34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.

Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.

Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.

Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
@jaw: Je schetst heel duidelijk de verschillen tussen irl en online. De filtering methode van online is bepaald niet ideaal. Leuk artikel hierover: http://www.psychologisch. ... -nadelen-van-online-daten
Ik heb in het verleden vaak op dit forum datingsites bekritiseerd. Op die kritieken kreeg ik vaak negatieve reacties. Het is echter vaak zo dat ik dingen die ik op het forum schrijf, niet zelf verzin. Ik spreek uit eigen ervaring of ik zie vaak bronnen die aangeven dat ik er niet naast zit. Andere uitspraken die ik doe zijn elders op het forum terug te vinden en komen uit de mond van andere forummers: vrouwen en hoe zij tegen mannen aankijken.

Een van die dingen zijn datingsites. Ik riep vaak dat vrouwen op datingsites zeer hoge eisen hebben. Er zijn ook vrouwen die niet zulke eisen hebben. Maar het is wel logisch dat ze dat hebben. Als ikzelf een vrouw was op een datingsite en ik overdonderd word met verzoeken van mannen, gaan mijn eisen ook pijlsnel de hoogte in. Dat is gewoon logisch. Het is niet echt een veroordeling, maar gewoon een constatering.

Het bovenstaande artikel van Ooitverlegen geeft dat aan. Ik ben wel benieuwd naar de autoriteit wie dat schreef.
World of Warcraft: Legion
Mensen moeten datingsites ook niet als oplossing voor hun gebrek aan versiertalent zien. Als je in het echt leven niet weet hoe je iemand van het andere geslacht (of hetzelfde, kan ook) moet benaderen, waarom zou dat dan online (met nóg meer afstand) ineens wel lukken?

Nee, dan zouden anderen ineens systematisch eisenlijsten afwerken.....
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
@boe &@lily

ik bedoel niet vanuit de persoon zelf. die was er immers zelf bij en zal (niet zo snel althans) de schuld van zijn situatie niet bij zichzelf leggen. mijn punt was juist dat derden dat doen. anderen veroordelen juist meteen, in de laatste jaren is het bijna automatisch iemand zijn eigen schuld.

zie je ook her en der in dit topic. lees maar eens goed.
Eisenlijstjes, daar geloof ik niet meer in sinds ik samen ben met de Liefde van mijn leven. Ik wilde eigenlijk een intellectuele kunstenaar, terwijl mijn Liefde van voetbal, bier enExcel houdt
Datingsites zijn een oplossing voor mensen die gewoon te weinig nieuwe mensen ontmoeten. Qua oplossing voor andere problemen: Het wordt voor verlegen mensen wel gezien als methode om contact te leggen. Er wordt toch een drempel weggenomen die in real life hoger is. Maar inderdaad moet je vroeger of later toch verdere stappen durven te zetten. Een uitzondering zijn waarschijnlijk dating sites voor gehandicapten.
quote:sawyer schreef op 28 april 2016 @ 20:09:

@boe &@lily

ik bedoel niet vanuit de persoon zelf. die was er immers zelf bij en zal (niet zo snel althans) de schuld van zijn situatie niet bij zichzelf leggen. mijn punt was juist dat derden dat doen. anderen veroordelen juist meteen, in de laatste jaren is het bijna automatisch iemand zijn eigen schuld.

zie je ook her en der in dit topic. lees maar eens goed.

Ik heb echt wel compassie met mensen die zich eenzaam voelen, dat is ook een enorm naar gevoel en niemand vreemd. Tegen iemand die eenzaam is zeggen: 'Eigen schuld' is behoorlijk gemeen. Maar toch kun als buitensstaander niet duurzaam andermans eenzaamheid oplossen. (Kijk maar naar relaties, op een gegeven moment zeggen mensen toch vaak: Als je écht van me houdt deed je wel zus of zo. Dan komt er toch weer twijfel om de hoek of die ander wel toegewijd genoeg is. Zie al die topics op 'Relaties'). Je kan ook zelf besluiten er iets aan te doen (dat wat binnen je mogelijkheden ligt. En daarin zit het verschil tussen gezond eigen verantwoordelijkheid op je nemen en neurotisch jezelf overal verantwoordelijk voor maken).

En dat is moeilijk, maar het leven is moeilijk. Een profieltje online zetten is makkelijk gedaan (al kan het nogal een drempel zijn). Je kan dan het gevoel hebben heel wat moeite te hebben gedaan. Maar moeilijker is om je eigen pratronen te bekijken en er aan te werken. Of je communicatie vaardigheden te oefenen en te verbeteren (met het risico dat je daarin soms ook faalt). Makkelijker is zeggen: die stomme vrouwen met hun stomme eisen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Even aangenomen dat het om de communicatie vaardigheden gaat. Die AB therapeut waar ik al over schreef werkt hier ook intensief aan bij zijn klanten. In Nederland zijn er ook single coaches die kunnen helpen bij alles wat er rondom dating te verbeteren is.
Captain Kirk zal nu wel ondergedoken zijn: http://www.viva.nl/sex-en-liefde/dfd-34-en-single/
Ah, viva had zelf weer eens geen inspiratie :D
quote:boebezoebe schreef op 28 april 2016 @ 20:30:

Ik heb echt wel compassie met mensen die zich eenzaam voelen, dat is ook een enorm naar gevoel en niemand vreemd. Tegen iemand die eenzaam is zeggen: 'Eigen schuld' is behoorlijk gemeen. Toch ben je volgen mij één van de posters die dit doet. Je hebt geen flauw idee hoe frustrerend het is als je al je hele leven achter de feiten aanloopt doordat iemand anders je dingen aangedaan heeft. Vervolgens werk je jaren eraan om van een angst stoornis af te komen, om te gaan met emotioneel gemis en seksueel misbruik verwerken. En als je dan probeert je leven weer normaal op te bouwen dan loop je alleen maar tegen muren aan bij met name Nederlandse vrouwen die verder schijt hebben aan je. Dat is mijn ervaring, simpel. Wat kan ik er zelf nog aan doen, weinig meer helaas. Opgeven helpt me niet maar dat heb ik wel een soort van al gedaan. Wat dat betreft verval ik weer in patronen van vroeger en trek me terug. Heb gelukkig wel een aantal sportvrienden en enkele andere mensen waar ik het goed mee kan vinden. Het stomme is dat ik wat werk betreft heel succesvol ben en enorm zelfverzekerd. Maarja, vraag me wel steeds vaker af wat ik nu moet met mijn leven en waarom.

Wat betreft de eisen daar staat internet vol van, en heb verder genoeg ervaring gehad op dating sites en bijvoorbeeld NMLK. Teveel negatieve ervaringen. Zoals eerder gezegd met Nederlandse vrouwen geen enkele positieve ervaring. Bij enkele buitenlandse vrouwen heb ik meer succes geboekt en dat ging gewoon vanzelf zonder dating site.

quote:ooitverlegen schreef op 28 april 2016 @ 21:33:

Captain Kirk zal nu wel ondergedoken zijn: http://www.viva.nl/sex-en-liefde/dfd-34-en-single/Ja inderdaad. Ik zou een masker opzetten als ik hem was, van een schaap ofzo.
quote:boebezoebe schreef op 28 april 2016 @ 20:03:

Mensen moeten datingsites ook niet als oplossing voor hun gebrek aan versiertalent zien. Als je in het echt leven niet weet hoe je iemand van het andere geslacht (of hetzelfde, kan ook) moet benaderen, waarom zou dat dan online (met nóg meer afstand) ineens wel lukken?Daar is dan ook geen reden voor, dat het online wel zou lukken. Zoals in het artikel gezegd, datingsites hebben het nadeel dat er alleen foto's zijn, niet ook video's etc. En als er geen evenwicht is tussen het aantal mannen en vrouwen op een dating site, zijn de personen in de meerderheid in het nadeel. Wie nooit geleerd heeft om een vrouw te versieren, zal ook de gelegenheid niet krijgen om te daten en daarmee te oefenen. Vanaf je 25e heb je vooral als man pech. Je komt in een vicieuze cirkel. Therapie helpt nauwelijks.
Maar ik snap niet hoe je daar die vrouwen de schuld van kunt geven Stekelbaars. Het is niet iemands schuld. Die vrouwen zijn jou niets verschuldigd, geen aandacht, geen luisterend oor, geen vriendschap, geen seks, geen compassie.

Dat is niet tegen een muur lopen, het is niet 'gemeen' dat je geen vriendin hebt of dat het niet lukt. En het is ook niet 'schijt hebben aan', want die vrouwen zijn niks van je en hebben niks met je. Dus ook geen schijt aan je.

Het is ook niet jouw schuld. Bij schuld gaat het over 'wie heeft er iets fout gedaan' en dat is hier niet aan de orde. Het is niet iemands fout. Jouw fout niet en hun fout ook niet. Alleen het is wel wat het is. En de éen krijgt makkelijker een partner dan de ander. En heel eerlijk, ik zou ook schrikken van iemand met een angststoornis en een verleden van misbruik. Niet iemands fout, maar ik zou er ook heel bewust voor kiezen om daar géén relatie mee aan te gaan. Dat mag. Want ik mag zelf kiezen met wie ik een relatie aan ga. Net als dat jij geen relatie wilt met bepaalde mensen. Dat is ook niet hun fout.

En ja, dat is pijnlijk voor jou misschien, maar die hele boze houding is precies wat mensen afschrikt.
quote:ooitverlegen schreef op 28 april 2016 @ 20:26:

Datingsites zijn een oplossing voor mensen die gewoon te weinig nieuwe mensen ontmoeten. Qua oplossing voor andere problemen: Het wordt voor verlegen mensen wel gezien als methode om contact te leggen. Er wordt toch een drempel weggenomen die in real life hoger is. Maar inderdaad moet je vroeger of later toch verdere stappen durven te zetten. Een uitzondering zijn waarschijnlijk dating sites voor gehandicapten.

Als je als handicap het autisme neemt: Ikzelf accepteer een vrouw. Een vrouw met een lichte vorm van autisme of helemaal geen autisme zou ik niet negeren. Andere eventuele problemen kunnen wel een dealbreker zijn. Het punt is: Er zijn veel meer autistische mannen dan vrouwen. Vrouwen met autisme zullen vaak een man zonder autisme treffen. Het aantal beschikbare vrouwen zijn veel minder dan het aantal beschikbare mannen. En de afspiegeling daarvan zie je in datingsites.

Ik weet niet hoe het zit bij andere beperkingen, zoals fysieke handicap, Syndroom van Down, zintuiglijke handicap (bijvoorbeeld blindheid, doofheid). Maar doorgaans zijn er meer beschikbare mannen dan vrouwen.

Nogmaals, ik veroordeel vrouwen niet omdat ze veeleisend zijn. Ik zou dat als vrouw ook zijn.
Oh en Boezoebe legt de schuld niet bij jou, schuld gaat over fouten. Ze legt de verantwoordelijkheid bij jou. En dat is juist goed, want jij bent de enige die jij zelf in de hand hebt. Je kunt alleen jezelf veranderen, je eigen houding, enz. Je kunt nog zo hard mopperen op alle vrouwen ter wereld, maar daar gaat niemand anders van doen.
quote:ooitverlegen schreef op 28 april 2016 @ 21:13:

Even aangenomen dat het om de communicatie vaardigheden gaat. Die AB therapeut waar ik al over schreef werkt hier ook intensief aan bij zijn klanten. In Nederland zijn er ook single coaches die kunnen helpen bij alles wat er rondom dating te verbeteren is.Misschien wordt het tijd dat ik contact opneem met een praktijkondersteuner via de huisarts. Of ik doe een graai in de portemonnee en ik ga naar een relatiebemiddelingsbureau, dus een fysieke variant van het doel van een datingsite. Ik heb geen ernstige vorm van gebrek aan communicatieve vaardigheden (ik ben op het werk goed gebekt) maar als je nooit een beschikbare vrouw spreekt, weet je ook niet of er wat schort aan mijn sociale vaardigheden.
quote:ooitverlegen schreef op 28 april 2016 @ 21:33:

Captain Kirk zal nu wel ondergedoken zijn: http://www.viva.nl/sex-en-liefde/dfd-34 ... gle/...als schaap? Hij heeft een schapenmasker op, lijkt het.
quote:Rhaegal schreef op 28 april 2016 @ 22:54:

Oh en Boezoebe legt de schuld niet bij jou, schuld gaat over fouten. Ze legt de verantwoordelijkheid bij jou. En dat is juist goed, want jij bent de enige die jij zelf in de hand hebt. Je kunt alleen jezelf veranderen, je eigen houding, enz. Je kunt nog zo hard mopperen op alle vrouwen ter wereld, maar daar gaat niemand anders van doen.

Laat ik dit zeggen. Ik het meer eens met je post vóór de post die ik nu quote. Vrouwen zijn mij en Stekelbaars niets verschuldigd in dit opzicht. Het is feitelijk niemands schuld, althans niet van de huidige vrouwen die je tegenkomt. Echter het is wél de schuld van de vrouwen van toen. Die lieten mij niet na te treiteren. Wie treitert, heeft schuld; daar kan niet aan getornd worden.

Ik kan werken aan mijn sociale vaardigheden en die zijn volgens mijn laatste begeleidster van de woonvorm (ik woonde daar met indicatie autisme) behoorlijk goed en ik zou een relatie kunnen onderhouden. Ik heb gebrek aan training. Dat gebrek kan men alleen oplossen door het te dóén. Oké. Wát moet ik dan doen? En met wie? Het is een vicieuze cirkel; daar kom je niet uit. Ook niet als je je best doet. Sociale vaardigheden garanderen weinig. Je kunt leuke intermenselijke relaties mee onderhouden of je hebt leuke sociale interactie waar je energie van krijgt. Ook dan zijn potentiële liefdesrelaties je geen verantwoording schuldig.

Mijn logische gedachtegang is trouwens hetzelfde als die van jullie: Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Als er wat fout gaat:

1. Analyseer die fout.

2. Waarom gaat het fout?

3. Hoe los je dat op? Of: Wat zijn de mogelijke oplossingen en welke uitwerking hebben die?

4. Voor de oplossing uit.

Ik doorloop de stappen 1, 2 en 3. Maar bij 4 loop ik (en zo te zien Stekelbaars ook) vast want een oplossing is er niet voorhanden.

Kortom: Ik erken wel mijn aandeel in het mislukken; alleen ik kan er weinig aan doen. Werken aan sociale vaardigheden levert te weinig op. Door meerdere mensen is er tegen mij gezegd dat daar echt weinig aan schort. Wat is dan de oplossing? Ik weet het direct niet.
quote:stekelbaars schreef op 28 april 2016 @ 22:40:

[...]

Toch ben je volgen mij één van de posters die dit doet.

Dat is zeker niet mijn bedoeling en ik vind het oprecht jammer dat het zo overkomt. Vooral omdat ik in mijn eigen leven heb gemerkt hoeveel fijner ik mijn leven ervaar als ik niet alleen denk: Al die stomme mannen ook die het allemaal fout doen en mij niet geven wat ik wil. Dat gun ik een ander ook (en onze gedachtes zijn makkelijker te veranderen dan andere mensen).

Je hebt geen flauw idee hoe frustrerend het is als je al je hele leven achter de feiten aanloopt doordat iemand anders je dingen aangedaan heeft. Vervolgens werk je jaren eraan om van een angst stoornis af te komen, om te gaan met emotioneel gemis en seksueel misbruik verwerken.

Daar heb je gelijk in, ik weet niet hoe het voor je is en kan dat ook niet weten. Eenzaamheid ken ik wel. Emotioneel gemis ook. En ik heb ook theraphie gehad voor kutdingen uit mijn jeugd. Maar als jij vind dat wat ik zeg niet telt omdat het anders is dan jouw ervaring, dan ook prima. Je hoeft niks van mij aan te nemen.

En als je dan probeert je leven weer normaal op te bouwen dan loop je alleen maar tegen muren aan bij met name Nederlandse vrouwen die verder schijt hebben aan je. Dat is mijn ervaring, simpel. Wat kan ik er zelf nog aan doen, weinig meer helaas. Opgeven helpt me niet maar dat heb ik wel een soort van al gedaan. Wat dat betreft verval ik weer in patronen van vroeger en trek me terug. Heb gelukkig wel een aantal sportvrienden en enkele andere mensen waar ik het goed mee kan vinden. Het stomme is dat ik wat werk betreft heel succesvol ben en enorm zelfverzekerd. Maarja, vraag me wel steeds vaker af wat ik nu moet met mijn leven en waarom.

Dat vind ik heel verdrietig om te lezen. Voor mezelf denk ik vaak: wie weet kom ik de liefde van mijn leven pas tegen op mijn 90e in het bejaardentehuis. Kan maar zo, weet ik veel wat er nog gaat gebeuren. Dan kan ik maar beter in de tussentijd zoveel mogelijk van het leven genieten met alle rare bochten er in. Ik hou gewoon ontzettend van het leven, ongeacht of ik relaties heb (en los van andere dingen zoals werk, en 'leuke activiteiten'). Ook al gaat het 'op papier' slecht doordat ik mijn baan heb verloren, of niet weet of ik wel een hypotheek voor mekaar krijg, dan nog vind ik leven, dus gewoon mogen bestaan, oprecht fantastisch. En ook dat gun ik iedereen. "Ik ben er toch nog maar mooi bij" denk ik als de omstandigheden slecht zijn.

Wat betreft de eisen daar staat internet vol van, en heb verder genoeg ervaring gehad op dating sites en bijvoorbeeld NMLK. Teveel negatieve ervaringen. Zoals eerder gezegd met Nederlandse vrouwen geen enkele positieve ervaring. Bij enkele buitenlandse vrouwen heb ik meer succes geboekt en dat ging gewoon vanzelf zonder dating site.

Nou ja, dan laat je toch Nederlandse vrouwen of NMLK toch links liggen als je dat niet leuk vindt? Dat mag gewoon hoor. Ik geloof wel erg in 'de wereld is zoals we hem zien'. Als jij in Nederlandse vrouwen alleen maar dames met hoge eisen ziet, dan is het moeilijk om anderen te vinden. Ik vat het in ieder geval niet als verwijt op of zo. Als er mannen zijn die mij niet willen wegens 'teveel eisen', dan is het hun goed recht niks met me te willen.

Daarbij, wat is succes? Ik had een lange relatie van 5 jaar, waarvan en 3 heel vervelend waren. Van de helft van de relaties die ik ken denk ik: 'zo eentje zou ik best willen', maar de andere helft liever niet. Hetzelfde van de singles die ik ken. Sommige vind ik zó fijn in het leven staan dat ik het inspirerend vind. Bij anderen (ook al zijn het oprecht lieve vrouwen) ben ik blij dat ik niet op hun manier in het leven sta.
quote:hans66 schreef op 28 april 2016 @ 23:10:

[...]

Laat ik dit zeggen. Ik het meer eens met je post vóór de post die ik nu quote. Vrouwen zijn mij en Stekelbaars niets verschuldigd in dit opzicht. Het is feitelijk niemands schuld, althans niet van de huidige vrouwen die je tegenkomt. Echter het is wél de schuld van de vrouwen van toen. Die lieten mij niet na te treiteren. Wie treitert, heeft schuld; daar kan niet aan getornd worden.

Ik kan werken aan mijn sociale vaardigheden en die zijn volgens mijn laatste begeleidster van de woonvorm (ik woonde daar met indicatie autisme) behoorlijk goed en ik zou een relatie kunnen onderhouden. Ik heb gebrek aan training. Dat gebrek kan men alleen oplossen door het te dóén. Oké. Wát moet ik dan doen? En met wie? Het is een vicieuze cirkel; daar kom je niet uit. Ook niet als je je best doet. Sociale vaardigheden garanderen weinig. Je kunt leuke intermenselijke relaties mee onderhouden of je hebt leuke sociale interactie waar je energie van krijgt. Ook dan zijn potentiële liefdesrelaties je geen verantwoording schuldig.

Mijn logische gedachtegang is trouwens hetzelfde als die van jullie: Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Als er wat fout gaat:

1. Analyseer die fout.

2. Waarom gaat het fout?

3. Hoe los je dat op? Of: Wat zijn de mogelijke oplossingen en welke uitwerking hebben die?

Ik doorloop de stappen 1, 2 en 3. Maar bij 4 loop ik (en zo te zien Stekelbaars ook) vast want een oplossing is er niet voorhanden.

Kortom: Ik erken wel mijn aandeel in het mislukken; alleen ik kan er weinig aan doen. Werken aan sociale vaardigheden levert te weinig op. Door meerdere mensen is er tegen mij gezegd dat daar echt weinig aan schort. Wat is dan de oplossing? Ik weet het direct niet.Daar kun je dan inderdaad niet zoveel aan doen. Dan is je vijver erg klein, en dan is er geen oplossing. Niet iedereen is in staat tot het krijgen en/of onderhouden van een relatie. Dat is niet eerlijk, maar wel waar.
quote:hans66 schreef op 28 april 2016 @ 22:54:

[...]

Nogmaals, ik veroordeel vrouwen niet omdat ze veeleisend zijn. Ik zou dat als vrouw ook zijn.

Als je een vrouw was geweest, had je gemerkt dat mannen net zo 'veeleisend' zijn. Genoeg mannen die mij niet goed genoeg vinden, omdat ik niet dit of niet dat ben. Als je bijv. op een datingsite kijkt, zul je je verbazen hoeveel mannen alleen een jongere vrouw willen. Stekelbaars hier zou mij meteen afwijzen omdat ik niet zorgzaam ben...

De mannen die mij na afwijzing betichten van veeleisendheid kennen mijn innerlijk helemaal niet, het is makkelijker om het niet matchen te wijten aan mijn veeleisendheid dan het realistisch te bekijken en te zien dat het gewoon niet past en klikt. Ik denk dat vrijwel iedereen maar 1 echte eis heeft, en dat is dat je vlinders voelt bij iemand.
quote:hans66 schreef op 28 april 2016 @ 22:57:

[...]

Misschien wordt het tijd dat ik contact opneem met een praktijkondersteuner via de huisarts. Of ik doe een graai in de portemonnee en ik ga naar een relatiebemiddelingsbureau, dus een fysieke variant van het doel van een datingsite. Ik heb geen ernstige vorm van gebrek aan communicatieve vaardigheden (ik ben op het werk goed gebekt) maar als je nooit een beschikbare vrouw spreekt, weet je ook niet of er wat schort aan mijn sociale vaardigheden.

Relatiebemiddeling heeft een paar mensen die ik ken goed geholpen, proberen kan nooit kwaad denk ik.

Probleem is volgens mij dat communicatieve vaardigheden je maar gedeeltelijk helpen, het essentiële onderdeeltje wat nodig is voor liefde is niet aan te leren. Een goede babbel is leuk, maar er moet een bepaald gevoel zijn.

Mijn exen hebben mij niet veroverd met hun gepraat. De belangrijkste heeft volgens mij de eerste keer dat we elkaar ontmoeten vrijwel niks tegen me gezegd. Ik was al verkocht toen ik de kamer binnenliep en hem zag. En dat was niet omdat hij een griekse god is
quote:hans66 schreef op 28 april 2016 @ 23:10:

Ik heb gebrek aan training. Dat gebrek kan men alleen oplossen door het te dóén. Oké. Wát moet ik dan doen? En met wie? Het is een vicieuze cirkel; daar kom je niet uit. Ook niet als je je best doet. Sociale vaardigheden garanderen weinig. Je kunt leuke intermenselijke relaties mee onderhouden of je hebt leuke sociale interactie waar je energie van krijgt. Ook dan zijn potentiële liefdesrelaties je geen verantwoording schuldig.

1. Analyseer die fout.

2. Waarom gaat het fout?

Kortom: Ik erken wel mijn aandeel in het mislukken; alleen ik kan er weinig aan doen. Werken aan sociale vaardigheden levert te weinig op. Door meerdere mensen is er tegen mij gezegd dat daar echt weinig aan schort. Wat is dan de oplossing? Ik weet het direct niet.

Nu vraag ik mij af hoeveel procent van de mannen die in een lange eerste relatie zitten wel vaardig zijn op dit vlak maar dat terzijde. Gewone sociale vaardigheden zijn gedeeltelijk andere als waar het hier over gaat. Het aanleren van de hier gevraagde vaardigheden wordt m.i. wel geleverd door intimiteitscoaches. Er is een youtube video waar wordt verteld hoe bijvoorbeeld het aanspreken etc wordt geoefend en herhaald tot het volledig eigen gemaakt is. Het "nadeel" van deze training is natuurlijk dat je nooit de echte onzekerheid voelt zoals in contact met een vreemde vrouw. Toch mag aangenomen worden dat je daarmee heel ver kunt komen. Die AB coach waar ik mee heb gemaild biedt overigens nog knuffel sessies aan in een groep met andere aanmelders. Dat is dus gewoon met vreemden. Het zijn allemaal stapjes die de afstand verkleinen.

quote:tigerlily75 schreef op 28 april 2016 @ 23:49:

Relatiebemiddeling heeft een paar mensen die ik ken goed geholpen, proberen kan nooit kwaad denk ik.

Probleem is volgens mij dat communicatieve vaardigheden je maar gedeeltelijk helpen, het essentiële onderdeeltje wat nodig is voor liefde is niet aan te leren. Een goede babbel is leuk, maar er moet een bepaald gevoel zijn.

Mijn exen hebben mij niet veroverd met hun gepraat. De belangrijkste heeft volgens mij de eerste keer dat we elkaar ontmoeten vrijwel niks tegen me gezegd. Ik was al verkocht toen ik de kamer binnenliep en hem zag. En dat was niet omdat hij een griekse god is

Interessant dat relatie bemiddeling in de ouderwetse vorm nog bestaat. Dan vraag ik mij af wat de doelgroep is in dit Internet tijdperk. Ik weet niet of hier de stichting d...mee wordt bedoeld? Daar heb ik mij ooit ingeschreven en gelijk ook weer uitgeschreven. Ik kreeg er faalangst van of zoiets, het werd te spannend.

Natuurlijk moet dat gevoel er zijn maar als er geen blokkades of vaardigheden meer in de weg staan en goed in je vel zit moet er toch wel iemand zijn waarbij een klik ontstaat? Neemt niet weg dat het nog steeds een enorme uitdaging blijft diegene te ontmoeten. Als ik naar mijzelf kijk is de doorslaggevende factor er gevoel voor te hebben wie bij je past en dat is niet online gegaan.
quote:ooitverlegen schreef op 29 april 2016 @ 00:30:

[...]

Interessant dat relatie bemiddeling in de ouderwetse vorm nog bestaat. Dan vraag ik mij af wat de doelgroep is in dit Internet tijdperk. Ik weet niet of hier de stichting d...mee wordt bedoeld? Daar heb ik mij ooit ingeschreven en gelijk ook weer uitgeschreven. Ik kreeg er faalangst van of zoiets, het werd te spannend.

Ik neem aan dat gewoon iedereen zich kan aamelden bij die bureaus, het verschil met internetdaten is vooral dat er een mens tussen zit ipv een computer. Deze persoon spreekt met alle aanmelders en zoekt op basis van de gesprekken naar mensen die hij/zij bij jou vindt passen. Natuurlijk nog steeds geen garantie dat je een partner vind, maar je wordt mogelijk wel voorgesteld aan potentiële partners die je in je eigen oppervlakkige zoektocht over het hoofd zou zien omdat ze bijv. blond zijn ipv brunette.
Dat is een betere methode want bij de stichting die ik noemde zoek je toch nog zelf op beschrijvingen. Eigenlijk een soort voorloper van Internet. Het succes valt of staat met de kundigheid van de bemiddelaar maar deze kan veel ervaring toevoegen. Uiteraard is ook een groot bestand met kandidaten essentieel. Het is een oude methode die sommigen tegenstaat maar heel goed kan werken. Ik hoorde een poosje geleden nog een leuk verhaal waarbij een broer (achterin 20) gekoppeld was door zijn zus. Hoewel het aanvankelijk enig verzet veroorzaakte was het wel succesvol. Haar kwaliteiten zijn trouwens overtuigend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven