Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 15:49:

[...]

Juist daarom geloof ik niet in het beperken van het recht om die mening te uiten. Ik wel. Racistische meningen etc. die houd je maar gewoon lekker voor je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laat ook maar, teveel eer
Tjezus, wat vals
Ik vind meningen van anderen helemaal prima.

Dat ik iemand aanspreek op zijn/haar mening of die belachelijk vind, betekent niet dat ik vind dat iemand die mening niet mag uiten.

Van mij mag dadel zeggen over homo's wat ze wil, maar dat daar (naar mijn mening zeer terecht) flink over gevallen wordt lijkt me niet meer dan logisch.

Helemaal als je in je achterhoofd houdt dat ze zelf nogal tekeer gaat over mensen met een bepaalde mening over vluchtelingen (ook zeer terecht in mijn optiek trouwens).

In mijn boekje geldt dat als heel erg met 2 maten meten en daar kan ik dan niet zo goed tegen. Dus geef ik daar mijn mening over en is het cirkeltje weer rond.
quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 15:49:

[...]

Juist daarom geloof ik niet in het beperken van het recht om die mening te uiten.

Juist.

Je kan er wat van zeggen, vooral als een mening op grove toon gebezigd wordt, er niet ter zake doende medische termen geuit worden e.d.

Verder denk ik niet dat het zoveel zin heeft ( en lijkt me ook niet leuk ) om iedereen die anders denkt dan jezelf, 'uit de weg te ruimen.'

( dit klinkt erger dan het bedoeld is.... ...net zoiets als 'to make him call' vertalen in 'hem koud maken').
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Als je zo lekker jezelf bent en je mening geeft over andere forummers heb je een ban voor op de man spelen. Als de hele klas tegen 1 kind zegt dat ze dik/ lelijk/ graatmager/ dom is, is dat pesten. We willen helemaal niet iedereens mening horen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dadel heeft mensen uitgescholden op 't vluchtelingentopic omdat deze, in haar (en soms ook in mijn) ogen, discriminerende uitlatingen postten.

Toen ze zelf discriminerende uitlatingen over homofielen plaatste mocht er niets over gezegd worden.

Prima die eigen mening, maar niet als deze mening discriminerend, en dus strafbaar is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 april 2016 @ 15:50:

[...]

Ik wel. Racistische meningen etc. die houd je maar gewoon lekker voor je.Eens.
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 15:55:

Ik vind meningen van anderen helemaal prima.

Dat ik iemand aanspreek op zijn/haar mening of die belachelijk vind, betekent niet dat ik vind dat iemand die mening niet mag uiten.

Van mij mag dadel zeggen over homo's wat ze wil, maar dat daar (naar mijn mening zeer terecht) flink over gevallen wordt lijkt me niet meer dan logisch.

Helemaal als je in je achterhoofd houdt dat ze zelf nogal tekeer gaat over mensen met een bepaalde mening over vluchtelingen (ook zeer terecht in mijn optiek trouwens).

In mijn boekje geldt dat als heel erg met 2 maten meten en daar kan ik dan niet zo goed tegen. Dus geef ik daar mijn mening over en is het cirkeltje weer rond.

Dat vind ik ook, maar dan niet nu met btr. tot Dadel, maar in het algemeen.

Dat is niet altijd makkelijk te accepteren, in eerste instantie vind je ( je in het algemeen, incl. natuurlijk mezelf) dat je zelf niet zo bent/doet en verdedig je jezelf als je er op aangesproken wordt. Maar iedereen doet/is zo.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:simbalabimba schreef op 24 april 2016 @ 15:59:

[...]

Dat vind ik ook, maar dan niet nu met btr. tot Dadel, maar in het algemeen.

Dat is niet altijd makkelijk te accepteren, in eerste instantie vind je ( je in het algemeen, incl. natuurlijk mezelf) dat je zelf niet zo bent/doet en verdedig je jezelf als je er op aangesproken wordt. Maar iedereen doet/is zo.Nou nee hoor. Niet iedereen doet zo.
Waar is bd eigenlijk want dit hele gezeik is begonnen door haar en nu is ze nergens te bekennen
quote:Goede-Fee schreef op 24 april 2016 @ 16:03:

[...]

Nou nee hoor. Niet iedereen doet zo.

Dit.

Iedereen zou toch maar zo reageren.
quote:Vivaneesje schreef op 24 april 2016 @ 16:13:

Waar is bd eigenlijk want dit hele gezeik is begonnen door haar en nu is ze nergens te bekennenVolgens mij door mij hoor. Ik was in ieder geval die de homofobe mening van dadel aanhaalde vannacht. Dus geen idee waarom bd nu weer de aanstichter zou zijn...
het gaat erom dat iedereen wel met 2 maten meet.
quote:Elsa schreef op 24 april 2016 @ 16:18:

het gaat erom dat iedereen wel met 2 maten meet.Maar niet iedereen reageert zoals dadel als je daar op aangesproken wordt.
maakt niet uit, het ging erom dat iedereen met 2 maten meet. dat was dikgedukt en daar kwam de reactie op
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 16:17:

[...]

Volgens mij door mij hoor. Ik was in ieder geval die de homofobe mening van dadel aanhaalde vannacht. Dus geen idee waarom bd nu weer de aanstichter zou zijn...Is niet waar bd begon over politiek en de vraag hoe dadel over homo's denkt
quote:Elsa schreef op 24 april 2016 @ 16:18:

het gaat erom dat iedereen wel met 2 maten meet.Niet op die onderwerpen. En dan nog gaat om haar gedrag als iemand haar aanspreekt daarover. Maar dat weet jij heus wel.
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 16:16:

[...]Dit.

Iedereen zou toch maar zo reageren.

Dat bedoel ik precies ja.

quote:Vivaneesje schreef op 24 april 2016 @ 16:20:

[...]

Is niet waar bd begon over politiek en de vraag hoe dadel over homo's denktNogmaals, ik ben daar vannacht al over begonnen.
quote:Goede-Fee schreef op 24 april 2016 @ 16:20:

[...]

Niet op die onderwerpen. En dan nog gaat om haar gedrag als iemand haar aanspreekt daarover. Maar dat weet jij heus wel.dat wist ik dus niet. maar als jij dat fijn vindt dan mag dat hoor
quote:simbalabimba schreef op 24 april 2016 @ 16:21:

[...]

Dat bedoel ik precies ja.

ow nou dan had ik het dus fout. ik dacht dat jij op 2 maten doelde.
quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 14:09:

[...]

Alles blauw typen valt ook op.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Eindeloos schreef op 24 april 2016 @ 14:18:

[...]

Heel herkenbaar Missie, en ik vind het mooi
LOEP ME MAAR aub.
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 16:22:

[...]

Nogmaals, ik ben daar vannacht al over begonnen.Jij begon toch niet over homo's. Bd had haar pijlen allang op dadel gericht vandaar dat ze ook erover begon
quote:Vivaneesje schreef op 24 april 2016 @ 16:20:

[...]

Is niet waar bd begon over politiek en de vraag hoe dadel over homo's denktAch ik vroeg gister gewoon welke onderwerpen dan wel leuk zouden zijn. Homo stond er inderdaad ook tussen. Toen bleek dat homo's een goed discussiepunt van Dadel is en daar ging ik op in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven