Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:Gebruna schreef op 25 april 2016 @ 19:38:

Zoals ik eerder opmerkte, vind ik het bijzonder te prijzen dat TO nu (ondnks haar eigen ellende en verdriet) eerst alles op een rij wil zetten, gevoelsmatig en praktisch. Er zitten een heleboel aspecten aan en er zijn veel mensen/belangen bij betrokken.

En er hoeft nu toch niet ineens van alles definitief besloten te worden?

Je zou daar paaltjes voor kunnen slaan en bijvoorbeeld voorlopig de eerste drie maanden juist NIETS definitiefs besluiten.

Intussen wel de optie bekijken van therapie, bij voorkeur nu even "ver weg"- opname in een kliniek voor verslavingszorg (vergoeding vanuit het basispakket). Onbetaald verlof opnemen?

Zo niet / tot die tijd / in elk geval - de m/v relatie even helemaal "on hold" zetten; voor de rest als gezin gewoon "normaal" nog een tijdje verder leven als sociaal-economisch-financiële eenheid.

Maar wél "paaltjes slaan": noem een -realistische- einddatum van die periode en behoud alle rechten m.b.t. je besluit (bijvoorbeeld per 1 [maand] 2016) en iets te "willen" hebben m.b.t. de toekomst!

In de tussentijd kan man laten zien dat hij serieus aan zijn probleem gaat werken, gewoon omdat hij ook graag het goede wil behouden van datgene wat jullie hadden.

Zinnig advies. Ik weet niet waar het zal eindigen. Ik weet alleen wel dat ik dit weloverwogen wil doen, dit uitzoeken. En -bij mij in elk geval- kost dit tijd. Tijd die ik van plan ben te nemen.

Die opnamekliniek, daar hebben we dus idd ook op zitten googlen, Nav een pb van iemand hier op het forum. Maar blijkbaar vond de HA dat op dit moment een 'stap te ver'.

We gaan even verder (dag voor dag) als sociaal economische financiële eenheid. Bekijken het dag voor dag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 20:44:

[...]

Alleen maar zonde van je eigen risico, nu een test.

Trek je niet zo veel aan van iedereen die zegt wat zij zouden doen....in geval hun man.....

Dat is gokken. Zij zijn jou niet en hebben jouw vent niet. Absoluut niet te vergelijken. En van meeste stemmen gelden wordt jouw huis drie hoog achter en de kinderalimentatie ook al niet betaald.

Beste Bianca, ik had jou toch vooral "hoger "ingeschat.

Dus daarom moet je maar ten onder doen?

Om een flat van drie hoog, en alimentatie....?

Oh lieve heer, waar is jou grote mond gebleven?..geeft niet, neem je niets kwalijk.

Is dat een nieuwe hype?flat drie hoog?

Haha....

Lachen zeg!.....een beetje een man, laat zijn vrouw, goed achter.

En ja, ik ken een heleboel van die zogenaamde goede mannen, geen vrouw, die drie hoog zit hoor.

En ja hoor, ze dokken ook gewoon.

Dokkie dokkie...spreekt mij meer aan.

Vind je die miet lachen?

.

Ik wel.

Zeker in dit geval!!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 25 april 2016 @ 20:53:

[...]

Beste Bianca, ik had jou toch vooral "hoger "ingeschat.

Dus daarom moet je maar ten onder doen?

Om een flat van drie hoog, en alimentatie....?

Oh lieve heer, waar is jou grote mond gebleven?..geeft niet, neem je niets kwalijk.

Is dat een nieuwe hype?flat drie hoog?

Haha....

Lachen zeg!.....een beetje een man, laat zijn vrouw, goed achter.

En ja, ik ken een heleboel van die zogenaamde goede mannen, geen vrouw, die drie hoog zit hoor.

En ja hoor, ze dokken ook gewoon.

Dokkie dokkie...spreekt mij meer aan.

Vind je die miet lachen?

.

Ik wel.

Zeker in dit geval!!

Ik ga geen eens moeite doen om je gebrabbel te ontcijferen.

Je zal het niet met me eens zijn. Gelukkig maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 20:44:

[...]

Alleen maar zonde van je eigen risico, nu een test.

(...).Niet gedacht aan eigen risico. Maar, nu ik er over nadenk, ook ondergeschikt belang.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 20:56:

[...]

Ik ga geen eens moeite doen om je gebrabbel te ontcijferen.

Je zal het niet met me eens zijn. Gelukkig maar.Maar wel fijn dat je mij gelezen hebt, haha..
quote:elle5460 schreef op 25 april 2016 @ 20:59:

[...]

Maar wel fijn dat je mij gelezen hebt, haha..De eerste zin. En toen was ik er wel weer klaar mee, met dat rare gedoe.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 21:00:

[...]

De eerste zin. En toen was ik er wel weer klaar mee, met dat rare gedoe.

Jij liegt.

Je heb me wel gelezen, geeft niet hoor, maakt mij niet uit.
quote:Zeeland1970 schreef op 25 april 2016 @ 20:59:

[...]

Niet gedacht aan eigen risico. Maar, nu ik er over nadenk, ook ondergeschikt belang.Als jullie het lijden kunnen, niets aan de hand. Maar het biedt gewoon niets, die test. Behalve misschien het idee dat je man iets constructiefs doet.
quote:elle5460 schreef op 25 april 2016 @ 21:03:

[...]

Jij liegt.

Je heb me wel gelezen, geeft niet hoor, maakt mij niet uit.Hier, een lollie. Nou weer lekker gaan spelen, Elle.
Wel knap dat je hier nog durft te schrijven nu je weet dat hij meeleest.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 21:04:

[...]

Hier, een lollie. Nou weer lekker gaan spelen, Elle.Niet kleinerend gaan worden, want nee...daarmee plaats jij je niet hoger.
quote:Deadpool schreef op 25 april 2016 @ 21:04:

Wel knap dat je hier nog durft te schrijven nu je weet dat hij meeleest.

Denk niet dat hij dat nu nog durft.

Hoewel.

Ik heb trouwens wel serieus overwogen om dan maar niet meer te schrijven hier.

Maar het biedt me teveel. En als ik er om hem mee zou stoppen, dan heb ik me wéér iets laten afpakken. Dat wil ik niet. Ik heb hem nu denkbeeldig maar onder de 'negeerknop' gezet.
quote:Lovely1987 schreef op 25 april 2016 @ 20:29:

[...]

Ja dus..
quote:Franjestaart schreef op 25 april 2016 @ 21:16:

[...]

Ja dus..

Ik kan niet bewijzen dat hij dat WEL doet. Hij kan niet bewijzen dat hij dat NIET doet.

Dus vooralsnog denk ik maar 'het zou zomaar kunnen'. Kan wel en kan niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 25 april 2016 @ 20:59:

[...]

Niet gedacht aan eigen risico. Maar, nu ik er over nadenk, ook ondergeschikt belang.

Eens en verder vind ik dat je het heel verstandig aanpakt allemaal. Wat iemand anders ook al zei, er zijn kinderen bij betrokken, en zelfs als dat niet zo was, is het nog aan jou om te bepalen wat je nu en in de toekomst doet.

Hoe gaat het trouwens met slapen en eten? Blijf goed voor jezelf zorgen!
quote:Zeeland1970 schreef op 25 april 2016 @ 21:15:

[...]

Hoewel.

Maar het biedt me teveel. En als ik er om hem mee zou stoppen, dan heb ik me wéér iets laten afpakken. Dat wil ik niet. Ik heb hem nu denkbeeldig maar onder de 'negeerknop' gezet.Wat vind je dan dat hij niet had moeten lezen? Je doet hier toch niets meer als je gedachten zien te ordenen ?
quote:Zeeland1970 schreef op 25 april 2016 @ 21:15:

[...]

Hoewel.

Maar het biedt me teveel. En als ik er om hem mee zou stoppen, dan heb ik me wéér iets laten afpakken. Dat wil ik niet. Ik heb hem nu denkbeeldig maar onder de 'negeerknop' gezet.Heel goed!
quote:Zeeland1970 schreef op 25 april 2016 @ 21:19:

[...]

Ik kan niet bewijzen dat hij dat WEL doet. Hij kan niet bewijzen dat hij dat NIET doet.

Dus vooralsnog denk ik maar 'het zou zomaar kunnen'. Kan wel en kan niet.

Zeeland mijn reactie was op die lastige lovely1987.

Niet op jou!
Baal jer van dat hij gelezen heeft dat je nog van hem houdt en dat je zijn goede kanten hebt beschreven?
@Zeeland, heb je niet de neiging - die heb ik althans - om alles nu in twijfel te trekken. Ik zou me bijvoorbeeld sterk afvragen hoe dat gesprek bij de huisarts is gegaan. En uiteraard hoor je van de huisarts dan weer niets ivm privacy van de patient. Heeft hij niet gewoon iets gezegd van dat hij een burnout heeft of een affaire?

Dit soort zaken zou ik vanaf nu alleen nog maar geloven als ik erbij ben en met mijn eigen oren heb gehoord wat er gezegd is. Door hem en door de huisarts.

Maar lijkt mij nu moeilijk en ingewikkeld dat je nu een leugenaar moet geloven dat hij de waarheid spreekt. Is hij vanavond echt wel naar die bijeenkomst? En hoe weet je dat?

Vooral omdat er iedere keer weer nieuwe lijken uit de kast komen. En je beeld van je man iedere keer weer een beetje anders wordt.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Deadpool schreef op 25 april 2016 @ 21:04:

Wel knap dat je hier nog durft te schrijven nu je weet dat hij meeleest.Dat dacht ik ook al. Lijkt mij geen prettig idee en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
quote:Franjestaart schreef op 25 april 2016 @ 21:22:

[...]

Zeeland mijn reactie was op die lastige lovely1987.

Niet op jou!Ja och iemand met een andere mening is gelijk lastig. Sorry maar kan echt geen medelijden met een fervente hoerenloper hebben die ook nog eens een potentieel gezondsheids gevaar is voor zijn vrouw en kinderen, die ook nog eens alles bij elkaar liegt en zichzelf enorm aan loopt te stellen
Oh, wat een rotte appels vallen er weer naar beneden

Ik werd bij het lezen alleen al net als Rrinkje heeeeel erg kwaad. Getsie, nog meer zooi over je heen, daarom ook al die kwade 'gooi hem er uit' reacties lijkt me.

Jij bent irl heel boos geweest lees ik Zeeland, maar hier valt het mee. Je mag best even van je af 'schreeuwen' hier hoor, soms helpt dat.

Wat ik, bij verder nadenken, positief vind, is dat hij het vertelt nu. Dat hij meeleest (las?). Dat hij de HIV test nog niet had gedaan. Ik zou echt stapelsimpel worden van het gelieg, net als iedereen hier. Maar bedenk wel: dit heeft hij 20 jaar gedaan, zijn eerste reactie is liegen. En bij nader inzien en na het over een emotionele hobbel heenstappen, zijn angst overwinnen omdat hij ook heus wel snapt dat jij dit niet gaat waarderen, zegt hij het toch. 3 dagen te laat. Echt, te laat. Maar beter dan eerst, dat je niets hoorde. Het lijkt er in mijn ogen echt op dat hij actie aan het ondernemen is. Naar de huisarts, naar die praatgroep, en - welliswaar te laat - toch dingen aan jou vertellen.

Ik weet niet of ik het nog uit zou houden als ik jou was hoor, maar aangezien je om verschillende meningen en visie vraagt, wilde ik dit toch ook even posten.
Ik snap wel dat je hem geloofd. Net als hij al 1020 jaar gewend is om over bepaalde dingen te liegen, waarbij het lijkt of hij nu uit dat patroon aan het komen is, heel heel voorzichtig. Zo ben jij al 20 jaar gewend om hem te vertrouwen.

Lijkt me ook een heel gezonde instelling in een relatie: vertrouwen.

Zeeland.
quote:Lovely1987 schreef op 25 april 2016 @ 21:28:

[...]

Ja och iemand met een andere mening is gelijk lastig. Sorry maar kan echt geen medelijden met een fervente hoerenloper hebben die ook nog eens een potentieel gezondsheids gevaar is voor zijn vrouw en kinderen, die ook nog eens alles bij elkaar liegt en zichzelf enorm aan loopt te stellenEn dat zegt meer over jou dan over wie dan ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven