Andere ouders klagen over busje

11-11-2008 10:37 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:louise1 schreef op 11 november 2008 @ 11:20:

Visdiefje reageert verdedigend niet agressief. Zou ik ook doen als er zoveel onbegrip komt.Hoezo onbegrip Louise? Ik vind volgende posting Het mag en al mag het niet: andere ouders doen het ook. Dus moet ze over iedereen klagen en niet alleen over ons. niet verdedigend, maar gewoon stampvoetend.
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 11:18:

Ouders die hun auto lukraak parkeren moet allemaal maar kunnen, maar even instappen gaat te ver. Okay, dan weet ik hoe we ervoor staan.Nee hoor, die ouders die hun auto het liefste voor de deur willen parkeren om hun kind uit te laten stappen vind ik net zo verkeerd.
Tja, het beste lijkt mij om een andere opstapplaats voor de bus te kiezen. Dat zou ik als ik jou was ook bespreken met het busje/de gemeente/het bedrijf.

Je ergert je dood aan andere ouders die hun kinderen naar die school met de auto brengen, maar feit blijft dat jouw kind helemaal niet op die school zit en de overlast van "zijn" busje een situatie die toch al ellendig is alleen maar ellendiger maakt.

Dat busje hoeft toch niet per se voor een school te stoppen, als het helemaal niet op die school moet zijn? Desnoods vraag je de chauffeur of ze niet voor jouw deur de opstapplek kunnen maken, in woonwijken is het 's ochtends juist rustig, in mijn straat zijn om half negen echt alle parkeerplaatsen gewoon leeg omdat iedereen naar zijn werk is. Dus dat er geen andere plek zou zijn lijkt me onzin, rond die tijd kun je in de meeste woonwijken in Nederland een kanon afschieten zonder een auto te raken.

Verder heb je gelijk dat andere ouders die hun kinderen met de auto brengen ook overlast veroorzaken, ik als fietsende moeder moet elke dag levensgevaarlijke capriolen uithalen tussen de autos door die midden op het fietspad stoppen, dubbel parkeren, wegrijden zonder richting aan te geven terwijl ik ze op de fiets net aan het inhalen ben om ook bij school te komen. Het is de belangrijkste reden dat mijn zoons fiets ongebruikt in de schuur staat, want het is 's ochtends gewoon loeigevaarlijk bij school. Extreem irritant, helemaal mee eens, maar ik zou me ook meer ergeren aan een busje die de situatie nog gevaarlijker maakt terwijl het daar helemaal niet moet zijn, dan ik me al erger aan al die andere dozen in de auto.
Am Yisrael Chai!
Vind ik niet, heeft ze gelijk in.

Ik woon naast een basisschool en vind de situatie hier ook vaak gevaarlijk; kinderen fietsen op de stoep (onbegeleid) en fietsen soms kinderen omver, overal staan auto's geparkeerd of keren op de weg/stoep of inritten. Sinds begin dit schooljaar is er een gele stoeprand twintig meter links en rechts van de schoolinrit en dat heeft de situatie rondom school wel verbeterd maar daarbuiten is het hetzelfde gebelevn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 11:18:

jullie weten het wel allemaal goed he?

Ja, ik heb haar erover horen spreken! Ja, zij begon agressief te kijven dat het busje daar op moest rotten.

Nee, ik sprak haar niet agressief aan.

Ouders die hun auto lukraak parkeren moet allemaal maar kunnen, maar even instappen gaat te ver. Okay, dan weet ik hoe we ervoor staan.Als je alleen maar bevestigd wilt worden en gelijk wilt krijgen, moet je geen topic openen op een discussie-forum. Ik vind dat er al heel veel goede adviezen zijn gegeven, doe er je voordeel mee!
The time is now
quote:TjaTja schreef op 11 november 2008 @ 11:11:

Het is een kwestie van in eerste instantie een gesprek aangaan met de chauffeur en is er dan geen oplossing dan het bedrijf bellen. Ook zou de buschauffeur de school om een oplossing kunnen vragen.

Bij een andere school ook wel eens gehad, er mocht op een plek niet geparkeerd worden van 14.45 tot 15.00 uur omdat deze gereserveerd was voor de bus.

Ouders hielden zich er goed aan, soms ging het mis maar dan sprak ik die persoon aan en legde uit wat de bedoeling is. Collega's die na mij deze rit zijn gaan rijden hebben nog steeds plezier van deze afspraak.Dit lijkt mij een goede oplossing. Mits het parkeervak groot (lees:diep) genoeg is voor dat busje, m.a.w., dat het busje niet nog eens 1,5 meter uit het vak steekt. Dan blijft het een onveilige situatie. Als de chauffeur bereid is met school een oplossing te zoeken, geeft TO aan dat ze bereid is mee te denken aan de verkeersveiligheid. Dat die andere moeders volgens haar achter haar rug om zitten te kletsen - da's vervelend maar dat hou je toch. Probeer daar boven te staan. Als zij niet met jou willen praten om e.e.a. op te lossen, is dat hun probleem - jij hebt je best gedaan.
En trouwens, als ik die moeder was zou ik denk ik gewoon een balletje opgooien bij de politie of ze daar niet wat vaker bonnen kunnen schrijven. Hebben ze bij onze school ook gedaan, toen was het weer een tijdje een stuk beter, want bekeuringen maken kennelijk meer indruk dan de veiligheid van kleine schoolkinderen.
Am Yisrael Chai!
Volgens mij is dít het probleem en niet de plek (die bepaald wordt door de gemeente): ". Omdat de parkeerplaats altijd vol staat met ouders die hun kind zonodig met de auto moeten brengen, stopt de bus langs de stoep."

Lijkt me onlogisch dat de opstapplek van busje veranderd moet worden (das weer een hele procedure bij de gemeente), terwijl er eigenlijk plek gemaakt moet worden voor het busje (plek die nu in beslag genomen wordt door ouders met auto's)

Snap de "verdediging" wel hoor: je kind gaat niet voor niets met een busje, das niet voor de lol. En waarschijnlijk heb je ook al genoeg meegemaakt met je kind, dan kun je dit "gezeur"er misschien wel helemaal niet bij hebben (gok ik zo, correct me if i'm wrong....)
quote:fashionvictim schreef op 11 november 2008 @ 11:29:

En trouwens, als ik die moeder was zou ik denk ik gewoon een balletje opgooien bij de politie of ze daar niet wat vaker bonnen kunnen schrijven. Hebben ze bij onze school ook gedaan, toen was het weer een tijdje een stuk beter, want bekeuringen maken kennelijk meer indruk dan de veiligheid van kleine schoolkinderen.Is er dan een parkeerverbod waar de auto's en bus van TO nu parkeren?
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 11:10:

[...]

de opstapplek is op zich veilig, de situatie eromheen veroorzaakt gevaar. Ik had me dat nog niet eens gerealiseerd tot dit. Alzij een probleem heeft, moet zij het toch oplossen, niet ik? Ik wil best behulpzaam zijn met informatie maar praten wil ze niet.

Visdiefje,

tot zover vond ik je reacties logisch omdat je verdedigd. de vragen van medeforummers vind ik ook logisch om een duidelijk beeld te scheppen.

Het is nu niet alleen een probleem geworden van de andere moeder maar ook van jou, ik vind dat ook jij iets aan die oplossing moet doen. Al is het alleen maar om van dit 'gezeik' en de frustraties af te zijn. Wat is nu belangrijker: schuldige aan wijzen of een oplossing bedenken? Als jij actie onderneemt kom je er juist uit als de sterkere vrouw.

Bel zelf de gemeente/bedrijf busje. Probeer een oplossing te bedenken wat voor iedereen veilig is, misschien een stuk verlaten schoolplein, etc. Als alleen jou kind wordt opgehaald probeer de gemeente in te laten zien dat busje beter voor je deur kan stoppen die paar minuten.
anoniem_64080 wijzigde dit bericht op 11-11-2008 11:40
Reden: stukje vergeten
% gewijzigd
quote:Liv schreef op 11 november 2008 @ 11:30:

Volgens mij is dít het probleem en niet de plek (die bepaald wordt door de gemeente): ". Omdat de parkeerplaats altijd vol staat met ouders die hun kind zonodig met de auto moeten brengen, stopt de bus langs de stoep."

Lijkt me onlogisch dat de opstapplek van busje veranderd moet worden (das weer een hele procedure bij de gemeente), terwijl er eigenlijk plek gemaakt moet worden voor het busje (plek die nu in beslag genomen wordt door ouders met auto's)

Tja, maar mensen brengen nu eenmaal hun kinderen met de auto naar school. Is mij ook een doorn in het oog, maar in een maatschappij waarin de meeste ouders werken en via school dus naar hun werk rijden, hou je dat toch niet tegen. En tja, rond scholen zijn meestal sowieso te weinig parkeerplekken omdat die nog uit een tijd stammen dat veel minder mensen een auto hadden en veel minder mensen beide werkten, de tijd is gewoon veranderd, je krijgt de meeste automobilisten echt de auto niet meer uit.

Bij onze school hebben ze redelijk wat parkeerhavens, rondom het hele gebouw, en ook meerdere kiss en ride plekken, en toch is het elke dag een gigantische verkeerschaos waar fietsers en lopende kinderen de dupe van worden.

Een bus die niet op die bestemming moet zijn daar laten parkeren is in mijn ogen dan ook echt onzinnig. ALs ik even de situatie bij onze school voor de geest haal, zou een busje letterlijk 1 straat verder of 1 straat eerder dan de straat waar de school staat zeeën van ruimte hebben omdat al die straten uitgestorven zijn (alle autos van mensen die daar wonen staan namelijk bij school in de straat ) , en dat zou in ieder geval al een deel van het probleem oplossen.

Bovendien: is het niet zo dat die kinderen niet voor niks met een busje naar school moeten? En dat de situatie voor henzelf misschien wel nog onveiliger is? Ik kan me zo voorstellen dat kinderen die op een speciale school zitten ook wat lastiger in toom te houden zijn en dat het voor henzelf dus ook behoorlijk link kan zijn om achter dubbelgeparkeerde busjes langs te moeten schieten.
Am Yisrael Chai!
Bij de meeste scholen bij ons hebben of een gele streep,waar je dus niet mag parkeren of een bord met verboden voor auto's.Als een ouder klaagt bij de politie omdat er toch auto's staan dan komen ze gelijk langs om te bekeuren.Dan doen ze het niet zo gauw meer en parkeren in de parkeervlakken.
quote:louise1 schreef op 11 november 2008 @ 11:31:

[...]

Is er dan een parkeerverbod waar de auto's en bus van TO nu parkeren?

Geen idee, maar als ik de situaties rondom de scholen hier bij ons in de buurt of bij mijn werk in de buurt zie 's ochtends, kan ik me voorstellen dat het ook bij deze school 's ochtends zo'n verkeerschaos is.

En tja, bij scholen rennen nogal eens kinderen zomaar de weg op, fietsen slingerende kindjes, lopen kinderen zes rijen breed over straat te zwalken, en dat moet ook allemaal kunnen wat mij betreft. Daar zijn het kinderen voor en de verkeerssituatie moet gewoon veilig zijn. Maar dat is het in ieder geval bij de scholen waar ik wel eens langs kom eigenlijk nooit. Het is toch eigenlijk doodzielig dat je tegenwoordig je kinderen niet lekker zelf naar school kan laten lopen of fietsen omdat het zo gevaarlijk is?
Am Yisrael Chai!
quote:Liv schreef op 11 november 2008 @ 11:30:

Snap de "verdediging" wel hoor: je kind gaat niet voor niets met een busje, das niet voor de lol. En waarschijnlijk heb je ook al genoeg meegemaakt met je kind, dan kun je dit "gezeur"er misschien wel helemaal niet bij hebben (gok ik zo, correct me if i'm wrong....)

Er is nergens (wettelijk) geregeld, door gemeente of het bedrijf, waar je de bus/taxi moet parkeren. En als de gemeente die plek wel heeft aangewezen dan zouden ze er een bord (moeten) neerzetten dat die plek is bestemd als in - en uitstap plaats voor het speciaal vervoer van kinderen.

Als bus/taxichauffeur leer je tijdens de opleiding dat je zo veilig mogelijk kinderen in - en uit laat stappen, en dat je ook aan de veiligheid moet denken van andere verkeer deelnemers.
Helemaal mee eens dat het jammer is dat kinderen niet rustig en veilig naar school kunnen. Ben dan ook blij dat ik zelf straks mijn kinderen bij wijze van spreken over het hek kan tillen en niet met de auto of fiets hoef.

Ben het niet met je eens dat kinderen 6 rijen breed op de straat mogen lopen of zomaar de straat op mogen rennen. Vind het een taak van de ouder of begeleider de kinderen verkeersregels te leren.
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 10:56:

De regels van de gemeente zeggen dat het daar moet. Er zijn parkeerplaatsen, maar die worden om die tijd ingenomen door ouders die ook met de auto komen.

Er zijn ook zat ouders die hun auto ook gewoon langs de straat zetten om hun kind weg te brnegen, maar daar klaagt ze niet over. Ze heeft het op de een of andere manier echt op ons voorzien.

ik snap niet zo goed waarom je je daar druk over maakt.

het busje heeft een officiele plek, door de gemeente aangewezen.

die vrouw zeurt tegen anderen die net zoveel invloed hebben als zij, nl.: nul.

als ze nou ging klagen bij de gemeente zou ze iets daadkrachtiger overkomen.

nu is het gewoon een zeurmiep die blijkbaar in haar werkzaamheden geen invloed heeft en het dus nodig heeft om te zeuren....
quote:TjaTja schreef op 11 november 2008 @ 11:48:

[...]

Er is nergens (wettelijk) geregeld, door gemeente of het bedrijf, waar je de bus/taxi moet parkeren. En als de gemeente die plek wel heeft aangewezen dan zouden ze er een bord (moeten) neerzetten dat die plek bestemd is voor speciaal vervoer.

Als bus/taxichauffeur leer je tijdens de opleiding dat je zo veilig mogelijk kinderen in - en uit laat stappen, en dat je ook aan de veiligheid moet denken van andere verkeer deelnemers.mee eens! heb vanuit mijn werk veel met busjes en aanverwante bedrijven te maken (werk ik een gvt en bijna al onze kinderen gaan naar zmok) er valt meestal prima mee te overleggen, chauffeurs, bedrijven en bij ons de gemeente ook, denken graag mee over de vervoersproblemen waar wij door een verhuizing, omleidingen en het meestal niet al te makkelijke gedrag van de kinderen tegenaan zijn gelopen en samen zijn we toch echt tot erg zinnige oplossingen gekomen.. (behalve het gedrag van de kinderen dan.. )
.
visdiefje

Ik zou anders met het hoofd van de school (waar het busje stopt) gaan praten zodat de school hier actie voor kan ondernemen of dit aan de moeder van het meisje kan doorgeven
quote:louise1 schreef op 11 november 2008 @ 11:49:

Helemaal mee eens dat het jammer is dat kinderen niet rustig en veilig naar school kunnen. Ben dan ook blij dat ik zelf straks mijn kinderen bij wijze van spreken over het hek kan tillen en niet met de auto of fiets hoef.

Ben het niet met je eens dat kinderen 6 rijen breed op de straat mogen lopen of zomaar de straat op mogen rennen. Vind het een taak van de ouder of begeleider de kinderen verkeersregels te leren.

Natuurlijk, dat is hun taak ook. Maar dat hebben ze niet in 1 dag geleerd, daar gaat tijd overheen. En heel eerlijk: juist door die onveilige verkeerssituaties die ervoor zorgen dat 10 jarigen nog steeds niet alleen naar school mogen/kunnen, leren ze dat tegenwoordig minder goed en minder snel. En zelfs als het hen geleerd wordt, zullen kinderen altijd momenten hebben dat ze die aangeleerde regels aan hun laars lappen, daar zijn het kinderen voor. En als het toevallig zo grappig/spannend/leuk spelletje is om met zijn allen zingend naast elkaar te lopen huppelen, zullen ze dat heus doen.

Ik persoonlijk vind het echt jammer dat in vergelijk met onze eigen jeugd, de kinderen van tegenwoordig veel minder bewegingsvrijheid hebben.
Am Yisrael Chai!
Probleem is ook niet alleen dat kinderen met auto's naar school worden gebracht, maar vooral dat al die auto's zo dicht mogelijk bij school geparkeerd moeten worden......

Ik zie het hier voor mijn deur gebeuren: ik woon to een peuterspeelzaal en je wilt niet weten waar mensen hun auto's neerzetten om maar niet een stukje te hoeven lopen: in het grasveld, midden op het fietspad (wat langs de psz loopt), op de stoep..... Terwijl er dus echt zat parkeerplaatsen zijn, maar ja, dan moet je een stukje lopen he..........(gelukkig zijn er een tijdje terug maatregelen genomen en gebeuren dit soort dingen nauwelijks meer hoor)
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 12:29:

Ik trek me dit enorm aan omdat ik al 7 jaar tegen zaken aanloop betreffende mijn zoon. Eerst krijg je nul op rekest op het cb als je meent dat zijn ontwikkeling niet goed verloopt. Het cb wuift het weg.

Dan touwtrekken op de kleuterschool omdat jij zeker weet dat het niet goed gaat met je kind, maar de kleuterjuf vat dat als persoonlijke aanval op en beticht je slecht opvoeden.

Dan zoeken, aanvragen, wachten op diagnose en behandeling.

Oorlog voeren met de gemeente om leerlingenvervoer te krijgen.

Gevechten leveren om de juiste naschoolse opvang te regelen.

Altijd moeten uitleggen als je je kind lid wilt maken van een club of sportvereniging.

Zien hoe je kind wordt afgewezen door buurtkinderen.

Kleine veldslagen met goed- of mindergoedbedoelende buitenstaanders voeren die wel weten hoe ze je kind moeten aanpakken.

En on top of that komt daar afgelopen week dus nog zo'n moeder bij, die wel klaagt maar geen actie onderneemt.

Een parkeerplaats voor de bus regelen , is niet met een telefoontje klaar. Dat moet door allerlei commissies en eerlijk gezegd heb ik daar gewoon geen puf voor. Daarom wil ik met liefde het nr van de ambtenaar die daarover gaat opzoeken en aan haar geven, zodat zij het kan oplossen.

Herkenbaar hoor. Ook ik vecht dagelijks allerlei kleine oorlogjes uit met instanties en andere mensen.

En als je dan net weer zoiets hebt gehad, komt zo'n mens die gezegend is met een gezond kind, zaniken dat jij maar moet optiefen omdat je kind met een busje moet. Ja, ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt (dochter zou niet in de gymclub kunnen) en dan voel je je echt persoonlijk aangevallen en afgewezen, zeker als je net weer eindeloos hebt zitten soebatten met een ambtenaar over een tegemoetkoming in de kosten voor een of andere therapie.
Mijn zoon heeft twee jaar op een medisch kinderdagverbijf gezeten en ging ook met een busje heen en weer. Het mkd begon om 09.15, maar omdat er nog een hele rits kinderen opgehaald moesten worden en het daarom een uur duurde voordat ze bij het mkd waren moest hij midden in de schoolspits worden opgehaald; wij wonen vlak naast een basisschool. Het busje stopte bij ons voor de deur, maar dan was er nog altijd gehannes met ouders die naar school toe reden en ouders die er net vandaan kwamen. Omdat het busje daar stond en er dan geen twee auto's meer naast elkaar door de straat konden kregen we regelmatig getoeter en gescheld naar ons hoofd.

Zoon gaat nu naar een reguliere basisschool maar ik erger me nog steeds rot aan het gedrag van de ouders van die school bij ons. Idd, zo dicht mogelijk bij de school parkeren, met twee wielen op de stoep, waardoor ik gedwongen ben om met mijn kinderwagen en drie kinderen over de straat te lopen om vervolgens een middelvinger naar mijn hoofd te krijgen omdat ik op straat loop.

En als er nu te weinig parkeerplaatsen waren kon ik me er nog wel enigszins in vinden, maar negen van de tien keer zijn er nog zat parkeerplaatsen te vinden, nog geen twee meter van de plek waar ze op de stoep staan. Haast haast haast is het excuus altijd en dat snap ik ook nog wel. Maar vaak zie ik de stoep-parkeerders nog steeds staan te praten op het schoolplein als ik twintig minuten later terug kom van de school van mijn kinderen.

Ik heb verschillende malen de school gebeld en de directie verzocht wat aan het probleem te doen. Dat hielp helemaal niets, totdat ik meldde dat ik de wijkagent had ingeschakeld. Toen werden er ineens heel veel mensen bekeurd en is het een poos goed gegaan.
quote:Visdiefje schreef op 11 november 2008 @ 12:29:

Hallo, wat fijn dat erook begripvolle reacties zijn.

Ik weet dat op een forum zowel voor als tegenstanders van een stelling zijn, maar ik kreeg op het eind de indruk dat men probeerde mij onderuit te halen. Daarom ben ik even een uurtje weggeweest om het te laten bezinken.

- De reden dat de bus voor de school stopt, is omdat er een jongen meemoet die daar in de voorschoolse opvang zit

- De chauffeur en ik vinden allebei dat het beter zou zijn als de opstapplaats ergens anders was (maar kan niet vanwege bovenstaande), en als alternatief zien wij graag een vaste parkeerplek met bord van de gemeente.

Ik trek me dit enorm aan omdat ik al 7 jaar tegen zaken aanloop betreffende mijn zoon. Eerst krijg je nul op rekest op het cb als je meent dat zijn ontwikkeling niet goed verloopt. Het cb wuift het weg.

Dan touwtrekken op de kleuterschool omdat jij zeker weet dat het niet goed gaat met je kind, maar de kleuterjuf vat dat als persoonlijke aanval op en beticht je slecht opvoeden.

Dan zoeken, aanvragen, wachten op diagnose en behandeling.

Oorlog voeren met de gemeente om leerlingenvervoer te krijgen.

Gevechten leveren om de juiste naschoolse opvang te regelen.

Altijd moeten uitleggen als je je kind lid wilt maken van een club of sportvereniging.

Zien hoe je kind wordt afgewezen door buurtkinderen.

Kleine veldslagen met goed- of mindergoedbedoelende buitenstaanders voeren die wel weten hoe ze je kind moeten aanpakken.

En on top of that komt daar afgelopen week dus nog zo'n moeder bij, die wel klaagt maar geen actie onderneemt.

Een parkeerplaats voor de bus regelen , is niet met een telefoontje klaar. Dat moet door allerlei commissies en eerlijk gezegd heb ik daar gewoon geen puf voor. Daarom wil ik met liefde het nr van de ambtenaar die daarover gaat opzoeken en aan haar geven, zodat zij het kan oplossen.

Het had misschien gescheelt als je deze tekst had gebruikt als opening Heel duidelijk, en heel terecht dat het je zo frustreerd.

Ik zou ook met het schoolhoofd gaan praten, en die moeder verder gewoon links laten liggen.

Het schoolhoofd wil vast, net als jij, wel iets doen voor de veiligheid van zijn/haar leerlingen.

Misschien kun je voorstellen dat ze een brief aan de ouders sturen/meegeven met het vriendelijke verzoek om die bepaalde parkeerplek vrij te laten voor het speciale vervoer. Met de medeling erbij dat de "kwestie" besproken zal worden met gemeente en dat ze op de hoogte gehouden worden van de vorderingen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven