Tegen online shoppen

20-04-2016 17:39 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de stijl van de "tegen-topics" die ik op de thuis-pijler heb gezien en naar aanleiding van de discussies over winkels die sluiten op de actueel-pijler, roep ik bij deze graag het "tegen online shoppen"-topic!

Waarschijnlijk ben ik een hopeloos ouderwetse doos hierin maar ik heb dus echt he-le-maal niks met online winkelen. Ik wil zien wat ik koop en het ter plekke kunnen passen (kleding kopen vind ik al een ramp laat staan dat ik het steeds terug wil sturen). Als ik mezelf wil trakteren wil ik er meteen van kunnen genieten en ik vind het lastig om de kwaliteit te beoordelen aan de hand van een foto.

Natuurlijk snap ik dat er mensen dol op zijn, dat ze het zien als cadeautjes of het makkelijker vinden, en alle respect daarvoor. Dit is ook niet bedoeld om mensen die dingen online kopen af te kraken! Eerder om te pijlen of ik met mijn aversie tegen online winkelen er echt zo alleen in sta als dat het lijkt wanneer ik naar mijn omgeving kijk
Ik ben zowel een online shopper als een shopper in RL. 50/50
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik shop zowel online als gewoon in de winkel
Hier ook beide maar echt, I love online shoppen! Zeker als het gaat om electronica, ik heb zo helemaal niks met deze fysieke winkels, de geur, de opgeschoten gelknaapjes, vreselijk.

Doe mij maar BOL!
Heerlijk online shoppen!

Kleding omdat ik niet zo'n makkelijke maat heb en op mijn gemak kan uitproberen met andere schoenen of andere combi's, electronica omdat ik heerlijk relaxt kan vergelijken, boodschappen omdat ik dan niet hoef te sjouwen...

Alleen boeken koop ik zoveel mogelijk in de boekhandel, omdat ik niet wil dat die weggaat.
Tjezus, wat vals
Ik Shop voor zo'n 80% online. Dan lijkt het goedkoper
Kleding koop ik nooit online. Maar ik zou het wel overwegen voor ondergoed, simpele shirts, en andere spullen die ik in de winkel ook niet pas maar meteen meeneem. Maar de meeste winkels waar ik kom hebben een prima service, als ze iets niet in je maat of gewenste kleur hebben bestellen ze het voor je en kun je het in de winkel afhalen, is net zo handig als online, of zelfs handiger, want die kledingsites zijn niet echt overzichtelijk.

Electronica e.d. koop ik altijd online. Ik zoek online uit wat ik hebben wil, heb geen advies van een winkel nodig, hoef niet te passen, dus zou niet weten wat een winkel toevoegt.

Boeken koop ik soms online, maar meestal in een winkel. Vind het heerlijk om in een boekenwinkel rond te neuzen, maar als ik iets heel specifieks wil hebben is bestellen soms sneller of handiger.

Huisinrichting koop ik soms online, maar meestal pas als ik in de winkels niet kan vinden wat ik zoek.

Ideaal vind ik online shoppen nooit. Maar gewoon shoppen vind ik ook niet fijn. Het is allebei veel gedoe, op hun eigen manier.

Cadeautjes zijn het al helemaal niet
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik ben voor online shoppen.
Online honden voer etc scheelt echt heel veel... en die 14 kilo zakken worden keurig in de gang gezet..

dus ik ben wel een echte Hollander..
Ik shop heel veel online.

Maar vooral omdat ik nooit kan vinden wat ik zoek.
If you can dream it, you can do it.
Ik bestel weleens wat online. Sommige dingen kon ik niet in een fysieke winkel vinden. En daarnaast ben ik gewoon groot fan van die blauw-oranje webshop.

Coolblue dus (het mag gezegd worden zie ik).
Ik koop alle leuke dingen in winkels en alle stomme dingen online. Leuke kleren koop ik bij het leuke winkeltje hier, basics online bij waar de prijs-kwaliteit-verzend-verhouding het beste is. Kadootjes in de schattige winkeltjes, elektronica en witgoed bij Coolblue. Knutselspullen bij de Hema, wasrekjes online. Boeken altijd online, mijn boeken hebben ze niet in fysieke winkels, tenzij er boekenmarkt is, dan koop ik sneupboeken.

Ik ben voor allebei. Best of both worlds
Ebooks zijn toch verrekte gemakkelijk.

Vevina crème is in de verre omtrek van Groningen niet te koop in een echte winkel.

Ik bol.com.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oh, ik vind online winkelen zo makkelijk! Heel veel keus. Op het moment dat het jou uitkomt. Als je maat uitverkocht is zoek je het ding gewoon in een andere winkel op. Alles op je gemakje thuis passen, nog even over nadenken en dan terugsturen zo nodig zonder dag je speciaal naar de stad hoeft. Ik maak ook graag gebruik van kortingscodes.

Ik koop ook wel eens wat in een echt winkel. Als ik er toevallig ben of zin heb op te winkelen of als ik het niet kan vinden online.

Vooral kleding en schoenen koop ik online. Telefoons koop ik online. Keukenapparatuur koop ik online. Meubels koop ik in de winkel.
Ik vind winkelen in winkels wel veel leuker trouwens.
If you can dream it, you can do it.
quote:tinypotato schreef op 20 april 2016 @ 17:56:

Telefoons koop ik online.

Dat zou ik dan weer niet durven. Maar mijn telefoons kosten dan ook nogal wat...

Of haal je 'm vervolgens op in de winkel?
Ik shop ook veel online, voornamelijk vanwege tijdgebrek en omdat ik de meeste winkelstraten haat. Het is een grote eenheidsworst geworden.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
quote:Woldertje schreef op 20 april 2016 @ 18:00:

[...]

Dat zou ik dan weer niet durven. Maar mijn telefoons kosten dan ook nogal wat...

Of haal je 'm vervolgens op in de winkel?Mijn telefoon kostte ook nogal wat, maar was in de winkel nog niet te krijgen toen (Fairphone).
Ik hou niet van winkelen, want ik hou niet van drukte en vind sommige winkels maar onoverzichtelijk. Daarnaast ben ik 1.92 m., dus de winkels die goed passende kleding verkopen zijn op één hand te tellen. Voor schoenen en jassen maak ik een uitzondering. Ik vind online winkelen qua tijd ook heerlijk.
Ik hou van online winkelen. Veel meer keus dan in gewone winkels, geen gore pashokjes en vervelende verkopers.

Zelfs bij de Hema bestel ik online om het later in de winkel af te halen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ja allemaal leuk en aardig, maar als online shoppen niet zou bestaan, zou ik dus vaak een probleem hebben.

Ik loop stage, studeer, werk. Die ene keer dat ik vrij ben op zaterdagmiddag of met koopavond is het zo druk in de stad en zou ik gelijk een lijst hebben waar je u tegen zegt.

Reuze handig dat ik cadeautjes, kleren, stofzuigerzakken etcetera gewoon online kan kopen in de avond, omdat de winkels zelden open zijn, wanneer ik tijd heb.
Overigens vind ik winkelen best leuk, maar de tijden zijn niet handig voor mij persoonlijk.
Ik shop ook meestal online. Ik vind de huidige mode echt niets en in de winkels vind ik daarom nauwelijks iets naar mijn smaak.

Bij de twee webwinkels waar ik regelmatig shop, weet ik mijn maten en doe eigenlijk ook nooit miskopen daar.

Alleen voor lingerie, schoenen en panty's ga ik nog naar de winkel.
Hier ook een online-shopper, tegenwoordig vooral uit gemak en tijdgebrek. Oorzaak? De baby... Echt serieus al veel besteld tijdens het voeden. Zo dus:

Ik koop het meeste online. Kan uit zo veel leuke producten kiezen, veel meer keuze dan in stenen winkels. Daarnaast geen gedoe met niet op voorraad, vervelend winkelend publiek en/of personeel en het scheelt veel tijd. Boodschappen bestel ik ook online.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven