zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Met zo'n goed doel als bruiloft of nieuw huis kan ik me voorstellen dat je het moment nog even uitstelt en dan is het ook nog wel redelijk vol te houden denk ik. Wel heel leuk, Aanoniemous, een nieuwbouwproject!

Ik ben vandaag begonnen met foliumzuur. Het voelt al een beetje echt! Haha
Leuk knotje!

Ik begin 1 mei met foliumzuur.
Ik heb 't maar goed in het zicht gezet van man en mij, zodat ik het niet vergeet . Toen mijn moeder hier was afgelopen week heb ik 't maar even weggezet Ze hoeven niet alles te weten

Ik heb mijn collega wel in vertrouwen genomen, ik MOEST het aan iemand kwijt, naast mijn man en aan jullie natuurlijk Helemaal leuk, zij gaan binnenkort voor een tweede en we hebben een pact gesloten dat we samen met verlof gaan in 2017
Haha, ja ik heb het potje ook maar in het zicht gezet.

Oh wel heel leuk Chantilly dat je er met iemand over kan praten! De meeste mensen in mijn omgeving weten wel hoe sterk mijn kinderwens is en dat wij ook al wel een startdatum hebben. Maar ze weten niet DE startdatum. Op deze manier kan ik het er toch een beetje over hebben soms, maar niet teveel in detail. Alleen m'n zusje weet dat we in juni gaan starten. Ik weet ook dat dat bij haar blijft en dat is gewoon goed.
Leuk meiden, iedereen die start met foliumzuur! Ik zelf ben al een poosje geleden gestart, tof moment was dat.

Nog 8 dagen voordat mijn spiraal verwijderd wordt! Dan gaan we écht van start. Zo spannend!
@Sue, dank je voor je advies! Het "persoonlijke leven on-hold" zetten, zo had ik het nog niet gezien, is wel een eye-opener!

En ik wacht nog even met je mee, Maisie, en ook Aanoniemous! Hoe is je planning nu Aanoniemous? Zoals ik begrijp wil je niet hoogzwanger verhuizen? Maar goed, zoals gezegd weet je niet precies wanneer je zwanger wordt en nieuwbouwhuizen willen ook wel eens later (heel soms zelfs eerder) dan gepland opgeleverd worden.... Lastig plannen dus.
happiness = reality - expectations
Ja de foliumzuur nemen was idd echt een dingetje, hier nu een ruime week geleden mee begonnen.

zit bijna aan het einde van mn mentruatie aan en hoop echt enorm dat het voorlopig de laatste is.

Nog 2 weken tot mn eisprong en dan kunnen we echt gaan proberen , heb er zin in

wel respect voor de wachters hoor , jullie wachten allemaal voor een reden en laten jullie gevoel je niet beinvloeden om eerder te starten, knap hoor. ik was zo sterk niet. maar voor ons was er ook niet echt een reden om te wachten zoals een bruiloft of een verhuizing.

Vriend had gister nog naar jongensnamen gekeken, ik kan er echt van genieten als hij er zo spontaan mee bezig is
MiAnoo, twee weken zijn zo voorbij! Spannend! En wat leuk dat je vriend ineens met namen komt! Ik vind dat ook altijd zo leuk als er bij mijn vriend spontaan een opmerking komt die te maken heeft met de zwangerschap of de baby.

Ik ben bezig met het inpakken voor onze vakantie. Ben nog wel even aan het bedenken hoe ik de foliumzuur meeneem. ik denk dat ik gewoon het aantal pilletjes dat ik nodig heb meeneem in een klein doosje. Dan weet niemand wat het is.
Ja is inderdaad lastig plannen

het zou er binnen negen maanden staan.

ik wilde in juni/juli beginnen.

maar denk dat ik nu september probeer te beginnen.

Dan zou ik alsnog redelijk zwanger verhuizen.. maarja we moeten het thuis nog even goed overleggen allemaal!
Ik zou deze week beginnen met de foliumzuur. Ik had er zo een zin in! Helaas wat problemen met het werk van mijn vriend, waardoor we het echt even moeten uitstellen. We balen echt ontzettend!

Dus nog even geduld hebben..

Spannend voor de dames die zijn begonnen of bijna beginnen!
Balen zeg Ms-X-. Helemaal als je op het punt stond te beginnen met foliumzuur! Heb je al een idee wanneer jullie nu zouden kunnen beginnen?
Idd jammer ms-X-

Wel knap dat de er nog een aantal zijn die nog tot aug/sept wachten. Ik vind juni al lang genoeg haha.
Jammer ms-x-! Wel knap om zo te beslissing te kunnen nemen.
Ja, we hebben even geen keus. Hopelijk, als het allemaal voorspoedig gaat, kan ik over een maand starten. Ik hoop het zo!

Het is echt heel gek, je leeft echt naar zo een moment toe. Ik kon echt alleen daar aan denken. Hopelijk zit er nu verder ons niets tegen
Ff iets anders..

Zijn er ook dames die roken?

Ik rook niet vast maar wel af en toe op een feestje. Heb vanavond nog een feestje en dat is dan wel de laatste keer dat ik ga roken, vind dat toch een prettiger idee.

Hoe doen jullie dat met alcohol? Ik ben niet echt een drinker maar het valt wel op als ik 'steeds' niet zou drinken.

Over een maand of 2 ga ik naar een groot evenement, een aantal dagen maar ik zou dan net in m'n vruchtbare tijd zitten.

Meestal wordt er dan wel het een en ander gedronken.. Maar ik wil dat dan eigenlijk niet. Iemand tips? Wil niet gelijk dat het opvalt, zou dan nog maar ronde 1 zijn namelijk!
Ik rook en drink zelf niet, roken al 3 jaar mee gestopt en hou niet van alcohol, maar misschien kun je zeggen dat je een dieet volgt/ op de lijn let? Dat je water drinkt?

Of als je een glas alcohol krijgt, deze wel aan neemt en na een paar minuten doorgeeft aan je vriend?

Of misschien bobben?
Dat is een lastige Dekentje!

Ik rook niet, nooit gedaan, en drink heeeeel sporadisch 1 wijntje of een speciaal biertje. Maar eigenlijk nooit meer in gezelschap van anderen behalve mijn man..

Schoonzus gebruikte de smoezen dat ze antibiotica slikte voor een blaasontsteking ( en waar alcohol drinken echt not done bij is) last had van haar maag na verkeerd te hebben gegeten, hoofdpijn na een stress week op het werk.

Dezelfde smoezen gebruikte ze toen ze daadwerkelijk zwanger was
Ja dat is wel een goede, antibiotica.

Miss wel een beetje toeval midden in die week van dat evenement maarja dat moeten ze dan maar geloven!

Misschien iets drinken wat 0,0 is, kan ook nog.

Dat ik niet rook valt niet zo op, dat doe ik toch sporadisch. Scheelt weer.

@ms-X- bobben wordt lastig, het is in m'n eigen stad, we gaan altijd lopend heen haha.

We zitten meestal bij ons thuis van te voren dus kan zelf wel wat voorzorgsmaatregelen nemen!

Beetje sneaky weg gooien ofzo!

Bedankt voor de suggesties dames!
inderdaad 0,0 bier drinken.

moet je alleen wel steeds zelf halen.

anders zou ik doorgeven aan vriend ja, en dat hij dan zijn lege/halfvolle glas aan jou geeft. Dan lijkt het net of jij het drinkt
Wat jammer Ms-X!! Hopelijk kan je alsnog snel starten.

Ik rook niet, maar drink (dronk nu ) wel altijd een wijntje met vriendinnen. Ik heb ook de blaasontsteking smoes gebruikt, maar wat tegenwoordig ook heel "hip" schijnt te zijn is een alcohol loze maand om je lichaam te reinigen ofzo.
Hahah Fleurdelis, wat een goeie die alcohol-loze maand. Nog niet eerder van gehoord
Deze week ook met foliumzuur gestart, zoals een paar anderen zag ik al

Ik rook zelf niet, geen drugs, maar lust wel graag een wijntje. Ik ben me ook al aan het bedenken hoe ik dingen in 't begin niet teveel op kan laten vallen. Ik woon niet bij mijn vriendinnen en ouders in de buurt, dus dan kan ik mooi bobben als het 'nodig is'. We willen alleen wel over een tijdje een feest geven aangezien vriend en ik allebei 30 worden (oh btw, mijn leeftijd mag aangepast worden naar 30! Als iemand dat misschien voor mij kan doen in de tabel? ) Eens even kijken hoe we dat gaan doen dan Al drink ik op mijn eigen feestjes sowieso minder, aangezien ik dan zo aan het hollen ben om dingetjes te regelen ;)

Nu even heerlijk 2 weekjes vakantie, al is 't weer een beetje jammer moet ik toegeven ;) Volgende week beginnen aan m'n laatste pilstrip.. toch wel apart!
Ladies!! Sorry ben even weggeweest, wist mijn inlog niet meer en was even met andere dingen bezig. Kriebels zijn nu weer helemaal terug haha. En waaaauw we hebben al een zwangere!!! Van harte gefeliciteetd!!!

Wij zijn ook een soort van bijna begonnen. Ik verklaar me later nader ;). Vanavond alles bijlezen!
Welkom terug Apenkoppie. leuk dat jullie zijn begonnen. ben benieuwd naar je berichtje straks

Was me aan t bedenken straks wat ik allemaal moet laten komende maand voordat ik kan testen maar heb er eigenlijk weinig idee van.

Alcohol en roken en rauw vlees dat weet ik. maar koffie? dacht met beperkte mate toch?

mag je wel gewoon paracetamol nemen? neem aan dat diclofinac die ik nu soms nodig heb niet meer mag dan.

en mis ik iets?
Paracetamol was volgens verloskundige van schoonzusje geen probleem MiAnoo, Ibuprofen was echter iets wat niet meer mocht.. En daar baal ik van, want dat is eigenlijk een van de weinige pijnstillers die mij helpen tijdens een aanval

Koffie ( caffeine in het algemeen) inderdaad met mate, hetzelfde geldt voor drop ( heb ik me laten vertellen), rauwmelkse kaas, voorverpakte gerookte zalm, de standaard dingen zeg maar.

Ach, eerlijk gezegd wil ik me pas druk maken om dingen die niet meer gegeten mogen worden als ik ECHT een knalstreep heb. Daarvoor eet, drink ik gewoon, misschien dat ik wel wat meer rekening houd met alcohol tijdens de ovulatie, maar ik ga niet mijn leven volledig inrichting alsof ik al zwanger ben.

@ Hier, alvast maar 'goed' glijmiddel besteld, samen met een thermometer en wat ovulatietesten Dan ben ik in ieder geval voorbereid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven