Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Enn schreef op 24 april 2016 @ 01:53:

[...]

[afbeelding]

Ik was er!

Bij alletwee!

Aan de eerste heb ik mijn afkeer voor mensenmenigten te danken hahaha!
quote:-KING- schreef op 24 april 2016 @ 02:00:

bauhaus-flat fieldsZo gaaf!
quote:Dadel_ schreef op 24 april 2016 @ 01:49:

[...]

Lief van je ik verhuis terug naar een ander forum. Maar kom later vast weer eens buurten.

Moet je zeker doen pop. Ik ga maar eens naast mijn ventje liggen anders verlaat hij me straks ook nog

Tot ooit weer schrijfs
quote:cochise schreef op 24 april 2016 @ 02:03:

[...]

Zo gaaf!

yep.

sisters of mercy vind ik ook leuk

alice
very metal
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 01:59:

[...]

Oh dat was mooi. In 1983 gingen we met de PSP- bus naar den haag, en bij rijswijk stonden we al in de file. Allemaal bussen met demonstranten. We kwamen veel te laat aan, maar we sloten gewoon aan en het ging maar door.

Was in 1982 lieverd.

En Amsterdam in 1981.

En inderdaad, op de hoek van de straat al file!
quote:Eleonora-1 schreef op 24 april 2016 @ 02:03:

[...]

Ik was er!

Bij alletwee!

Aan de eerste heb ik mijn afkeer voor mensenmenigten te danken hahaha!Ik vond het juist heerlijk, allebei de keren. De saamhorigheid en zo.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 02:12:

[...]

Ik vond het juist heerlijk, allebei de keren. De saamhorigheid en zo.

In 1981 stond ik zes uur shocking klem tussen dui-zenden mensen op het Museumplein.

Ik vond en vind het fantastisch maar 12 jaar zijn, moeten plassen en geen kánt op kunnen, heeft wel impact gehad.

Den Haag ging echt veel beter.
quote:Eleonora-1 schreef op 24 april 2016 @ 02:08:

[...]

Was in 1982 lieverd.

En Amsterdam in 1981.

En inderdaad, op de hoek van de straat al file!Nee hoor, kijk maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Komitee_Kruisraketten_Nee

Kon ook niet missen, want diezelfde avond kwam Ernst in de Melkweg optreden, samen met Boudewijn de Groot en zo, om het feestje nog wat muzikale luister bij te zetten. En toen heb ik voor het eerst met hem gepraat (een beetje dan) en zijn handtekening gekregen.
quote:Eleonora-1 schreef op 24 april 2016 @ 02:15:

[...]

In 1981 stond ik zes uur shocking klem tussen dui-zenden mensen op het Museumplein.

Ik vond en vind het fantastisch maar 12 jaar zijn, moeten plassen en geen kánt op kunnen, heeft wel impact gehad.

Den Haag ging echt veel beter.Ja dat Museumplein was wel redelijk vol ja. In Den Haag hebben we het Malieveld niet eens gezien
Ik dacht een jaar na elkaar.

Nah ja, enniewee, indrukwekkend was het.

En in DH heb ik ook echt kunnen lopen met mijn protestbord.

In Amsterdam stond ik voornamelijk stil.
Zeker indrukwekkend. Ik weet nog dat we in Den Haag de bus uit werden geladen en toen riep er iemand door zo'n roeptoeter dat er meer dan een half miljoen mensen waren. Helaas was ik toen al een jankebalk, dus ik was meteen in tranen.
Die demo's in DH en A'dam ben ik niet geweest, wel de demo's in het hoge Noorden, ik mocht nog niet zo ver van mijn ouders: was pas 13. En verder vonden mijn ouders al mijn actiebereidheid ook eigenlijk niks.
Het enige waar ik ooit voor gedemonstreerd heb is dat Radio Veronica moest blijven.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 02:23:

Zeker indrukwekkend. Ik weet nog dat we in Den Haag de bus uit werden geladen en toen riep er iemand door zo'n roeptoeter dat er meer dan een half miljoen mensen waren. Helaas was ik toen al een jankebalk, dus ik was meteen in tranen.Aw wat schattig.
quote:cochise schreef op 24 april 2016 @ 02:25:

Die demo's in DH en A'dam ben ik niet geweest, wel de demo's in het hoge Noorden, ik mocht nog niet zo ver van mijn ouders: was pas 13. En verder vonden mijn ouders al mijn actiebereidheid ook eigenlijk niks.Oh mijn moeder ging gewoon gezellig mee .Die was namelijk ook overal tegen. Mijn ouders waren ook altijd oprecht trots als ik weer eens in de plaatselijke krant stond met mijn spandoekje, want demonstreren was best wel een favoriet tijdverdrijf van me.
Dat is leuk Lady. Mijn ouders hadden het, om het zo maar eens te zeggen, nogal druk met zichzelf.
Ik liep mee, ik denk in Amsterdam, ik was alleen 8 ofzo dus zag alleen niet zoveel met al die volwassenen om me heen. Alleen als ik op de schouders werd gehesen, zag ik waar ik liep en hoeveel mensen er mee liepen. Maar ja, daar zat mijn zusje al, het kreng. Ik vond het zo leuk dat er veel gezongen werd, weet ik nog, en het was vet gezellig. Ach ja, goeie ouwe tijden, snik!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Jonari schreef op 24 april 2016 @ 02:25:

Het enige waar ik ooit voor gedemonstreerd heb is dat Radio Veronica moest blijven.Toen was ik echt nog te jong. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn ouders een beetje zaten te huilen tijdens de laatste uitzending.
Welk jaar was het ook alweer?
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:cochise schreef op 24 april 2016 @ 02:30:

Dat is leuk Lady. Mijn ouders hadden het, om het zo maar eens te zeggen, nogal druk met zichzelf.Oh de mijne ook hoor. Dat was echt niet voorbehouden aan niet-hippies.
Ik wilde weten waar de discussie over ging en bladerde een paar pagina's terug. Die discussie deed me aan deze grap denken.

quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 02:31:

[...]

Toen was ik echt nog te jong. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn ouders een beetje zaten te huilen tijdens de laatste uitzending.

Ja, ik ook.

Was echt vreselijk.
quote:Jonari schreef op 24 april 2016 @ 02:36:

[...]

Ja, ik ook.

Was echt vreselijk.We hadden die herdenkings-LP ook thuis, en elke keer zat ik braaf mee te snikken. Het was ook echt stom.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 02:23:

Zeker indrukwekkend. Ik weet nog dat we in Den Haag de bus uit werden geladen en toen riep er iemand door zo'n roeptoeter dat er meer dan een half miljoen mensen waren. Helaas was ik toen al een jankebalk, dus ik was meteen in tranen.

Dat was Felix Meurders die dat riep. Live vanaf het grote podium op het Malieveld en de radio zond dat dan uit.

Ik kan het me ook nog heel goed herinneren. Het was euforie en solidariteit en verbondenheid all over the place.

Niks vechten of spanningen maar lieve mensen op een kluitje die in feeststemming waren.

Mijn moeder werd ontzettend ziek. Misselijk. En ze kon niet ophouden met overgeven.

In een parkje werd ze liefdevol op een paar jassen gelegd en mensen gingen om haar heen zitten terwijl ze lag bij te komen.

Het ging steeds beter tot ik met een zak 'vredespatat' (kostte 1 gulden) in mijn hand kwam informeren hoe het ging.

Toen werd ze weer een beetje erg misselijk.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 02:40:

[...]

We hadden die herdenkings-LP ook thuis, en elke keer zat ik braaf mee te snikken. Het was ook echt stom.

Hahaha

Die LP had ik dan weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven