bed kon uitkomen van de pijn. 100% ziek dus.

LG belde mij later op de dag terug met de vraag of ik woe en do aangepast werk wil doen. (Kantoorwerkzaamheden & receptiewerkzaamheden) ik ben hiermee akkoord gegaan. Totdat mijn vader zei gisteravond dat t donderdag niet kon ivm afspraak die dag. (Er wordt iets geleverd tussen 8-17uur, ik was normaal vrij op donderdag daarom afspraak ook zo gepland) ik was dat geheel vergeten. Gelijk in de telefoon geklommen ouders , buren vrienden gevraagd of die dan halve dag thuis willen zijn voor de levering.

Niemand kan helaas. Ook de leverancier gebeld of die mij een tijdspad kon doorgeven of dat onze bestelling naar de middag geleverd kan worden vanmorgen ook dat is niet meer mogelijk. Vanmorgen direct LG gebeld niet bereikbaar , LG gemaild en nog paar keer geprobeerd te bellen om door te geven dat ik do niet kan. Maar LG was niet bereikbaar.

Krijg ik uur geleden een mail dat LG de planning al rond heeft en het niet meer veranderd kan worden. Ik kan donderdag echt niet komen. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen om wel te komen.

Wat te doen ?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gelieg allemaal. Je hebt geen partner? Vanochtend nog wel, en vorige maand had je het ook nog over appjes met je man. Kortom; je loopt de boel hier bewust te verdraaien. Laat je partner lekker vrij nemen, dan kun jij gaan werken. Maar ik krijg eerlijk gezegd de indruk dat je helemaal niet wil werken, en van alles verzint om donderdag maar thuis te kunnen blijven.
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 18:47:

Wens met stenen en hout ligt dat wat anders het is geen pakketje met kleding of nieuwe wasmachine. As zaterdag komen alle bouwlui om alles te bouwen. Het is belangrijk dat die spullen dan aanwezig zijn.Ze leveren hoor. Netjes voor je huis of op de oprit, wat jij wil. Ook ooit zo laten doen terwijl ik er niet bij was.
Kind zit op school gehele dag.
Troeteltje dat heb ik gevraagd of ik bordjes kan neerzetten op de plekken waar t moet staan. En dat willen ze niet.

Voor de middag kan ik wel iemand regelen LG laten weten of ik dan de middag kan werken ipv ochtend. Ook daar een nee op gekregen.

Prik jammer dat je er zo over denkt. Voor mijn gevoel probeer ik van alles om het wel voor elkaar te krijgen. Ik kan mij niet in 2en splitsen helaas.
Hoe zit het dan met die partner, die opeens niet meer bestaat?
of je vader, voor wie de spullen blijkbaar zijn?
Gewoon werken natuurlijk.
De spullen zijn voor mij niet voor mijn vader. Mijn vader wees mij er op dat ik niet kon gaan werken. Daarop direct actie ondernomen.
Zet nu op je Facebookpagina dat je hulp nodig hebt. Er is vast een wel iemand in je netwerk die wil helpen.
Ducky al gedaan zodra ik mail had van LG. Tot nu toe geen 1 die kan.

Buurmeisje van 11 gaat overigens naar school net als die van 16.
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 21:47:

Ducky al gedaan zodra ik mail had van LG. Tot nu toe geen 1 die kan.

Buurmeisje van 11 gaat overigens naar school net als die van 16.misschien moet je er een vergoeding tegenover stellen. Ik gooi last minute ook niet zomaar mn planning om voor zomaar een fb vriend (wel voor goede vrinden hoor). Maar als je er een kratje bier (Hertog of Grolsch) tegenover zet ben ik vaak al veel meer te porren (en zo vast vele met mij)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
En wat ga je nu doen dan?

Best vermoeiend mensen die advies vragen en dan alle mogelijke opties afschuiven. Jij wil gewoon horen hoe je onder je werk uit kan komen. Maar daar is dus geen wettelijke grond voor. Uiteindelijk is het toch jouw probleem en moet jij het oplossen en je leidinggevende komt star over maar iets zegt me dat dit een reden heeft.
Geen idee waarom LG zo star doet. Als ik lullig wil doen meld ik mij wederom ziek. Maar zo zit ik dus niet in elkaar. Alle adviezen zijn welkom , maar heb veel ervan al gedaan.

Enige oplossing is nog de boel afzeggen en dan maanden wachten tot het opgebouwd kan worden. Het was een strakke planning al weken geleden zo vast gezet en door mijn eigen stommiteit en vergeetachtigheid is het in de soep gelopen. Dom erg dom van mij. Kan mij zelf wel voor de kop slaan. En voortaan 100x beter kijken en ruimte vragen ipv gelijk ja te zeggen tegen LG . Harde dure les dit en nog langer met een open huis zitten.
En hoe zit t nou met het man/partner/ex verhaal?
Zebra laten we er op houden dat ik daar niets meer over schrijf ivm herkenning. En dat ik bewust daarin gedraaid heb. En ja dat is verwarrend. Had dat beter achteraf in OP kunnen vermelden.
Waarom negeer je de opmerkingen over de verdwenen partner???
Is er echt geen reden dat je leidinggevende zo star is? Wellicht eerder wat gebeurd waardoor ze hier nu strak aan vasthoudt?

De spullen zijn voor je vader? Of is het voor je vader die een klus bij jou gaat doen? In het eerste geval moet je vader een oplossing gaan regelen en moet hij vrij vragen. In het tweede geval Facebook proberen.

Je werk gaat echt voor!
Ohwwww
Zorgmanagers zijn volgens mij altijd nogal star en onbuigzaam en niet meedenkend met personeel... Niets nieuws
Leergierig misschien even terug lezen. Het is niet voor mijn vader.
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 22:07:

Enige oplossing is nog de boel afzeggen en dan maanden wachten tot het opgebouwd kan worden.

Als er zoveel van afhangt zou ik de leverancier bellen en 100 euro extra bieden om het s avonds te bezorgen.

Beschouw het maar als een post op de stroppenpot van de verbouwing.
Deb32 dat klopt bij een collega die gebroken Been heeft mag niks doen van dokter en chirurg ook omdat ze uitwendige stellage aan haar been heeft. Complete rust aldus chirurg. Maar LG eist dat ze naar der werk komt. Erg knullig omdat ze 2 hoog woont en er geen lift aanwezig is.
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 22:42:

Deb32 dat klopt bij een collega die gebroken Been heeft mag niks doen van dokter en chirurg ook omdat ze uitwendige stellage aan haar been heeft. Complete rust aldus chirurg. Maar LG eist dat ze naar der werk komt. Erg knullig omdat ze 2 hoog woont en er geen lift aanwezig is.

Ja belachelijk, ik weet ook niet waar ze in de zorg de managers vandaan plukken... Maar met mensen omgaan kunnen ze niet...

Maar ohwee als ze zelf wat hebben of als hun kind ineens accuut aan de schijterij is.. Zitten ze zo weken thuis... Logisch, zij kunnen makkelijk gemist worden. Wat doen die managers eigenlijk de hele dag???

Sorry, liet mij even gaan... Mijn frustratie ( werk ook in de zorg)
Haha Deb tja ik ken ze ook zulke managers. Maar huidige LG leek erg leuk en meelevend erg behulpzaam en toen ze met t voorstel kwam om vervangend werk te doen was ik ook erg enthousiast. En tja diezelfde enthousiasme kost mij de kop nu. Helaas pindakaas.
Nou, ik stel voor dat je je verdraaide en onzichtbare partner die er wel/niet/wel is even vraagt of die een vrije dag kan opnemen of thuis kan werken donderdag. Denk dat je daar een stuk verder mee komt dan met werkweigering, en dan kan dat werk iig ook gebeuren. Of partner meldt zich donderdag ziek, voedselvergiftiging oid.

En volgende keer beter opletten. En geen verhalen verdraaien hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven