Poes gevallen

20-04-2016 00:08 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo dan. Geschrokken! Poeslief wandelt wel vaker op mijn balkon. Komt verder ook buiten. Vanavond zat ze op de rand van het balkon, doet ze wel vaker Maar vanavond Is ze eraf gevallen. Ofzo. Ben direct naar beneden gegaan, ze kwam meteen naar me toe. Lijkt niks mis, vrolijk en vriendelijk altijd. Hè bah. Hoop zo dat ze ok is!
Ons ook overkomen vroeger.

Vanaf 5 hoog naar beneden... Wel met hem naar de dierenarts geweest voor de zekerheid. Hij had gekneusde ribben en nog 8 levens... Gelukkig toen allemaal goed gekomen!
quote:mano28 schreef op 20 april 2016 @ 04:45:

Ik zou ook een net maken op het balkon.

Ja, absoluut! Een net maken op balkon!.

Dieren zijn net zo als kinderen, ze zien het gevaar niet dus daar moet je goed voor zorgen en waken.
Onze oude heeft dat ook klaar gespeeld, van vier hoog. Opeens was ik haar kwijt. Lag ze vier verdiepingen lager in het midden van een haag. Ze had niks. Behalve een leven minder dan. Ze heeft ook ooit een naald mst draad opgevreten. Zag ik opeens garen uit haar poepgat steken. Toen kreeg ik het wel even benauwd. Niet aan trekken en afwachten was het advies van de da. 2 dagen later kwam de naald er volledig uit.
quote:Schulten-Frau schreef op 20 april 2016 @ 00:47:

[...]

Zorg dat het balkon afgezet is als de kat zich te pletter kan vallen. Kleine moeite, veel plezier en rust. En dat is ook wat waard!Maar hij mag wel naar buiten, waar hij te pletter gereden kan worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is toch beter als een kat van de vierde verdieping valt dan als 'ie van de eerste valt?
Oh dear, how sad, never mind.
Katten spinnen ook als ze pijn hebben, om zichzelf te troosten.

Dus zeker naar de DA gaan!
Ik heb in de loop der tijd 3 keer een poes naar beneden zien vallen. Eentje had alleen een beetje schaaf op d'r neus (2 hoog) een niks (3 hoog) en eentje een verbrijzelt pootje (4 hoog)

Poezen kunnen zich tijdens een val omdraaien vandaar dat van die altijd op z'n pootjes.

Goed opletten of poes plast, betast haar ff helemaal om te zien of ze dat goed vind en even in het bekje kijken.

Als poes goed lijkt hoef je niet meteen naar de dierenarts te rennen hoor. Wel even opletten op dat plassen.
Mijn kat is van 6 hoog naar beneden gevallen als kitten. Nadat we haar gevonden hadden snel naar de dierenarts gegaan, ze had geluk en maar 1 gebroken nageltje. Verder niks. Ze kwam op de pas gesnoeide plantjes terecht.

De kat van 2 huizen verderop is ook gevallen en die kwam op de stenen neer en heeft het helaas niet overleefd.
..
quote:Hayek schreef op 20 april 2016 @ 08:21:

Het is toch beter als een kat van de vierde verdieping valt dan als 'ie van de eerste valt?

Inderdaad. Heeft het langer de tijd om zich om te draaien zoals katten doen om op hun pootjes terecht te komen.

Dat ze niet altijd op hun pootjes terechtkomen is juist bij korte hoogtes, dan kunnen ze niet draaien. Bij hoge hoogten vrijwel altijd wel.
Grootste risico bij een grote val is dat het kopje doorslaat naar de grond. Dus kijk inderdaad even in het bekje of ze geen verbrijzelde tanden/kiezen heeft. En voel met een beetje druk langs ribben, rug, buik en staartaanzet, als er iets pijnlijk is reageert ze wel.

Spinnen betekent absoluut niet persé dat het goed met haar gaat, juist als poes pijn heeft kan ze gaan spinnen om zichzelf gerust te stellen. Als ze zich vandaag nog anders gedraagt dan normaal, zou ik haar laten checken.
Oh, en hou ook even in de gaten of ze drinkt/eet/poept/plast.
Waaas ik maar een kat die negen levens haaaad!
Katten hebben een soort ingebouwd ´val´systeem, waardoor ze altijd op hun pootjes terechtkomen. Echter moeten ze tijdens de val wel de tijd krijgen om te kunnen draaien en daarom is een val van 4hoog minder schadelijk dan een val van 1 hoog.

Houd er wel rekening mee dat katten dieren zijn die hun pijn heel goed kunnen verbergen, dus voor de zekerheid even langs de DA is wel verstandig. Beterschap voor poezenbeest!

Oh haha zie net dat dit al getypt was
Nou ja, om al die redenen die nu genoemd worden, was mijn advies ook om even te laten checken bij de da.

Dat je kat spint, hoeft niet te betekenen dat er niks aan de hand is....
Update: Niks aan de hand met poeslief, gisteren voor de zekerheid langs de DA geweest. Die heeft haar bevoeld, voelde niks geks. Ze is helemaal zichzelf, eet, drinkt, poept en plast normaal.
Fijn om te horen!
..
Fijn dat poes in orde is
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Superpoes!
Goed dat je haar toch even hebt laten checken. Fijn dat ze niks heeft!
Gelukkig, hopelijk valt ze niet nog een keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven