eindelijk ongesteld?

29-10-2008 15:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben nu al 6 maanden nadat ik gestopt ben ben de pil niet ongesteld geworden. Nu heb ik de laatste 2 weken "last" van steekjes in mijn buik, meer (doorzichtige) afscheiding en een beetje een zeurderige pijn in mijn rug. Ook is mijn buik op een of andere manier meer opgezet (ik ben vrij dun, dus dat valt meteen op) dan normaal. Het lastige is dat ik geen voorbehoedsmiddel gebruik (wij willen kinderen), dus om te kijken of ik zwanger ben kan ik moeilijk elke week een test doen. Eigenlijk hoop ik dat ik gewoon een keertje ongesteld wordt, zodat we dan voor het eggie kunnen gaan. Is er iemand die ook zo lang na stoppen met de pil niet ongesteld is geworden en bij wie het uiteindelijk wel goed is gekomen????. Dus die wel ongesteld werd na lange tijd en misschien zelfs wel zwanger?
Zou je niet even een test doen nu want het kan best zijn dat je na het stoppen van de pil direct zwanger bent. En de 'symptomen' die jij beschrijft passen ook bij een zwangerschap (vooral die opgezette buik)
Ja, ik werd pas na 8 maanden ongesteld. Je zegt zelf dat je vrij dun bent: heb je mss ondergewicht? Dat zou er voor kunnen zorgen dat je menstruatie niet of pas later op gang komt. Hoop voor je dat het nu zover is!
ff testje doen? Je hoeft n.l. niet eerst ongesteld te worden, eitje komt vrij voor dat je ongesteld wordt. en als je regematig voor 't eggie gaat ..........
Hey ik heb hetzelfde. Als ik de pil niet slik dan word ik niet ongesteld. Alleen bij mij is het altijd zo geweest, ik weet niet hoe het bij jou was voor je de pil gebruikte. Ik ben naar de gynaecoloog gegaan en gebruik nu clomid om een eisprong op te wekken en dus zwanger te kunnen worden. Als je nou wel altijd regelmatig ongesteld werd zonder pil zou ik idd eerst een zwangerschapstest doen.

Groetjes Angela
Ik weeg al jaren hetzelfde (volgens de statistieken wel aan de lichte kant ja), maar dat woog ik ook voor ik aan de pil ging. Toen was ik gewoon heel regelmatig ongesteld, dus lijkt me niet echt de oorzaak. Het is vooral de onzekerheid dat het zolang duurt!
Ik werd ook pas 5 maanden na het stoppen met de pil ongesteld. Voor de tweede keer bleef mijn menstruatie ook uit, maar bleek ik dus zwanger te zijn! Deze cyclus duurde ook wel 8 weken, dus als je 1 keer ongesteld bent geweest, wil dat niet zeggen, dat je cyclus weer normaal wordt.

Op internet kun je goedkope testen bestellen, 9 voor ¤ 15 of zo iets, gewoon even googlen, is wel handig als je niet weet wanneer je ongesteld moet worden.
Ja hoor ook bij mij duurde het lang voordat ik ongesteld werd. De huisarts wilde mij doorsturen naar de gyneacoloog maar wel eerst een zwangerschaptest doen. Gelukkig maar want ik was hartstikke zwanger.

Na een echo bij de verloskundige bleek ik al 2 maanden in verwachting te zijn.

Succes!
Had je helemaal geen symptomen van zwangerschap in die 2 maanden dan? wel leuk nieuws natuurlijk!
Hoi,

Ik ben in augustus gestopt met de pil en nog niet ongesteld geworden. Ook heb ik geen enkel teken dat zou kunnen duiden op een zwangerschap. Ik denk er over om volgende maand een afspraak bij de HA te maken als ik dan nog niet ongesteld ben geweest.
Ik zat 6 maanden na het stoppen met de pil bij de huisarts voor iets anders en hij heeft toen laten onderzoeken waarom ik niet ongesteld werd (bloedonderzoek en echo). Het is redelijk normaal om dat na 6 maanden te doen (eerder is de kans nog redelijk groot dat het nog gewoon op gang komt), zeker als je een actieve kinderwens hebt. Ik bleek pco te hebben, heb clomid gebruikt (wat niet goed aansloeg) en toen een operatie en toen was ik meteen daarna zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven