Waar hondje kopen

27-04-2016 10:00 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Wij zijn al zo'n 2 jaar op zoek naar een hondje (maltezer, teefje). Wij staan dus al 2 jaar op de wachtlijst bij 3 "erkende kwekers" van stamboomhondjes. Vorige week hebben we, nog maar eens, hun gecontacteerd en laten weten dat wij al 2 jaar wachten. Jammergenoeg staan er nog 18 mensen voor ons op de wachtlijst. En er zijn vorig jaar maar 3 teefjes geboren :'(... Dusja het wachten is dus eindeloos.

Daarom heb ik gisteren een bezoek gebracht aan de lokale dierenzaak. Daar een heel mooi maltezertje gezien, uiteraard, op slag verliefd... Ik weet ook wel dat het onetisch is om bij zogezegde "broodfokkers" te kopen. Het hondje komt uit Slowakije, dus is ingevoer uit een oost-europees land... Ja, i know, maar is dit echt zo slecht?

Onze beide buren hebben ook hondjes van die dierenzaak, en zijn er heel tevreden mee...

En ze geven ook 2 jaar garantie...

Ik weet niet echt wat te doen. Wij willen niet nog langer wachten achter een hondje, het kan nog vele jaren duren vooraleer we een hondje kunnen kopen bij zo'n erkende kweker...

Er is volgens mij gewoon geen alternatief...

Wat denken jullie?

P.S. het aanbod in het dierenasiel houden wij ook al 2 jaar in het oog... daar is er ook geen aanbod... Veelal volwassen honden en héééél zelden maltezers

P.S.-2 Ook horen we vaak via kennissen waar particulieren een nestje zitten hebben. Maar die hondjes zijn al lang besproken telkens wij komen aandraven...
En een bichon? Is dat niks?
quote:tvp schreef op 27 april 2016 @ 14:27:

[...]

Alle nieuwsbronnen zitten in dat complot? Oké....

Uiteraard zijn er malifide dealers... maar die worden ook aangepakt door de overheid.... Ik zeg niet dat het niet meer bestaat.

Nogmaals. Om onmiddellijk te zeggen dat honden die aangeboden worden door professionele handelaars uit een maffia-praktijk komen vind ik kort door de bocht...
Dit is een vereniging die zwerfhonden redt in Spanje en huizen voor ze zoekt:

http://ainf.nl/ainf/stichtingsverhaal.html

Het kan nooit kwaad om je zoektocht te verruimen.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:27:

[...]

Ik wring mij in geen enkele bocht... zowat 90 % van de antwoorden heb ik iets aan...

Het enige wat jij hier doet is ruzie maken en op de man spelen... als jij dat leuk vind heb ik er geen problemen mee hoor. Wie weet valt er toch per ongeluk iets bruikbaars uit uw toetsenbord.

Ga toch weg mens. Je valt mensen die met goede argumenten komen (de 90% waar je niks aan hebt volgens jou) aan door te zeggen "jullie geven vast je halve salaris niet weg dus je bent hypocriet". Dat slaat echt helemaal nergens op en laat zien dat je blijkbaar niks beters te zeggen hebt. Maar goed, je wilt ook een inhoudelijke reactie:

Optie 1: wachten

Optie 2: nog verderweg gaan zoeken

Optie 3: een ouder rashondje uitzoeken in combinatie met optie 1

Optie 4: op zoek gaan naar een ander ras

Nou, compleet nutteloze inhoudelijke reactie dus, want dit staat al 100x in dit topic en je doet toch je eigen zin. Moet je helemaal zelf weten, ik snap alleen nog steeds niet waarom het nodig is om dan een topic te openen.

Maar goed, je hebt duidelijk een betonplaat voor je hoofd dus succes ermee verder.
Tjezus, wat vals
quote:parbleumondieu schreef op 27 april 2016 @ 14:29:

[...]

Ik denk dat wel. Compassie met dieren ontstaat namelijk pas als de levensstandaard van de mensen zelf een bepaald peil heeft bereikt.De levensstandaard is oost-europa is hetzelfde als in west-europa hoor. Het is niet omdat ze wat armer zijn dat ze een mindere levensstandaard hebben. Ik reis heel veel naar oost-europe voor mijn werk. Geloof me, er is geen verschil in mentaliteit, ,en mensen hebben daar ook hondjes die ze graag zien. En daar zijn ook fokkers die te betrouwen zijn, er zijn ook die niet te betrouwen zijn, net zoals in belgie...
quote:Anyco schreef op 27 april 2016 @ 14:30:

Ik zie een rood aangelopen grote kleuter voor me (met snot aan de neus en krokodillentranen over de wangen), nouhouhou jullie zijn allemaal niet aardig, ik wil gewoohoohoon een puppy en ik wil het nuhuhu...

Jank, jank.

Hier hoor

Ik zou al die verhalen over broodfokkers ook niet geloven, bij jouw puppy is het allemaal heel anders natuurlijk. Gekke concurrenten die willen natuurlijk de prijs opdrijven in plaats van een ras/dier beschermen tegen gekken.hoe laag...
quote:parbleumondieu schreef op 27 april 2016 @ 14:03:

[...]

Als je logisch nadenkt, kun je toch wel denken dat in veel landen de dieren niet met respect worden behandeld? Men kijkt daar nu eenmaal anders tegen dieren aan dan in Nederland en dus zullen ze zoveel mogelijk winst halen uit een dier, ongeacht hoe het dier zich daarbij voelt. Aangezien men ervan uitgaat dat dieren geen of amper gevoelens hebben. En als ze dat hebben, dat dit van geen belang is.

In Frankrijk kijkt men al anders tegen dieren aan dan hier en dat is dan nog een 'beschaafd' Europees land.Dat laatste had ik toevallig ook net in gedachten. Hoe zuidelijker je komt, hoe minder diervriendelijk, dikwijls komen die honden het huis niet eens in. Veel kettinghonden, waakhonden in een te kleine kennel die de hele dag in de zon staat. In Spanje en Italië idem. In Turkije hebben de mensen helemaal niets met honden (onrein) , waakhonden zie je wel, die worden in het gareel gehouden door ze zo nu en dan te schoppen of te slaan. In de steden zie je wel steeds meer mensen met een huishond die soms overdreven wordt vertroeteld. Het viel me bij een kennis in Istanbul op dat hij en zijn vrouw en kinderen geen idee hebben wat goed is voor een hond en hoe je een hond moet opvoeden. Bij hun was het doodknuffelen en doodvoeren.
verba volant, scripta manent.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:31:

[...]

Ik weet ook wel dat iedereen het hier goed bedoel hoor. Maar om alle dierenwinkels te beschuldigen van "illegale" broodfok... heb er sterk mijn twijfels bij...

Da's nou net de pest van broodfok: het is niet illegaal. Slecht voor dieren zorgen, da's illegaal. Vaccinatiepaspoorten vervalsen, da's illegaal. Maar pups importeren uit het Oostblok om ze te verkopen is dat niet.quote:Misschien ben ik naiief omdat ik een hondje wil die bijna niet aangeboden wordt (behalve bij een professionele handelaar)Maar snap je dan niet dat JUIST omdat die hondjes bijna niet aangeboden wordt het heel lucratief is om in een land waar de kosten laag zijn en de controle nihil is, een schuur vol te douwen met honden en de pups zo snel mogelijk tegen zoveel mogelijk geld te verkopen? Dat juist omdat de vraag zo groot is en het aanbod zo klein er mensen bovenop duiken die geen verstand hebben van honden, er niet eens affiniteit mee hebben maar alleen maar geld willen verdienen?
TO, heb je mijn berichtje op pagina 1 gelezen?
quote:MevrouwJack schreef op 27 april 2016 @ 14:37:

[...]

Ga toch weg mens. Je valt mensen die met goede argumenten komen (de 90% waar je niks aan hebt volgens jou) aan door te zeggen "jullie geven vast je halve salaris niet weg dus je bent hypocriet". Dat slaat echt helemaal nergens op en laat zien dat je blijkbaar niks beters te zeggen hebt. Maar goed, je wilt ook een inhoudelijke reactie:

Optie 1: wachten

Optie 2: nog verderweg gaan zoeken

Optie 3: een ouder rashondje uitzoeken in combinatie met optie 1

Optie 4: op zoek gaan naar een ander ras

Nou, compleet nutteloze inhoudelijke reactie dus, want dit staat al 100x in dit topic en je doet toch je eigen zin. Moet je helemaal zelf weten, ik snap alleen nog steeds niet waarom het nodig is om dan een topic te openen.

Maar goed, je hebt duidelijk een betonplaat voor je hoofd dus succes ermee verder.

Wat een agressieve reactie... blijkbaar vol frustratie...En al mijn reacties verdraaien in uw voordeel, kan je uw punt niet maken met de waarheid?

Maar goed, ik blijf beleefd... Dank voor de reactie
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:38:

[...]

hoe laag...

Hoe zo laag?

Jij komt zo op mij (en niet alleen mij denk ik) over.

Ik wil het, ik wil het, ik wil het....
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:34:

[...]

Uiteraard zijn er malifide dealers... maar die worden ook aangepakt door de overheid.... Ik zeg niet dat het niet meer bestaat.

Nogmaals. Om onmiddellijk te zeggen dat honden die aangeboden worden door professionele handelaars uit een maffia-praktijk komen vind ik kort door de bocht...

Waarom denk jij dat de honden uit Slowakije (zeg je zelf in de OP) komen in plaats van uit België of voor mij part Duitsland of Nederland of zo? Vast niet omdat ze in Slowakije zulke goede wetgeving hebben op het gebied van dierenbescherming. Waarschijnlijk wel omdat daar op grotere schaal gefokt kan worden en het goedkoper is (en goedkoper kan, vanwege gebrek aan wetgeving). Waarom hou je zo vast aan je struisvogelstrategie?

Overigens, de Oost-Europeanen die ik ken, hebben inderdaad zeer andere opvattingen over huisdieren. Een huisdier is voor hen meer een gebruiksvoorwerp dan onderdeel van het gezin.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:37:

[...]

De levensstandaard is oost-europa is hetzelfde als in west-europa hoor. Het is niet omdat ze wat armer zijn dat ze een mindere levensstandaard hebben. Ik reis heel veel naar oost-europe voor mijn werk. Geloof me, er is geen verschil in mentaliteit, ,en mensen hebben daar ook hondjes die ze graag zien. En daar zijn ook fokkers die te betrouwen zijn, er zijn ook die niet te betrouwen zijn, net zoals in belgie...Als je voor je werk vaak naar Oost Europa moet, waarom breid je je zoektocht niet uit naar daar dan? Als je daar ter plekke de moederhond ziet en zij en de puppies worden goed verzorgd en wonen in huis, dan weet je ook dat je meer kans hebt op een gezond hondje en dat je niet met broodfokkers van doen hebt.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:24:

[...]

Hoe meer ik van u lees hoe meer ik twijfel of u wel meerderjarig bent... Krijg je geen hondje van je ouders en moet je hier je frustratie wat kwijt misschien?

En jij vind mijn reactie laag?

Jouw reactie is op de man
Zie je wel. Zeer andere opvattingen. Gelukkig zijn er ook organisaties die zich inzetten voor dierenrechten.

Currently, animals in Slovakia are seen as items, such as televisions and furniture, with little to no power to prosecute abusive owners. http://en.rsi.rtvs.sk/articles/society/ ... n-slovakia
quote:Bij_Zonder schreef op 27 april 2016 @ 14:39:

[...]

Da's nou net de pest van broodfok: het is niet illegaal. Slecht voor dieren zorgen, da's illegaal. Vaccinatiepaspoorten vervalsen, da's illegaal. Maar pups importeren uit het Oostblok om ze te verkopen is dat niet.

[...]

Maar snap je dan niet dat JUIST omdat die hondjes bijna niet aangeboden wordt het heel lucratief is om in een land waar de kosten laag zijn en de controle nihil is, een schuur vol te douwen met honden en de pups zo snel mogelijk tegen zoveel mogelijk geld te verkopen? Dat juist omdat de vraag zo groot is en het aanbod zo klein er mensen bovenop duiken die geen verstand hebben van honden, er niet eens affiniteit mee hebben maar alleen maar geld willen verdienen?

Tuurlijk snap ik dat... Maar wat ik wil duidelijk maken is dat dit hier ook gebeurt. Dus een pup kopen die hier gefokt is geeft ook geen garantie... De prijs voor een maltezer is hier 1900 euro... Als ze zo'n 10 pups per jaar verkopen hebben ze een hele mooie bijverdienst. En aangezien ze particulier zijn, is alles in het zwart en is er niets van controle...

Snap je dat het hier ook serieus kan mislopen... Dat is net mijn hele punt.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:27:

[...]

Ik wring mij in geen enkele bocht... zowat 90 % van de antwoorden heb ik iets aan...

Het enige wat jij hier doet is ruzie maken en op de man spelen... als jij dat leuk vind heb ik er geen problemen mee hoor. Wie weet valt er toch per ongeluk iets bruikbaars uit uw toetsenbord.

Oh ja, nog zo'n fijne sneer....

Huil maar lekker door hoor.
Een puppy of kitten uit oost europa staat heus niet altijd gelijk aan broodfok.

Ik heb zelf 2 raskatten van 2 verschillende catteries. 1 van de catteries heeft een kat uit Polen. Kat komt voort uit hele goede lijnen en afkomstig van een gerenommeerde cattery. Ze zijn ook zelf naar Polen gegaan om de kat op te halen.

En dat is wel het verschil met puppies die in grote aantallen in kratten naar Nederland/België worden gesmokkeld en puur voor het geld hier worden verhandeld.
quote:Anyco schreef op 27 april 2016 @ 14:42:

[...]

Hoe zo laag?

Jij komt zo op mij (en niet alleen mij denk ik) over.

Ik wil het, ik wil het, ik wil het....

Ik heb nog niets beslist, ik speel gewoon advocaat van de duivel en probeer wat rationeel te argumenteren. Kan ik niet aan doen dat sommigen boos worden en mij uitschelden voor kleuter.

Maar je doet maar hoor, ik heb er totaal geen last van. Ik beeld mij ook een marginaal geval in... Alle soorten mensen in de wereld, Het is uiteraard ook uw recht om uw mening te geven.
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:37:

[...]

De levensstandaard is oost-europa is hetzelfde als in west-europa hoor. Het is niet omdat ze wat armer zijn dat ze een mindere levensstandaard hebben. Ik reis heel veel naar oost-europe voor mijn werk. Geloof me, er is geen verschil in mentaliteit, ,en mensen hebben daar ook hondjes die ze graag zien. En daar zijn ook fokkers die te betrouwen zijn, er zijn ook die niet te betrouwen zijn, net zoals in belgie...Welk(e) land(en) bedoel je hier?
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:42:

[...]

Wat een agressieve reactie... blijkbaar vol frustratie...En al mijn reacties verdraaien in uw voordeel, kan je uw punt niet maken met de waarheid?

Maar goed, ik blijf beleefd... Dank voor de reactieDat komt waarschijnlijk omdat je als een drammerige kleuter overkomt.
quote:Anyco schreef op 27 april 2016 @ 14:44:

[...]

En jij vind mijn reactie laag?

Jouw reactie is op de man Haar reactie ook...
quote:Jc2 schreef op 27 april 2016 @ 14:46:

[...]

Tuurlijk snap ik dat... Maar wat ik wil duidelijk maken is dat dit hier ook gebeurt. Dus een pup kopen die hier gefokt is geeft ook geen garantie... De prijs voor een maltezer is hier 1900 euro... Als ze zo'n 10 pups per jaar verkopen hebben ze een hele mooie bijverdienst. En aangezien ze particulier zijn, is alles in het zwart en is er niets van controle...

Snap je dat het hier ook serieus kan mislopen... Dat is net mijn hele punt.

Maar je gaat hier toch geen pup kopen van een fokker waar je duidelijk ziet dat er niet goed voor de beestjes wordt gezorgd? Een goede fokker keurt ook de mensen die om een hond komen, dat geeft aan dat ze goed met hun honden begaan zijn. Fokkers die hun pups zomaar aan andere bedrijven doorverkopen, die die pups in een auto laden en Europa doorkruisen, zijn in mijn ogen dus per definitie geen goede fokkers, omdat ze niet inzitten met waar hun pup naartoe gaat.

Feit is dat jij niet weet wat er in Oost-Europa gebeurd, tenzij je van je werkbezoeken gebruik maakt om daar ter plaatse te gaan controleren of het goede fokkers zijn of niet. En het beestje dan in goede omstandigheden te vervoeren naar hier.
quote:tvp schreef op 27 april 2016 @ 14:48:

[...]

Welk(e) land(en) bedoel je hier?polen, tsjechie, kroatië, slowakije, hongarije
quote:wyandotje schreef op 27 april 2016 @ 14:48:

[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je als een drammerige kleuter overkomt.

Tja en jij komt hier in mijn topic enkel wat verwijten slingeren... wie is er dan de kleuter?

Begrijp niet waarom je hier dat je tijd aan verdoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven