Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
quote:Lotte35 schreef op 23 april 2016 @ 17:28:

[...]

Ik zal je eens een foto sturen van hoe ik eruit zie, als ik gejankt heb.

Dan kom je wel terug op je uitspraak Ik geloof je
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De hemel zij dank

*Bergt jankfoto weer op*
Mijn moeder zei een paar jaar terug dat ik zelf moet weten of ik wel of niet zoen. Maar als ik het wel zou doen, niemand in de gaten zou hebben dat ik Autisme had. Als ik niet wilde opvallen, daar ging het om. Het boeide me verder niet. Autisme is meer dan alleen niet willen zoenen. Ik vind het juist handiger als mensen het weten. Nu hoor ik haar er niet meer over. Ze weet dat sommige dingen gewoon een stap te ver zijn.
johnson
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Gaan jullie nog iets doen met Koningsdag?

Ik ga 's middags foto's maken in de speeltuin met een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant maak ik er mensen (vooral mijn oom) blij mee en ze zijn tevreden over mijn foto's. Ik vind het ook de meest relaxte taak. Lekker op mezelf, beetje rondlopen, af en toe een pauze nemen (ook handig omdat je anders steeds dezelfde kinderen op de foto hebt). Dus ik ben wel blij dat ik dit mag doen. Doe ik liever dan heel de tijd honkvast bij een spel staan.

De mindere kant is dat ik wel bekaf ga zijn aan het eind van de middag. Al die drukte, harde muziek. Het koude weer helpt er ook niet aan mee. Het dubbele gevoel is dat ik ergens fijn vind dat er op me gerekend wordt. Maar aan de andere kant voelt het ook beklemmend. Dat ik altijd op die dag bezet ben i.p.v doen waar ik zin in heb. Dat gevoel zit me nogal eens dwars. Dat heb ik met meer dingen. Daar vind ik niet echt rust in, lijkt wel.

Kennen jullie dat? Wel dingen willen, maar ook gauw beklemd voelen omdat je iets "moet".
quote:hondenmens schreef op 26 april 2016 @ 16:40:

Kennen jullie dat? Wel dingen willen, maar ook gauw beklemd voelen omdat je iets "moet".

Of ik dat ken?

Het is the story of my life!

Ik had dat ook heel erg met mijn werk.

Voelde me heel trots dat ik 'echt meedraaide', maar tegelijk maakte heb me gek, omdat ik de druk helemaal niet aankon.

Over mijn werk gesproken; ik heb vanmorgen ook nog gewerkt.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan

Het was namelijk zo, dat mijn verlofdag van vandaag was 'opgelost' door de stagiaire in mijn plaats te zetten. Een meisje met amper ervaring, eerstejaars. Nou, en de tandarts waar ik mee werk is er eentje voor gevorderden, om het maar even mild uit te drukken. Zijn werktempo is heel hoog, en hij is ontzettend kritisch. De paar keer dat de stagiaire hem heeft geassisteerd was ze daarna helemaal van slag. Ik vond het dan ook belachelijk dat ze vandaag de hele dag bij hem zou moeten staan.

Dus ik heb gisteren aangeboden om vanmorgen toch nog te gaan werken.

Iedereen was heel erg blij, dat gaf me een enorm goed gevoel.

Hetzelfde gevoel wat jij waarschijnlijk van je oom krijgt, hondenmens, als hij blij is dat je foto's komt maken.

Maar man oh man, wat was het een zware ochtend.

Moeilijke behandelingen die uitliepen en daarbovenop ook nog eens een pijnklacht die uitliep.

Toch ben ik heel blij dat ik gegaan ben, want met deze ochtend is mijn laatste restje twijfel weg.

Ik heb echt, echt, ECHT de goede beslissing genomen door hiermee te stoppen.

Ben blij met dat inzicht.
quote:Lotte35 schreef op 26 april 2016 @ 17:20:

[...]

Of ik dat ken?

Het is the story of my life!

Ik had dat ook heel erg met mijn werk.

Voelde me heel trots dat ik 'echt meedraaide', maar tegelijk maakte heb me gek, omdat ik de druk helemaal niet aankon.

Over mijn werk gesproken; ik heb vanmorgen ook nog gewerkt.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan

Het was namelijk zo, dat mijn verlofdag van vandaag was 'opgelost' door de stagiaire in mijn plaats te zetten. Een meisje met amper ervaring, eerstejaars. Nou, en de tandarts waar ik mee werk is er eentje voor gevorderden, om het maar even mild uit te drukken. Zijn werktempo is heel hoog, en hij is ontzettend kritisch. De paar keer dat de stagiaire hem heeft geassisteerd was ze daarna helemaal van slag. Ik vond het dan ook belachelijk dat ze vandaag de hele dag bij hem zou moeten staan.

Dus ik heb gisteren aangeboden om vanmorgen toch nog te gaan werken.

Iedereen was heel erg blij, dat gaf me een enorm goed gevoel.

Hetzelfde gevoel wat jij waarschijnlijk van je oom krijgt, hondenmens, als hij blij is dat je foto's komt maken.

Maar man oh man, wat was het een zware ochtend.

Moeilijke behandelingen die uitliepen en daarbovenop ook nog eens een pijnklacht die uitliep.

Toch ben ik heel blij dat ik gegaan ben, want met deze ochtend is mijn laatste restje twijfel weg.

Ik heb echt, echt, ECHT de goede beslissing genomen door hiermee te stoppen.

Ben blij met dat inzicht.

Ah jij snapt het. Toch dapper dat je nog bent gaan werken vanmorgen ondanks dat het zo zwaar was. Ik zou er helemaal de zenuwen van krijgen. Maar voor jou vast ook wel een goed gevoel dat je met tandarts voor gevorderden kunt werken. Dan ben je wel een van de betere.

Het is wel wat anders die foto's maken natuurlijk. Daar zitten niet zoveel eisen aan. Het gaat niet om snelheid. Als het maar genoeg foto's zijn en goeie. En het is vrijwillig.
quote:hondenmens schreef op 26 april 2016 @ 17:48:

Het is wel wat anders die foto's maken natuurlijk. Daar zitten niet zoveel eisen aan. Het gaat niet om snelheid. Als het maar genoeg foto's zijn en goeie. En het is vrijwillig.

Dan nog begrijp ik heel goed de druk die je ervaart.

Ook vrijwillige activiteiten kunnen je een beklemmend gevoel geven.

Gewoon, omdat je weet dat er op je gerekend wordt.

Dat 'men' iets van je wil.

Maar als ze vanavond zouden bellen, en zeggen: 'Joh, we maken die foto's morgen zelf wel hoor, blijf maar lekker thuis', zou je je óók niet happy voelen. Want je vindt het ook leuk om iets concreets te betekenen, op zo'n dag.

Dat is wat je bedoelt hè?
quote:Lotte35 schreef op 26 april 2016 @ 17:57:

[...]

Dan nog begrijp ik heel goed de druk die je ervaart.

Ook vrijwillige activiteiten kunnen je een beklemmend gevoel geven.

Gewoon, omdat je weet dat er op je gerekend wordt.

Dat 'men' iets van je wil.

Maar als ze vanavond zouden bellen, en zeggen: 'Joh, we maken die foto's morgen zelf wel hoor, blijf maar lekker thuis', zou je je óók niet happy voelen. Want je vindt het ook leuk om iets concreets te betekenen, op zo'n dag.

Dat is wat je bedoelt hè?Het ligt eraan in welke context. Er zijn spelen afgelast door het slechte weer. Als ze nu zouden zeggen dat ze niet verwachten dat het druk gaat worden en daarom die foto's zelf wel maken, vind ik het anders. Tenminste als de reden wordt verteld.
Oké.
Ik ben vandaag trouwens gebeld door het UWV voor mijn beoordeling voor mijn Wajong. Mijn situatie blijft hetzelfde. Ik kan gewoon 4 halve dagen blijven werken met de Wajong erbij. Alleen gaat mijn Wajong er 5% op achteruit 2018, maar dat is een bekend verhaal.
quote:hondenmens schreef op 26 april 2016 @ 16:40:

Gaan jullie nog iets doen met Koningsdag?NEE. Dat moet in hoofdletters omdat ik in dit topic er openlijk voor uit mag komen dat ik koningsdag háát. Oh wat vind ik het vreselijk. De gigantische drukte, de schreeuwende dronken mensen, de drukte, zoveel fel oranje, de drukte, en oja, zei ik al de drukte?
quote:yolo8 schreef op 26 april 2016 @ 22:33:

NEE. Dat moet in hoofdletters omdat ik in dit topic er openlijk voor uit mag komen dat ik koningsdag háát. Oh wat vind ik het vreselijk. De gigantische drukte, de schreeuwende dronken mensen, de drukte, zoveel fel oranje, de drukte, en oja, zei ik al de drukte?

Nou, dit is ongeveer mijn post

Ik zit, as we speak, wel verplicht te 'genieten' van de bonke-bonke-bonk-muziek hier op het dorpsplein.

Wonen in het centrum is niet altijd fijn.

Ik snap ook écht niet wat mensen leuk vinden aan die takkeherrie.
@yolo8: Je bent niet de enige! Ik haatte het als kind al (toen nog Koninginnedag). En dan vooral die verplichte spelletjes als blokkenrace en zaklopen. Ik was er echt een nul in.

Ik heb een paar jaar terug meegedaan aan de rommelmarkt met Koninginnedag. Eens en nooit meer. Je moest om 06:00 al op je plek zijn, dus heel vroeg opstaan. Het was een bloedhete dag, maar wij stonden in de schaduw in de tocht. IJskoud. Gelukkig was het alleen maar 's morgens en konden we daarna van het zonnetje genieten.

Het enige dat ik er leuk aan vind zijn het oranjegebak en de snackkraampjes hihi.
Ook herkenbaar hier, ik heb niets met koningsdag.

Soms wil ik nog wel een een rondje over de markt strunen bij een klein stadje in de buurt, maar party hardy in Amsterdam of iets dergelijks, noooooit.
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Het hondenmens hoe ging het fotograferen vandaag?

Ik heb Koninginnedag altijd wel leuk gevonden (voornamelijk als kond) al vind ik wel dat het zo'n verplicht dingetje is waarbij echt iedereen het geweldig schijnt te hebben en ik vind het altijd dan gewoon wel leuk.

Maar die hard party en drinken nee dat is niks voor mij. Maar gezellig terrasje pakken vind ik wel leuk.

Omdat me nichtjes er vandaag waren heb ik zakgelopen, aan blikgooien gedaan en ik ben op het springkussen geweest.
quote:lisa198 schreef op 27 april 2016 @ 18:03:

Het hondenmens hoe ging het fotograferen vandaag?

Ik heb Koninginnedag altijd wel leuk gevonden (voornamelijk als kond) al vind ik wel dat het zo'n verplicht dingetje is waarbij echt iedereen het geweldig schijnt te hebben en ik vind het altijd dan gewoon wel leuk.

Maar die hard party en drinken nee dat is niks voor mij. Maar gezellig terrasje pakken vind ik wel leuk.

Omdat me nichtjes er vandaag waren heb ik zakgelopen, aan blikgooien gedaan en ik ben op het springkussen geweest.

Het fotograferen ging goed. Het was ook niet zo heel druk voor Koningsdag. Nadien was ik wel weer moe van de indrukken en prikkels. Zal wel niet meer veranderen.

Ik ben soms echt benieuwd hoe het voelt om extravert te zijn. Dat je energie krijgt van mensenmassa's
Succes met de laatste loodjes morgen, Lotte.
quote:yolo8 schreef op 26 april 2016 @ 22:33:

NEE. Dat moet in hoofdletters omdat ik in dit topic er openlijk voor uit mag komen dat ik koningsdag háát. Oh wat vind ik het vreselijk. De gigantische drukte, de schreeuwende dronken mensen, de drukte, zoveel fel oranje, de drukte, en oja, zei ik al de drukte?Ik ben vanmiddag op pad geweest. Enorme drukte in de stad, maar ik kan daar wel mee omgaan. Ik vind dan leuk om naar een kroeg te gaan om een kleine hap te nemen met een biertje, in totaal ongeveer 10 euro. Alleen... alles is bezet, dus dat feest (mijn feest althans) ging mooi niet door. Dan iemand die Purple Rain van Prince zong.

Toen ik thuiskwam was het - vergeleken met het stadscentrum - erg rustig. Maar ja... ik wou dat zelf. Kijken hoe Koningsdag gevierd werd.. wat daar te doen was. Wat voor muziek wordt daar gedraaid. Wat je daar kon eten. Maar ik heb daar natuurlijk geen spijt van. Maak dat elke week mee, en dan ben je het wel zat. Moet dan ook aan Manhattan denken en dadelijk Tokio.
World of Warcraft: Legion
quote:Autofan schreef op 27 april 2016 @ 22:36:

Succes met de laatste loodjes morgen, Lotte.

Dank je wel!

Ik ben er klaar voor.
Hoi!

Ik ben niet autistisch, dus sorry dat ik inbreek in het topic, maar ik vroeg me af of sommigen van jullie 'The Rosie Project' hebben gelezen. Was een bestseller vorig jaar, een liefdesverhaal tussen iemand met asperger en een 'gewoon' meisje. Ik vond het een ontzettend lief en mooi en ontroerend en grappig boek, en heel boeiend om als het ware in het hoofd te kijken van iemand met asperger. En als ik Hans66 lees, doet dat me heel erg denken aan die hoofdpersonage, vind dat altijd erg leuk

Ik vroeg me echter af, hoe iemand met asperger / autisme dat boek leest of begrijpt. Vind je het ook ontroerend en grappig, of klinkt het je zo herkenbaar en gewoon in de oren dat het juist helemaal niet grappig of ontroerend voor je is? Of herken je er juist niets in van jezelf, en vind je het daarom een slecht boek?

Vroeg het me af.
quote:*bloem schreef op 28 april 2016 @ 07:45:

Hoi!

Ik ben niet autistisch, dus sorry dat ik inbreek in het topic, maar ik vroeg me af of sommigen van jullie 'The Rosie Project' hebben gelezen. Was een bestseller vorig jaar, een liefdesverhaal tussen iemand met asperger en een 'gewoon' meisje. Ik vond het een ontzettend lief en mooi en ontroerend en grappig boek, en heel boeiend om als het ware in het hoofd te kijken van iemand met asperger. En als ik Hans66 lees, doet dat me heel erg denken aan die hoofdpersonage, vind dat altijd erg leuk

Ik vroeg me echter af, hoe iemand met asperger / autisme dat boek leest of begrijpt. Vind je het ook ontroerend en grappig, of klinkt het je zo herkenbaar en gewoon in de oren dat het juist helemaal niet grappig of ontroerend voor je is? Of herken je er juist niets in van jezelf, en vind je het daarom een slecht boek?

Vroeg het me af.

Ja, die heb ik gelezen, en deel 2 ook. Ik vond het enorm grappig en soms ook herkenbaar

Een niet-autist vriendin vond het juist een vreselijk boek en is halverwege gestopt, ze vond het irritant hoe Don was
Het zit erop.

Ik ben erg blij.

De laatste ochtend was loodzwaar.

We liepen uit (mede door de tandarts die wéér te laat was, daar kon ik ook zo slecht tegen hè....), het waren moeizame behandelingen en al snel kwam mijn inmiddels welbekende hoofdpijn weer opzetten.

Maar het is voorbij.

En dat is meer dan goed.
En hoe was het afscheid nemen?

Ik wil het boek nog weleens lezen. Maar heb het idee dat die Asperger flink aangedikt is.
Fijn Lotte. Ik hoop dat het een kort afscheid was
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven