Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
quote:moonlightdreamer schreef op 20 april 2016 @ 22:05:

Mmm kom daar nooit.. Goed excuus om eens naar eens te gaan hahaNeeeeeee, alle winkels verdwijnen hier, zo saai zo'n halflege winkelstraat. Beter naar Deventer!?!?
Jaaaaaa!! 30 april naar Deventer..
miss011; leuk dat je een hurray had!

ik ben net naar het dorp hier geweest voor ansichtkaarten. pff wat een teleurstelling. Allemaal standaard kaarten voor geboorte/huwelijk/verjaardag etc. en een paar van nederland en het dorp waar ik woon.

verder helemaal niks.

Waar kopen jullie de kaarten ; online of in een grote stad ofzo?

Hier in de buurt zit dus niks, ben in 3 boekwinkels geweest maar allemaal hetzelfde assortiment (ongeveer).

Heb er maar de beste tussenuit gekozen maar optimaal was het niet.

Ze gaan zo de bus in.

Ben benieuwd wanneer ze aankomen.

Kan ik dan ook al kaarten verwachten van anderen of pas als ik een hurray binnen heb?
Senna: Heb je een kringloopwinkel in het dorp? Daar verkopen ze vaak ook kaartjes en heb ik al een aantal leuke kunnen scoren voor een klein prijsje. Denk wel dat je specialere kaartjes in winkels sneller in grotere steden tegenkomt!

Pas als je een hurray hebt komt er een kaartje naar jou toe! Het kan heel snel gaan, zo had ik in 5 dagen na aanmelding al een kaart omdat ik binnen 2 dagen een hurray had (Duitsland) en het gekregen kaartje ook uit Duitsland (2 dagen) kwam! Het kan soms ook heel lang duren helaas, gezien de reacties in dit topic (Zelf heb ik geluk (denk ik?) want nu 3 weken lid en 5 verstuurd/ontvangen )

Ik hoop dat je snel hurrays krijgt!
Senna, je loopt vanzelf tegen wat leuke winkeltjes aan. Zoals jij begon ik ook, behalve dan dat ik best een voorraad had (die alleen maar groter geworden is )

Ik kreeg gisteren 4 kaartjes. Ben ze nu aan het registreren. Sta dus weer voor met ontvangen. Kreeg uit België (in het Frans beschreven), uit Duitsland (in onleesbaar Duits), Zwitserland en Letland.

Leuke kaartjes
Later is nu
Even heel snel want ik heb eigenlijk geen tijd, maar ik ben zojuist heel even de stad in gevlogen (had ik ook eindelijk geen tijd voor) om nog op zoek te gaan naar een geschikt kaartje voor de Canadese.

Ik heb voor haar een nostalgisch plaatje van de kinderzaal in een ziekenhuis uitgekozen (ze wilde wel iets met "nursing").

Maar vervolgens werd ik helemaal high van de dopamine toen ik in de kaartendozen bij de kassa graaide keek, want daar waren nóg veel meer mooie kaarten waaronder de badpakdame en het zwembad. Heb uiteindelijk 11 kaartjes gekocht en ik heb me gigantisch ingehouden.

(Was trouwens de boekhandel op de hoek Ebbinge/Turfsingel, voor Dreamer en andere Stadjers).

Ik ben trouwens benieuwd of ik vanmiddag een kaartentsunami krijg.... 1 of 2 kaartjes zou in ieder geval wel leuk zijn.
Oohja, dat is een heerlijke boekwinkel, Labellei. Ik kocht daar leuke kleine stempeltjes en nostalgische kaarten van stad.
Later is nu
Jeej... ik kreeg nu nog een uil uit Ierland en een girafje uit Zwitserland. De Zwitser(se?) heeft een heeel lang verhaal in het Duits erop staan.
Later is nu
Mijn derde hurray! (uit Hong Kong)... nu moet het toch straks echt losbarsten
aan het typen...
Wat goed Rozea!

Mijn kaartje van vandaag uit Zwiterland is van de nummer 1!
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 21 april 2016 @ 14:39:

Wat goed Rozea!

Mijn kaartje van vandaag uit Zwiterland is van de nummer 1!de nummer een van dat land?
aan het typen...
Je hebt inderdaad leuke kaarten gekregen Dreamer!

Ik heb die Zwitserse een tijdje terug nog een kitten gestuurd.

Fijn dat je weer een Hurray had rozea.

Ik zit nu met spanning te wachten op de postbode die nu ieder moment kan langskomen. Ik ben benieuwd hoe vol en zwaar haar tas is. Vol verwachting klopt mijn hart...
Postbode is geweest: géén kaartjes.

Wel een brief van een incassobureau , nee ik heb geen schulden bij kaartenwinkels, maar de brief is verkeerd geadresseerd. Althans mijn adres staat erop maar met een hele andere naam.
Joehoe, ik ben weer terug van weg geweest! Ik zag dat jullie driftig doorgeschreven hebben. Ik ook hoor, maar dan alleen op de kaarten en niet op het forum . Zag ook een aantal nieuwe namen voorbij komen: welkom!

Ik zit deze week voor mijn werk in Italië, dus heb vanuit hier een aantal kaartjes verstuurd. Hoop dat het gewaardeerd wordt, ook al heb ik niet bij iedereen een kaartje kunnen vinden dat heel goed bij het profiel past. Tja, er moet wel gewerkt worden natuurlijk en met continu een groep pubers om je heen is er weinig tijd om uitgebreid te gaan shoppen . Het zijn dus vooral toeristische kaartjes van de omgeving geworden. Morgen weer naar huis, hopelijk ligt daar een stapeltje ontvangen kaarten op me te wachten!
Nah.. pubers schop je toch gewoon een museum in óf je neemt ze mee shoppen

leuk en lekker zeg, Italië!
Later is nu
Ik heb kaarten besteld bij postzegelerop. Gisteravond besteld en vanochtend mailtje dat ze verzonden zijn. Hele leuke besteld!!
Hey neliba . Veel plezier nog met de pubers in Italië .

Leuk dat je kaartjes hebt besteld miss! Krijg je één dezer dagen (morgen waarschijnlijk) in ieder geval iets leuks met de post.

Ik heb tussen de bedrijven door het kaartje naar Canada geschreven en omdat ik ook nog een Hurray had uit Slovenië (van een panda-illustratie) heb ik nog een extra adres aangevraagd en er gaat nu een Martinitoren-bij-nacht naar Japan. Heb ze nu net gepost.

Ben nu even aan het bankhangen en ik heb nu, in plaats van mijn leesboek, mijn mapjes met kaartjes bij me liggen zodat ik die nog even kan doorbladeren. Want ik ben zo blij met mijn vandaag gekochte kaartjes...
Zo, ik meld me ook weer even, heb niet constant alles gelezen want het internet is niet al te best.

Inmiddels heb ik van de week 3 hurrays gehad en 3 nieuwe adressen getrokken. De eerste 2 zijn vanmorgen op de post gegaan en de 3e ligt nu net geschreven naast me. In het postkantoor tegenover het hotel staat een automaat waar je zelf postzegels voor binnen en buiten Europa uit kan halen per stuk. Erg handig dus om deze week gewoon lekker verder te gaan

De kaartencollectie naast me groeit zelfs hier enorm. Erg mooie musea in de stad, en tijdens een dagje Bratislava hele leuke getekende dierenkaarten gevonden. Vandaag in de dierentuin ook weer wat gekocht en morgen nog even de andere kant van de stad verkennen en ik ben bang dat ik weer met nieuwe stapels kaarten thuiskom. Ik had het ook echt nodig
quote:HappyOwl234 schreef op 21 april 2016 @ 18:03:

Zo, ik meld me ook weer even, heb niet constant alles gelezen want het internet is niet al te best.

Inmiddels heb ik van de week 3 hurrays gehad en 3 nieuwe adressen getrokken. De eerste 2 zijn vanmorgen op de post gegaan en de 3e ligt nu net geschreven naast me. In het postkantoor tegenover het hotel staat een automaat waar je zelf postzegels voor binnen en buiten Europa uit kan halen per stuk. Erg handig dus om deze week gewoon lekker verder te gaan

De kaartencollectie naast me groeit zelfs hier enorm. Erg mooie musea in de stad, en tijdens een dagje Bratislava hele leuke getekende dierenkaarten gevonden. Vandaag in de dierentuin ook weer wat gekocht en morgen nog even de andere kant van de stad verkennen en ik ben bang dat ik weer met nieuwe stapels kaarten thuiskom. Ik had het ook echt nodig

Ik had al even bij je gespiekt HappyOwl en ik zag dat je inderdaad 3 Hurrays had. Wat fijn!

En klinkt als een leuk en interessant weekje. Maar ik zit nu vooral te kwijlen vanwege al jouw kaarten-aankopen.
Heerlijk om al die gekochte kaarten voor me te zien! En iedereen op reis.. Super..

Zelf 2 hurrays gekregen uit de usa (25dagen) en duitsland (8dagen)

Ga nu ook weer kaarten krijgen de laatste was 28 mrt.
Zo, dat is inderdaad alweer een tijdje geleden, Moonlightdreamer
Later is nu
Ja had 7 kaarten extra gehad en verre landen getrokken...
quote:rozea schreef op 21 april 2016 @ 14:41:

[...]

de nummer een van dat land?Ja, de nummer 1 van Zwitserland qua aantal verzonden kaarten en afstand. Pfoei.
Later is nu
En hurrayyyyyy mijn kaartje naar Polen is gearriveerd en ze is blij :-)
Later is nu
Hurray voor Dreamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven