Werk & Studie alle pijlers

Vet haar collega

21-04-2016 09:46 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Wel/niet aangeven

Totaal aantal stemmen: 33

Ik zou dit wel bij haar aangeven (36%)
Ik (64%)
Wow, ik blijf me verbazen hier op Viva terwijl ik toch echt al even mee loop..
Hoezo Dolfje?
Het is toch niet aan jou om daar een opmerking over te maken maar aan je leidinggevende?

En hoezo stoor je je daaraan? Kun je er niet naast kijken?

Dat je je aan een lijfgeur stoort zou ik nog kunnen begrijpen, dat kun je moeilijk negeren, maar iets visueel toch wel?
Het is wel handig als ze er bewust van wordt gemaakt, misschien heeft ze het zelf niet eens in de gaten. Ik zou het zelf wel lastig vinden om het tegen haar te zeggen. Het hangt een beetje van de band die je met je collega hebt af. Als het gewoon een collega is waar je nooit echt gezellig mee kletst, zou ik het overlaten aan haar leidinggevende.

Misschien is die collega wel begonnen met no poo. Daarmee heb je in het begin last van extra vet haar, omdat de talgproductie op de hoofdhuid moet afkicken van al die shampoobeurten.
Dat was de vraag inderdaad MonicaG. Jij zou dit dus niet aangeven.

Ik stoor me er enorm aan ja omdat ik er tegenaan moet kijken en het niet hygiënisch vind. Ik mag mijn collega heel erg dus twijfel om haar erop te wijzen. Misschien heeft ze het niet door? Daarnaast valt het meer mensen op.
Dat ga je toch niet zeggen! ?
quote:lolanu schreef op 21 april 2016 @ 09:48:

Hoezo Dolfje?Dat het überhaupt bij je op komt om je er aan te storen en er aan denkt om er wat van te zeggen.
quote:MonicaG schreef op 21 april 2016 @ 09:48:

Het is toch niet aan jou om daar een opmerking over te maken maar aan je leidinggevende?

En hoezo stoor je je daaraan? Kun je er niet naast kijken?

Dat je je aan een lijfgeur stoort zou ik nog kunnen begrijpen, dat kun je moeilijk negeren, maar iets visueel toch wel?Ik kan me dat wel voorstellen. Het is voor mij niet zo dat als iets niet stinkt, ik het niet vies vind. Aan echt vet haar kan ik me dus ook wel storen. Hetzelfde geldt voor zwarte randen onder de nagels.

quote:lolanu schreef op 21 april 2016 @ 09:51:

Ik stoor me er enorm aan ja omdat ik er tegenaan moet kijken en het niet hygiënisch vind. Ik mag mijn collega heel erg dus twijfel om haar erop te wijzen. Misschien heeft ze het niet door? Daarnaast valt het meer mensen op.

Dan kijk je niet en doe je je werk.

En het valt meer mensen op?Dus er is al geroddeld...
Ik zou het alleen zeggen wanneer je ziet dat mensen/ klanten daarover roddelen, puur omdat je haar graag mag en dat niet leuk voor haar vind.

Dat jij het vervelend vind er tegen aan te kijken is jouw probleem.
@dolfje. We werken in een klein team, zitten vaak in bespreking en lunchen samen. Dus het niet dat ik mijn werk niet doe en er de hele dag naar staar. Als ik met een vette kop zou lopen en het niet door zou hebben dan zou ik hier liever op geattendeerd worden. Jij blijkbaar niet, ook prima.
Ik zou er niets van zeggen, dan heb ik een dagtaak met al die collega's met vet haar.

Wel bijzonder overigens dat vrijwel iedereen iets zou zeggen van een doorschijnende trui (topic van gisteren), maar hiervan niet, terwijl dit ook niet representatief is richting klanten en ook net zo makkelijk is op te lossen.
Wat jij ervan vindt, doet er absoluut niet toe. Tenzij je van je stoel valt van bijvoorbeeld de stank, zeg je van zoiets alleen iets als je de ander daarmee helpt. Dat lijkt me hier niet het geval: tenzij je collega nooit in de spiegel kijkt, zal ze heus wel weten dat ze vet haar heeft. En waarschijnlijk kan ze er ook weinig aan doen dus zin heeft het ook niet.

Wie weet ergert ze zich dood aan jouw pluizige haar, de pukkel op je kin of je chagerijnige kop, is ook niet aardig om daar wat over te zeggen.
Of geef ze een jaarvoorraad shampoo met haar verjaardag.
quote:wyandotje schreef op 21 april 2016 @ 10:00:

Of geef ze een jaarvoorraad shampoo met haar verjaardag.Ga opzichtig droogshampoo in je haar sprayen en vraag of ze ook wil
Tja.... Ik had ooit een jonge collega met behoorlijk grote borsten, die slecht passende beha's droeg. Doordat ze ook nog eens niet zo slank was, zag het er niet uit, als ze alleen in een shirtje liep. Ik heb haar verteld dat ik vond dat dit geen gezicht was en dat het anders kon en ze is, op mijn advies, naar een goede lingeriezaak gegaan en bleek dus inderdaad volledig de verkeerde maat te dragen. Ze heeft het er nog weleens over, dat ze zo blij is dat ik haar daarop had gewezen.
quote:JeMappelle schreef op 21 april 2016 @ 09:52:

[...]

Ik kan me dat wel voorstellen. Het is voor mij niet zo dat als iets niet stinkt, ik het niet vies vind. Aan echt vet haar kan ik me dus ook wel storen. Hetzelfde geldt voor zwarte randen onder de nagels.

Als de slager mijn biefstukje inpakt met vieze randen onder zijn nagels, dan zou ik me daar ook heel erg aan storen, omdat dat mij rechtstreeks treft.

Als die slager vet haar heeft zal ik hooguit denken dat zijn voorkomen hem blijkbaar niet boeit.

Ik kan goed aannemen dat TO haar collega niet netjes vindt met dat haar, maar als ze collega hierop aanspreekt, dan vrees ik dat de sfeer op haar werk om zeep is.

Dus voor de lieve vrede zou ik erover zwijgen. En als het echt zo'n groot probleem is, dan wordt toch collega vroeg of laat wel door de lg aangesproken?
quote:Nikkie79 schreef op 21 april 2016 @ 10:00:

Ik zou er niets van zeggen, dan heb ik een dagtaak met al die collega's met vet haar.

Wel bijzonder overigens dat vrijwel iedereen iets zou zeggen van een doorschijnende trui (topic van gisteren), maar hiervan niet, terwijl dit ook niet representatief is richting klanten en ook net zo makkelijk is op te lossen.

Kleding kan er, afhankelijk van het licht, op kantoor heel anders uit zien dan thuis. Daar kun je dus de fout mee in gaan. In zo'n geval is het fijn als iemand je waarschuwt.

Vet haar zie je, en voel je echt zelf wel. Het is dus de bewuste keuze van de collega om daar mee rond te lopen. Een waarschuwing is niet nodig. Als het echt niet representatief is, is het aan de leidinggevende om daar wat van te zeggen.
Vet haar is niet onhygienisch. Zij en jij worden echt niet sneller ziek omdat zij met vet haar rond loopt.

Jij kan vinden dat ze er niet verzorgd bijloopt maar dat is wat anders dan niet hygienisch.

Ik vind het niet aan jou om daar wat van te zeggen. Als het je niet aansta a t dan kijk je er maar omheen.

Als ze er echt zo onverzorgd uit ziet dat het de reputatie van het bedrijf schaadt dan is het aan de leidinggevende om er wat van te zeggen.

Wat is anders het volgende. Collega x krijgt niets meer van je traktatie met jouw verjaardag want ze wordt in jouw ogen te dik en dat is niet representatief. olkega Y mag ge e n rode jurk aan want dat dat is re vrolijk en niet serieus genoeg. De rok van S is te kort en die van K te lang. P heeft te zware make up en R te weinig.
Ik vind dit een heel lastige. Die doorzichtige bh van gisteren vind ik anders omdat klanten dan een inkijkje krijgen in je intieme zone, zeg maar. Zeker als je met klanten werkt is dat een absolute grens. Dat vind ik dus om een heel andere reden ongepast.
Hallo?!
quote:Schabolleke schreef op 21 april 2016 @ 10:00:

Wat jij ervan vindt, doet er absoluut niet toe. Tenzij je van je stoel valt van bijvoorbeeld de stank, zeg je van zoiets alleen iets als je de ander daarmee helpt. Dat lijkt me hier niet het geval: tenzij je collega nooit in de spiegel kijkt, zal ze heus wel weten dat ze vet haar heeft. En waarschijnlijk kan ze er ook weinig aan doen dus zin heeft het ook niet.

Wie weet ergert ze zich dood aan jouw pluizige haar, de pukkel op je kin of je chagerijnige kop, is ook niet aardig om daar wat over te zeggen.

En toch, zijn mensen vaak blind voor hun eigen fouten. Hoe vaak zie je niet iemand met volledig de verkeerde kleur foundation? Of een broek met cameltoe? Of een hoop bobbels en ribbels onder een jurkje. Ook die mensen hebben een spiegel, kijken daar vast wel in en denken dan: 'kan prima'.

Natuurlijk kun je wat aan vet haar doen. Ik heb ook vrij snel vet haar, wat voor mij dus betekent dat ik het elke ochtend was. Als ik het al eens een keertje over sla, dan is dat omdat ik later die dag ga sporten of 's avonds uit ga en dan alsnog mijn haren was.
Maar wat zijn fouten? Is een verkeerde kleur camouflage dan echt een fout? Of zou jij het gewoon anders doen? Hoe ver ga je in het verbeteren van mensen en wanneer laat je iemand gewoon zijn. Ik vind het voorbeeld van Sugarmiss wel mooi, het is echt een glijdende schaal als je daar aan begint.
Hallo?!
gewoon zeggen, wat is daar mis mee? je scheld haar toch niet uit ofzo?

De grote kunst is hoe je het over brengt. Je kunt het zo over brengen dat je haar niet kwetst, waar ik nooit goed in ben geweest.

Mijn manier; "Ga je haar wassen, ziet er niet uit" Doe dat dus niet :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven