Waar hondje kopen

27-04-2016 10:00 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Wij zijn al zo'n 2 jaar op zoek naar een hondje (maltezer, teefje). Wij staan dus al 2 jaar op de wachtlijst bij 3 "erkende kwekers" van stamboomhondjes. Vorige week hebben we, nog maar eens, hun gecontacteerd en laten weten dat wij al 2 jaar wachten. Jammergenoeg staan er nog 18 mensen voor ons op de wachtlijst. En er zijn vorig jaar maar 3 teefjes geboren :'(... Dusja het wachten is dus eindeloos.

Daarom heb ik gisteren een bezoek gebracht aan de lokale dierenzaak. Daar een heel mooi maltezertje gezien, uiteraard, op slag verliefd... Ik weet ook wel dat het onetisch is om bij zogezegde "broodfokkers" te kopen. Het hondje komt uit Slowakije, dus is ingevoer uit een oost-europees land... Ja, i know, maar is dit echt zo slecht?

Onze beide buren hebben ook hondjes van die dierenzaak, en zijn er heel tevreden mee...

En ze geven ook 2 jaar garantie...

Ik weet niet echt wat te doen. Wij willen niet nog langer wachten achter een hondje, het kan nog vele jaren duren vooraleer we een hondje kunnen kopen bij zo'n erkende kweker...

Er is volgens mij gewoon geen alternatief...

Wat denken jullie?

P.S. het aanbod in het dierenasiel houden wij ook al 2 jaar in het oog... daar is er ook geen aanbod... Veelal volwassen honden en héééél zelden maltezers

P.S.-2 Ook horen we vaak via kennissen waar particulieren een nestje zitten hebben. Maar die hondjes zijn al lang besproken telkens wij komen aandraven...
Die kennel klinkt echt fantastisch (not). Pups die veel jonger zijn dan genoemd en die hun inentingen niet hebben gekregen. En als je een beroep doet op "de garantie" geven ze niet thuis.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen mee te werken aan de broodfok in Oost Europa.
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 april 2016 @ 11:00:

[...]

En daar heb je je speciaal voor aangemeld?

Tegenwoordig worden honden in Oost-Europa ook al speciaal gefokt om met winst te exporteren naar het westen. Handeltje he.

Is dat een probleem dan? Ik lees hier al langer mee maar voelde me nooit geroepen om te reageren, nu wel. Mag dat of moest ik daar eerst toestemming voor vragen aan jou? Misschien moet je dat van nu af aan dan even in de algemene forumregels vermelden.

En dat van die Oostblokhonden is niet naar mij gericht vermoed ik? Ik werk zelf voor een dierenasiel en ken de schrijnende Oostbloktoestanden maar al te best.
Maar als ik bij google Maltezer hond in geef, krijg ik een hele lijst met hondjes te koop......Ook in Belgie......Dus eigenlijk snap ik je probleem niet zo....
quote:theamuts schreef op 27 april 2016 @ 12:13:

[...]

Aha, vandaar dat TO niet op de wachtlijsten wordt gezet

Dat het zo persoonlijk wordt bewijst echt wel het niveau hoor van sommigen hier hoor...

ik sta wel degelijk op de wachtlijsten...
quote:Ayoka schreef op 27 april 2016 @ 12:44:

Kan je nu al vertellen dat het hondje dat bij de to terecht komt verwaarloosd zal worden zodra het schattige eraf is en zal worden gebruikt als fokhond.

Begrijp ook echt niet waarom de handel in dieren nog mag bestaan. Broodfokkers, dierenwinkels die dieren verkopen en thuisfokkers zouden illegaal moeten zijn.

Ayoka, waarv beschuldig jij mij eigenlijk van?

Jij kan dat vertellen? Op basis van wat? Ik heb al mij ganse leven een maltezertje. Vroeger kon je er met een vingerknip één kopen bij de erkende kwekers... Er stonden tientallen op de op de lijst van de "maltezer-vereniging" in Belgie... Nu slechts 4...

Dus jij zou alle handel van dieren gewoon verbieden? Dierenwinkels mogen niet meer verkopen en thuisfokkers ook niet? Er blijft niets over!!

Uw beschuldiging is makkelijk getypt é, maar denk in het vervolg 2 keer na aub.

Mijn vorige maltezer is gestorven aan lymfyklierkanker... Ik heb 5000 euro neergelegd om haar leven met enkele maanden te verlengen. ik verzeker u dat ieder hondje die bij mij terecht komt niets tekort zal hebben.
Waarom wil je persé een vrouwtje?

Ik heb zelf een maltezer mannetje had.

Omdat door het werk hij niet de aandacht gekregen heeft die hij nodig had, heb ik hem afgegeven aan een heel

lief vrouwtje met nog een ander klein hondje.

Het deed zeer, maar ik wist dat het het beste voor hem was.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat het in ieder geval een hartstikke lief en speels hondje was.

Het was een hondje van alles. Hij wilde spelen, stoeien, maar ook knuffelen enz.

Hij was ook erg leergierig en leerde dan ook snel de commando's en de trucjes.

Aggresief was hij nooit. Hij was een vriendje voor iedereen

Als je sneller een Maltezer wilt hebben, dan zou ik zeggen kijk dan ook naar een mannetje.

Die zijn ook hartstikke lief!! En als ze qua leeftijd (de cijfertjes ervan) misschien 'volwassen' zijn, betekend het niet dat

ze dat dan ook 'echt' zijn .
quote:dojobo schreef op 27 april 2016 @ 13:05:

Maar als ik bij google Maltezer hond in geef, krijg ik een hele lijst met hondjes te koop......Ook in Belgie......Dus eigenlijk snap ik je probleem niet zo....Plaats je de links aub?
Ik heb niet alles gelezen maar ik zou contact opnemen met de rasvereniging. Daar weten ze precies wat er waar verwacht wordt aan pups en herplaatsen gaan ook meestal via de vereniging. En wat ook kan helpen is gewoon eens bellen met een fokker. Dat heb ik ook gedaan (voor mijn katten weliswaar) en zo ben ik aan een paar superlieve en kerngezonde katten gekomen, die niet geschikt zijn voor shows....maar dat vind ik ook niet boeiend. Deze katten zijn nooit officieel op de site van de fokker gekomen.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 13:12:

[...]

Jij kan dat vertellen? Op basis van wat? Ik heb al mij ganse leven een maltezertje. Vroeger kon je er met een vingerknip één kopen bij de erkende kwekers... Er stonden tientallen op de op de lijst van de "maltezer-vereniging" in Belgie... Nu slechts 4...

Dus jij zou alle handel van dieren gewoon verbieden? Dierenwinkels mogen niet meer verkopen en thuisfokkers ook niet? Er blijft niets over!!

Mijn vorige maltezer is gestorven aan lymfyklierkanker... Ik heb 5000 euro neergelegd om haar leven met enkele maanden te verlengen. ik verzeker u dat ieder hondje die bij mij terecht komt niets tekort zal hebben.

Ja en dus dierenvriend je dacht ik heb wel weer genoeg gedaan ik ga nu even de hondenhandel in stand houden dat heb ik wel verdiend.

Je bent gewoon schuldig aan dierenmishandeling als je zo'n pup koopt en de andere kant op kijkt.
Of je kijkt in Duitsland

https://www.ebay-kleinanz ... haustiere/malteser/k0c130

Voorbeeld:

54411 Rheinland-Pfalz - Hermeskeil

Erstellungsdatum:

27.04.2016

Anzeigennummer:

459657476

Art:

Malteser

00078

Beschreibung

Malteser Weibchen 2jahre alt aus Zeitgründen in liebevolle Hände abzugeben.

Sie ist sehr verschmust und verspielt..

Sehr kinderlieb..

300 Euro.
TO, heb je de links gelezen die ik in mijn vorige posts heb gezet? Gezien dat de garantie die deze broodfokker geeft een wassen neus is? Dat hondjes ziek worden meegegeven? Dat dierenartsen in het complot zitten omdat ze meer om hun bankrekening geven dan om dierenwelzijn?

(En nou heb ik het maar even niet over het dierenleed achter deze walgelijke handel.)
Wat een verschrikkelijk mens ben jij TO. Gewoon bewust een broodfokpupje kopen uit slechte omstandigheden, omdat je zo nodig een bepaald type hondje wil. Dat de moederhond ergens in een schuur ligt te creperen interesseert je niet. En het dan ook nog goed praten, omdat er ook kinderen zijn die in slechte omstandigheden werken. Duidelijk geen echte hondenliefhebber. Ik heb niet snel dat ik me hier iets aantrek, maar dit topic toch echt wel. Ik ben sowieso geen fan van gefokte honden (neem zelf altijd asielhonden), maar als je dat dan toch zo nodig wil, zorg er dan in ieder geval voor dat dit op een goede en hondvriendelijke manier is gebeurd.

[...]

Mijn vorige maltezer is gestorven aan lymfyklierkanker... Ik heb 5000 euro neergelegd om haar leven met enkele maanden te verlengen. ik verzeker u dat ieder hondje die bij mij terecht komt niets tekort zal hebben.Maar die moeder die in een donkere schuur in haar eigen vuil ligt interesseert je niet.
ja ik heb ze gelezen...

Ik wil er ook wel bijzeggen dat ik raad heb gevraagd aan mijn dierenarts... De dierenarts (van die dierenzaak) die de hondjes controleert bij aankomst was hem gekend en leek hem een eerlijk persoon... Volgens die arts doen zij niet aan import bij "criminelen", maar worden de hondjes gefokt bij particulieren en opgekocht om hier te verkopen. Er is heel weinig vraag naar rashondjes in oost-europa.

Wat is dat het verschil met de particulieren hier?

Ik weet wel, ik moet niet alles geloven wat ze zeggen. Maar dit komt van mijn dierenarts die geen enkele band heeft met die zaak...
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 13:30:

ja ik heb ze gelezen...

Ik wil er ook wel bijzeggen dat ik raad heb gevraagd aan mijn dierenarts... De dierenarts (van die dierenzaak) die de hondjes controleert bij aankomst was hem gekend en leek hem een eerlijk persoon... Volgens die arts doen zij niet aan import bij "criminelen", maar worden de hondjes gefokt bij particulieren en opgekocht om hier te verkopen. Er is heel weinig vraag naar rashondjes in oost-europa.

Wat is dat het verschil met de particulieren hier?

Ik weet wel, ik moet niet alles geloven wat ze zeggen. Maar dit komt van mijn dierenarts die geen enkele band heeft met die zaak...Waarom stel je een vraag in je OP terwijl het je geen ruk interesseert wat het antwoord is?
Tjezus, wat vals
quote:dogunia schreef op 27 april 2016 @ 13:30:

[...]

Maar die moeder die in een donkere schuur in haar eigen vuil ligt interesseert je niet.

Eerlijk gezegd geloof ik het gewoon niet... Waarom zou die moeder in haar eigen vuil liggen omdat ze in oost-europa geboren is...

Ongetwijfeld dat er een onetische maffia zit die honden zonder respect behandelen... Maar het is niet omdat er een filmpje verschenen is over de mishandeling van hondjes in oost-europa. Dat ieder hondje die daar gekocht wordt in dergelijk omstandigheden opgroeit...

Ik ben 100% tegen broodfok op de manier die jij aanhaalt. Enkel betwijfel ik sterk of dat dit werkelijk de realiteit en niet eerder uitzonderlijk is...

Het is niet omdat er 1 belg een terrorist is dat we allemaal terroristen zijn.

ik vind het gewoon nogal kort door de bocht...
quote:MevrouwJack schreef op 27 april 2016 @ 13:35:

[...]

Waarom stel je een vraag in je OP terwijl het je geen ruk interesseert wat het antwoord is?

Omdat ik wil weten hoe anderen hun hondje aankopen... maar sommigen schreeuwen hier moord en brand omdat ik een aankoop uit een dierenwinkel overweeg.

Ik neem aan dat zij de eersten zijn die de helft van hun loon gaan afstaan om al het kwade uit de wereld te helpen???

De mens is van nature uit een hypocriet maar sommigen hebben het er toch wel erg van
Heb niet alle reacties gelezen,maar lees dit verhaal AUB eens.Voordat je besluit een hondje uit broodfok te kopen.

Mama

Je wordt wakker op een koude kennelvloer met een maag die pijn doet van de honger en tepels die zijn opgezwollen van de melk voor je puppies. Het voeden put je uit, maar omdat je een goede mama bent gaan je kinderen voor alles en ben je zelfs bereid om je laatste restje levenskracht aan je pups door te geven. Je hebt geen eten, je ziet geen daglicht en het enige waar je leven nog om draait is de veiligheid van je pups.

Je kunt je poten niet strekken, je weet niet wat een wandeling is. Laat staan dat je weet hoe gras ruikt of modder aan je poten voelt. Je hebt nog nooit op een stok gekauwd of een aai over je kop gevoeld. Je weet niet hoe een vriendelijke stem klinkt, of hoe een kussen onder je lichaam voelt. Je kent alleen het staal op je uitstekende botten.

Je weet hoe je gedekt moet worden, je weet dat je beter niet tegen kunt stribbelen. Als je dat wel doet, dan wordt je vastgebonden op een apparaat dat je dwingt om je te laten verkrachten door een reu. Een reu die niet beter weet, want ook hij kent slechts een hok en een donkere ruimte.

Je veranderd van een jonge hond met hoop op een betere toekomst in een oude teef met hangende tepels en een schurftige huid. Die aai gaat nooit meer komen omdat je lelijk bent.

Jouw enige doel is het baren en voeden van pups. Pups waarvan je na 6 weken afscheid moet nemen. En dan komt er een dekking, en dan komen de volgende kinderen die bij je worden weggerukt als ze groot genoeg zijn.

Je raakt afgestompt en emotieloos. Van je pups durf je niet meer te houden omdat je weet dat elke keer het afscheid nadert. Je kop blijft hangen, je ogen raken zo gewend aan het duister dat je deels blind word. Je bent blij dat niemand je meer ziet. Want je voelt je het gezien worden niet meer waard.

Iedereen ziet de schrijnende "kofferbakpups", maar jou zijn ze vergeten. Want pups zijn schattig en worden massaal gekocht, terwijl jij wegkwijnt in het donker.

Verstopt, ver weg van de buitenwereld.

Denk aan de moeders als je in de verleiding komt om in de val van de puppyfabriek te trappen. Want achter elke pup staat een moeder die haar leven al lang heeft opgegeven. Als wij - de mensen- niet meer kopen, komt er allicht een einde aan het uitzichtloze bestaan van de fokteef.

Denk na voordat je een schattige puppy uit het buitenland adopteert. Denk na voordat je afreist voor een bezoekje aan een fokker met meerdere rashonden.

Vergeet de mama's niet.

Tekst komt van facebook.Zoek even onder de naam:'koop hier nooit een pup' en je ziet de meest schreinende gevallen voorbij komen.

Denk er nog eens goed over na...liever nog een jaar wachten,dan de broodfok in stand houden.
Waarom niet gewoon nu een leuk en lief (en evt ouder uit het asiel) hondje kopen? Hebben jullie al iets om je aandacht op te richten en maakt het wachten makkelijker. Koop je over een paar jaar je droom maltezer puppy als je bovenaan staat bij de wachtlijst van een fokker.
Geen....
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 13:39:

[...]

Omdat ik wil weten hoe anderen hun hondje aankopen... maar sommigen schreeuwen hier moord en brand omdat ik een aankoop uit een dierenwinkel overweeg.

Ik neem aan dat zij de eersten zijn die de helft van hun loon gaan afstaan om al het kwade uit de wereld te helpen???

De mens is van nature uit een hypocriet maar sommigen hebben het er toch wel erg vanWat een stompzinnige reactie, de inhoudelijke argumenten zijn op blijkbaar?
Tjezus, wat vals
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 13:39:

[...]

De mens is van nature uit een hypocriet maar sommigen hebben het er toch wel erg vanWie zonder zonde is werpe de eerste steen.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 13:37:

[...]

Eerlijk gezegd geloof ik het gewoon niet... Waarom zou die moeder in haar eigen vuil liggen omdat ze in oost-europa geboren is...

Ongetwijfeld dat er een onetische maffia zit die honden zonder respect behandelen... Maar het is niet omdat er een filmpje verschenen is over de mishandeling van hondjes in oost-europa. Dat ieder hondje die daar gekocht wordt in dergelijk omstandigheden opgroeit...

Ik ben 100% tegen broodfok op de manier die jij aanhaalt. Enkel betwijfel ik sterk of dat dit werkelijk de realiteit en niet eerder uitzonderlijk is...

Het is niet omdat er 1 belg een terrorist is dat we allemaal terroristen zijn.

ik vind het gewoon nogal kort door de bocht...Alleen al hierom hoop ik dat het je nooit lukt om aan zo'n, of überhaupt een puppy te komen.
quote:amby schreef op 27 april 2016 @ 13:45:

[...]

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.Inderdaad!!!
quote:MevrouwJack schreef op 27 april 2016 @ 13:43:

[...]

Wat een stompzinnige reactie, de inhoudelijke argumenten zijn op blijkbaar?Stompzinnig? Noem het zoals je wil. Maar veel rationele praat komt er ook niet uit uw mond

[...]

Jij kan dat vertellen? Op basis van wat?

Op basis van je reacties.

O.a:

Het moet perse een teefje zijn..maakt niet uit waar het dier vandaan komt....het moet perse een pup zijn zodat het zich kan vormen..

Je weet totaal niet waar je aan begint en daarom geloof ik ook niet dat je al eerder een hond hebt gehad. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn want er zijn hondencursussen,maar dat je broodfok verdedigt geeft aan dat je zeer egoistisch bent. Kan jou het schelen dat levende wezens een hels leven hebben..zolang jij maar dat schattige vrouwelijk maltezer pupje vandaag nog in huis kan sluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven