eindelijk ongesteld?
woensdag 29 oktober 2008 om 15:37
Hoi, ik ben nu al 6 maanden nadat ik gestopt ben ben de pil niet ongesteld geworden. Nu heb ik de laatste 2 weken "last" van steekjes in mijn buik, meer (doorzichtige) afscheiding en een beetje een zeurderige pijn in mijn rug. Ook is mijn buik op een of andere manier meer opgezet (ik ben vrij dun, dus dat valt meteen op) dan normaal. Het lastige is dat ik geen voorbehoedsmiddel gebruik (wij willen kinderen), dus om te kijken of ik zwanger ben kan ik moeilijk elke week een test doen. Eigenlijk hoop ik dat ik gewoon een keertje ongesteld wordt, zodat we dan voor het eggie kunnen gaan. Is er iemand die ook zo lang na stoppen met de pil niet ongesteld is geworden en bij wie het uiteindelijk wel goed is gekomen????. Dus die wel ongesteld werd na lange tijd en misschien zelfs wel zwanger?

woensdag 29 oktober 2008 om 15:44
Hey ik heb hetzelfde. Als ik de pil niet slik dan word ik niet ongesteld. Alleen bij mij is het altijd zo geweest, ik weet niet hoe het bij jou was voor je de pil gebruikte. Ik ben naar de gynaecoloog gegaan en gebruik nu clomid om een eisprong op te wekken en dus zwanger te kunnen worden. Als je nou wel altijd regelmatig ongesteld werd zonder pil zou ik idd eerst een zwangerschapstest doen.
Groetjes Angela
Groetjes Angela
woensdag 29 oktober 2008 om 15:44
woensdag 29 oktober 2008 om 15:47
Ik werd ook pas 5 maanden na het stoppen met de pil ongesteld. Voor de tweede keer bleef mijn menstruatie ook uit, maar bleek ik dus zwanger te zijn! Deze cyclus duurde ook wel 8 weken, dus als je 1 keer ongesteld bent geweest, wil dat niet zeggen, dat je cyclus weer normaal wordt.
Op internet kun je goedkope testen bestellen, 9 voor ¤ 15 of zo iets, gewoon even googlen, is wel handig als je niet weet wanneer je ongesteld moet worden.
Op internet kun je goedkope testen bestellen, 9 voor ¤ 15 of zo iets, gewoon even googlen, is wel handig als je niet weet wanneer je ongesteld moet worden.
woensdag 29 oktober 2008 om 17:02
maandag 10 november 2008 om 20:35
maandag 10 november 2008 om 23:46
Ik zat 6 maanden na het stoppen met de pil bij de huisarts voor iets anders en hij heeft toen laten onderzoeken waarom ik niet ongesteld werd (bloedonderzoek en echo). Het is redelijk normaal om dat na 6 maanden te doen (eerder is de kans nog redelijk groot dat het nog gewoon op gang komt), zeker als je een actieve kinderwens hebt. Ik bleek pco te hebben, heb clomid gebruikt (wat niet goed aansloeg) en toen een operatie en toen was ik meteen daarna zwanger.