VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Peb, www.toeslagen.nl

Arm GP, dat klinkt als niet prettig. Ik heb ook zelf migraine en hoe erg moet het voor een kind zijn die niet weet wat hij voelt behalve pijn? Arm ding, ik kan me voorstellen dat het niet fijn voelt dat je hem toch naar school moest doen.

Wind, ik heb trouwens op je eet topic geantwoord :-)
Dank voor de link Vrolijk. Al is het volgens mij wel wat ingewikkeld om als zelfstandig ondernemer je inkomen te bepalen. Ga er van de week eens naar kijken.
Volgens mij zijn hier wel wat dames die je daarbij kunnen helpen Peb :-) Al die entrepeneurs hier op het topic..
Ach, wat zielig voor groot Pebbletje. Hoofdpijn is zo vervelend en dan heb ik het niet eens over migraine! Zielig hoor...

Ga even naar mijn eettopic
Aiai, kind met migraine, dat klinkt zielig!

Vrolijk: wat een spannende plannen voor studie. Rechten is natuurlijk sowieso vreeeeeeees'lijk leuk en interessant, al gold dat bij mij nou net niet voor het civielrechtelijke deel en wel voor bestuursrechtelijk. Verder op jouw vakgebied geen idee wat een goeie keus zou zijn. Weet wel dat ik voor mezelf de togaberoepen heb afgeschreven (al kan ik dat met mijn papier wel gaan doen). Advocatuur vind ik te eenzijdig. Voor RAIO geen geduld en tijd. Heb ik me ooit een keer aangemeld, rolde door alle tests, totdat de psycholoog me op het eind te jong vond en nu vind ik adviseurschap grappig genoeg toch verreweg het leukst en komt dat goed uit.

En wat een weer hè? Vandaag is boefjes laatste dag op kdv hier en dus onze laatste autorit. Hadden we vanmorgen 25 km file op de A1. En om Neverland in te komen op het suffe provinciale weggetje ook nog eens een half uur gepunnik. Balen.

Maargoed, kind afgeleverd, hij viert vandaag verjaardag en afscheid. Liep apetrots zijn klas binnen met de racecakejes (uit Nippo's boek) en de taarten, dus ik heb mijn moederplicht in dat opzicht weer vervuld.

En o ja, goed dat jullie het zeggen: fucking Sint Maarten vandaag. Vind het een bezopen gebeuren, zo vlak voor sinterklaas (en bij ons dan ook nog eens boefs verjaardag) en moet elk jaar op valreep weer naar winkel om snoep te regelen. Mag van mij direct worden afgeschaft. Zal zo vent eens bellen. Die werkt thuis vandaag ivm nachtelijke storingen en kan misschien nog even wat zooi bij supermarkt halen.
Groot Pebbeltje wordt nu opgehaald van school want het ging echt niet. Pebblo had het er ook wel moeilijk mee, dat wij zelf eigenlijk kind niet kunnen halen, maar heeft zijn moeder gebeld en die doet het met groot plezier. Maar liever zou ik mijn snuitje nu zelf even lekker knuffelen en verwennen...

Pebblo zit nu bij restaurant die gaan restylen en ons voor de verlichting hebben gevraagd. Gaat om een heleboel lampen en zou een leuke order zijn... Duimduimduimduim.
Ik dacht dat Sint Maarten iets was van Noord- en Zuidholland, maar ik hoorde net op het schoolplein (jaja) dat er vandaag ook hier wat moeders met kinderen gaan lopen. Heb dus ook niet zoveel snoep in huis, maar goed, we doen het er maar mee.
Beterschap trouwens met GP, en kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je nu niet zelf bij hem kunt zijn.
Ach, dat klinkt sneu voor Groot Pebbletje. Ik heb ook weleens migraine en weet dat het heel naar is. En zeker voor een kind die niet weet wat hem overkomt. Kan me ook helemaal voorstellen dat je hem het liefst zelf opvangt Pebbles, maar oma doet het vast ook hartstikke goed.

Sint Maarten vind ik echt heel stom. Ben ook blij dat ze er op school niets aan doen bij ons. Ik zit lekker warm binnen vanavond en aan de deur komen hier ook nooit kinderen. Geef mij maar Sinterklaas. Ik heb al chocoladeletters voor het hele gezin gehaald net voor in de schoen volgende week.

Ik heb vanochtend Schorrie naar school gebracht, ben daarna naar de kapper geweest met Knorrie slapend in de wagen en daarna doorgegaan naar het cb. Het kereltje weegt nu 6 kilo en is 61 cm lang. Toen nog snel boodschappen gedaan, Schorrie van en naar school en nu even zitten.

Moet eigenlijk nog naar de schoenmaker maar geen zin om weer te lopen (vanochtend alles lopend gedaan). Morgen maar weer.

Heeft Boefje dan morgen zijn eerste echte schooldag Athena? Spannend! Wanneer is zijn verjaardag ook alweer?

Pebbles, qua toeslagen en zelfstandig ondernemen: je kunt een schatting maken van je inkomen en zodra je je definitieve inkomen weet dan wordt bekeken of je extra geld krijgt, of juist moet terugbetalen. Ik schat altijd erg laag in voor Harrie omdat ik niet wil terugbetalen. En onze boekhouder loopt altijd anderhalf jaar achter ofzo, ik krijg volgend jaar maart het geld terug van 2007, en dat ging tot nu toe altijd heel goed qua belastingdienst.

Wij zijn alweer bezig met oud en nieuw. Gaan het waarschijnlijk met hele familie vieren. Vorig jaar hebben we dat met Kerst gedaan en dat was erg geslaagd. Mijn oom is jarig en we vieren het dan bij hen thuis, kunnen de kindjes daar ook naar bed enzo.

Eens kijken wat Wind voor eettopic heeft geopend .
Athena, nog maar 2 dagen en dan is jouw kind alweer 4 jaar! Wat een leeftijd he? Opeens naar school en dan zijn ze baby-af. Wat een K** ochtend heb jij gehad zeg. Soms is file rijden echt niet leuk he? I feel for you, ik heb thuis gewerkt vandaag.

RAIO zou niets voor mij zijn! Ik zou echt rechten gaan doen omdat het voor mij zou aansluiten met vakgebied momenteel. Maar complete deel recht lijkt mij weer leuk aangezien European and International Business Law mij dus ook echt heel leuk lijkt. Soms is het jammer dat ik veel dingen leuk vind :-) Maar ik kom er nog wel uit, ik houd je op de hoogte.

Peb, duim duim duim voor jullie! GP voelt zich vast heel speciaal dat hij vandaag bij Oma mag uitzieken dus breek je nek er niet over meid. Zij wil het graag, hij vindt het prima en jij kan even niet anders nu toch?

Hahaha..allemaal aan de St. Maarten vanavond!
Sint Maarten waait volgens mij steeds meer over naar andere gebieden. Hier is het vooral een wijkkwestie: een aantal moeders/gezinnen besluit dan dat ze het leuk vinden om aan Sint Maarten (SM ) te doen en gaan dan lopen. Was in onze vorige wijk ook zo, al waren ze daar nog zo attent om tevoren dan even een reminder in de brievenbus te stoppen.

Vent en ik zijn weleens snel door de achterdeur weggesneakt toen ze weer op pad bleken en wij natuurlijk (want als kinderloos werken stel staat je kop er al helemáál niet naar) niks in huis hadden.

Morrie: Boefje heeft morgen nog een wenochtend en is donderdag jarig en gaat dan dus ook voor het eerst de hele dag naar school.

En ik ga vanmiddag met brok in mijn keel voor de allerlaatste keer zijn leidsters kdv (vooral die van Schurk) gedag zeggen. Mietje die ik ben.

Vrolijk: binnen die richting die jij noemt heb ik ook wat vakken gedaan destijds en dat was inderdaad wel heel leuk. Ok, het bestuursrecht won dan wel bij mij, maar de vakken waren leuke aanvulling, al zou ik er nu volgens mij helemaal niks meer van weten.
En we eten nu ook bij schoonouders. Spruitjes met sukadelappen, héérlijk! Ben bang dat St Maarten voor KP een beetje in het water valt dan. Ze starten om 19 uur bij ons in de wijk (georganiseerd). GP kwam 2 jaar geleden niet aan bod bij St Maarten, in die zin dat hij telkens werd weggeduwt voor de deur door grote jongens, en wil sindsdien ook echt niet meer meelopen. Alle snoep ten spijt.

Ik heb ook nauwelijks snoep in huis, dus maar zorgen dat we niet te vroeg thuis zijn dan...
Ik heb meer dan eens de deur gewoon niet (meer) open gedaan op Sint Maarten toen ik nog bij mijn ouders woonde en alleen thuis was met mijn broertje (achteraf denk ik dat mijn ouders zich wijzelijk uit de voeten gemaakt hadden deze avond ). Toen zag ik al helemaal het nut van Sint Maarten niet in. Nu doet het me eigenlijk nog steeds best veel aan bedelen denken, vandaar dat ik er niet zo veel mee heb denk.

Ik had ook een brok in mijn keel op laatste crechedag maar kon die wegslikken met het idee dat Knorrie (toen nog in de buik) er straks weer heen zou gaan en het geen afscheid voor altijd zou zijn. Ik ben benieuwd hoe je je houdt vanmiddag Athena .

En wat gaat Boefje voor zijn verjaardag krijgen van jullie?
Ik denk die Cars racebaan, al zit ik nu even te zoeken en zie ik verschillende versies langskomen, dus toch maar even goedi n de winkel gaan kijken. Sowieso vieren we het niet donderdag, aanegzien kind al genoeg onder de indruk is van alle veranderingen en traktaties. Feestje is pas zondag en ik denk dat wij er ook pas dan iets aan doen.

Wind, hebben jullie of een andere?deze
Haha, wij hebben destijds in Amsterdam ook het licht uit gedaan, we woonden op begane grond en hadden werkelijk nul snoep in huis (en toen nog geen kinderen, dus ook geen idee ).

Ga even schoonmaken hier, bouwvakkers zijn weg en er ligt nog een berg (of twee) stof en puin. Kindjes zijn al thuis, wel gek hoor, continu rooster zorgt ervoor dat ze 3 kwartier eerder gehaald moeten worden. Was het bijna vergeten... vind het wel gezelliger omdat je wat meer aan de middag hebt. Kan dus prima even soppen en daarna nog wat gezelligs met ze doen.
En creche afscheid, zeker als het definitief is is een drama. Was ook blij dat BNJMN nog 4 jaar ging. Aan de andere kant, we kregen de tariefsverhoging in de bus en ik weet ineens niet meer hoe blij ik ben met de creche .
O ja tuurlijk, de Cars racebaan, hadden we het al over gehad. Leuk!

En, heb je een traan gelaten Athena?

Schorrie ligt gelukkig in bed. Ik ben vandaag trots op mezelf dat het me gelukt is om hem niets aan te doen. Sjemig zeg, dat joch luistert gewoon echt niet. Ik kan 10 keer zeggen dat hij iets niet moet doen, en hij gaat gewoon nog net even iets verder door. Ik was op een gegeven moment zo wanhopig dat ik alleen maar sarcastisch tegen hem kon doen. Dat is zeker geestelijke mishandeling?
Haha, herkenning! Hier ook stelselmatige bananen in de oren en totale ignorestand als meneer iets gezegd of gevraagd wordt. Ik kan dan ook wel eens cynisch worden hoor, maar word dan weer aangekeken of ik van Mars kom .

Afscheid creche was leuk en ook wel wat emotioneel. Ben even bij alle groepen langsgegaan waar (voormalige) leidsters van de jongens waren. Leuk te horen dat de traktaties en taart zo in de smaak vielen (degene van het varkenstaartje was bijna in tranen, zo schattig) en dat ze ons gaan missen, Heb geen traan gelaten, maar had wel een steen in mijn maag toen ik naar buiten liep met Boefje, zijn glittermuts, cadeautjes en allerlei knutsels.

Het enige stomme was de (niet) reactie van Boefjes mentorleidster. Die deed net of we volgende week weer kwamen en zei verder niks, al nam ze gelukkig wel afscheid van Boefje zelf. Eigenlijk hebben vent en ik haar altijd een stomme doos gevonden, maar heb dat voor mezelf en Boef altijd willen onderdrukken. Maar nu het niet meer nodig is om met haar te communiceren kan ik wel zeggen dat ik haar Niet Leuk vond. Gelukkig had Boef daar nooit last van en was ze voor hem ook wel lief.

Zo, ik hoop dat we de grootste Sint Maarten hausse nu wel weer gehad hebben. Ik heb echt grote kinderen aan de deur gehad, van sommigen vroeg ik me echt af of die nog wel op de basisschool zitten. Maar goed, leuk snoep uitgedeeld en dus netjes meegedaan.

Die Carsracebaan vind ik nog lastig, want volgens mij zijn er wel 3 modellen, waarvan de duurste zo rond de E75! ( ). Ben na het werk even snel bij Toy 'R Us (?) langsgegaan, daar stond 1 model voor 55 euro, gewoon een rondje. Met dan 4 auto's erbij. Maar die leek niet op wat Wind beschreef (die auto's blijven toch zelf rijden zei je?) en andere hadden ze niet, die kon ik alleen via internet vinden. Morgen gaat vent in zijn werkplaats even bij Bart Smit en Intertoys kijken; hopelijk weet hij dan wat leuk is.

Maar Wind, als je zou kunnen laten zien of beschrijven welke jullie hebben, zou dat ook wel handig zijn!

Hoest trouwens nu met regelen van Knorrie Morrie?
Regelen is voorbij gelukkig, heeft een dag of 2 geduurd denk ik. Gisteren op de creche dronk hij netjes om de 3 uur. Vandaag ook, hij kwam iets eerder vanmiddag door de prikken die hij gehad had denk ik.

Ik ging hem na de prikken trouwens voeden op het cb omdat hij echt heel boos was en het toch bijna tijd was voor hem. Kreeg ik van de assistente netjes een glas water aangeboden, en de vraag of ik een voedingskussen wilde gebruiken. Hoefde niet, dat kussen, maar ik vond het echt goede service. Heb gezegd dat ik voortaan elke dag daar zou komen voeden .
Fijn dat afscheid goed ging, op mentor na dan. Misschien is ze er gewoon niet zo goed in, in communiceren. Erg onhandig als je veel met mensen werkt...

Ik weet van die Cars racebaan van Wind ook niet precies welke het is. Maar het is er wel een met volgens mij 4 autootjes. Ze rijden rondjes en komen dan steeds bij 'het begin' waar ze dan weer vooruit geschoten worden door ronddraaiende wieltjes. Zelfde principe als de hotwheels baan is dat.

En bij die baan van Wind zijn het een binnen- en een buitenbaan. En een pitstopstation.
Sja, zoiets kan het wel zijn met die leidster. Het is een beetje zo'n type dat overal over staat te blaten, dwars door verhalen van anderen heen, die bij elk verhaal van een ander wel weer een sterkere/ergere/heftiger versie heeft. Beetje vermoeiend.

Die racebaan van Wind klinkt als dat ding dat ik vanmiddag in mijn handen had, die van E55.

Deze

dus. Alleen staat hier dan weer een andere prijs bij, weird.

Fijn dat regelen over is. En wat goed dat het cb zo reageerde! Dat had ik altijd als ik met de jongens bij de chiropractor was en er gevoed moest worden, heel fijn als je dan wat dingen aangeboden krijgt he.
ZO, pffft, iedereen plat. BNJMN al eerder, maar kindjes en ik waren nog bij de buren soep en broodjes aan het eten. Dochter kwam na 20.00 zelf melden dat ze graag naar bed wilde, heerlijk, kinderen die dat zelf melden!

Kiloknaller wilde niet meteen mee, maar liet zich gelukkig wel gewillig afvoeren. Linoleum was al naar een (ander) feest, dus ik was alleen en had me voorbereid op klein drama, maar alles liep heerlijk soepel. Wat is het dan leuk.

Kinderen boven de 8 krijgen van mij geen snoep meer Athena, ik vind het echt voor kleintjes (en evt. oudere broertjes en zusjes die meelopen met kleiner grut). Ze zullen me wel een trut vinden . Overigens was het een clubje groteren die echt aan het etteren waren en toen ik zei dat kinderen boven de 8 niets kregen taaiden ze meteen af, kennelijk wel onder de indruk . Ik had ze nl. best wat willen geven, maar dan moeten ze wel zingen en ze deden niets, toen zei ik dus dat kinderen boven de 8 niets kregen .
quote:athena schreef op 11 november 2008 @ 20:40:

Fijn dat regelen over is. En wat goed dat het cb zo reageerde! Dat had ik altijd als ik met de jongens bij de chiropractor was en er gevoed moest worden, heel fijn als je dan wat dingen aangeboden krijgt he.Vooral ook omdat ik me ondertussen realiseerde dat ik die ochtend pas 1 boterham op had en 1 kopje thee. En het was een uur of 11. Zorgen voor mezelf is nog steeds niet mijn sterkste kant.
Wind komt vast wel zo om over de Cars baan te vertellen.
Knorrie ligt in de wipstoel te slapen, zou dat erg zijn? Net als met lang in de maxi cosi liggen zeg maar? Hij viel erin in slaap toen wij zaten te eten en slaapt nu nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven