Welke reiskoffer?

23-04-2016 16:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn ongeveer 10 jaar oude en geliefde Samsonite Cruisair heeft het onlangs begeven en ik zoek dus een nieuwe koffer.

Ik wil opnieuw één van Samsonite, omdat ik daar altijd tevreden over geweest ben, ook over hun kleinere trolley's. Ik wil ook absoluut een hardschalige en één met vier wielen.

- Ik twijfel tussen de S'Cure Spinner en de Aeris (beide zwarte uitvoering). Ik vind de eerste wat mooier dan de tweede, maar de tweede is een stukje goedkoper. Binnen hetzelfde segment ('grote koffers van ongeveer 75 cm hoogte') heeft de S'Cure 102 liter en de Aeris 118,5 liter. De Aeris op zich (zonder bagage erin) weegt 300 gram meer.

- Ik twijfel ook tussen het segment 'grote' en 'grootste koffers. Eerst is rond 75 cm hoogte, tweede rond 82 cm. Bij S'Cure komt dat op 138 liter en bij de Aeris op 118 liter.

Ik zag ook dat de S'Cure in zijn luxere uitvoering, binnenin bekleed was. Dat vind ik wel prettig, had mijn vorige teerbeminde koffer ook. WIl ik wel wat geld voor neertellen.

Maar ik twijfel vooral over de afmetingen. Mijn vorige was een grote, en hoewel eigenlijk net te groot voor pakweg tien dagen vakantie, vond ik het toch wel prettig om veel mee te kunnen nemen. En op een reis zoals zes weken Australië vond ik het toch fijn om een echt grote koffer te hebben. I don't travel light.

Maar in de winkel vertelden ze me dat sommige/veel (vooral Amerikaanse) maatschappijen die grote koffers weigeren. Iemand hier al van gehoord? Ik heb met mijn vorige koffer (80 cm) hier nooit enig probleem mee gehad. Het ging altijd om kilo's, nooit over afmetingen.

Iemand ervaring/tips met/over beide Samsonite types koffers?

En iemand ervaring/tips met/over het verschil tussen 75 (grote) en 82 cm (grootste)?

Fijn weekend!
Ik weet dat de meeste maatschapijen een afmeting van lxbxh bij elkaar 157/158 cm moet zijn. Tegenwoordig kunnen ze daar strikt in zijn ja.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen. Ik ben ook op zoek naar een koffer, maar ik vind zoooo lastig kiezen. Ik dacht een goede koffer te hebben. Het was van de V&D. Van het merk LIV, maar die is na drie en half jaar gescheurd. Ik heb het gemiddeld 2 keer in een jaar gebruikt.
80cm koffer

Die krijg je toch geen trap meer opgetild?

Ik zou voor een kleinere gaan. Maar ik zelf zou nog voor kleiner dan 75cm gaan (maar i travel light)
Ik heb een koffer van 77cm en die vind ik precies goed. Groter heb ik ook niet nodig (hier past kleding voor mezelf + voor dochter + wat speelgoed in voor 8 dagen) en lijkt me te log en zwaar worden. Ik heb ook best lang gezocht, ben uiteindelijk voor suitsuit gegaan. Wel 4 wielen ook, maar ben vanwege de print voor deze gegaan. Herkenbaar vind ik heel fijn! Ik zag hem afgelopen jaar zo op de kar liggen en ook op de band zie je hem meteen. En dan weet ik dat die van mijn man er ook aan komt
Ik heb de S'cure van 75cm; prima koffer! Omdat hij in de klep bekleding met een rits heeft vind ik hem erg praktisch in te pakken!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Dat heeft de mijne idd ook. Klep kan je ook volpakken, elastieken erover en bekleding dichtritsen. Ideaal vind ik
@ zecora: tot 20 kilo gaat dat prima hoor, 30 kilo is iss moeilijker. Maar even hulpeloos rondkijken en dan komt er meestal wel een koene ridder aangesneld.

Ja, ik vind bekleding ook wel erg fijn.

Denk dat ik daarom de S'Cure ga nemen. Nu nog de maat bepalen....
Ik zou niet die grootste nemen. 138 liter! Het koffer zelf weegt al 5 kilo, dus dan kun je nog maar 15 kilo meenemen (normaal gesproken mag je 20 kilo bagage mee) en dat past makkelijk in een maatje kleiner.

En huur je op vakantie een auto? Houd dan ook rekening met de kofferbak, en wat daarin past. Wij huren meestal niet zo´n grote auto.
Ik heb deze, de Samsonite Firelite Spinner 81 cm. Ik wil nooit anders meer, wat een geweldige koffer! Super kwaliteit, SUPER SUPER licht en je kan hem zelfs volledig bepakt met één vinger duwen. Ik had vroeger ook de Aeris en dit is echt een wereld van verschil. Afmeting vind ik just ook fijn, ik neem ook altijd het nodige mee. Reis de wereld rond en nooit problemen met deze afmeting, zeker ook in de VS niet. Kijk even op de verschillende Amazon winkels want vaak veel goedkoper zelfs met verzenden!

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00 ... UTF8&psc=1
Ziet er idd super uit, hkgirl. Ook met die voering! Zit alleen beetje boven wat ik wilde uitgeven. Ik denk meer in termen van 200-250 euro.

Ik vind het ook wel prettig om het in een winkel in de buurt te kunnen kopen, in geval er een defect is, vind dan een 'in real life' aanspreekpunt toch fijner. En ik denk dat deze niet meer in de Samsonite collectie zit, want kan hem niet terugvinden op de site.

Maar goed te horen dat jij nooit problemen hebt gehad met 80 cm. Ik hou toch ook van veel meenemen. Hou er bvb ook van om een gekleed paar schoenen mee te nemen en dat dan netjes mee te nemen in een schoendoos. In mijn ex-koffer (de Cruise Air van Samsonite) van 80 cm kon dat allemaal probleemloos. En twee toilettassen er nog naast. En een haardroger, en een hairstraightener en een paar boeken enz. )
Hele andere traveler dan ik. Weinig tips verder, ik kom met de mijne makkelijk uit. Maar laat dan ook schoenendozen, make-up enz, haardroger en straightner thuis

Owja, wel 1 tip. Ereader! Scheelt zoveel en leest echt prettiger.
Ik zat nog te kijken op de Samsonite site, hkgirl. Ik denk dat hun nieuwe versie van jouw koffer de Light-Shock is, voor 435 euro... Me toch iets te prijzig...

Hoewel het een heel mooi ding is en er heel gerieflijk uitziet.

Ik ga eens de Neopulse checken: http://www.samsonite.be/n ... r=1546&cgid=SAMS033#start=3&cgid=SAMS033

Aeris heb ik laten gaan, daar ga ik niet blij mee zijn denk ik, is achteruitgang op mijn vorige koffer....
Haha, Bree, ja, dan zijn wij wel andere vakantiegangers.

Ik neem dan ook nog een paar sneakers mee, een paar slippers, espadrilles enz. Ik zei het al: I don't travel light.

Heb bij Ryanair ook altijd geheid gedonder, en dan op de weegschaal daar (waar ze je voor laten betalen!), overladen naar handbagage enz. Heb hier in de kelder wel vijf van die lelijke blauwe aangekochte handbagage-tassen (5 euro!) staan... )

Die Neopulse 80 cm begint me, zo op het zicht op internet, meer en meer te bevallen. Morgen maar eens in real life gaan bekijken in de winkel.

Enige nadeel: heeft een rits.

Ik vraag me af of dat wel zo stevig is...

Volgens een verkoopster van een reistassenwinkel waar ik vorig jaar ook die vraag stelde, is dat wel het geval. Maar ja, zij is verkoopster natuurlijk.
Wij hebben ook net nieuwe koffers gekocht. En twijfelden eerst ook tussen de S'cure en Aeris, maar die laatste had idd wat minder liters.

In een winkel uiteindelijk de Samsonite S'cure spinner vergeleken met de American Tourist Lock 'n Roll spinner en geconcludeerd dat er minimale verschillen tussen deze twee waren. Maar wél een behoorlijk prijsverschil.

Na nog vele reviews gelezen te hebben, die ook erg positief waren, deze koffers van American Tourist besteld. Ze lijken me prima!

We hadden ze nú willen testen, maar helaas de vakantie moeten annuleren wegens medische redenen :( Dus een recente ervaring kan ik je niet geven helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven