Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:Fedora schreef op 30 april 2016 @ 01:56:

We gingen eens met een groep van 8 personen poolen. Van te voren was duidelijk dat we de kosten van het poolen en drinken door 8 zouden delen. En daarnaast zou ieder persoon samen met een ander voor hapjes zorgen. Een vriend en zijn broer besloten als eerste voor hapjes te zorgen, daarna twee vrienden, daarna mijn toen ook al ex en ik en de enige die ervan at was mijn toen zwangere toenmalige vriendin. Zij en haar vriend zouden de laatste ronde verzorgen, maar madame zat vol en was een beetje misselijk. Absoluut geen wonder na 30 stuks bittergarnituur. Haar toen nog vriend bood aan om alsnog zelf voor de hapjes te zorgen, maar dat vond ze maar onzin. Oh, en toen bleek ze ook geen geld bij zich te hebben voor het poolen en het drinken en dat heeft haar vriend nog voor haar betaald. Had het even van te voren gezegd, we zouden alle begrip van de wereld hebben, nou ja, in ieder geval meer dan op het moment van betalen. Later bleek dat ze wel geld had, maar ze had bedacht dat ze daarvan iets anders wilde kopen. Voor haarzelf.

Mijn partner en ik betalen heel vaak voor elkaar. Ik begrijp het probleem niet zo.

Haar partner betaalde de hapjes en de rest toch?
Hier een collega die nooit mee betaald aan cadeau collega trouw, geboorte,... Maar er als de kippen bij is om haar naam op het kaartje bij het cadeau te zetten. Ook als de krijger bedankt voor cadeau zegt, is ze als eerste om graag gedaan te zeggen... Ze zit er warmpjes bij en we doen altijd vrije bijdrage, niemand wordt raar aangekeken als je weinig geeft, maar dit is wel storend.
Always believe that something wonderful is about to happen.
quote:-NummerZoveel- schreef op 29 april 2016 @ 21:20:

Ik was een jaar of 8 toen ik samen met mijn vriendin op bezoek bij haar grote zus die net op kamers was gegaan. Dat werd een hele gezellige dag; rondje in het park, theedrinken, en uiteindelijk aten we ook bij zus (spaghetti). Aan het eind van de dag werd door de grote zus keurig uitgerekend wat de thee, het koekje erbij en de spaghetti hadden gekost, en kregen wij (twee 8-jarigen dus!) netjes 1/3e van de rekening gepresenteerd.

Later kwam dezelfde vriendin vaak bij mij over de vloer en at dan zonder gêne mijn kasten leeg. Ze bracht zelf nooit iets mee, en stelde ook nooit voor om eens iets bij te dragen. Maar als ik dan eens bij haar was, dan werd dat van mij wel verwacht. En dat terwijl zij zo'n 3x per week bij mij was en ik misschien eens in de 3 maanden een keer bij haar.

Ik heb het haar trouwens nooit echt kwalijk genomen. Met zo'n grote zus, en ouders die dat allemaal ook heel normaal vinden, heb je gewoon echt een stukje opvoeding gemist.

Maar er is dan niemand die tegen zulke mensen zegt, dikke toeroe, zo werkt dat niet?

Zelf nooit mee betalen?
quote:vienna29 schreef op 30 april 2016 @ 07:55:

Hier een collega die nooit mee betaald aan cadeau collega trouw, geboorte,... Maar er als de kippen bij is om haar naam op het kaartje bij het cadeau te zetten. Ook als de krijger bedankt voor cadeau zegt, is ze als eerste om graag gedaan te zeggen... Ze zit er warmpjes bij en we doen altijd vrije bijdrage, niemand wordt raar aangekeken als je weinig geeft, maar dit is wel storend.Geen bijdrage, geen naam op de kaart.
Een buurvrouw van mij ging iedere zaterdag naar de AH koffiedrinken.

Dan hoefde ze zelf geen koffie meer te zetten...

Het genante is, dat ze dat dus zonder enige schaamte vertelde,

dat t haar echt om de koffie te doen was, want die was gratis...
Wij gaan om de drie maanden altijd uit eten met 10 vriendinnen altijd leuk en gezellig, totdat een vriendin zielig ging zitten doen. Ze zat aan de grond en was blut.

Kan gebeuren, dus wij besloten was meer te betalen zodat zij niet hoefde te betalen voor haar eten. Ook besloten wij omdat haar zoontje dat weekend erop jarig was allemaal tien euro bij elkaar te leggen zodat ze dat toch nog leuk kon vieren.

Na drie maanden weer uit eten, ik had al in gedachten om weer met zijn allen wat meer te betalen zodat zij ook een leuke avond zou hebben.

Zit ze vol trots te vertellen dat zij en haar man een tweede huisje hebben gekocht in Spanje!!! Daar zak toch je broek van af? Dus ik zei nou dan kan jij dit keer voor ons wel betalen, vondt zij niet zo leuk dat ik dat zei.....
Ja daar krijg je inderdaad wel je bedenkingen bij ..
quote:nlies schreef op 30 april 2016 @ 00:25:

Over die suikerzakjes: Ik beken dat ik die ook een hele tijd meegenomen heb. Gebruikte het zelf niet maar stopte ze thuis in een pot. Toen ben ik een keer begonnen om die pot op tafel te zetten als er visite was.Leverde leuke gesprekken op want ik had dus zakjes van verre vakanties maar ook van V&D en de plaatselijke lunchroom. En soms was de visite ook in die plaatsen geweest dus dat was herinneringen ophalen. Pot is intussen al lang leeg ook omdat er steeds vaker losse suikerklontjes kwamen. Maar ik nam altijd alleen het zakje bij mijn kopjeHa, dit heb ik ook een tijdje gedaan! Was zeker niet gierig bedoeld, maar meer gewoon leuk als herinnering of souvenir of zo...
Winter is coming...
quote:Lovely7 schreef op 30 april 2016 @ 08:29:

Wij gaan om de drie maanden altijd uit eten met 10 vriendinnen altijd leuk en gezellig, totdat een vriendin zielig ging zitten doen. Ze zat aan de grond en was blut.

Kan gebeuren, dus wij besloten was meer te betalen zodat zij niet hoefde te betalen voor haar eten. Ook besloten wij omdat haar zoontje dat weekend erop jarig was allemaal tien euro bij elkaar te leggen zodat ze dat toch nog leuk kon vieren.

Na drie maanden weer uit eten, ik had al in gedachten om weer met zijn allen wat meer te betalen zodat zij ook een leuke avond zou hebben.

Zit ze vol trots te vertellen dat zij en haar man een tweede huisje hebben gekocht in Spanje!!! Daar zak toch je broek van af? Dus ik zei nou dan kan jij dit keer voor ons wel betalen, vondt zij niet zo leuk dat ik dat zei.....Wat erg dit! Goed dat je die opmerking maakte!
Ook tvp
*favoriet*
Waar ik ook een hekel aan heb: mensen die alleen logies en ontbijt boeken in een hotel, en die dan bij het ontbijt broodjes gaan zitten smeren en in servetjes wikkelen om mee te nemen voor de lunch...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Op mijn vorige werklocatie nam iemand van mijn afdeling toiletrollen mee naar huis.

Echt elke vrijdag was het raak, 's morgens werden de rollen op het toilet bijgevuld, 4 per toilet en als je aan het eind van de middag moest, was er niets meer! Gek genoeg ook alleen op de vrijdag. De rustigste dag van de week.

Pas toen de schoonmaaksters de houders weer op slot deden was het voorbij. Maar toen verdwenen ze dus uit de werkkast.

En dan heb ik het over personeel dat een goede boterham verdiende in de financiële sector.
quote:Pepermint_Patty schreef op 30 april 2016 @ 11:01:

Op mijn vorige werklocatie nam iemand van mijn afdeling toiletrollen mee naar huis.

Echt elke vrijdag was het raak, 's morgens werden de rollen op het toilet bijgevuld, 4 per toilet en als je aan het eind van de middag moest, was er niets meer! Gek genoeg ook alleen op de vrijdag. De rustigste dag van de week.

Pas toen de schoonmaaksters de houders weer op slot deden was het voorbij. Maar toen verdwenen ze dus uit de werkkast.

En dan heb ik het over personeel dat een goede boterham verdiende in de financiële sector.Wat erg!! En wat kost nou een rol toiletpapier.. 30 cent ofzo? Om je dood te schamen.
Wc rollen?????? Hoe triest.

Bij mij op het werk verdwenen er wel dure theekannen (volgens mij van Alessi). Ik vind dat zo erg!
Mijn schoonmoeder weegt het eten. Zo ook de balletjes voor in de soep en ze telt het aantal. Iedereen krijgt per kop soep 4 balletjes.

Keer op de verjaardag, waarbij iedereen altijd soep krijgt was ze boos op mij. Ik had mijn kinderen 6 soepballetjes perongelukexpres gegeven. Nu kon ze de laatste kop weggooien omdat er niet genoeg balletjes zijn.

Ik was al geen geschikte partner voor haar zoon, nu vertrouwd ze mij niet meer.

Het aantal hapjes per persoon is ook vast gesteld. Met gourmetten krijgt iedereen een schoteltje met vlees, 4 stukjes laatst hadden we mazzel en kregen we zelfs 5 stukjes. Toen deed ze ook echt of ze helemaal had uitgepakt dat we dat extra stukje vlees á 10 gram kregen.

Met de verjaardag krijg je een koekje bij de koffie. taart weetje wel wat dat kost!

Met kerst krijgt vriend een envelop van €100.- zegt ze er ook bij dat hij maar wat leuks voor zichzelf moet kopen. Ik krijg een blik van waag het eens aan zijn geld te komen!

Ze wil graag klein kinderen. Vriend's broer is homo. Wat echt super verkeerd is! Zo verkeerd dat het vast een bevlieging van 12 jaar is. Trouwen met een man als man zijnde doe je niet. Dat is verkeerd, als je vraagt waarom dat verkeerd is moet je de bijbel maar eens lezen.

Mijn vriend is degene die de familienaam moet voortzetten. Dus waarom heeft hij nog geen kinderen? Mocht het financieel niet kunnen dan wil ze wel bijdragen. Vriend kreeg toen als de hint van krijg kinderen €100.- met een glimlachje en het zijn dure tijden.

Toen wij vertelde dat wij voor €150.- elke maand aan hondenvoer kopen. Ze had zelf lopen zeuren wat kost zo'n hond wel niet! Stonden haar nekharen recht overeind! Dat is 2 maanden boodschappen!
Om nog even terug te komen op mensen meenemen naar een verjaardag; ik werd een jaar of 20 en betaalde eten en drinken zelf. Een vriendin van mij had een aantal vriendinnen meegenomen die uiteraard ook taart en wijn etc dronken waardoor ik eigenlijk te weinig had want niet op gerekend. Dat vond ik best vervelend. Mensen meenemen is wmb prima maar ik vind het wel fijn om te weten zodat ik er rekening mee kan houden. En als ik krap zit doe ik dan wat goedkopere hapjes of ik vraag mensen om als kadootje een fles wijn mee te nemen oid.
Natte tosti..
Ow die 100 euro zou ik dan wel aannemen als er kinderen zijn, gewoon om ze het afhandig te maken. Jeetje wat een knierten.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 30 april 2016 @ 11:15:

Om nog even terug te komen op mensen meenemen naar een verjaardag; ik werd een jaar of 20 en betaalde eten en drinken zelf. Een vriendin van mij had een aantal vriendinnen meegenomen die uiteraard ook taart en wijn etc dronken waardoor ik eigenlijk te weinig had want niet op gerekend. Dat vond ik best vervelend. Mensen meenemen is wmb prima maar ik vind het wel fijn om te weten zodat ik er rekening mee kan houden. En als ik krap zit doe ik dan wat goedkopere hapjes of ik vraag mensen om als kadootje een fles wijn mee te nemen oid.Ik vind ongevraagd mensen meenemen echt debiel. Eigenlijk vind ik mensen meenemen uberhaupt raar.
quote:Whale schreef op 30 april 2016 @ 11:11:

Mijn schoonmoeder weegt het eten. Zo ook de balletjes voor in de soep en ze telt het aantal. Iedereen krijgt per kop soep 4 balletjes.

Keer op de verjaardag, waarbij iedereen altijd soep krijgt was ze boos op mij. Ik had mijn kinderen 6 soepballetjes perongelukexpres gegeven. Nu kon ze de laatste kop weggooien omdat er niet genoeg balletjes zijn.

Ik was al geen geschikte partner voor haar zoon, nu vertrouwd ze mij niet meer.

Het aantal hapjes per persoon is ook vast gesteld. Met gourmetten krijgt iedereen een schoteltje met vlees, 4 stukjes laatst hadden we mazzel en kregen we zelfs 5 stukjes. Toen deed ze ook echt of ze helemaal had uitgepakt dat we dat extra stukje vlees á 10 gram kregen.

Met de verjaardag krijg je een koekje bij de koffie. taart weetje wel wat dat kost!

Met kerst krijgt vriend een envelop van €100.- zegt ze er ook bij dat hij maar wat leuks voor zichzelf moet kopen. Ik krijg een blik van waag het eens aan zijn geld te komen!

Ze wil graag klein kinderen. Vriend's broer is homo. Wat echt super verkeerd is! Zo verkeerd dat het vast een bevlieging van 12 jaar is. Trouwen met een man als man zijnde doe je niet. Dat is verkeerd, als je vraagt waarom dat verkeerd is moet je de bijbel maar eens lezen.

Mijn vriend is degene die de familienaam moet voortzetten. Dus waarom heeft hij nog geen kinderen? Mocht het financieel niet kunnen dan wil ze wel bijdragen. Vriend kreeg toen als de hint van krijg kinderen €100.- met een glimlachje en het zijn dure tijden.

Toen wij vertelde dat wij voor €150.- elke maand aan hondenvoer kopen. Ze had zelf lopen zeuren wat kost zo'n hond wel niet! Stonden haar nekharen recht overeind! Dat is 2 maanden boodschappen!Huh, ze ziet jouw kinderen niet als kleinkinderen??
Overigens weet ik niet of ik het gierig vind maar vind ik het wel altijd beduidend minder gezellig als ik op een verjaardag niet zelf iets te drinken kan pakken maar de gastvrouw/heer het komt inschenken. Niet dat ik van plan ben om veel te drinken maar soms is het dan druk en zit ik echt lang met een leeg glas. Bij ons staat het altijd gewoon allemaal op tafel en kun je pakken wat en wanneer je wil.
Natte tosti..
quote:Whale schreef op 30 april 2016 @ 11:11:

Toen wij vertelde dat wij voor €150.- elke maand aan hondenvoer kopen. Ze had zelf lopen zeuren wat kost zo'n hond wel niet! Stonden haar nekharen recht overeind! Dat is 2 maanden boodschappen!150 euro aan hondenvoer per maand?! Hoeveel honden hebben jullie?
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 30 april 2016 @ 11:18:

Overigens weet ik niet of ik het gierig vind maar vind ik het wel altijd beduidend minder gezellig als ik op een verjaardag niet zelf iets te drinken kan pakken maar de gastvrouw/heer het komt inschenken. Niet dat ik van plan ben om veel te drinken maar soms is het dan druk en zit ik echt lang met een leeg glas. Bij ons staat het altijd gewoon allemaal op tafel en kun je pakken wat en wanneer je wil.Bij familieverjaardagen pakt iedereen inderdaad gewoon zelf bij ons. Bij vriendinnen vind ik het anders.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 30 april 2016 @ 11:18:

Overigens weet ik niet of ik het gierig vind maar vind ik het wel altijd beduidend minder gezellig als ik op een verjaardag niet zelf iets te drinken kan pakken maar de gastvrouw/heer het komt inschenken. Niet dat ik van plan ben om veel te drinken maar soms is het dan druk en zit ik echt lang met een leeg glas. Bij ons staat het altijd gewoon allemaal op tafel en kun je pakken wat en wanneer je wil.Op dat soort momenten kan je toch ook zelf vragen of je nog iets te drinken mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven