Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
quote:pausini schreef op 19 april 2016 @ 21:53:

Hier gaat het wel best hoor Wat saai
In het kader van SAAI....mijn neppil heeft vannacht weer niet geholpen. Vanavond maar een echte.
@Doppinda

Ik ben nu op pagina 30 ongeveer. Lees toch veel dingen die herkenbaar zijn, al dan niet in mindere mate. Geeft me toch een soort fijn gevoel dat ik niet de enige ben die de controle volledig kwijt is/kan zijn.

Mijn doel is om nooit meer dronken te zijn. Een beetje aangeschoten op een zomeravond op het terras moet toch kunnen lijkt me.

Daarnaast wil ik de 10 km onder de 50 minuten lopen en ik moet dan echt een extra dag gaan trainen. Nu lukt het me alleen nooit omdat ik in het weekend dronken of brak ben. Door ook aan het hardlopen vast te houden hoop ik een extra stimulans te hebben.
Mockingjay er was ook een deel 1. Van dit topic. Minderen/stoppen met alcohol

Lijkt me een goed doel om naartoe te werken.

LD goed plan. Je moet toch een keer slapen. Ik sta doodmoe op. Lig weer te piekeren. Pfff. Niet meer doehoen.
Piekeren was my middle name. Nu niet meer, heb teveel o over te piekeren , heb het maar opgegeven. Zie het wel gebeuren nu. Laat me alleen niet naaien.
Ok ik ga ook proberen op te geven. Zat van me druk maken. Een ander heeft ook maar overal schijt aan
Misschien helpt het als je probeert te beseffen dat piekeren niet helpt. Het heeft geen invloed op hoe dingen zullen gaan. Dus piekeren is gewoon heel zonde van je tijd. Of geef jezelf een half uur om te piekeren, zeg daarna heel duidelijk tegen jezelf dat je ermee stopt. Het is het proberen waard.
Is ook zo bella. Heb dan al genoeg voor 3 dagen gepiekerd nu. Dus heb ik in principe Ff pauze nu.

Het schiet ook niet op. Is een controle dingetje. Heb geen controle over. Onmacht frustreert nogal. Ik laat lossss zennnnnn.
Veel herkenning mockingjay, zo dronken als afgelopen zaterdag wil ik niet meer zijn. Zelfs mijn man is daar nu een beetje klaar mee met het gedrag wat ik daarbij vertoonde, wat logisch is. Dus weer een nieuwe poging.
Xandora heb je enig idee of er op de avonden dat je doorslaat extra spanning was. Of druk gehad. Of heel moe was. Maw was er meer reden om meer te drinken dan op de dagen dat je t in de hand houdt?
Dat wisselt, zaterdag waren we op vakantie dus lekker ontspannen en dacht, het kan nog wel. Maar ben ook een persoon die zich snel aanpast naar andere, en overal iedereen t naar de zin probeer te maken, dit vind ik ook fijn om iemand te helpen maar daarbij passeer ik mijn eigen grenzen wel eens. En dan stop ik dit weer in een kastje in mijn hoofd deurtjes dicht. Dan hoef ik mij daar niet meer mee bezig te houden. Maar ja met een bakkie te veel springen die deurtjes weer open. Ik weet precies hoe ik het niet moet doen maar ingesleten eigenschappen verander je niet zo makkelijk.
Welkom Xandora!

Ik meld me weer, gaat goed met niet drinken. Voor de rest vind ik het hele leven niks op dit moment. Elke avond opgelucht dat de dag er weer op zit...
Volgens mij had die verslavingsarts waar we een tijdje geleden een link van hadden het hier ook over Wining.

Je hersenen moeten zich resetten.

Begin bij de basis om goed voor jezelf te zorgen en verwacht verder niet teveel.

Hatsjikideee...
Ja dat ken ik. Willen helpen. Maar kan ook teveel zijn. En waar ligt de grens xandora.

Jezelf wat meer op nummer 1 zetten. In je hoofd iig wel.

Wining niet leuk zo voelen.

Wel heulllll knap niet drinken
Hoi hoi, paar dagen ziek geweest en ik krabbel nu weer op. Dus ik ben er weer! Ga nu even bijlezen.
@xandora

Heb jij ook vaak dat je op een avond het voornemen hebt om weinig te drinken, maar na 2 à 3 drankjes slaat je hele houding al om? Ik snap niet dat mijn hele denkwijze zo snel kan veranderen.
Hoi Xandora en Mockingjay! Goed dat jullie meeschrijven. Mij helpt het enorm. Voorals als ik denk 'waarom doe ik al die moeite, zo erg is het toch niet, de halve wereld drinkt teveel' dan genees ik weer van die gedachte door hier te lezen.

Vanavond ga ik eten met vriendinnen. Ik mag 2 glazen wijn. Hoop dat het lukt!
September kun je nog steeds niet inloggen? Benieuwd hoe het met je gaat, hoop dat je weer een stapje verder vent op weg naar een eigen plekje.
Dora, wat mij helpt is om met fris te beginnen en dan tijdens het eten 2 glazen te mogen en een ijsje (geen Irish coffee) toe.

Plezier.
Hatsjikideee...
September is in conclaaf met de moderators! Dus als het goed is , is ze snel terug.

Wining, afleiding zoeken. Eruit gaan, ook al wil je niet. Boek lezen, ook al kun je je niet concentreren. Langzaam wordt het beter, echt!

Voor mij is het makkelijker om helemaal niet meer te drinken dan af en toe. Ik was de hele week bezig met " wanneer mag ik weer en hoeveel". En dan toch weer vaak over de grens gaan en meer drinken dan wenselijk was.

Mis het soms, maar het gekke is daar waar ik voor dronk , kop in het zand steken, verdriet niet willen voelen etc. gaat veel beter zonder drank.

Zit in een afschuwelijke scheiding, maar kan het aan. Zeker zonder drank.

Slaap slecht, maar dat is ook door die heerlijke overgang!!!!! Trakteer mezelf nu maar af en toe op een slaappil om even bij te trekken.

Ook ik voel me thuis in dit topic, ook al drink ik 2 jaar niet meer. Weet dat ik verslavingsgevoelig ben en het duiveltje nog steeds op de loer ligt. Vind ook niks gek, van wat hier gebeurt, welke akelige gevolgen en raar gedrag er wordt vertoond. Been there done that.

Daarnaast, als ik kan stoppen met drinken, kan iedereen het. Echt wat een hel heb ik meegemaakt.

En daar wil ik niet meer naar terug. Alle verhalen zijn herkenbaar voor me. Maar ik denk dat dat voor iedereen geldt.

Ik vind het fijn om hier steun te krijgen en te geven.

Dus voor iedereen blijf mee schrijven, schaam je niet voor terugvallen en ga geen Remy spelen.

De eerste openheid is gegeven door Betty en ik vind het super dat dit zo'n goedlopend topic is geworden, waar velen erkenning vinden, zichzelf bewust worden van hun probleem en verbetering bij zichzelf aanbrengen. Bewustwording en erkenning is al zo'n grote stap.

Iedereen weet het van zichzelf, maar om het te erkennen naar de buitenwereld (ook anoniem op een forum).

Beetje stichtelijk geformuleerd, maar bedoel het goed.
Welkom nieuwe mensen, fijn dat jullie mee komen schrijven.

Wining hartstikke knap dat je niet drinkt. Het wordt echt wel weer beter

LD mooie post hoor!

Het moet niet gekker worden maar ik heb alweer een heerlijke dag met ex gehad. Ik heb een wijntje gedronken in de zon toen hij aan het koken was en na het eten hebben we heerlijk gewandeld, daarna heb ik nog een wijntje op en toen vond ik het voldoende. Verder lekker sap gedronken, ik voel me er ook niet vervelend bij, heb ervan genoten.
Mockingjay, dat vind ik een goeie! Nooit meer dronken zijn!

Dat is ook een goeie voor mij denk ik, want ik merk de laatste tijd dat als ik aangeschoten raak dat ik dat niet prettig vind en dan wil en kan ik er ook gewoon mee stoppen.

Vandaag was ik niet aangeschoten, er zaten uren, een maaltijd en een lange wandeling tussen mijn twee glazen in. Was echt top!
Xandora wat jij deed deed ik eigenlijk ook. Alleen waren wij niet meer samen (mijn ex en ik dus) en ging ik hem dan vanalles sturen via berichtjes. Kei hard, onuitputtelijk verwijtend, zo rot. Je kan niet aan de gang blijven maar ik deed dat wel elke keer weer. En de volgende dag baalde ik daar dan verschrikkelijk van maar ik kon het dan ook niet meer terugdraaien. Gelukkig ligt dat achter me nu, want zowel voor hem als voor mezelf moest dat stoppen. Dat betekende voor mij dingen accepteren en loslaten én minder drinken. Dat was vaak moeilijk maar nu niet meer. Voel me er een stuk beter bij nu! Drinken verdoofd maar drinken maakt ook dingen los!
Dora fijn dat je weer beter bent.

LD wat betekent stichtelijk geformuleerd?

Mooie Posts dames.

Bella weer een leuke dag. Fijn Jaaa. Ook wel fijn voor ex niet meer zulke berichtjes eigenlijk.

Mijn dag is alsnoggoed verlopen. Ben uit de paniek gestapt. Even ex in de koelkast gezet. Toen alles geordend wat me overliep. En heb alles onder controle. Zo ongeveer dan. Goh wat fijn. Ben trost op mezelf. Anders duren zulke dagen echt daaaaagen.

Vanavond een Bavaria mex 0,0% gehad Lekkah. Beetje laat in bed. Maarja.

Bettyboef ben ook blij dat je t topic geopend hebt. Voel je dan ook meer druk dat je niet meer moet drinken. Juist omdat je het begon? Zou ik hebben denk ik.

Truste knapperds
Stichtelijk, daarmee bedoel ik met een vingertje . Of belerend, en dat is niet de bedoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven