Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Iemand gaf het advies om er wel met familie over te praten. Dit zou ik dus niet doen. Ik vind dit sowieso een privekwestie. Stel dat je besluit om toch bij hem te blijven, dan heeft de familie al een negatieve mening over hem en zie daar maar weer eens iets positiefs van te maken. Hem de deur uitzetten vind ik ook wat kort door de bocht. Het advies om te gaan scheiden wordt altijd wel erg snel gegeven. Ik ben zelf gescheiden en vind mijn leven een stuk moeilijker dan toen ik nog getrouwd was.
Don't complain, don't explain.
je hebt privé bericht als het goed is !
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 15:42:

[...]

Goede vraag. Ehm..Ja, het was een gevoel dat me gisteravond bekroop tijdens zijn verhaal. Hij vertelde eea over hoe groot dit stuk eigenlijk was. Hoe lang het al speelde. Hoe intensief hij hiermee bezig is. En ik zat te luisteren. Hoorde over die grote impact op zijn leven. De zelf haat, walging, afkeer, en het desalniettemin niet los kunnen laten.

En ik vroeg me af hoe ik hem hiermee kon helpen. En OF ik dat wel kon bieden.

Ik voelde me machteloos, en kwaad, alsof hij een appèl op me deed om hem te 'redden' of 'verlossen' hiervan. En DAT KAN IK NIET. .! En die rol WIL ik dus ook niet. Ik KAN dit niet oplossen voor hem..! Het is te groot. En te verbonden met mijzelf. Ik zit met teveel gekwetstheid, voel me afgewezen, te kort schieten. En besodemieterd. Vanalles.

Nee klopt dat kan je niet. En ik ben erg blij te lezen dat je het ook niet wilt.

Niemand kan dit voor hem oplossen dit moet hij zelf doen. Met professionele hulp.

Zeeland, jij schiet niet tekort. Dit gaat niet een verschil in sexuele behoefte dit gaat over zijn obsessieve aandrang. Ookal zou je elke dag sex gehad hebben met hem dan nog zou dit er geweest zijn. Denk ik hoor.

Maar stel dat het wel ging over een verschil in sexuele behoefte. Dan had hij het met je moeten bespreken. In de 1e aanloopperiode. Dus op het moment dat hij bemerkte bij zichzelf dat hij nu toch wel heel erg neigde naar iets waarmee hij jou erg zou kwetsen.

dat heeft hij niet gedaan toch?

Nou dan.
ik krijg het idee dat er hier nauwelijks word gekeken naar het gezondheidsrisico dat hij willens en wetens heeft genomen, en mee naar huis heeft gebracht. Naar de vrouw waar hij van zegt te houden, naar je gezin waar je voor hoort te zorgen. Ik vind dat niet alleen dom maar bijzonder egoïstisch en onverantwoordelijk gedrag. Nog naast het liegen zou ik hierover zo over de zeik zijn dat een scheiding een zeer serieuze optie is. Je wil toch geen risico's meer nemen. Niet met je lijf, met je gezin en met je hart.

Overigens, dat gebazel over al die moeilijke gevoelens van hem hieromtrent; Het kan zijn dat juist het stiekeme en het 'verbodene' karakter van zijn escapades een belangrijke factor is in de aantrekkingskracht die het op hem heeft om naar de hoeren te gaan. Dat wanneer het wel zou mogen hij misschien iets anders moet zoeken om mee over de schreef te gaan. Lastig want dat lijkt me een neerwaartse spiraal...

sta jij dan met je open minded houding...
Lorem Ipsum
Bw: over dat wat je schrijft over 'begrijpen maakt niet altijd accepteren ', dat snap ik. Ik begrijp vanalles, maar in hoeverre dat ik het er vervolgens mee eens ben, of dat iets me teveel 'tegenstaat' dat is een tweede.

Toch is het voor mij altijd wel een voorwaarde om eerst iets te begrijpen (erin duiken, doorvragen, onderzoeken, de logica vd ander begrijpen) voordat ik iets kan plaatsen.

Daarná komt dan pas het (eigen) gevoel; dat kan een realiseren zijn dat ik daar vervolgens echt niet mee kan leven, of ik kan merken dat weerstanden veranderen, en dat ik er bij nader inzien toch mee om kan gaan.

Maar stap 1 is (in mijn geval) dus wel altijd 'begrijpen'.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 15:57:

Toch is het voor mij altijd wel een voorwaarde om eerst iets te begrijpen (erin duiken, doorvragen, onderzoeken, de logica vd ander begrijpen) voordat ik iets kan plaatsen.

.

Sommige dingen zijn niet rationeel niet te begrijpen, maar misschien maak je het jezelf iets gemakkelijker als je je realiseert dat mannen (en neen, niet alle mannen) gebruik maken van DVP's. Het is niet voor niets het oudste beroep ter wereld...

Ik denk dat mijn begrip tot daar toe rijkt. Dat JOUW man het in JULLIE omstandigheden nodig heeft geoordeeld om dit te doen een bedroevend gegeven en waarschijnlijk iets dat jij TOTAAL niet zag aankomen. Des te harder de klap.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:turquasi schreef op 20 april 2016 @ 15:57:

ik krijg het idee dat er hier nauwelijks word gekeken naar het gezondheidsrisico dat hij willens en wetens heeft genomen, en mee naar huis heeft gebracht. Naar de vrouw waar hij van zegt te houden, naar je gezin waar je voor hoort te zorgen. Ik vind dat niet alleen dom maar bijzonder egoïstisch en onverantwoordelijk gedrag. .Hoezo dan? Hoeren doen het in de regel ook veilig. Op "seks" is een topic van een man die al honderden keren in zijn leven naar een hoer is geweest. Heeft nog nooit wat opgelopen.
.
PS. Nog een kleine toevoeging... Seks en alles wat daarmee verband staat is niet altijd logisch verklaarbaar. Mensen kunnen immers de wildste en meest irrationele fantasieën hebben...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:zafon schreef op 20 april 2016 @ 15:50:

Het advies om te gaan scheiden wordt altijd wel erg snel gegeven. Ik ben zelf gescheiden en vind mijn leven een stuk moeilijker dan toen ik nog getrouwd was.Helemaal mee eens. Tuurlijk heeft de man van TO haar een enorme (excuse the bad play on words) naaistreek geleverd door zijn eigen wensen en afspraken binnen het huwelijk te laten prevaleren voor alles waar TO dacht dat hij en hun huwelijk voor zou staan.

Maar...ik durf niet te zeggen of een dergelijke actie altijd moet leiden tot een definitieve verwijdering - scheiding en alle gevolgen daarvan. Juist omdat je ondanks alles zoveel samen hebt meegemaakt en juist omdat je kinderen hebt en van elkaar houdt. En dit maakt naar mijn idee de situatie ook zo dubbel: de persoon van wie je het meeste houdt en die je vertrouwd doet dit en houdt het verborgen...

TO: Uiteindelijk kom jij zelf wel tot de conclusie vermoed ik en zelf mocht je besluiten dat je niet meer met hem verder kan, dan nog zal dat gepaard gaan met weemoed denk ik.
quote:Rooss4.0 schreef op 20 april 2016 @ 16:25:

[...]

Hoezo dan? Hoeren doen het in de regel ook veilig. Op "seks" is een topic van een man die al honderden keren in zijn leven naar een hoer is geweest. Heeft nog nooit wat opgelopen.

zegt hij/denkt hij, op een anoniem forum.... roken is toch ook niet ongevaarlijk omdat sommige mensen huppelend bejaard weten te worden op een pakje per dag?

en ja je mag (optimistisch) aannemen dat hoeren het veilig doen, maar die maken zich vast ook geen illusies over de risico's die ze desondanks lopen.

dan heb je nog ook de kans dat e.e.a. niet altijd even vreemdzaam verloopt voor zo'n betaalde dame he?
Lorem Ipsum
Wat een kul, wacht maar tot ze haar hele doos vol wratten heeft en god weet wat nog meer. Weet jij hoe zo'n pijn het doet om ze te verwijderen.....................Dan is het wel klaar met de liefde hoor.

sorry ik bedoel dit echt niet lullig maar please. Iemand die je dit flikt, die houdt van seks, van neuken, van hoeren, van stiekem doen, van al dat soort dingen...maar niet van z'n vrouw.
Nog niks mis met mijn doos. Maar bedankt voor de interesse

Ze schijnen trouwens vanzelf weg te gaan. Genitale wratten.

Bedoel ik gewoon als feit, niet als goedprater.
Nee dat gaat niet vanzelf weg. wie heeft je dat wijs gemaakt? en met een beetje pech komt het regelmatig terug.
Iemand plaatste een betrouwbaar linkje met info.

Stond het in.
http://www.huidarts.com/huidaandoeninge ... e-wratten/
Bedankt voor de link.

(IEUW die foto's )
Jawel hoor, ze gaan vanzelf weg uiteindelijk. Ze kunnen overigens wel weer terugkomen, het is een herpesvariant helaas.

Je kunt ze laten aanstippen bij de ha maar het is niet gezegd dat ze dan sneller verdwijnen. Ik weet niet of een virusremmer werkt, dat zou je bij de ha kunnen vragen.

De soa kennis hier is bedroevend. Echt... Veel geschreeuw en weinig structurreels.
.
Ben je niet ontzettend bang dat jullie kinderen besmet zijn geraakt? Via handdoek en washandje is dat wel mogelijk lees ik net. Dat lijkt me pas echt heel pijnlijk, dan zal je wel met de billen bloot moeten en het hele verhaal op tafel moeten gooien. Ik hoop het toch niet
quote:Rocinante schreef op 18 april 2016 @ 15:16:

Je hele huwelijk is aanzienlijk méér dan 4 hoerenbezoeken, en je hele huwelijk is geen leugen. Je man heeft wel gelogen, en je hebt alle recht daar vanalles van te vinden natuurlijk.

Maar praat jezelf niet aan, en laat jezelf niet aanpraten, dat daarmee al het goede van je huwelijk ineens niet bestaan heeft.

Je doet niets verkeerd of doms als he net hem verder wil, als je niet mrt hem verder wil, of als he niet weet wat je wil+1
Sharpay : dat was ook míjn Horror beeld!

De overdraagbaarheid kan idd via nog natte washandjes en handdoeken etc. Maar het virus is buiten het lichaam maar heel kort in leven.

Wij gebruiken elkaars (douche-) handdoeken niet. (Of washandjes)

We hebben alleen één gezamenlijke handdoekje dat naast de wastafel hangt om even snel de natte druppels na het tandenpoetsen vd mond te deppen. En ook die gaat dagelijks in de was.

En sinds hij dit weet heeft hij zijn handdoek apart gehouden en zelf uitgewassen. (Hier hebben de kinderen de taak om de was te doen. )
maar hoe is het nu met jou TO?
Nog zoiets. Vanmorgen zei hij dat hij niet thuis kwam eten: vergadering op het werk, meteen na het werk. Oké. Dat kan, komt vaker voor. Maar nu is de "vergadering komen te vervallen."

Kwam hij toch naar huis. Zwaarmoedig zuchtend. Appje "Wat een ellende heb ik veroorzaakt, kan aan niks anders denken." Ik ook niet.

Kids lopen hier rond, dus vrij spreken kan nu niet.

Zit nu te bedenken hoe groot de kans is dat hij idd een vergadering had die kwam te vervallen. Of hoe groot de kans is dat hij er mss ook nog een vriendin/collega/maîtresse (Hoe noem je zo iemend tegenwoordig?) had, met wie hij mss had afgesproken na het werk..? Mss om het 'uit' te maken..? Mss dat zij dat afkapt? En dat dus zgn de 'vergadering' kwam te vervallen? Laatst had ik een zwijger aan de (huis-) telefoon. Betekende dat iets?

Pfff...

Lastig ding: beschadigd vertrouwen. Ben nu al paranoïde aan het doen geloof ik
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:rrinkje schreef op 20 april 2016 @ 18:27:

maar hoe is het nu met jou TO?

Wankel, prikkelbaar, kan elk moment in janken uitbarsten, kan geen zielig liedje horen op de radio zonder mezelf te herkennen in de tekst, maar ik functioneer. Ik heb de ochtend gewerkt. En normaal gedaan tegen de kinderen. De schoolverhalen gehoord. Interesse getoond. Het werd pas ingewikkeld toen man thuiskwam, met zijn diepe schuldbewuste gezucht. Het voelde alsof hij aan me hing, heel zwaar. Terwijl ik al moet vechten om mezelf enigszins luchtig overeind te houden.

Heb hem verzocht om iets praktisch' te gaan doen met jongste zoon. Een klein klusje dat hem het komende half uur even wat te doen geeft. Na het stellen van 15 onzekere vragen, is hij dit nu aan het doen.
Vanavond komt mijn zus. Met haar kan ik altijd heerlijk kletsen. Maar dit is te dichtbij. Als ik het haar vertel dan weet in no - time de hele familie het. Dat vind ik wel moeilijk; tegenover háár faken dat alles-oke is. Maar mss kan ik wel vertellen dat ik niet goed in mijn vel zit, maar dan dit gevoel verklaren door werk perikelen. Kan ik toch een beetje m'n emmer leeggooien, zonder de hele familie in rep en roer te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven