Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Wel raar op zich: Taiwan deed er 8 dagen over, Duitsland 7 en USA 5.
Later is nu
Wow Labellei, jij had een goede dag!

Ik ben inmiddels weer thuis en helaas lag er maar één kaartje in de bus Ben een hele week weggeweest, dus ik had stiekem wel wat meer verwacht (sta ook voor met verstuurde kaarten). Nou ja, dan zit er vast voor de komende week nog wat in het vat!

Ik had nog één "slot" openstaan, dus vandaag nog een kaartje verstuurd naar Zwitserland. Ontvanger is van oorsprong Duitse en ze had op haar profiel heel duidelijk staan dat ze het niet eens was met het vluchtelingenbeleid van Merkel. Is voor het eerst dat ik zo'n uitgesproken politieke voorkeur (of eigenlijk afkeur) op een profiel tegenkom. Ben er verder niet op ingegaan op mijn kaart, daar vind ik dit niet het juiste medium voor.

Heb nu dus alle twaalf kaarten onderweg. Wel een paar zorgenkindjes (Rusland 42d, Brazilië 29d, Duitsland 28d). En dus ook drie kaartjes vanuit Italië waar ik te weinig postzegels op heb geplakt, dus het zou zo maar kunnen dat die in een of andere loods eindigen...

Vorige week wel een leuke verrassing in de bus: de wijk waar ik woon bestaat dit jaar officieel 50 jaar. Speciaal daarvoor is er een setje ansichtkaarten gemaakt met afbeeldingen van deze wijk en die kregen we dus in de bus. Heel leuk; ik woon namelijk in een niet-toeristisch deel van de stad (buitenwijk, ver van het centrum), dus leuk om ook wat kaartjes echt van je eigen wijk te hebben!
Ik heb een hurray!!!!! Uit Duitsland...

Hihi. Dit is zo cool..
quote:Zomerelfje schreef op 23 april 2016 @ 00:38:

Ik heb een hurray!!!!! Uit Duitsland...

Hihi. Dit is zo cool..

Yaaay!

Mijn schaapjes zijn gezond en wel in Canada aangekomen! De tussenstand: 5 kaarten verstuurd, 4 onderweg. Ben zooo benieuwd wanneer er wat op mijn mat valt..allemaal uit Verweggistan denk ik
aan het typen...
Ik had vanochtend een Hurray uit Taiwan, dus heb ik maar meteen weer een nieuw adres getrokken: India, echt weer een megalang adres. Hij wil graag wildlife dus ik zal zo iets voor hem uitzoeken uit mijn wildlife-collectie, maar dat moet denk ik wel een wat groter kaartje zijn omdat anders het adres er niet op past.

@zomerelfje: Verslavend hè?

Ik heb volgens mij ook nog nooit zulke politieke statements gelezen in een profiel neliba. Ik zie af en toe wel een kaartje in de galerie voorbijkomen van Poetin. Die zou ik ook niet meteen inlijsten.

Sterkte met wachten Rozea. Duurt vast niet lang meer.
Wat leuk zomerelfje, je eerste hurray! En ook een hurray voor Labellei en rozea!

Jammer dat je bij thuiskomst maar 1 kaart had Neliba, dat is straks ook mijn grote angst (ik ben vanavond weer thuis) Maar het setje kaarten wat je hebt gekregen klinkt erg leuk!

Tja, ik ga hier weg, met best een beetje pijn in mijn hart (oh wat dramatisch) Maar Wenen is echt zo mooi, en we hadden echt heerlijk weer (vanaf vandaag wordt t weer hier slecht, maar op een of andere manier plannen wij dat altijd goed). Het is naast een mooie stad ook mijn mini postcrossingparadijsje. Vriendin die mee is doet ook aan postcrossing gelukkig, dus kon overal ongestoord bij de kaartjes blijven hangen, want dat doet zij dan ook. De mooiste kaartjes hebben we gevonden, en heb hier ook weer een voorraad opgebouwd van zo'n 30 stuks Om de hoek van hotel post zit een tiger waar we leuke washi tape en stickers hebben gescoord. Kortom, het lijkt hier inmiddels gewoon op mijn huis in t klein. Bij elke hurray trekken een een nieuw adres en bij het postkantoor 2 meter vanaf het hotel staat echt een leuke machine waar je met gepast geld postzegels kan tappen. Heerlijk allemaal!

Ik had vannacht nog een hurray dus kan er nog eentje sturen voor ik wegga, die gaat naar Canada. Er ligt er ook nog eentje klaar voor Taiwan. Ik sta nu op 162 verzonden en 155 ontvangen, dus hoop bij thuiskomt op een volle bus!
quote:HappyOwl234 schreef op 23 april 2016 @ 07:51:

Wat leuk zomerelfje, je eerste hurray! En ook een hurray voor Labellei en rozea!

Jammer dat je bij thuiskomst maar 1 kaart had Neliba, dat is straks ook mijn grote angst (ik ben vanavond weer thuis) Maar het setje kaarten wat je hebt gekregen klinkt erg leuk!

Tja, ik ga hier weg, met best een beetje pijn in mijn hart (oh wat dramatisch) Maar Wenen is echt zo mooi, en we hadden echt heerlijk weer (vanaf vandaag wordt t weer hier slecht, maar op een of andere manier plannen wij dat altijd goed). Het is naast een mooie stad ook mijn mini postcrossingparadijsje. Vriendin die mee is doet ook aan postcrossing gelukkig, dus kon overal ongestoord bij de kaartjes blijven hangen, want dat doet zij dan ook. De mooiste kaartjes hebben we gevonden, en heb hier ook weer een voorraad opgebouwd van zo'n 30 stuks Om de hoek van hotel post zit een tiger waar we leuke washi tape en stickers hebben gescoord. Kortom, het lijkt hier inmiddels gewoon op mijn huis in t klein. Bij elke hurray trekken een een nieuw adres en bij het postkantoor 2 meter vanaf het hotel staat echt een leuke machine waar je met gepast geld postzegels kan tappen. Heerlijk allemaal!

Ik had vannacht nog een hurray dus kan er nog eentje sturen voor ik wegga, die gaat naar Canada. Er ligt er ook nog eentje klaar voor Taiwan. Ik sta nu op 162 verzonden en 155 ontvangen, dus hoop bij thuiskomt op een volle bus!

Kun je dat hotel alvast niet meteen reserveren voor onze volgende Postcrossing meeting? Klinkt perfect!!!

Veel plezier op je laatste dag! En bij het openmaken van je brievenbus vanavond.
Ooh.. als ik ooit naar Wenen ga, wil ik ook het adres van dat hotel

leuk Zomerelfje, een hurray!

Ik kreeg trouwens ook nog een paar hurrays. Kan weer 4 adressen trekken. Dat gaat best snel! Ook zo leuk dat een forumster, die ik hier niet meer zie, af en toe een kaartje van mij leuk vindt

Leuk zo'n setje kaartjes van je wijk, Neliba. Hier had een fotografe ook eens zoiets gedaan. Die kaartjes zijn best goed ontvangen. (ik moest ze wel kopen, maar gewoon leuk, kaartjes van de wijk)

Fijn weekend iedereen

(ik ben iemand vergeten he? Ik moet ook geen rijtjesposts doen sorry )
Later is nu
Oh en één van mijn hurrays kwam uit Finland. (eigenlijk 2 kwamen uit Finland, zie ik nu) Zij kreeg paarse bloemen en dat vond ze zeer gepast, gisteren, aangezien ze groot fan van Prince is/was.
Later is nu
Labellei ja het is idd verslavend..wat erg !

Happyowl jij ben ook goed bezig op locatie!! Ik denk dat ik zo ook gaat worden hihi..

Kaartjes met politieke dingen erop hoop ik echt niet te krijgen..ook geen aanvraagjes enz. Wil het graag leuk houden. De wereld zien via kaartjes.

Was gisteravond ik de stad, op weg naar een date maar was wat vroeg.. kom ik winkeltjes tegen met kaartjes... niks gekocht wel ideeen opgedaan. Zo opnieuw naar dorp. Iemand uit Engeland getrokken maar ze komt uit Nederland en zij wil graag een Nijntje kaart. Nou die hebben ze hier toevallig in een winkel liggen!

Fijne dag allen..
Yaaaay eerste kaartje is binnen!! Uit de Oekraïne
aan het typen...
Jippie!
Later is nu
IK had weer 4 kaartjes!

uit Duitsland, Amerika (van een 10 jarig meisje die op dezelfde dag jarig is als ik ) Thailand en Tsjechië.
Later is nu
Jeeee!! Voor Rozea en dreamer...
Ik alleen mn paycheck! :(
Paycheck is beter dan reclame folders... daar kan je helemaal niks mee.

Denk zelf dat ik nog minstens een week moet wachten op mijn 1 ste kaartje.

Wel leuk om te lezen dat je best vaak post krijgt.
Ik heb inmiddels 700 kaartjes ontvangen!

Met verzenden sta ik nog op 695. Bijna mag ik een extra kaartje sturen. Nóg een extra..
Later is nu
Ooooh moonlightdreamer, ik had jou nu echt een kaartje gegund!

Rozea, wat leuk je eerste kaartje: gefeliciteerd!

Ik had weer 3 kaartjes in mijn brievenbus, 2 uit Japan, 1 uit de USA.

Weer veel mooie washitape (Japan) en gezellige teksten.

Ik heb bij de kringloopwinkel weer kaartjes gekocht, het zijn er slechts 2, maar wel 2 hele mooie.

En verder hoop ik nog op een Hurray vandaag. Of meerdere. Er zijn wel meerdere kanshebbers, dus ik wacht het maar onrustig en ongeduldig af.
Bedankt! Ben superblij
aan het typen...
En ook felicitaties voor Dreamer : gefeliciteerd met je 700ste ontvangen kaart!
quote:Dreamer schreef op 23 april 2016 @ 14:02:

Ik heb inmiddels 700 kaartjes ontvangen!

Met verzenden sta ik nog op 695. Bijna mag ik een extra kaartje sturen. Nóg een extra.. Wauw! Gefeliciteerd! Hoelang heb je daar over gedaan? Hoelang ben je al aan het crossen?
aan het typen...
wow 700 kaarten dat is echt veel.

en leuk dat sommigen nog meer hurrays hebben gekregen deze week. dat maakt me wel ongeduldig haha.

eerst moet mijn kaart natuurlijk nog aankomen en dan wachten tot ik er 1 terugkrijg.. dat wordt dan zeker ergens in mei of juni?

nouja we wachten wel af.
Gefeliciteerd met je 700e kaart Dreamer!

Senna, waar is je kaartje naar onderweg? Je kan er natuurlijk ook wat meer versturen, dan heb je in mei vast al wel een keer post!
Wauw dreamer wat cool.. 700stuks..

Ben zo blij voor iedereen!!

Mogen er vandaag nog vele kaarten aankomen.
Leuk Rozea, je eerste kaartje!! Ik sta inmiddels op 174 ontvangen kaartjes, maar ik vind het nog iedere keer een feestje als er weer eentje in mijn postvakje ligt!

Zomerelfje, je zult zien dat je over een tijdje steeds minder lang hoeft te wachten. Ik ben afgelopen zomer begonnen met postcrossen en ik mag nu 12 kaarten tegelijk onderweg hebben. Daardoor krijg ik iedere week eigenlijk wel meerdere kaartjes in de bus en ook meerdere hurrays. Soms eens een dag of vijf niets, maar dat is echt een uitzondering.

HappyOwl: ik begrijp dat je een tripje naar Wenen hebt gemaakt? (Heb niet het hele forum bijgelezen). Leuk! Ik ken de stad niet, maar zo te lezen is het een goede plek voor postcrossers!

Ik had vandaag drie kaartjes in de bus: uit Duitsland, Engeland en Noorwegen. De Noorse schrijft dat ze ook aan bookcrossing doet en ze nodigt me alvast uit voor de jaarlijkse wereldwijde bookcrossing-meeting, die volgend jaar in Oslo plaatsvindt . Heb net de website van bookcrossing even bekeken; best een leuk concept eigenlijk. Ik ga me er maar eens in verdiepen. Alleen lees ik de laatste tijd vooral boeken op de e-reader en ik probeer mijn boekenkast juist wat leger te krijgen (met het oog op de komende verhuizing). Nou ja, wie weet...

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven