Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Lady_Grey schreef op 30 april 2016 @ 15:03:

Slingers vandaag omdat ik voor het eerst in een lange tijd de hele maand (afgezien van één dag) op tijd ben opgestaan in plaats van de hele dag in bed ben blijven liggen. 's Ochtends ben ik ook veel productiever, dus dit doet me heel veel goed.

Goed zeg!!!!!!!!!!

En elfje ook al zo lekker bezig!

Mijn slingers werden vandaag opgehangen door leuke mannen. Meneer Tats die me koffie op bed bracht, een exvriendje van heeeeeeeel lang geleden die zijn ogen niet van me af kon houden op de sportschool ('die gozer zat de hele tijd naar je te kijkuh, hij vrat je zowat op' bromde één van de mannen in het krachthonk 'Mot ik dr wat van zegguh wijffie?' Nee hoor, dat is een ex vriendje en een leukerd ook. 'O, die kijkt naar wat ie nu mot missuh') En in de kledingwinkel van drie vreemde vrouwen complimentjes over mn jurkje)
Ahh wat leuk Hatsetats!

Slingers voor mijzelf: vandaag ingezien dat ik nu écht iets moet gaan doen aan mijn langzaam steeds meer toenemende gewicht. En niet nadat de zes weken herstelperiode er straks op zit, nee, nú. Of nou ja, vooruit, zodra ik het ziekenhuis uit mag.

Sporten gaat dan misschien niet, maar mezelf volproppen omdat ik oh zo zielig ben is natuurlijk het andere uiterste. En ik hoop dat het me gaat helpen dat ik straks geen hormonale anticonceptie meer nodig heb en de implanon er dus uit gaat. (Want sinds ik dat ding heb is er steeds iets minder dan een kilo per maand bijgekomen...)

Heb geen zin meer om tegen mijn onderkin aan te moeten kijken in de spiegel en die vetrol op mijn buik zit me nu gewoon in de weg! Hoppa, weg ermee, ik ga gewoon geen chips en koek en snoep meer in huis halen!
Net samen met mijn dochter van acht zo'n 7 kilometer gewandeld. Ik vind het zo leuk dat ze mee wilde!!! Ik heb genoten van onze gesprekjes onderweg.

(En het is eindelijk weer droog vandaag!!!)
Goede stap Mapressa! En voeding is zoveel belangrijker dan sporten! Echt hoor!

En als je na je operatie weer mag gaan bewegen, begin dan alsjeblieft met lichte krachttraining. En niet met uren cardio.
Lekker, WDJHV! Gezellig samen wandelen.

Ik vond vooral die kerel in de sportschool zo leuk, met zn beschermingsdrang Sta je dan, met 80 kilo op je nek te squatten, vindt zo'n kerel toch dat ie voor je op moet komen. Te schattig.
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 16:24:

Goede stap Mapressa! En voeding is zoveel belangrijker dan sporten! Echt hoor!

En als je na je operatie weer mag gaan bewegen, begin dan alsjeblieft met lichte krachttraining. En niet met uren cardio.

Ach hats ik weet helemaal niets van sporten! Het enige dat ik wel eens deed was hardlopen met evy of lekker een stukje fietsen. Nog nooit een sportschoolabonnement gehad, zou ook niet weten waar ik die tijd (en het geld) vandaan moet halen met twee kleine kinderen.

Dus de term lichte krachttraining zegt me helemaal niets eigenlijk, wil het best doen hoor maar zou niet weten waar te beginnen!
Te vroeg gejuigt. Vandaag in 3 fases appelflappen gebakken. Appels schillen, rusten, appels in stukjes, rusten, flappen vullen, in de oven. Heb ik iets stoms gedaan met de oven en nu is alles verbrand.

Dus mini slinger voor de poging, en een lekgeprikte ballon voor mij. :(

Disclaimer: sorry voor het verhaal over appelflappen daar waar zo veel willen afvallen. Ik verklaar mij ontoerekeningsvatbaar voor het doen van tactische verhalen.
Van een verhaal over verbrande appelflappen krijgt toch niemand trek?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Sorry may ka, je hebt gelijk. Maar ik zei al: ontoerekeningsvatbaar. :(
quote:mapressa schreef op 30 april 2016 @ 16:50:

[...]

Ach hats ik weet helemaal niets van sporten! Het enige dat ik wel eens deed was hardlopen met evy of lekker een stukje fietsen. Nog nooit een sportschoolabonnement gehad, zou ook niet weten waar ik die tijd (en het geld) vandaan moet halen met twee kleine kinderen.

Dus de term lichte krachttraining zegt me helemaal niets eigenlijk, wil het best doen hoor maar zou niet weten waar te beginnen! O hahahaha ik ga altijd automatisch vanuit dat wanneer mensen willen gaan sporten ze naar de sportschool gaan
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 17:24:

[...]

O hahahaha ik ga altijd automatisch vanuit dat wanneer mensen willen gaan sporten ze naar de sportschool gaan Nay, ik niet maar op zich heb je vast een goed punt, een beetje krachttraining naast het lopen met Evy zou waarschijnlijk niet misstaan. Heb je toevallig enig idee waar ik zou kunnen/moeten beginnen als ik thuis systematisch wat oefeningen wil doen? Want veel verder dan situps kom ik niet...
Sit ups, push ups, triceps dips, air squats, lunges, planks. Er zijn zoveel oefeningen die je thuis kunt doen zonder allerlei spullen nodig te hebben.
quote:hatsetats schreef op 30 april 2016 @ 17:45:

Sit ups, push ups, triceps dips, air squats, lunges, planks. Er zijn zoveel oefeningen die je thuis kunt doen zonder allerlei spullen nodig te hebben.Dank! Ach, ik heb zes weken de tijd om er in te verdiepen, zal eens een mooi startschema zoeken :-) weer een slinger erbij, voor mijn goede voorbemen, een een voor Hatsetats voor haar goede tips en ideeën!

Tippie: begin rustig Zoek vier of vijf oefeningen, waarbij je meerdere spiergroepen traint.

Squat

Plank

Push up

Bridge

quote:Lapflop schreef op 30 april 2016 @ 17:24:

Sorry may ka, je hebt gelijk. Maar ik zei al: ontoerekeningsvatbaar. :(Het was niet lullig bedoeld hoor, ik wilde juist dat jij je niet lullig voelde!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
En nog een extra paar balonnen aan mijn slinger: ik ben zojuist gaan hardlopen! Diende geen enkel ander doel dan even eruit zijn, lekker bezig, een geheugensteuntje maken voor mezelf voor de komende zes weken hoe lekker het is om te sporten zodat ik daarna met goede moed begin! (en dat het de eerste les van start to run met evy was, en alsnog best zwaar, laat ik even buiten beschouwing ) ik ben immers toch maar mooi gegaan!
Goed bezig mapressa!
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:hatsetats schreef op 29 april 2016 @ 05:36:

Blondie

Geraldine, je bent een lieffie!

Zo, nieuwe dag, nieuwe slingers! Heerlijk geslapen, idioot vroeg wakker (zoals elke dag) en bijna weekend!Jij ook en wat een leuke topic!
quote:Lapflop schreef op 29 april 2016 @ 09:07:

[...]

Er is nog ruimte voor verbetering.

Wat ben jij ook weer lief tegen zoveel mensen. Ballon voor Geraldine. Dankjewel!
quote:mapressa schreef op 29 april 2016 @ 10:26:

En Geraldine nog gecondoleerd en sterkte, voor jou en dat je maar veel mooie momenten mag tegenkomen!Dankjewel en ook voor jou!
Ik hang vandaag de slingers op omdat ik samen met 2 dames van het verpleeghuis (beiden 90 jaar) een leuke middag mocht beleven en samen met hun een leuk boek met oude plaatjes heb mogen kijken...zalig!
quote:mapressa schreef op 30 april 2016 @ 19:55:

En nog een extra paar balonnen aan mijn slinger: ik ben zojuist gaan hardlopen! Diende geen enkel ander doel dan even eruit zijn, lekker bezig, een geheugensteuntje maken voor mezelf voor de komende zes weken hoe lekker het is om te sporten zodat ik daarna met goede moed begin! (en dat het de eerste les van start to run met evy was, en alsnog best zwaar, laat ik even buiten beschouwing ) ik ben immers toch maar mooi gegaan!Niet jezelf zo onderuit halen hoor, je bent hartstikke goed bezig!
quote:Geraldine schreef op 30 april 2016 @ 20:09:

[...]

Jij ook en wat een leuke topic!
Mijn slinger is omdat de aders op mijn hand steeds meer zichtbaar worden, (ze liggen er echt op, zelfs al n beetje op mn onderarm) ik ze op mn heupen zie door mn huid heen, mijn onderste rolletje op mn buik vorm begint te krijgen.
Wow vet hats! Of eigenlijk niet dus
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven