Ford Ka start niet

20-04-2016 15:00 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet waar ik het moest plaatsen dus dan maar hier.

Ik heb nu 2 weken een Ford Ka van 2009.

Mijn moeder had hem vanochtend even opzij gezet met de reservesleutel zodat ze met haar eigen auto de garage uit kon.

Nu wil ze hem zojuist zelf meenemen maar krijgt ze hem niet van het slot af met de afstandsbediening. Wel met de sleutel zelf. Wil ze de auto starten gebeurd er ook niets!

Volgens een buurman is dit een beveiliging en zou de auto gereset moeten worden. Klopt dit? En hoe werkt dat resetten dan?
Ow. Daar had ik overheen gelezen

Dan ehhhh....
quote:Corona67 schreef op 20 april 2016 @ 16:02:

Ow. Daar had ik overheen gelezen

Dan ehhhh....Goed antwoord
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 15:29:

Het is geen lege accu. Het schijnt zo te zijn dat als je de reserve sleutel gebruikt, je meteen langs de garage moet zodat je de auto kunt laten resetten. Is een beveiliging voor diefstal.Heb ik nog nooit gehoord van Ford en wij rijden al jaren Ford en altijd dealer onderhouden, ook nog nooit van andere Ford-rijders dit gehoord. Als de auto gestart wordt maakt ie dan wel geluid? Gaan er lampjes branden op het dashboard? Als het nog niet lukt zou ik toch de garage bellen.
Sorry TO, maar toen ik je topictitel zag was mijn eerste reactie wel: "en dat vraag je op een vrouwenforum"?

Je kunt toch sowieso even met je Ford garage bellen? Voor een telefoontje rekenen ze niet direct kosten hoor. Misschien weten ze door je verhaal zo wat er speelt en is dat zo door jezelf op te lossen.
quote:wilma36 schreef op 20 april 2016 @ 16:15:

[...]

Heb ik nog nooit gehoord van Ford en wij rijden al jaren Ford en altijd dealer onderhouden, ook nog nooit van andere Ford-rijders dit gehoord. Als de auto gestart wordt maakt ie dan wel geluid? Gaan er lampjes branden op het dashboard? Als het nog niet lukt zou ik toch de garage bellen.Mijn oom die jaren Ford monteur is geweest komt vanavond langs. Als die het ook niet weet bel ik wel even ja!
quote:mjdlh schreef op 20 april 2016 @ 16:20:

Sorry TO, maar toen ik je topictitel zag was mijn eerste reactie wel: "en dat vraag je op een vrouwenforum"?

Je kunt toch sowieso even met je Ford garage bellen? Voor een telefoontje rekenen ze niet direct kosten hoor. Misschien weten ze door je verhaal zo wat er speelt en is dat zo door jezelf op te lossen.Ook vrouwen kunnen verstand hebben van auto's! En vergeet niet dat er ook mannen op dit Forum zitten
Dubbel
Maar wanneer je probeert te starten. Gaan dan eerst wel alle lichten aan als het contact aan is, maar als je de sleutel doordraait helemaal niks?
quote:Corona67 schreef op 20 april 2016 @ 16:33:

Maar wanneer je probeert te starten. Gaan dan eerst wel alle lichten aan als het contact aan is, maar als je de sleutel doordraait helemaal niks?Ik zal zo zelf eens gaan kijken!
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 16:34:

[...]

Ik zal zo zelf eens gaan kijken!Neem je tablet mee. Kun je in de auto alles nalezen en verder typen.
Als ik hem van het slot wil halen met de afstandsbediening gebeurd er helemaal niks. Wel vreemd dat ik daarmee de achterbak wel open krijg.

Als ik de sleutel in het contact 1 slagje draai gaan alle lampjes aan. Wil ik hem verder draaien blokkeerd hij.
En het stuurslot? ligt mij bij dat ie dan ook niet wil starten, dan moet je even het stuur een beetje draaien en dan starten
Bedoel je dat de sleutel blokkeert?

Probeer dan eens aan het stuur te draaien en dan de sleutel te draaien; ik denk dat de auto op het stuurslot "hangt".

Meestal kun je de ene kant helemaal niet en de andere een beetje opdraaien als dit gebeurt. Die kant op draaien en dan de sleutel.
Dus de afstandsbediening werkt?

Of apart knopje voor de achterbak?
Zo klinkt het als stuurslot. Beetje aan het stuur draaien en nogmaals proberen.
quote:wilma36 schreef op 20 april 2016 @ 16:52:

En het stuurslot? ligt mij bij dat ie dan ook niet wil starten, dan moet je even het stuur een beetje draaien en dan startenStuur ook al proberen te draaien. Lijkt ook redelijk vast te zitten.
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 16:56:

[...]

Stuur ook al proberen te draaien. Lijkt ook redelijk vast te zitten.Je moet het stuur draaien met je linkerhand en dan vasthouden en starten met rechts. Het klopt dat dat niet makkelijk gaat.
quote:Corona67 schreef op 20 april 2016 @ 16:53:

Dus de afstandsbediening werkt?

Of apart knopje voor de achterbak?Ik heb 3 knoppen op de afstandsbediening. 1 voor open 1 voor op slot en 1 voor de achterbak. Die van de achterbak moet ik 2 keer indrukken om hem open te krijgen. En die werkt dus wel. Alleen de open en op slot knop niet.
quote:wilma36 schreef op 20 april 2016 @ 16:57:

[...]

Je moet het stuur draaien met je linkerhand en dan vasthouden en starten met rechts. Het klopt dat dat niet makkelijk gaat.Gedaan. Werkt ook niet
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 16:57:

[...]

Ik heb 3 knoppen op de afstandsbediening. 1 voor open 1 voor op slot en 1 voor de achterbak. Die van de achterbak moet ik 2 keer indrukken om hem open te krijgen. En die werkt dus wel. Alleen de open en op slot knop niet.Misschien is toch de batterij van de sleutel leeg, en dat staat los van het starten. Bij onze vorige moesten we op het laatst ook behoorlijk goed richten om de afstandsbediening te laten werken met het gewone slot.
Dus niet de batterij. Raar dat hij het met de reservesleutel wel deed en nu niet meer. Lijkt erop dat ze de frequentie of zo opnieuw moeten instellen. Ik zou de ford garage ff bellen
quote:Corona67 schreef op 20 april 2016 @ 17:00:

Dus niet de batterij. Raar dat hij het met de reservesleutel wel deed en nu niet meer. Lijkt erop dat ze de frequentie of zo opnieuw moeten instellen. Ik zou de ford garage ff bellen Klinkt logisch, maar dan snap ik niet waarom de kofferbak wel open gaat....
Oh dear, how sad, never mind.
Als je 15.04 de garage had gebeld was het nu wrs al opgelost en hoefde niet iedereen hier maar wat te raden
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:TheJoker schreef op 20 april 2016 @ 15:25:

Sleutel op stand 1 zetten en code invoeren voor onderbreker. Dan naar stand 2, wachten tot lampje brandt en daarna pas starten.

Heb jij toevallig een behoorlijk oude auto?

TO, gaan de lampjes op je dashboard wel branden?
Oh dear, how sad, never mind.
Het was toch de accu! Mijn vader heeft het opgelost.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven