En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vandaag makkelijk: shoarma, pita broodje met veel knoflooksaus. mmm heb er zin in
Mijn vriend en ik gaan zo meteen in Portugaal uit eten.Het keuken is een beetje Frans.Heb er nog nooit gegeten.Ben dus benieuwd en laat me verrassen.Uit eten gaan is altijd zo gezellig...
vandaag restje erwtensoep met een pizzabroodje gegeten.morgen een wrap met (eigen gemaakte)tomaten,courgette,garnalenvulling.en smiddags denk ik een salade.
Gele rijst met veg. balletjes, gegarneerd met lente-ui, koriander en rode peper
Gisteren had mijn vriend heerlijke gehaktballen gemaakt, die we aten met aardappels uit de oven en rode kool. Oliebollen toe

Vandaag is het zondag brakdag, ik denk dat het pizza wordt.
Quesedillas met chilibonen, chorizo en kaas vulling met tomaten en zure room erbij.

Heb er nu al zin in

Mylenevalerie> echt, jouw gerechten zien er zo mooi uit (ook je amuse topic), ik wou dat ik zo creatief was
Lasagne met een salade
quote:miss_understood schreef op 09 november 2008 @ 12:11:

Mylenevalerie> echt, jouw gerechten zien er zo mooi uit (ook je amuse topic), ik wou dat ik zo creatief was

Dank je voor het compliment .

Ik ga vandaag makkelijk doen. Gevulde wraps met lekkere ingredienten die ik nog in de koelkast heb staan en ik ga lekker kipfilet marineren. Verder kijk ik even waar ik de wraps mee ga vullen. Ik heb mais, paprika, ui, tomaat, avocado, geraspte kaas, champignons.

Kan evt. enchiladasaus maken erbij of guacamolesaus.
Gisteren ovenschotel met witlof gegeten en een punt zelfgebakken perentaart toe.

Vandaag worden het gebraden kippenvleugeltjes met aardappeltjes en verse snijbonen.
Hmmm, ik zie weer heerlijke dingen voorbij komen. Juniper, zou je je perentaart-gerecht willen delen? En MV, hoe maak jij enchiladasaus??

Ik eet alleen, vriend is aan het werk. Heb nog een restje spinaziestamppot met noten, tomaatjes en brie. Of ik maak een salade met gebakken champignons en blauwschimmelkaas. Even zien waar ik straks zin in heb.
Gisteren heb ik lasagne gemaakt en een kruidensalade met nootjes en pestodressing, vandaag maakt mijn man tomatensoep en quiche lorainne.
[quote]revival schreef op 09 november 2008 @ 15:19:

En MV, hoe maak jij enchiladasaus??

quote]

Ik maak het altijd heel simpel hoor;

Enchilada saus

1/2 ui (lekkerder is sjalotjes)

5 eetlepels tomatenpuree

1 dl zure (of gewone) room

2 teentjes knoflook

2 eetlepels "boske" saus (of andere pittige salsasaus, of zelfgemaakte salsasaus)

zwarte peper en zout

Bak de uien en voeg de geperste knoflookteentjes en de tomatenpuree toe. Laat alles nog 2-5 min. bakken. Voeg nu de boske saus/salsasaus toe. Voeg vervolgens de zure (of gewone) room toe en laat de saus nog 4-6 min sudderen. Voeg zout en peper toe.

Dit is de basis hoor, ik kijk altijd en proef tot ik hem goed vind.
Chinees (aangezien ik de bonen voor de chili vergeten ben...)
quote:revival schreef op 09 november 2008 @ 15:19:

Hmmm, ik zie weer heerlijke dingen voorbij komen. Juniper, zou je je perentaart-gerecht willen delen? En MV, hoe maak jij enchiladasaus??

Ik eet alleen, vriend is aan het werk. Heb nog een restje spinaziestamppot met noten, tomaatjes en brie. Of ik maak een salade met gebakken champignons en blauwschimmelkaas. Even zien waar ik straks zin in heb.

Perentaart voor 6 personen:

5 grote conferenceperen

125 gram zelfrijzendbakmeel

125 gram suiker

half bakje roomboter

2 eieren

1 zakje vanillesuiker

kaneelstokje

Oven voorverwarmen op 175 graden.

Peren schillen en in vieren of achten snijden. Een pan met water laten koken en de peren erin doen (peren net onder water). Kaneelstokje en vanillesuiker erbij en laten koken. In principe is 5 min. genoeg, maar hoe langer hoe lekkerder. Je kunt er eventueel ook wat siroop bijdoen.

Als de peren koken kun je het beslag maken. Eerst boter kloppen tot glad mengsel, dan de suiker en bakmeel erbij en als laatste 2 eieren er door mengen.

Peren in een lage overschaal verdelen (wel even laten uitlekken) en beslag erover verdelen. Ziet er niet heel smakelijk uit in eerste instantie. Ik probeer het mengsel niet gelijkmatig te verdelen zodat je ook wat stukjes peer er doorheen ziet.

Ovenschaal uurtje in de oven en klaar!! Ook lekker met vanillevla.

Je kunt de peren heel makkelijk vervangen door allerlei soorten fruit. Zo heb ik al taarten gemaakt met zomerfruit, kersen, ananas enz.
quote:mylenevalerie schreef op 09 november 2008 @ 12:45:

[...]

Ik ga vandaag makkelijk doen. Gevulde wraps met lekkere ingredienten die ik nog in de koelkast heb staan en ik ga lekker kipfilet marineren. Verder kijk ik even waar ik de wraps mee ga vullen. Ik heb mais, paprika, ui, tomaat, avocado, geraspte kaas, champignons.

Kan evt. enchiladasaus maken erbij of guacamolesaus.

Ik bleek alleen van die mini tortilla's te hebben van 15 cm.

Dus ik heb 2 voorgerechtjes erbij gedaan, avocado met vinaigrettesaus, avocadocreme met zalmblokjes (horen eigenlijk ook nog rivierkreeftjes bij maar die lust ik niet dus heb krabstick gebruikt die ik nog in de vriezer had), en een wrap met kipfilet, mais, ui, paprika, tomaat en een tomatensaus.

quote:juniper8 schreef op 09 november 2008 @ 19:13:

[...]

Perentaart voor 6 personen:

5 grote conferenceperen

125 gram zelfrijzendbakmeel

125 gram suiker

half bakje roomboter

2 eieren

1 zakje vanillesuiker

kaneelstokje

Oven voorverwarmen op 175 graden.

Peren schillen en in vieren of achten snijden. Een pan met water laten koken en de peren erin doen (peren net onder water). Kaneelstokje en vanillesuiker erbij en laten koken. In principe is 5 min. genoeg, maar hoe langer hoe lekkerder. Je kunt er eventueel ook wat siroop bijdoen.

Als de peren koken kun je het beslag maken. Eerst boter kloppen tot glad mengsel, dan de suiker en bakmeel erbij en als laatste 2 eieren er door mengen.

Peren in een lage overschaal verdelen (wel even laten uitlekken) en beslag erover verdelen. Ziet er niet heel smakelijk uit in eerste instantie. Ik probeer het mengsel niet gelijkmatig te verdelen zodat je ook wat stukjes peer er doorheen ziet.

Ovenschaal uurtje in de oven en klaar!! Ook lekker met vanillevla.

Je kunt de peren heel makkelijk vervangen door allerlei soorten fruit. Zo heb ik al taarten gemaakt met zomerfruit, kersen, ananas enz.owwww hier wordt ik ook errugg blij van
Ik ook Thnx Juniper!
Gisteravond gevulde pita broodjes, vulling bestond uit bospaddestoelen, ui, paprika, gepelde tomaat uit blik, prei en biefstukreepjes. Kippensoep vooraf en erbij toast met knoflookboter.

Vanavond penne met tomatengehakt saus.
Vanavond lekker gekookt, m'n zus + vriend aten mee

(en ze zijn er niet met kerst, dus heb ze nu al verwend met een lekker diner!)

groene sla met gebakken spek, stoofpeertjes, geitenkaas en honingmosterddressing + artisjok met honingmosterddip

kabeljauw met ansjovisboter, risotto met

kastanjechampignons en citroen, gebakken gekruide kerstomaatjes

stoofpeertjes met vanilleijs en amandel
Everytime you make a typo, the errorists win.
Gister lasagne gemaakt. Vandaag sushi gehaald. Lekker!
Vandaag maak ik een beenhammetje met sinaasappel en italiaanse kruiden, een simpele risotto met alleen parmezaan en ui en boontjessalade. Voor de vegetariër een gepaneerd stukje brie.
Perentaart klinkt super!

Ik eet vanavond bruine bonensoep (staat de hele dag te pruttelen) met broodjes.
Ik eet vanavond stamppot snijbonen met een speklapje! MMMmmm
nu als lunch kippensoep en vanavond spercibonen-kipworstprutje uit de vriezer.
quote:Lieke85 schreef op 10 november 2008 @ 12:34:

Ik eet vanavond stamppot snijbonen met een speklapje! MMMmmmEn bedankt, ik had geen inspiratie meer .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven