Hond hapt bij trimmen
maandag 25 april 2016 om 19:53
Onze boomer van 6 jaar trim ik al zijn hele leventje zelf,hij heeft een erg pluizige vacht en in overleg met de dierenarts houden we hem nu kort.
Maar al die jaren gaat het prima tot we bij de pootjes en vooral de achterkant aan komen. Brommen happen en en proberen weg te komen.
Ik doe het met een goede tondeuse en en als hij stil zou blijven zitten zo het in 10 min klaar zijn.
Alleen dat zijn we dus niet...
Ik ben een beetje in twijfel wat te doen, houdgreep en doorzetten?
Nu doe ik het met belonen met klein koekje om de 10 sec maar op die manier ben ik echt nog uren, nee wel dagen bezig.
Iemand tips?
Maar al die jaren gaat het prima tot we bij de pootjes en vooral de achterkant aan komen. Brommen happen en en proberen weg te komen.
Ik doe het met een goede tondeuse en en als hij stil zou blijven zitten zo het in 10 min klaar zijn.
Alleen dat zijn we dus niet...
Ik ben een beetje in twijfel wat te doen, houdgreep en doorzetten?
Nu doe ik het met belonen met klein koekje om de 10 sec maar op die manier ben ik echt nog uren, nee wel dagen bezig.
Iemand tips?
maandag 25 april 2016 om 20:00
Die van ons gaat helaas ook een beetje happen als z'n pootjes gedaan moeten worden. Niet gemeen ofzo, maar hij maakt wel duidelijk dat 'ie er niet van gediend is. Ik vrees dat engelengeduld de enige oplossing is (wij zijn er bij die van ons ook nog niet aan toegekomen hoor). Rustig opbouwen, steeds een heel klein beetje en de hele tijd proberen te zorgen dat 'ie zo relaxt mogelijk is.
Worstelen wordt vrees ik een drama..........
Worstelen wordt vrees ik een drama..........
Oh dear, how sad, never mind.
maandag 25 april 2016 om 20:09
maandag 25 april 2016 om 23:48
Ik zou hem op zijn zijkant laten liggen en er iets fijns van maken. Honden vinden het vaak fantastisch dat je zo met hem bezig bent. Natuurlijk moet je pijnlijkheden vermijden. Dus langzaam werken. Rukt hij plotseling zijn poot los terwijl je de franje aan het bijknippen bent dan geef je mee, wacht tot hij weer ligt en pakt rustig zijn poot weer op. Blijft hij zich verzetten dan zeg je "af", legt hem weer op zijn zij, aait hem tot hij weer ligt en daarna pak je zijn poot weer.
Het kan wat lang duren maar voor zoiets moet je de tijd nemen.
Het kan wat lang duren maar voor zoiets moet je de tijd nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 26 april 2016 om 02:35
Eh.. wat dacht je van een snuitje? Lijkt wel handig in deze hoor. Dat is niet zielig, ze krijgen ze ook om bij de dierenarts. Het zorgt ervoor dat ze je even niet kunnen bijten, ze kunnen er gewoon mee ademen ed. Ik bedoel niet een muilkorf he, een snuitje. Die heb je in zachte stoffen ed en zitten helemaal niet vervelend. Als hij doorkrijgt dat hij niet meer kan happen, zal hij waarschijnlijk ook iets kalmeren.
Verder, een thunderhsirt aandoen kan zeker niet als ie wordt getrimd? Je kunt trouwens ook zelf een thundershirt maken, van een sjaal. Dan leg je de sjaal over de borst, achter de kop kruis je hem, onder de buik door en vastknopen op de rug, van de ruggengraat af. Op die manier krijgt je hond op dezelfde manier druk op bepaalde punten waardoor ie kalmeert.
Ik heb tegenwoordig ook een kalmerende spray, voor mijn konijnen, ik geloof dat die pet remedy rescue heet. Werkt prima. En je zou ook nog een kalmerend middel kunnen geven, wat geen medicatie is, ik heb goeie ervaring met zyklene. Succes iig!
Verder, een thunderhsirt aandoen kan zeker niet als ie wordt getrimd? Je kunt trouwens ook zelf een thundershirt maken, van een sjaal. Dan leg je de sjaal over de borst, achter de kop kruis je hem, onder de buik door en vastknopen op de rug, van de ruggengraat af. Op die manier krijgt je hond op dezelfde manier druk op bepaalde punten waardoor ie kalmeert.
Ik heb tegenwoordig ook een kalmerende spray, voor mijn konijnen, ik geloof dat die pet remedy rescue heet. Werkt prima. En je zou ook nog een kalmerend middel kunnen geven, wat geen medicatie is, ik heb goeie ervaring met zyklene. Succes iig!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
dinsdag 26 april 2016 om 02:46
Op de zij leggen, ervaren honden over het algemeen niet als prettig. Voor een hond geldt dat namelijk als hele dominante handeling, zeker als ze ertoe gedwongen worden om te blijven liggen. Ik zou dat niet doen. Volgens mij gooi je daarmee alleen maar olie op het vuur. Maar goed, iedereen kent eigen zijn hond het beste, misschien vind ie dat niet erg. Mijn ervaring met de meeste honden is dat ze dat wel vervelend vinden.
Wat ik doe als ik nagels knip ed, is een hele vastberaden houding hebben en snel werken. Ik ben dan gewoon even streng, en zorg dat mijn stem duidelijk en streng klinkt, niet boos. Nooit boos worden, dat horen ze en worden er gestrest van. Er is een verschil tussen streng en boos. Ik zeg dan dingen als: even blijf nu, het is zo gedaan, en, even wachten!, en, zo ben je braaf!, als het klaar is. Krijgen ze ook altijd worst ofzo. Maar wel vriendelijk natuurlijk, ik doe ze geen pijn.
Soms is het wel nodig om ze vast te houden, maar ik doe dat meestal met zijn tweeen. Dan heb je vier handen, dat werkt meestal beter en kun je sneller werken. Ik hou ze meestal op schoot, en als dat niet kan, zit ik achter ze terwijl ze zitten of staan. En de een houdt het pootje vast dat geknipt moet worden, de ander knipt. Ik doe het meestal op de grond, niet op een tafel ofzo. Ze voelen zich, volgens mij tenminste, prettiger met hun poten op de grond. Ik roep na elke nagel ook: goed zo! Als je je frustratie door laat klinken in je stem of lichaamstaal, dan gaan ze nog harder worstelen, dat weet ik wel.
Wat ik doe als ik nagels knip ed, is een hele vastberaden houding hebben en snel werken. Ik ben dan gewoon even streng, en zorg dat mijn stem duidelijk en streng klinkt, niet boos. Nooit boos worden, dat horen ze en worden er gestrest van. Er is een verschil tussen streng en boos. Ik zeg dan dingen als: even blijf nu, het is zo gedaan, en, even wachten!, en, zo ben je braaf!, als het klaar is. Krijgen ze ook altijd worst ofzo. Maar wel vriendelijk natuurlijk, ik doe ze geen pijn.
Soms is het wel nodig om ze vast te houden, maar ik doe dat meestal met zijn tweeen. Dan heb je vier handen, dat werkt meestal beter en kun je sneller werken. Ik hou ze meestal op schoot, en als dat niet kan, zit ik achter ze terwijl ze zitten of staan. En de een houdt het pootje vast dat geknipt moet worden, de ander knipt. Ik doe het meestal op de grond, niet op een tafel ofzo. Ze voelen zich, volgens mij tenminste, prettiger met hun poten op de grond. Ik roep na elke nagel ook: goed zo! Als je je frustratie door laat klinken in je stem of lichaamstaal, dan gaan ze nog harder worstelen, dat weet ik wel.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
dinsdag 26 april 2016 om 12:43