Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Ik kan het ook heel goed. Analyseren, begrijpen en mezelf helemaal onder het tapijt schuiven. Ik had toen ik rond de 20 was paniekaanvallen omdat ik niet wist wat ik moest voelen.

Grote lappen tekst verschijnen hier, waaronder hele zinnige zoals die van wiebeltje.

Ik vat het weer even samen.

To wat WIL jij? JIJ. Wil jij je leven voortzetten met een man die dit gedrag vertoont?

Waarom hij doet is eigenlijk niet belangrijk. Hij doet het. Al heel lang en het wordt erger. Het lezen het zichzelf centraal hebben. Terwijl de focus zou moeten liggen op jou en op herstel.

Zie wat hij doet. Wil je daar mee leven?
quote:Blablabla27 schreef op 26 april 2016 @ 10:29:

[...]

Omdat voor een vrouw het makkelijker is om seks te vinden zonder er voor te betalen! Dus waarom betalen als het gratis kan.

Ik heb dit nooit gedaan hoor, als ik dit al zou doe zou ik zou ervoor willen betalen.

Lijkt me hele duidelijke taal, leg je honderd eurie neer,en hopla...daar heb je hem staan!

Kun je er dan ook een bestellen, die je knap vind?

Zo van, die of die wil ik, haha...is toch lachen.?

Ik geloof dat ik Russel crowe zou willen hebben, zou die man dat doen?..wat denk je?, och man, dat is me een man!..zou er geen genoeg van krijgen.

Haha, zou zelfs duizend ervoor neerleggen.

.

Ah nee, toch maar niet...hij zou nooit de mijne worden.

Goed...blijf maar bij mijn vriendje dan.

.

Laten we ook maar eens lachen!..of niet dan?

Russel op bestelling.

Gods-cristus.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Kan het ook eens zonder vloeken, Elle ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 april 2016 @ 10:42:

Kan het ook eens zonder vloeken, Elle ?

Nou, ik ga er zo in op, dat dat me zo de mond uitvliegt!

Maar goed, zal er op letten...

.

Maar euhh, is het niet een idee voor TO, dat we dat gaan doen?

Natuurlijk niet Russel crowe, want die is van mij, maar een ander lekker ding dan?

Kan ons dat de fuck schelen, verpest is het toch al.

En we hebben mooie mannen.

Godscristus.

.

Kun ...je..nog..over..nadenken...TO.
quote:elle5460 schreef op 26 april 2016 @ 10:40:

[...]

Ik heb dit nooit gedaan hoor, als ik dit al zou doe zou ik zou ervoor willen betalen.

Lijkt me hele duidelijke taal, leg je honderd eurie neer,en hopla...daar heb je hem staan!

Kun je er dan ook een bestellen, die je knap vind?

Zo van, die of die wil ik, haha...is toch lachen.?

Ik geloof dat ik Russel crowe zou willen hebben, zou die man dat doen?..wat denk je?, och man, dat is me een man!..zou er geen genoeg van krijgen.

Haha, zou zelfs duizend ervoor neerleggen.

.

Ah nee, toch maar niet...hij zou nooit de mijne worden.

Goed...blijf maar bij mijn vriendje dan.

.

Laten we ook maar eens lachen!..of niet dan?

Russel op bestelling.

Gods-cristus.

100 eurie? Voor dat heb je waarschijnlijk alleen telefoonseks.

Je betaalt al 200 euro voor een speeddate van 1 uur.

http://www.gentlemens-agency.com/gigolo-tarieven.html
ik weet het niet hoor Elle, met Russel.

zo mooi is hij niet meer.

http://i2.mirror.co.uk/in ... ll%20Crowe%20with%20Julie's%20son%20Sam%20Burgess
wij slapen nooit.
Elle, echt. Niet alleen het vloeken, ook het grove taalgebruik stoort me. Terwijl je best zinnige dingen te zeggen hebt. Maar juist het taalgebruik zoals jij het nu gebruikt, houdt in mijn ogen de focus op de man van TO. Er gaat veel te veel aandacht en energie zitten in hem willen begrijpen, bestrijden, bevechten, bedwingen, bestraffen. Die man hoeft geen aandacht. TO moet aandacht. En liefde. Geen viezigheid en narigheid. Niet nog meer.
quote:[wiebeltje schreef op 26 april 2016 @ 10:47[/message]:

Elle, echt. Niet alleen het vloeken, ook het grove taalgebruik stoort me. Terwijl je best zinnige dingen te zeggen hebt. Maar juist het taalgebruik zoals jij het nu gebruikt, houdt in mijn ogen de focus op de man van TO. Er gaat veel te veel aandacht en energie zitten in hem willen begrijpen, bestrijden, bevechten, bedwingen, bestraffen. Die man hoeft geen aandacht. TO moet aandacht. En liefde. Geen viezigheid en narigheid. Niet nog meer.

ik denk dat TO hulp moet gaan zoeken voor zichzelf.

ik snap heel goed dat ze bezig is met erkenning zoeken , iedereen zou willen weten wat er echt was en wat niet in de relatie.

maar bij zo,n mindfucker 1e klas ga je dat nooit krijgen, en dan vecht je jezelf de afgrond in.
wij slapen nooit.
Diep respect voor je mooie verhelderende post Wiebeltje.
quote:elle5460 schreef op 26 april 2016 @ 10:45:

[...]

Maar goed, zal er op letten...

.

Godscristus.

.

.

Fijn. Bedankt.

Tsjongejongejonge.
.
quote:jean_grey schreef op 26 april 2016 @ 10:47:

[...]

100 eurie? Voor dat heb je waarschijnlijk alleen telefoonseks.

Je betaalt al 200 euro voor een speeddate van 2 uur.

http://www.gentlemens-agency.com/gigolo-tarieven.html

Wat?!....dat is wel duur zeg, dat wist ik helemaal niet.

Ongelooflijk.

.

Nou, doe dan maar gratis dan...maar owee, als hij niet knap is.

Knap moet.

Anders laat maar dan he?

.

Humor doet een mens goed!

Laten we ook eens lachen....en TO, waarin ik hoop, dat ik toch iets van een glimlach heb betovert op je gezicht...

Maar het zal wel niet he?

Maar wat vind jij nu van Russel crowe?..lekker, of niet?

En dan die film, de gladiator.

Is dat een man, of niet?

Die vecht met tijgers!...liev heer, lieve hemel, kijk dat zijn nog eens mannen!
Wiebeltje wat een herkenbare post. Mn de herrie in je (mijn) hoofd.

Zeeland, sommigen van ons hebben dit proces ook meegemaakt. Lees minnares(-en) waar prostituee staat in mijn geval. Ik faciliteerde idd zijn eerste veilige,wereldje. Oh, oh hij is nu zo zielig nu ik wil scheiden. Hij weet het nl ook zo te brengen dat de buitenwereld hem zielig vindt. Maar ik ben de schaamte voorbij, ik vertel iedereen nu wat de aanleiding is, en dat vergat hij te melden bij anderen.

Heb zeker ook schuld hoor, maar niet in deze omvang.

Ik maakte het mijn schaamte ipv zijn schaamte. Waarom, waarom?

Maar " het nest" verdedigen herken ik als geen ander. Bij mij is de scheiding bijna achter de rug. Heeft een tijd geduurd. Moet weg maak zo post af
Denk je echt dat TO zit te wachten op grappen over mannen betalen voor geld ?

Juist dat luchtige " het is maar seks " is de reden van haar huwelijkscrisis en ellende.
quote:wiebeltje schreef op 26 april 2016 @ 10:03:

Ik wil al dagen schrijven hier; toch houdt iets me tot nu toe tegen. Nu wil ik het toch tegen je zeggen. Weet je waar je grote kans op hebt? Dat het biechten, het doseren, nu niet meer gaat om 'nog meer', 'nog erger', maar om 'er is ook nog iemand anders'. Iemand die als thuisfront kan dienen, op wie hij verliefd is, maar met wie hij tot nu toe niet leefde omdat hij dat thuisfront al had 'gedekt' met jou.

Hij leeft door als of hij niets te verliezen heeft op dit moment. Hij meldt zich ziek, is zielig, wordt gesterkt tijdens een eerste bijeenkomst (voor hem dan, neem ik aan) van zo'n organisatie. Ik zie geen spijt, geen wens tot hulp en helemaal, echt totaal, geen inzicht in jouw pijn. Nee, erger nog, in jouw bestaan. Jij bestaat niet. Terwijl jij zo snoei- en snoeihard aan het werk bent. Om hém in beweging te krijgen. Dat gaat niet lieverd.

En dan dingen willen zeggen tegen de kinderen. Ter verlichting van zíjn ongemak. De kinderen bestaan ook niet. Als jullie al bestaan, is dat ter eer en meerdere glorie, én gemak, van/voor hem. Het in jullie huwelijk meedraaien is functioneel geweest, best gezellig en fijn ook hoor, maar vooral toch functioneel, om te doen wat hij ook en waarschijnlijk eigenlijk wilde doen. Wat iemand al schreef: je hebt een eerste leven nodig om een tweede leven te hebben.

Jij hebt in mijn ogen nog geen seconde stilgestaan bij hoe gewond je bent geraakt. Bij hoe veel geweld er over je heen is gekomen. Je kijkt alleen naar hem. Wat heeft hij gedaan, wat gaat hij doen? Wat betekent wat hij doet en zegt voor mij, voor ons, voor ons gezin? Wanneer weet ik genoeg (in woorden) om (in daden) een keuze te kunnen maken? Want ik zie je ook nog steeds waarde hechten aan zijn woorden, terwijl zijn daden telkens anders zijn, in deze week en ook in de jaren er voor. Hoe kun jij nu je daden gaan afstemmen op zíjn woorden dan?

Het is zo herkenbaar. Alles. Ja, je bent niet de enige die dit meemaakt(e) helaas. Wat ik niet herken is jouw jacht op de feiten. Ik wilde niets meer weten. Dat maakte namelijk de focus op mezelf, op mijn waarden en normen, op mijn trouw, mijn liefde, echt totaal onmogelijk. Pas toen ik ging vatten, echt ging vatten, dat mijn aloude wens om (rationeel) te begrijpen hier de ingang niet was, toen ik los kon laten te willen begrijpen, kon ik voor mezelf gaan zorgen.

Nu weet ik dat begrijpen maar één ingang is. En bij mijn eentje die in mijn jeugd is ontstaan, toen er ook heel veel onbegrijpelijk was, en ik was nu eenmaal een 'slim' kind, dus ik maakte er wel pindakaas van. Dat kon ik goed, dat voelde vertrouwd, dat bleef lang mijn eerste, vaak enige, ingang.

Maar er is ook nog zoiets als intuïtie, instinct, wil, wens, verlangen. En die liggen bij mij niet op de vlakken die me na zo veel jaar gepresenteerd werden: vriendinnen, hoeren, leugens, bedrog, verborgen levens. Die herrie in mijn hoofd, die was niet van mij. Die was van hem. Het hem niet meer willen begrijpen, of eigenlijk 'het' niet willen vatten, hielp me mijn blik op mezelf en de kinderen te richten. Een van de moeilijkste dingen die ik heb gedaan omdat het zo'n vertrouwde ingang voor me was/is. Geen idee wie ik ben in het enneagram, maar het zou me niet verbazen als ik daar ook nog goed uitkom als waarnemer. Inmiddels weet ik dat ik daar andere ingangen tegenover kan en mag zetten. Misschien niet vanuit mijn vroegste zijn, maar wél veel beter voor me, met veel meer liefde voor mezelf.

Maar toen? Ik wilde het niet: mijn gezin kwijt. Ik kwam niet eens toe aan bedenken of ik hém nog wel wilde, om me heen kon verdragen. Ik vocht voor ons nest. Maar met een verrader daar in, is het niet goed toeven in je nest. Dit spraken we niet af. Ik wilde mijn trouw trouw zijn. Ik wilde mijn liefde trouw zijn. Niet in de zin van: ik wil met iemand anders. Nee, gewoon: bewaren en bewaken voor mezelf. Omdat het goud is voor me.

Ik wil geen mensen meer om me heen die mij zo geweld aan kunnen doen. Dat geldt ook voor degenen van wie ik houd. Dat is míjn liefde. Die mag blijven bestaan desnoods, maar ik laat me niet meer slaan in een context en wereld waarin voor mij de liefdeloosheid er vanaf druipt.

Ik hoop dat je op die plek komt. Zonder dat ik wens dat je 'van die man weg moet'. Maar nu is jouw blik alleen op hem gericht. Kijk of je dat kan keren. Je bent het waard om trouw te zijn aan jouzelf. Dat is een mooie eerste stap voor wat dan ook.Helemaal to the point. Mooi geschreven Wiebeltje.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 april 2016 @ 10:55:

Juist dat luchtige " het is maar seks " is de reden van haar huwelijkscrisis en ellende.

Klopt, je hebt gelijk...maar soms, heel soms kan oog om oog, tand om tand heel erg goed werken.

Kan he?..kan.

Het is nog niet benoemd, dus daarom zeg ik dat ook maar even.

Maar ook ...om lekker fijn even te geinen, met elkaar.

.

Maar als ik je zeer heb gedaan, sorry TO.

Dat was verre van mijn bedoeling, als je me zou kennen, dan zou ik toch een kleine glimlach op je gezicht hebben betovert.

Althans...dat denk ik.

Maar goed, sorry dan nogmaals.
Ik was niet helemaal duidelijk in mijn vorige post denk ik.

Je kunt jezelf makkelijk verliezen in analyses en begrip terwijl dat niets verandert aan het gedrag. De vraag is: wat wil jij.

Daar moet je mee leven namelijk. Met wat je toelaat. Eerder wist je het niet, nu wel. Nu kun je je grens trekken.

Ik hoop zo dat je dat doet.

Juist dat luchtige " het is maar seks " is de reden van haar huwelijkscrisis en ellende.Inderdaad, er valt weinig te lachen hier. Haar hele huwelijk staat op losse schroeven omdat die man jarenlang, en nu nog, tegen haar blijkt te liegen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Juist dat luchtige " het is maar seks " is de reden van haar huwelijkscrisis en ellende.niet te geloven ja. en dan ook aan TO gaan vragen wat ze van die ene film, zus en zo, met tijgers vind. met de beste bedoelingen, dat dan wel weer, "godschristus!". want we moeten blijven lachen.
quote:elle5460 schreef op 26 april 2016 @ 10:52:

[...]

Wat?!....dat is wel duur zeg, dat wist ik helemaal niet.

Ongelooflijk.

.

Nou, doe dan maar gratis dan...maar owee, als hij niet knap is.

Knap moet.

Anders laat maar dan he?

.bij jou heeft de gigolo ook goede gehoorbescherming nodig, dat kost zo nog een 65 euro extra.
quote:coralie76 schreef op 26 april 2016 @ 11:15:

[...]

bij jou heeft de gigolo ook goede gehoorbescherming nodig, dat kost zo nog een 65 euro extra.Shit zeg, staat dat mens onder de negeer kom ik dat gebral nog overal tegen. Straks gaat dit hele topic weer over Elle.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Waar slaan die posts van Elle toch steeds weer op?.... onbegrijpelijk en niet ter zake doend.

@Wiebeltje en Glitglam, bedankt voor jullie verhelderende bijdragen. Dat helpt mij ook.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:valentinamaria schreef op 26 april 2016 @ 10:15:

Gebruna, ik denk dat je zoiets later pas ziet.

Klopt.

Maar juist als je beschikt over de eigenschappen die ik beschreef, vallen dergelijke -sluipende- processen niet snel op.

Wanneer je, na 20 jaar, ineens wordt geconfronteerd met de situatie waar TO nu in zit, gaat alle aandacht in eerste instantie naar zaken die dáár mee te maken hebben; dat is namelijk de directe oorzaak van de huidige ellende.

En die positieve eigenschappen zijn in dergelijke situaties al snel gericht op "redden, helpen, kracht tonen, begripvol willen zijn, etc.".

Ik probeer een beetje aan te haken bij de fase waarin TO nu zit c.q. kan zitten.

Als haar man zo in elkaar zit als sommigen denken, dan acht ik TO wijs genoeg om de juiste conclusies te trekken.

Maar "je ziet het pas als je het dóór hebt", zal bij andere mensen ook wel iets langer geduurd hebben dan één weekje.

TO had/zag nooit aanleiding om op haar hoede of achterdochtig te zijn, maar misschien helpen de inzichten die zij hier opdoet, haar wel om e.e.a. versneld scherp(er) in beeld te krijgen. Daarom begon ik over het goed kijken naar c.q. analyseren van ándere zaken dn die nu spelen: als die andere zaken namelijk al tot een duidelijke conclusie/inzicht leiden, dan hoeft TO haar energie ook niet langer te verspillen aan de huidige toestanden.
maar dan moet je die inzichten ook willen accepteren.

misschien ben je er emotioneel nog niet aan toe, want dan moet je een keus maken.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 26 april 2016 @ 11:26:

maar dan moet je die inzichten ook willen accepteren.

misschien ben je er emotioneel nog niet aan toe, want dan moet je een keus maken.

En je ook realiseren dat dit wel de realiteit is waar jij en je gezin mee te maken hebben. De ijsberg die je angstvallig onder water wil blijven houden. Die anderen wel zien, die allang op de radar is gezien, maar door jou niet.

Dus wil jij een vrouw zijn die niet in staat is om ijsbergen te zien.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven