Ford Ka start niet

20-04-2016 15:00 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet waar ik het moest plaatsen dus dan maar hier.

Ik heb nu 2 weken een Ford Ka van 2009.

Mijn moeder had hem vanochtend even opzij gezet met de reservesleutel zodat ze met haar eigen auto de garage uit kon.

Nu wil ze hem zojuist zelf meenemen maar krijgt ze hem niet van het slot af met de afstandsbediening. Wel met de sleutel zelf. Wil ze de auto starten gebeurd er ook niets!

Volgens een buurman is dit een beveiliging en zou de auto gereset moeten worden. Klopt dit? En hoe werkt dat resetten dan?
Bel de Fordgarage.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 20 april 2016 @ 15:03:

Bel de Fordgarage.best een goede tip.....
Er gebeurd niets, gaat het contact wel aan? Ik denk als eerste aan een lege en/of defecte accu.

Gaan er wel lampjes branden als je de auto op contact zet?
Ik denk dat het een lege accu is. Kijk eens of er lampjes gaan branden als je het contact aanzet
Lege accu?
Dat zal TO toch zeker al gecheckt hebben hoop ik.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Als de afstandsbediening niet werkt, en je opent hem handmatig met de sleutel, dan grote kans dat de startonderbreker nog ingeschakeld is.

Gaat er een lampje branden als je op het knopje van de sleutel drukt?

Mogelijk is het batterijtje in de sleutel leeg.

Als dit is, nieuw batterijtje en klaar is Ka
Of de reservesleutel pakken (Die deed het wel) en kijken of de auto nu wel wil starten. Zo ja, dan ligt de oorzaak idd aan de sleutel.
Love bubbles....
Ws de startonderbreking. Knopje ingedrukt houden als je hem in het contact doet.

Mocht er in de buurt een zendmast of piraat zitten, effe je KA een meter of 3 verplaatsen. Kan namelijk een verstoring op de frequentie zijn.
Ik zet mijn geld op de oplossing van Corona
Sleutel op stand 1 zetten en code invoeren voor onderbreker. Dan naar stand 2, wachten tot lampje brandt en daarna pas starten.
Ik ook Corona!
quote:Moirai schreef op 20 april 2016 @ 15:03:

Bel de Fordgarage.Ja, verdienen die mannen ook weer wat centen.
Het is geen lege accu. Het schijnt zo te zijn dat als je de reserve sleutel gebruikt, je meteen langs de garage moet zodat je de auto kunt laten resetten. Is een beveiliging voor diefstal.
Bel de wegenwacht.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 15:29:

Het is geen lege accu. Het schijnt zo te zijn dat als je de reserve sleutel gebruikt, je meteen langs de garage moet zodat je de auto kunt laten resetten. Is een beveiliging voor diefstal.

Dit heb ik nog nooit gehoord. maar goed. Kan per auto verschillend zijn.

Brand er een lampje wanneer je het knopje van de sleutel indrukt?
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 15:29:

Het is geen lege accu. Het schijnt zo te zijn dat als je de reserve sleutel gebruikt, je meteen langs de garage moet zodat je de auto kunt laten resetten. Is een beveiliging voor diefstal.Hier heb ik ook nog nooit van gehoord. Hoe doen ze dat dan als je de sleutel kwijt bent en dus de reserve sleutel gebruikt. Dan moet je dus elke keer naar de garage om het te laten resetten. Lijkt mij niet handig.....
Chip van je afstandsbediening stuk?
quote:Corona67 schreef op 20 april 2016 @ 15:30:

[...]

Dit heb ik nog nooit gehoord. maar goed. Kan per auto verschillend zijn.

Brand er een lampje wanneer je het knopje van de sleutel indrukt?

Dat weet ik niet. Ben nog niet wezen kijken omdat ik ziek op bed lig. Mijn broer zegt dat de accu niet leeg is.

Verder kan het niet aan de batterij van de sleutel liggen. Want de auto start met beide sleutels niet. En de reserve is geen afstandsbediening
Dan kan het dus wel. Batterij leeg van de ene. En de andere is niet op afstandsbediening. Dus de startbeveiliging kan er niet af dan
Dat van die beveiliging denk ik niet. Ik heb een Ka, weliswaar uit 2012, en wij gebruiken de twee sleutels af en aan (officiële 'afstandsbediening' sleutel aan mijn bos en de reservesleutel heeft mijn vriend aan zijn sleutelbos). Enige verschil is inderdaad het handmatig openen of niet.
Heb ik ook gehad maar dan met een alto. Even flink door blijven starten. Uiteindelijk gaat hij aan. Dan gelijk even een rondje rijden en je auto niet meer voor een paar meter helemaal aanzetten maar dan even een klein rondje maken.
Wou je hem meenemen naar bed?
quote:Corona67 schreef op 20 april 2016 @ 15:53:

Dan kan het dus wel. Batterij leeg van de ene. En de andere is niet op afstandsbediening. Dus de startbeveiliging kan er niet af danMaar hoe kan het dan vanochtend wel gelukt zijn met de reserve sleutel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven